- Zimbabwébe ment a Starlink
- Elon Musk: az xAI szuperszámítógépet akar az AI-alapú chatbotjához
- Windows 10
- Videó stream letöltése
- Hálózati / IP kamera
- Linux kezdőknek
- Kiderült, hogy hol veszik a legtöbb kínai EV-t
- Aliexpress tapasztalatok
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Az EU szerint a ChatGPT még mindig nem felel meg a szabványoknak
-
IT café
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Topiccsendőr #59049 üzenetére
Azt mondod? Akkor egy langyosabb téli napon bele vágok. (Most már nyomatékkulcsom is van hozzá).
Elég a szimeringet cserélni, vagy a porvédőt is kell ilyenkor? Mert az úgy már nem olcsó...
Olajból milyet javasolnál?[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Bogyó bá' #59051 üzenetére
Amikor gs en csereltem a gepkonyv szerint eloirtat raktam bele, se markara, se viszkozitasra nem emlekszem. Konkret olajat nem tudok ajanlani sajnos. Porvedot akkor cserelj ha ki van repedezve, rozsdas. Ha funkciojat ellatja, akkor bennehagynam.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Archer
őstag
válasz Topiccsendőr #59054 üzenetére
Sajnos legutóbb nem tudtam megvárni, ott rohadt másfél hétig a motor (még szerencse, hogy előre egyeztetett időpontra vittem...) de előtte szétszedték becsülettel, kimosták, volt egy milliméteres leütődés a krómon, azt felpolírozták kicsit, aztán úgy össze. Szimeringet akkor nem cseréltek, így volt kb. egy-másfél óra ki-be szereléssel két embernek (igaz az egyik csak tanuló volt de a másik kente-vágta, látszott rajta). Legutóbb nem tudom mit csináltak (sajnos már nem az a szerelő volt, aki előtte már többször is dolgozott rajta, le is törtek egy pöcköt az egyik idomról) de csak remélni tudom, hogy most is megcsinálták becsülettel (a porvédő gumit mindenesetre cserélték, azt direkt kértem).
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
FIREBLADE78
addikt
válasz Topiccsendőr #59054 üzenetére
Villát akarom csak. Hátsó nem érdekel,még
Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4
-
Khaosz55
addikt
Sziasztok,
MT07-hez akarok kipufogót venni. Úgy néz ki hogy a Termignoni lesz.A Német oldalon azt írják hogy engedélyezett az utcai használatra és EG azonosító számot tartalmaz a DB killer. Viszont van katalizátoros és katalizátor nélküli verzió. A német oldalon azt írják hogy katalizátor nélkül nem engedélyezett az utcai használat. Gondolom így van Németországban. Magyarországon hogy van ez? Kell a katalizátor ? Én nem ragaszkodom a katalizátorhoz viszont gondolom az eredetiben benn van.
-
Czimby
addikt
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Khaosz55 #59057 üzenetére
Ezt neked kene kikeresni, egy kicsit melos lesz.
Valamelyik köhém rendelet szavalyozza ezt is. Elmeletben szerintem (hangsulyozottan szerintem) tipusbizonyitvanynak kell lennie, es be kell vezettetni a forgalmiba a valtoztatast. Termeszetesen teljesen illegalissa valik katalizator nelkul, de meg db killer nelkul.is, katalizatorral.
Mivel magyarorszagon nem nagyon foglalkoznak ilyesmivel, ezert itthon csak akkor fogjak megnezni egy mozgo muszaki allomas es ket rendorjaror kisereteben, ha nyaron valahol sok a motoros, es felnyomjak oket a lakok, megjegyzem jogosan, mert mindegyik fostalicskan hangos dob van egy normalis gumi helyett.
Tehat ha nem szeretned, h az elozo kollega mintajara mas kaparja ki a gesztenyet, neked kell gugliznod ra.
De legingkabb ne vegyel dobot mert semmi ertelme.[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Beerwolf
senior tag
Sziasztok!
A hétvégén sikeresen letettem a korlátlan motoros vizsgát. Most ősszel/télen szeretnék motort venni a nyomott árak miatt. Kezdő motornak egy 600-650es naked gépre gondoltam, ezek közül is a Suzuki SV650S-t, a Honda CBF600-ast és a Kawasaki ER-6N-t nézegettem. A pénzügyi keret körülbelül 500 és 800 ezer forint között van. Ti mit vennétek?
-
V.Stryker
nagyúr
válasz Beerwolf #59062 üzenetére
Szia,
Itt már mi beszéltük párszor, hogy a tél miatt nem feltétlen olcsóbb a motorok többsége. A jó motor télen is annyi, mint nyáron. No meg ki kell fogni.
A kinézett típusok mind jók lehetnek, viszont mind elétrő...van egy V2, soros 4 hengeres és sor 2.... mindhárom karaktere teljesen különböző. Ki kéne próbálgatni őket, hogy neked melyik fekszik jobban. És akkor nem is beszéltünk arról, hogy a motor karakterisztika mellett az üléspozíciók is teljesen mások....
[ Szerkesztve ]
Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.
-
mm89
őstag
válasz Beerwolf #59062 üzenetére
1. Gratulálok, aztán csak óvatosan!
2. Én egy 2004es Sv650n - t vettem. Nagyon jó volt, szerettem. S-es van egy barátomnak, nekem az N jobban tetszik, bár én alapvetően naked párti vagyok. Az a blokk híresen jól bírja, nem kell félni a sok kmtől. Az enyémet 64e-rel adtam el és semmi hangja, baja nem volt. 3 évig volt nálam, 12e-t mentem vele (eleinte nem volt jogsim, így igazából két szezont használtam )
Er6N is van több is ismerősi körben. Egy 2012es, kevés km-rel, két régebbi akikkel voltunk pályázni is és egy motoros oktató ismerősnek van/volt több is. Nagyon jó gépek, szerintem az sv-nél könnyebben manőverezhető városban. Nekem külsőre is tetszik.Ha van lehetőséged (ha nincs akkor keress) menj el valahova ahol ki lehet őket próbálni, már ha még nem történt meg
Kezdő motoroknak szerintem mind ideális.
Aztán várjuk a fejleményeket!ELADÓ HONOR 8 32GB KÉK | ÚJ AKKUVAL! Ááá, így már nem is eladó!
-
pityaa23
senior tag
válasz Beerwolf #59062 üzenetére
Én is idén kezdtem a motorozást kb 0 tapasztalattal. Nekem egy CBF 600N van. Mint kezdő tökéletes, egyszer sem akart még megölni, hirtelen gázra sem akart kerékre állni, ledobni, kifarolni. Ha viszont pörgeted akkor elég jókat lehet vele motorozni. Kanyarodni is könnyű vele, nekem az ülés is kényelmes, bár 300km/napnál többet nem mentem még egyszerre. Szép klasszikus forma. Idén kb 4000km-t tettem bele de már most nagyon megszerettem, biztosan fájni fog, ha egyszer meg kell válnom tőle. Sajnos a többit nem próbáltam, így nem nagyon tudok segíteni, tényleg próbáld ki őket.
-
Beerwolf
senior tag
Köszi mindenkinek a válaszokat! A hétvégi program mindenkéépen az lesz, hogy elmegyek megnézni néhány eladó példányt a szóbajövő típusokból és akkor már lesz egy kicsit konkrétabb képem arról, hogy melyik is tetszen igazán.
Amúgy mi a véleményetek erről: [link]
Mennyire kell félni egy ennyit futott motortól? -
Ferdzsoo
addikt
válasz Beerwolf #59067 üzenetére
Ez szerintem el lett írva. Kicsit soknak tűnik. Magyar piacon 60k km felett nem látsz motort... vagy csak nagyon ritkán...
De 180k. 20k km/ szezon az nemgyenge. Még autóba se.kevés évente....
A motorválasztásra pedig az a véleményem hogy nagyon sokat ne görcsölj rajta, mindhárom tökéletes kezdőmotor szerintem...
Azért ne görcsölj rajta mert nagy valószinűséggel le fogod majd cserélni, évek kellenek ahoz szerintem hogy valaki rájöjjön melyik motor kell neki miközben már motorozik, és akkor sem biztos hogy jól választ majd. Szóval vedd valamelyiket, menj és tekerj bele sok sok km-ert időközben meg ki fogod találni hosszú távon mi kell neked....[ Szerkesztve ]
"It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
-
Beerwolf
senior tag
válasz Ferdzsoo #59068 üzenetére
Írja is, hogy nem elírás. Gondolom vidékről pestre járt be vele munkába. Napi 2x50 km-rel hamar összejön.
A kérdés igazából arra vonatkozott, hogy mennyire strapabírók ezek a motorok? Egy jól karbantartott el mehet negyobb generál nélkül 200-250 ezret?
[ Szerkesztve ]
-
Ferdzsoo
addikt
válasz Beerwolf #59069 üzenetére
Erről itt érdemben szerintem senki nem fog tudni nyilatkozni.
Az biztos hogy ennyi km-el én nem vennék motort hiába állapotot veszünk és nem km-ert, de akkor sem.[ Szerkesztve ]
"It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
-
Teasüti
nagyúr
válasz Beerwolf #59069 üzenetére
Nem, ez nem Honda.
Na meg ki az, aki pedánsan költségeket nem kímélve úgy gondozza a motorját, ahogy a szervizkönyvben le van írva? Tehát mindent megcsinál 200-500-2000-5000-10k-20k kilométerenként plusz még az alkalmankénti ellenőrzések? Magyar átlag fizetésből legalábbis emelem kalapom, ha van ilyen ember. Még elfelejteni se nehéz, ha amúgy adott a hajlandóság. Ennyit futott motornál már szinte mindenre ráfér a csere, vagy már cserélve lett. Pl féktárcsák darabja 40k, vajon rászánt ennyit a vasra a tulaj? Egyetlen drágább példa a sok közül.Más.
Ki használ kiegészítő fényszórókat?
Ködlámpát keresgélek egy ideje, de semmit nem találok kompakt méretben olcsón, aminek szabályzott vetítési képe van és nem vakít meg mindenkit.
Csak xenon hid fényszórók léteznek meg az ugyanolyan árú ledes alternatívái? Ezek mind 100k körül futnak. Még kínából is méregdrágák. Ami olcsó, az meg mind offroad vakítós.[ Szerkesztve ]
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Teasüti #59071 üzenetére
Nekem van LED-es "ködlámpám" Kínából. Olcsó volt, de több mint 5 hét alatt jött meg. A fénye brutálisan erős, vakít, de csak ha szemből belenéznek. Projektoros, nagyon keskeny nyalábban világít, oldalra nem szór fényt. Ehun-e!
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Beerwolf
senior tag
Okés, köszi. Akkor ilyen sokat futottat biztos nem veszek.
-
Czimby
addikt
válasz Beerwolf #59073 üzenetére
Haverom 2005-ben vett újonnan CBR600F-et most 80e Km körül van benne, eddig nem volt semmi hibája csak kopó alkatrészt cserélt, túrázásra használta saját maga szervizelte.
Bár most előjött egy olyan hiba amire csak vakarja a fejét, néha nehezen indul, valószínűleg elektronikai bibi lesz, kompresszió stb rendben vannak.
Ha szeretnél Revolut meghívót írj privit. A kapott jutalmat(12.5-20e Ft) pedig felezzük.
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz V.Stryker #59075 üzenetére
A tényleges (általam mért) áramfelvétele egészen pontosan 1,0 A /darab. Szóval messze nem 30W-os...
szerk: ez a legfényesebb, állandóan világító üzemmódban. A többit nem mértem (tud félfényt, meg villogót is)
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Teasüti
nagyúr
válasz Bogyó bá' #59072 üzenetére
Köszi! Igen, vagy 50x átlapoztam már. Nem elég kompakt. Diszkrét megoldást szeretnék sport motorra. Mint ez is. Látszólag ködlámpás képe van, nem derítőfény. De jelenleg ilyen Ebay-en, Aliexpressen nem létezik.
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz V.Stryker #59081 üzenetére
Passz, este még nem motoroztam ezzel a géppel....
Amúgy - hogy ne vakítson - úgy állítottam be, hogy csak kb. 20 méterig világítson a földre, ott nem több. mint 1 méter a fénykéve "átmérője" szélessége. Nekem inkább csak a nappali láthatóság miatt kellett, a fényszórómba tettem Tungsram Megalight 120%+-os izzót, az nagyon fajintos. A kocsiba is most vettem ilyeneket, zongorázni lehetne a különbséget az eddigi teszkósokhoz képest. A kocsival már mentem éjszaka.[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
-
Ferdzsoo
addikt
válasz FIREBLADE78 #59078 üzenetére
Szerintem meg nem, de tiszteletben tartom a véleményed...
"It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
-
Burt1793
veterán
válasz V.Stryker #59083 üzenetére
Én most értem haza, tehát nem kicsit megyek sötétben, ez mondjuk nagyrobi, sh300-as (2011), gyári beállításon van a lámpa, az országúti szakaszon sokat nem látok tompítottal 90-100-zal, persze autóval is vakon megy az ember, ha le kell venni tompítottal. Bízni kell abban, hogy nem ugrott ki egy őz a szembe jövő mellé... Ez ilyen. Lassan már úgyis abba kell hagyni a motorozást, ez az 5 fok már nem kellemes napi 50 km-hez. Legnagyobb baj a cipővel van, nem akarok 10 órákat napközben motoros cipőben tölteni, ezért utcai cipőben motorozom. Sima Tisza cipő, még most sem érzem a lábfejemet.
[ Szerkesztve ]
-
Xaels
félisten
válasz Burt1793 #59086 üzenetére
Én emiatt vettem áthídaló megoldásnak a Bering PoP-ot. Motoros cipő, de egész nap is kényelmes. Nem ázik be és ebben az időben is elég 1 zokni alá. Tavaly télen ebben jártam akkor is dolgozni amikor valami miatt nem motoroztam.
PSN ID: Lord_Machine_X /// SYMPHONIC POSTAPOCALYPTIC REINDEER-GRINDING CHRIST-ABUSING EXTREME WAR PAGAN FENNOSCANDIAN METAL
-
Burt1793
veterán
Köszi szépen a tanácsokat, én a héten leteszem a gépet. Veszélyes fagyos szakaszok vannak az erdei úton (10 km reggel, ugyanennyi hazafelé), ahol járok, majd tavasszal folytköv.
-
polimorf
tag
-
Archer
őstag
Arra lennék kíváncsi, hogy vajon ezek a kínai lábtartók nagyon gagyik vagy a márkásabb társaik vannak nagyon túlárazva, mert azoknál egy ilyen több fokozatban állítható legalább a háromszorosa. Szerintem ezek gyanúsan olcsók, még a gyári sima lábtartók is többe kerülnek.
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
ath
senior tag
válasz Archer #59094 üzenetére
most néztem valtermoto-t is, 175Ł körüli áron, szintén fix, az állítható már 340Ł körül volt. szerintem ez horror összeg úgy, hogy valójában "csak" alumínium dolgokról beszélünk, amit ráadásul nem is kézzel farigcsálnak szorgos kezek. leginkább az a kérdésem más is venne e ilyet, vagy én gondolkozom túl bátran akitől vettem a motort állítása szerint garázsban eldőlt a motor (nem lehetetlen, anya is elborította már a ház előtt kétszer a banditot ), és a jobb mintha kicsit más szögben állna, mert hosszabb, 1-200 km távokon el tud zsibbadni a jobb lábam.
HSM: a fix azért is jobb, mert ha elcsúsznál, a lábtartó tart, és inkább az kopik. nagyjából így
-
Bogyó bá'
nagyúr
Nyáron Erdélyben nekem mindkét csizmám talpa levált, szigszalaggal körbe tekerve jöttem haza bennük. Itthon tisztítás-zsírtalanítás után vastagon bekentem őket FBS-sel, azóta is tökéletesen funkcionálnak.
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Archer
őstag
Ha megnézed, az összes ilyen motoros bizb@sz elég húzós áron megy (legalább is a jó magyar fizetésekhez) mert olyan kis tételben gyártják, hogy nincsenek rá célgépek, ami köpik ki a darabokat ezerszámra, hanem univerzális CNC gépekkel készítik őket, amiknek nem éppen olcsó az "órabére". Ettől függetlenül valóban baromi drágák de ez egy ilyen hobbi. Meg mondjuk egy nevesebb gyártóéhoz (nekem TRW-vel van tapasztalatom) cikkszám szerint tudsz rendelni mindent ha sérül, a noname kínainál már nem biztos, hogy ez menni fog.
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Milyen autót vegyek?
- Autós topik
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- EA Sports WRC '23
- Xbox Series X|S
- Fortnite - Battle Royale & Save the World (PC, XO, PS4, Switch, Mobil)
- Mikrokontrollerek Arduino környezetben (programozás, építés, tippek)
- Zimbabwébe ment a Starlink
- Nintendo Switch 2 vagy amit akartok (találgatós topik most még)
- Automata kávégépek
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest