- Színészek hangjait lopta el egy AI-cég
- Linux kezdőknek
- Ubiquiti hálózati eszközök
- Linux - haladóknak
- Már nem hisz a nagy európai EV-forradalomban a Ford
- Android programozás, Android alkalmazások készítése
- Aliexpress tapasztalatok
- Xiaomi AX3600 WiFi 6 AIoT Router
- Sikeres volt a teszt, elpusztítja internetes műholdjait az Amazon
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
-
IT café
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
DigitXT
félisten
válasz Bogyó bá' #22449 üzenetére
Ez a fénykép, nyilván haladás közben készült, nem így fektetve állt a moci.
Ha viszont így van, akkor olyan erők lépnek fel (nagyon pongyolán fogalmazva
"centrifugális erő"), amik hasonlóak ahhoz, mint ha a moci egyenesen állna
és csak a gravitáció hatna rá: szvsz az az úszó ebből a dőlésből semmit nem
vesz észre, ahogy a pilóta sem repül le a gépről - azért dől be a kanyarban.(Ha nem erre vonatkozott a kérdésed, akkor bocs: gépész nem vagyok.)
[ Szerkesztve ]
-
stifi
senior tag
a gépkönyv azt írja átlagos hőmérsékletre vonatkoznak az ajánlások. mikor van itthon 40 fok feletti átlag? mert ha reggel elindulsz 25 fokban, nap közben mondjuk pályázol 45 fokban akkor sem lesz az átlag 40 felett, max nagyon nyáron néhány napos kánikulában..
az éves középhőmérséklet meg nagyon messze van a 40-től, márciustól októberig 5-25 fok között változik
gondolom a blokkot és a bele való olajat is így ajánlják, nem úgy hogy délután cseréld le, estére meg vissza.. ennél jóval nagyobb szórást kell bírjanak ezek!Nincs időm kedvesnek lenni!
-
stifi
senior tag
részben van igazad szerintem, tök egyenes az út kilómétereken át ennél a kereszteződésnél.
aztán számoljunk: "200 km/h sebességnél a féktávolság nagyjából 215.56 méter, ebből a reakcióidő alatt megtett út 55.56, a fékút 160 méter.
90 km/h sebességnél a féktávolság nagyjából 57.4 méter, ebből a reakcióidő alatt megtett út 25, a fékút 32.4 méter.
Ha egy hirtelen eléd kerülő akadálynál 90 km/h sebességgel épp megtudtál volna állni, 200 km/h sebességgel haladva 57.4 méter megtétele után 199 km/h sebességgel ütközöl vele.
Ez az akadály szempontjából nézve körülbelül olyan, mintha egy emeletes lakóház 52. emeletéről esett volna le (156 méterről)."tehát ha az emberünk nem megfelelő sebességgel jött, pillanatok alatt megtörténhetett a baj, a traktoros is simán gondolhatta hogy a motor szabályosan jön és még simán befordul előtte, de ha az nagyon gyorsan jött nem mérhette fel hogy milyen gyorsan ér oda.. senkitől nem várható el forgalomban hogy 200zal száguldozó donorokra vigyázzon.
a meleget se értem minek hozod fel hogy "ki lehetett bírni".. légkondi gondolom nincs a traktorban, és lehet egy nyugdíjas vezette aki betompult, meg egyáltalán hogy jön ez ide?én sem védeni akarom, csak eldöntötted hogy a traktoros megölte a motorost miközben nem is ismerjük a körülményeket...
Nincs időm kedvesnek lenni!
-
#25954560
törölt tag
válasz Topiccsendőr #22448 üzenetére
ilyenkor sztem csak linkeljuk a vonatkozo hozzaszolast. sot, lehetoleg a valaszokat is.
Tuzi -> persu
mondjuk nem mai a temaen meg azt szoktam ilyenkor mindig elmondani h 10w40-es valvolinnel ment mindket fzr1000 minden problema nelkul, mar tobbtizezer km-t csere elott 500-1000km-rel viszont gyakrabban jott elo vele a tipikus yamahas olajszint-lampa effekt hosszutavu lenduletes utazaskor, akkor is ha boven a minimum felett volt az olajszint. igaz, egyszer volt az fzr-ben 20w50 is, amikor meg elhittem h azt nem fogja megenni horvaciaban. megette.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Bogyó bá' #22449 üzenetére
Hat itt mar nem az volt a gondom, h rangat a motor. ez amugy is motorfeknel tortent es tul nagy elsofek miatt nagyon ledontottem a motort
Szoval kecskemeten a celegyenes utani balos kanyarban pl nem tudja ellatni a feladatat.
Ilyenkor csuklik a motor, es nagyon nem egeszseges, mert azt a kanyart kb 90 kornyeken lehet bevenni.
Olyankor annyira rosszul jon ki, h az utobbi idoben rajtahagytam a gazt, ekozbe hatsofekkel egy picit belefekeztem. Vagy ha elvettem a gazt, akkor csusztatott kuplunggal kellett visszaadni, akkora nagy terhelesvaltas lett volna.
Nagyon sokat bibelodtem a karbival, de az osszes mz nek ilyen baja van abban a kanyarban.
Valszeg egy gyorsitorendszer megoldana a problemat (benzinbespricceles)Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
fattyu
veterán
elvi síkon beszélgetve és egyetértve hogy mindenki magára vigyázzon és a sok hülye helyett kell okosnak lenni.
Hol vagyon az leírva a kreszben hogy a stoptábla csak akkor jár ha szabályos sebességgel jön akinek megadod?
Az viszont le van hogy neked kinek adási kötelezettsége van fel kell mérned hogy biztonságosan a másikat semmi hirtelen manőverre nem kényszerítve ( végül is ha felcsapódik mert reakcióidőn belül fordul ki akkor nem kényszeríett manőverre ) tudsz kifordulni...
A traktoros pedig megölte a motorost. pont. Az hogy a motoros nem tett meg mindent az életbenmaradásért aláírom ( melyikünknek nem gurul el a gyógyszer néha? ) de az elsőbbséget nem ő nem adta meg a traktornak.
a hülyeséget, az embereket, a dugót, az időjárást, a késést, és a várakozást leszámítva szinte mindent jól viselek
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz fattyu #22457 üzenetére
Na, megszáradt a GPS-tartóm konzolja, gyorsan fel is dobtam a gépre. Szerintem tök jó lett. A GPS az egy leselejtezett sokéves bóvli darab (kocsihoz van már új 5"-os normális TomTom, telefonkihangosítóval), de működőképes. Fényereje mondjuk alig, ellentétben az újjal. Ezt legalább nem sajnálom, ha valami baja esik. Készülök ám rendesen a hosszabb túrázásokra/
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Djuree
félisten
múltkor kicsit én is "állatkodtam", egyenesben mentem vagy 160-al, előzött egy kocsi valahol messzebb szemből, és ha gyorsabban megyek kicsit, mondjuk 180-al, lehet telibekapom, így azért nem volt necces még. ő nem számíthatott rá h én annyival jövök vele szembe, én meg mire ekkora sebességről lefékezek...
mégegyszer nem megyek így ennyivel...LEGO gyűjtő és moc építő (munkát is keresek, bármit ami LEGOval kapcsolatos!), tankász, bringás, WH40k fan, MacGyver
-
KoVee84
senior tag
Behaltok...
Ma tudtam meg, meg hogy az egyik vezetőnk a cégnél a magyaroszági BMW Klub elnöke, aztán a céges teremgarázs mindig fullon szokott lenni régi Bmw-kel, de ma egy (nem régi, ellenben új) gyöngyszemre akadtam: HP4
Csemegézzetek, mert valami elképesztően jól néz ki
Sry a képek minősége miatt... Lumia 620 betegség...
[ Szerkesztve ]
-
KoVee84
senior tag
válasz Integra #22462 üzenetére
Nem tudom, de biztosan van benne.Mivel most lesz a múzeumok északája, ezért a BMW klub is felállít egy sátrat a közlekedési múzeumnál ezekkel a motorokkal, mert hogy idén asszem 90 éves a bömös.
Ez a HP4 egyszerűen gyönyörű, de basszus, lenne szíved 7 gurigát legombolni érte? Úgy, hogy négyfélér' már kapsz RSV4-et ami szintén nem ronda?
-
Integra
titán
válasz KoVee84 #22464 üzenetére
ha kész vagyok a dolgaimmal, akkor nem fog érdekelni
ahh, nagy a kínálat a puccos, utcai utazó motorokból, hp4, panigale, rsv4.. és a v4-es honda is ami hamarosan jönni fog..ja, köszi a tippet! olvastam, de el is felejtettem, megyek moziba, de lehet, hogy arra kanyarodok majd hazafelé 1-2 óra körül közlekedési múzeum ugye a hungária krt-tal párhuzamos úton van a városliget szélében?
[ Szerkesztve ]
...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
Integra
titán
...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
-
Integra
titán
csak fotósopp, de tetszik
...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
.mf
veterán
Ki mondta, hogy 200-zal jött? Magyar másod-, harmadrendű utakon annyival nehezen mész, szétráz. Az egy hónappal ezelőtti csúnya felnisérülésem 60-70-es tempónál szedtem össze. És mondom, traktor késes-tüskés-ekés vontatmányába még ha csak 20-szal mész is bele, akkor is meghalhatsz.
Még ha 200m-ről is van szó: olyan távon a traktorosnak rég látnia-hallania kellett, tudnia, hogy a szemből érkezőnek van elsőbbsége, ezért fel kellett volna mérnie, hogy nagy sebességel jön, neki viszont sokáig tart átkelnie, ezért meg kell állnia és elengednie. A traktorosnak NEM szabad gondolnia, hogy szabályosan jön, neki azt kell gondolnia, hogy ELSŐBBSÉGE van. És igenis a traktoros hibája, és igenis megölte, még az általad vázolt sarkított körülmények között is, nincs mit menteni.
Nekem is volt már több hasonlóm, pl.: esteledett, 5-ösön jöttem, hosszú nyílegyenes szakasz. Szembe néhány kocsi messze, egyik indexel és kijön a másik mellé - először azt hittem, hogy előz, de utána látom, hogy csak el akar kanyarodni. De ott maradt, pedig még rohadt messze volt, még 6-8 mp volt, amíg mentem, még gondoltam is, hogy milyen türelmes papa lehet. Erre amikor odaérek féktávon belülre, a faszláma aki eddig várt ilyen sokat, akkor kezdett el kifordulni elém! Azt a maradék 2-3 mp-et, amíg elmegyek mellette, már nem tudta volna kivárni, hogy dögöljön meg? Satufék és a szembe sávba kerültem ki, még jó, hogy nem jött semmi. Normális az ilyen, amikor már látja, hogy ott vagyok, akkor jön ki?
Hőség: talán ha megnéznéd, a traktoros eset szövegétől dupla enterrel választottam el, ahhoz nincs köze, arra írtam, hogy itt annyian panaszkodtak a hőségre. Hogy sikerült ezt a kettőt összekombinálnod?
Djuree: nyúlsz a fékbe és nyomsz egy refit. Meg lehúzódsz a sáv szélére. Amúgy nem sebesség függvénye, nekem már volt olyan, hogy városon belül lefelé lejtőn beláthatatlan kanyarban záróvonalon egy Punto előzött egy buszt az én sávomban... ha nem fékezek és húzódok ki a sáv szélére, abból csatt lett volna, pedig mentem vagy 40-nel a kanyar miatt...
Kovee: nájsz
Inti: ma még hiába mész, holnap délelőtt nyit
Fotosopp: a festés jól néz ki, de igazán kopi-pasztázhattak volna az ezres bléd helyett valami kevésbé ortopéd, annál aerodinamikusabb fejidomút...Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
zsolt19900
őstag
a motoros "meghallásán" kívül mindennel egyetértek.... sajnos ezekbe az ókori piroskákban akkora zaj van, hogy örül ha hall valamit 10-20 év használat után bárki is
sajnálom a motorost, mióta én is esetem -igaz szerencséset- azóta pöppet jobban bele-bele gondolok, hogy mi lett volna ha
és mindig félek, amikor látom, hogy a szembe sávba engem keresztezendően indexel valaki befelé, hát akkor a kezem mindig a féken, a lábam meg a váltón, sosem lehet tudni sajnos.... és ez nem az esés miatti érzés, hanem általános, hogy: tuti észrevett.... stb.
velem is volt már, hogy stopptálbát nem látta meg a faszikám, úgy ment el előttem mint a huzat, megfordultam visszamentem -mivel ő meg sem állt- és mondtam neki hogy: hmm?! erre ő: bocs főnök.... na köszi ezzel ki vagyok segítve, ha átrepülök előttetek a szélvédőn mint superman
Faragó Szolgáltatóház - Magyarszék - Autóalkatrészek és kiegészítők, Biztosítási alkusz, pénzügyi tanácsadás, számítógép javítás karbantartás, Új műanyag nyílászárók értékesítés, ingatlanközvetítés --HÍVJ VAGY ÍRJ BIZALOMMAL--
-
polimorf
tag
-
stifi
senior tag
válasz fattyu #22457 üzenetére
nem rég volt bírósági perem a balesetem miatt, a másik fél rám akarta bizonyítani hogy gyorsan hajtottam és ezért nem vett észre és ezért nem adta meg az elsőbbséget. ugyanez volt a szitu, bekanyarodott elém a sávomba.
ha be tudja bizonyítani hogy szabálytalanul közlekedtem és emiatt történt a baleset, én lettem volna a hibás vagy osztoztunk volna a felelősségen. szerencsére egyrészt nem tudta bizonyítani, másrészt meg nem is voltam szabálytalan csak simán ő volt fasz és ez ki is derült a tárgyaláson.
amúgy el lett mondva amit fenn is mondtam: ha bizonyítható hogy a szabályosnak vélt közlekedő mégis szabálytalan volt, borul a papírforma.mondok egy egyszerű példát: ittasan vezetsz, full szabályosan és neked koccan valaki, kihívja a rendőrt, megszondáztat - ugrik a fedezet a biztosításra, ugrik a jogsi és egy jó ügyvéd még azt is rádbizonyítja hogy te okoztad a balesetet az ittasság miatt, holott a pirosnál álltál amikor belédjöttek ami elég egyértelmű de a körülményeket figyelembe véve már van mit átgondolni. szerintem ugyanilyen a gyorshajtás is, egyrészt ahogy mondod mindenki vigyázzon magára, másrészt ne csodálkozzunk már ha elütnek azért mert teljesen irreálisan közlekedünk az elvárttól...
a stoptáblánál nincs leírva, de azt is megtanultad a kresznél hogy adott helyen mire számíthatsz?! ha XXX méteren belül sehol senki akkor elvileg bátran elindulhatsz, de senkitől nem várható el hogy egy nyélgázon közelítő motor távolságát, sebességét felmérje ép ésszel..
Nincs időm kedvesnek lenni!
-
stifi
senior tag
én nem voltam ott, nem tudom ki mennyivel hajtott.
kevés infó van hogy bárkinek igazat adjak, bár valószínűbb a hülye traktoros forgatókönyv. csak annyit mondtam hogy a körülmények ismerete nélkül nem lennék ilyen határozott véleménnyel a dologról...Nincs időm kedvesnek lenni!
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz polimorf #22480 üzenetére
Tessék! Egy sima 1,5mm-es vaslemez meghajlítva, és a kormányrögzítő alumínium valamik alá szorítva. Pont ennyi rés volt, nem feszíti be semennyire sem (a réshez választottam a lemezvastagságot). A csavarok szárainál a lemez ki van reszelve. A lemez felfelé elkeskenyedik, egyrészt, hogy ne legyen kiálló áles része, másrészt hogy a kormány csavarjait kényelmesen meg lehessen húzni. A "felálló" részéhez 2 db M5-ös csavar rögzíti egy filléres univerzális GPS-tartó fejrészét. Fej szétszedve, műanyag átfúrva, oda csavarozva, majd össze rakva. Telefon-mérettől 3,5"-ig állítható szélességű, és nagyon szorosan tart. A lemez hőálló matt fekete spray-vel festve, az volt itthon. Tudom, hogy nagyon barkácsjellegű, de egy buznyákom sincs most, barkácsolni meg úgy is szeretek.
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Topiccsendőr
addikt
Valakinek nincs a topicban olyan motorja, aminek 17 es kereke van, es 130/70 es gumi kell hatulra?
Van egy -valoban- ujszeru allapotu michelin pilot sporty gumim.
Bar sztm en vagyok az egyetlen aki ilyen kis pcskoszoru motorokkal jarkalNem menekülsz a csendőrség elől.
-
Daywalker
addikt
[Tolatva ütötte el a motorost]
Hogy mik vannak, komolyan nem hiszem el. Ennyi idiótát."A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
canniball
nagyúr
válasz Topiccsendőr #22486 üzenetére
Ha a tied "pcskoszoru" akkor mit szóljak én...?
UP neki, erre tudsz/tudtok mondani valamit?
[ Szerkesztve ]
https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...
-
lujo10
aktív tag
válasz csongi #22490 üzenetére
Ez a "szervizút" nekem is tetszett.
Egy igazi férfi Internet Explorer-t használ -> Kaland, veszély, kockázat. (Ha már nyakig szarban vagy, adj hálát Istennek: "Köszönöm Uram, hogy legalább nem hullámzik!") Navigare necesse est, vivere non est necesse. Ja és Széles Utat!!!
-
lujo10
aktív tag
Nyári full bőr szerkó
Egy igazi férfi Internet Explorer-t használ -> Kaland, veszély, kockázat. (Ha már nyakig szarban vagy, adj hálát Istennek: "Köszönöm Uram, hogy legalább nem hullámzik!") Navigare necesse est, vivere non est necesse. Ja és Széles Utat!!!
-
Bogyó bá'
nagyúr
Az pénzbe kerül, nem is kevésbe. Ez meg ingyér' 'vót, oszt' mégis működik!
(#22494) lujo10: ilyen "bőrt" én is "magamra húznék", bár az én koromban lehet, hogy ez könnyelmű kijelentés! (Előbb-utóbb úgy járok, mint egy idősebb kollégám: ő mindig azt szokta mondani, hogy fiatal korában volt négy laza végtagja, meg egy merev. Na most már fordítva van... )
De ez már nagyon OFF!
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
stifi
senior tag
válasz yodamastah #22499 üzenetére
a sofőr és az utas is látta hogy "nagyon nagy sebességgel jöttem"
ezzel pereskedtünk 1 évigNincs időm kedvesnek lenni!
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Call of Duty: Mobile
- Milyen autót vegyek?
- Xbox Series X|S
- Fortnite - Battle Royale & Save the World (PC, XO, PS4, Switch, Mobil)
- Háztartási gépek
- Kerékpárosok, bringások ide!
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Milyen TV-t vegyek?
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen