-
IT café
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
Topiccsendőr
addikt
egy auto maximalis fordulatszama 6000. joval tobb hideginditast kap, mint egy motor altalaban. nem lehet osszehasonlitani, es tul tag fogalmakkal dobalozunk, mert autobol is van ilyen-olyan, motorok sem ugyanolyanok. a jelenseg akkor letezik, ha egy beszallito rossz alkatreszt ad, vagy ha a minosegellenorzes hullamzik.
tehat indoklas nem allja meg a helyet, es a jelensegre hivatkozni eleg meresz dolog.szerk:
amiota a CO kibocsajtas grammjait vadasszak az autogyartok, azota tobb auton vissza van veve a gyuruelofeszitettseg, es joval higabb olajat irnak elo, mindez a kisebb surlodas elerese erdekeben, az olajeves is megnott ezeknel az autoknal, az olajcsere periodus pedig ennek ellenere megnott...[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Micsurin
nagyúr
válasz Gaboman #94345 üzenetére
A 650-es Rotax nem hajlamos a szabadonfutó gondjaira? Anno mintha ezért beszéltetek volna le róla. (Megjegyzem legjobb barátomnak van egy 94-es F650, és tökéletes, igaz "nyalja falja." )
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
vendingo
veterán
válasz Bogyó bá' #94349 üzenetére
Amikor én kerestem motort régebben, akkor nagyobb kínálat volt emlékeim szerint.
Annyira örülök, hogy túl vagyok a motorvételen, és megtaláltam a számomra tökéletes járgányt.
Hetekig csak a netes teszteket, videókat, specifikációkat bújtam, már kifolyt a szemem a monitortól.Pár hét és viszem az africat nagy szervizre.
Gyertyacserék, karbiszinkron, szelephézag ellenőrzés, kormánymagasítás, telóolaj csere, vákuumos benzinpumpásra alakítás. Lehet vadászok addig egy nappali menetfényt is rá, de nem találtam olyat, amelyik tetszene, mindegyik túl futurisztikusan hatna a 29 éves motoron.Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
HSM
félisten
válasz Topiccsendőr #94351 üzenetére
"azota tobb auton vissza van veve a gyuruelofeszitettseg, es joval higabb olajat irnak elo, ... , az olajeves is megnott ezeknel az autoknal"
Szval akkor azért mégsem feltétlen alaptalan innen megközelíteni a kérdést."az olajcsere periodus pedig ennek ellenere megnott..."
Bizonyám. Hullanak is szépen azoknál, akik ezt gondosan betartják.Köszönöm mindenesetre a visszajelzést.
[ Szerkesztve ]
-
-
HSM
félisten
válasz Topiccsendőr #94356 üzenetére
Amennyire tudom, motornál ugyanúgy mennek felfelé a követelmények, és sokszor eléggé bele is kell nyúlni a blokkba, tehát a jelenség ha nem is olyan szigorú mértékben, de megvan ott is.
"mert ragaszkodsz az indokolhatatlan faszsagokhoz"
Ezért nem is boncolgattam tovább a témát, mert átjött, hogy ez technikailag elég nehezen alátámasztható. Tehát simán lehet, hogy amin a csóka próbálgatta, azon igaz volt, egy későbbi motoron nem, egy legújabbon meg megint, kitudja... -
z123456789
addikt
Sziasztok!
Egy ismerősömmel szeretnénk rendenlin egy ilyet.
Az ár egy kicsit borsos, szóval ha valaki tud más oldalt ahonnan ez megvehető, ne tartsa magában. Illetve meg tudná valaki mondani, hogy az eBay-es oldalukon ez melyik? Mert egy kicsit már golyózik a szemem a sok GP, RR, GPRR, PRGRP-ktől.
Aprilia Tuono V4 2018-ra lenne.
Előre is köszi a segítséget.
-
tboldi
nagyúr
válasz z123456789 #94359 üzenetére
-Mike-, te vagy az?
-
-Mike-
addikt
válasz z123456789 #94359 üzenetére
Végre normális téma, normális motor.
Az ebay-es link rosszra mutat, mert az RSV4(sportmotor) és a Tuono(naked bike) két különböző. Engem is megakartak lepni alu karokkal, de nem figyeltek és RSV4-est kattintottak, nem jó.
Kiegészítőkben én az af1racing-et ajánlom, rengeteg minden van. Speciel '18as Tuono-ra nincs ilyen dob/rendszer, de van Akra 3ezer dodóért. Vagy Sc Project, nagyon jól szólnak azok is.
[ Szerkesztve ]
-
-
Topiccsendőr
addikt
Ah ertem, bele kell nyulni a blokkba sokszor. Foleg ha a tankszuszogora kell aktiv szenszurot rakni. Jah. Autoknal mikor volt ez? 2000-2002 ben? Huha.
A gyurukhoz is hozzanyulnak, igazabol nem kell, de hogy neked igazad legyen, hozzanyulnak.
Azert hogy a hondas szivrohamot kapjon, ha utan kell tolteni az olajat.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
HSM
félisten
válasz Topiccsendőr #94364 üzenetére
"de hogy neked igazad legyen, hozzanyulnak."
Nézd, abból, amit írtál, én pont azt szűrtem le, hogy nagyon konstrukciófüggő a dolog. Sokkal konstrukciófüggőbb, mint elsőre gondoltam. -
Geresics
addikt
válasz z123456789 #94359 üzenetére
én 9 hónapig bújtam a netet, és már majdnem megvettem a Mivv kipufogót, mikor bejött akcióba egy olasz boltban a Pegasohoz az Akrapovic! Persze így is 45eFt-al volt drágább, mint a Mivv, de úgy voltam vele, hogy ez a gyári extraként is rendelhető cikkszámú kipufogó mégiscsak!
1 év után most ismerkedek olyan fogalmakkal, hogy "újratömés", meg hasonlók!
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
Geresics
addikt
válasz V.Stryker #94333 üzenetére
Ázsia bővebben?
Statisztikailag igaz állítás: Isztambulban átmentünk a Boszporuszon! Az már Ázsia! Ott ittunk egy jó török kávét, és visszamentünk!...mondjuk az isztambuli közlekedésnél életveszélyesebbet még nem tapasztaltam, pedig bejártam Németországtól kezdve, Olaszországon át, Albánián keresztül, egészen Bulgáriáig mindent! De az botrányos, ami ott megy!
Injektorosok jobbak?
Nem hiszem, de én nem szerettem volna (hozzá-nemértésem miatt) karbisat! Ma már tudom, hogy azt is meg lehet tanulni, akárcsak minden mást!(#94335) BoB
Jön az is, ne aggódj!
Elég sokan csesztetnek miatta az ismerősi körből is, de addig még annyi videó van vissza... Ha láttad az utolsó videóm ( ), akkor tudod miről beszélek! - Ez volt a reklám helye!*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
-
Teasüti
nagyúr
válasz Geresics #94370 üzenetére
Miért kéne új térképet feltölteni egy a gyárival azonos* specifikációjú dobhoz?
Enyémnél is a dob gyártója direkt úgy reklámozza a dobot, hogy nem kell bemérni. Plug&play. És E betűs. Az enyém legalábbis megfelel az itteni előírásoknak, ha bent van a furulya.
10k km az stimmel az újratömésnél, amennyire én tudom. De mondjuk ezt arra az egy márkára alapozom, amit Persu linkelt az újratömés kapcsán. Hogy ez általános érvényű-e, passz. De kiindulópontnak jó.
Azt bizton állítom, hogy 32000 km után a dobban, érezhetően megváltozott a motorom járása új tömőanyaggal.*Feltételezem, ha gyári kiszerelésben is megvehető a motor ezzel a dobbal.
[ Szerkesztve ]
-
Geresics
addikt
KTM 1290 "rendeltetésszerű" használata, meg egy kis csörlőzés csörlő nélkül!
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
Gaboman
nagyúr
válasz Topiccsendőr #94376 üzenetére
Pontosan ezt a típust szerettem volna neki javasolni, futóműve és fékei a japán típusokhoz képest nagyon komolyak, blokkja is élménydúsabb motorozást tesz lehetővé, terepen is kiválló.
Rendeltetésszerű használata.
Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Gaboman #94377 üzenetére
Abban az arkategoriaban, ennel jobb nincs.
Ez a nagytankos kivitel. A sulya is eleg alacsony a 25 l benzinnel.
53 lo tokeletes, keskeny, nem egy batar szar. En ezzel mennek vilagkoruli utra. Ha sok idom es penzem lenne, akkor meg epitenek magamnak egy 400-450 est ennek a mintajara. Egytarcsas fekkel, konyebb agyakkal, konyebb csavarokkal, dragabb anyagokkal le lehet faragni kilokat. Akar tizet is. Amik nem szolnak bele a futasteljesitmenybe.
en elrotyognek kisebb kobcentivel, es a suly a lenyeg nalam.[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
V.Stryker
nagyúr
válasz Topiccsendőr #94376 üzenetére
De mi ez?
Amúgy ezek a 400as gépek nem tűnnek valami pakolhatónak....
[ Szerkesztve ]
Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.
-
Gaboman
nagyúr
válasz V.Stryker #94381 üzenetére
Nem, semmivel nem drágább mint a japán gépekhez.
Ugyan olyan megbízható mint bármelyik japán, itt is csak azon múlik az előző tulajok mennyire vigyáztak rá mennyire adták meg neki ami kellett.
De ellenben a nehéz, latymatag futóművel és fékkel rendelkező Japán motorokhoz képest ezen felüdülés a terepezés is.[ Szerkesztve ]
Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
V.Stryker
nagyúr
válasz Topiccsendőr #94384 üzenetére
Hát mondjuk csak kíváncsiságból ránéztem a kuplungtárcsa szettre, ugyanazon évjárat Pegaso I.E és erre a KTM-re.
Pegasohoz kedvezménnyel 19k, KTM-hez 32k...
Levegőszűrő:
Pegasohoz 2300 forint, KTM-hez 3000 vagy 4000...
Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.
-
Geresics
addikt
válasz Gaboman #94377 üzenetére
Ennek nem 4-6ekm a szervizperiódusa?
(#94378) persuader
"Abban az arkategoriaban, ennel jobb nincs"
Abban az árkategóriában azért ezek eléggé le vannak harcolva, de tény, hogy ha az ember kifog belőle egy jó példányt, akkor az kb. örök szerelem! Viszont kell is hozzá némi tesztoszteron, hogy valaki rendesen megülje!400-450-est én is nagyon hiányolok. Nem kellene sok, csak egy könnyű, 50LE körüli gép, de ilyet a DRZ400 óta nem találtam, és azt is megfelelően át kell építeni, hogy jó legyen...
(#94382) Bogyó bá'
(#94385) V.Stryker
Nem a KTM a drága, hanem a Pegaso olcsó! Nagy különbség!
Sajnos nem hibátlan konstrukció (olyan nincs is szerintem). El kell látogatni az RSVFórumra, ott a Pegaso topikban eltölteni néhány napot olvasással, és akkor tényleg minden típushibát megtalálsz, és nagyrészükhöz még az orvosságot is!*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
z123456789
addikt
válasz -Mike- #94361 üzenetére
Kérdeznék még.
Ez az Austin Racing amit én linkeltem vajon honnan küldi a termékeket? Anglia, nem? Ez egy angol cég gondolom.
Csak mert akkor az Af1racing-gel szemben talán annyi előnye van, hogy vám és áfamentes. Tévedek?Illetve ebből következik is a kérdésem második fele. Az Af1racingről bármi is jön, vám, és áfa illeti, igaz? Ha jól látom texasi cég.
A vám hogy is van? Milyen mértékű?Rendelt már innen valaki, minden rendben volt?
Továbbá, a 2017-es kipufogók nem lesznek jók a 2018-as modellre? Magyarul ne is spekuláljak ilyennel?
Sajnos közvetítő vagyok, és nem is értek annyira hozzá, ezért a bugyutának tűnő kérdések, srry. De igyekszem minél kevesebb postás melóval megoldani a dolgot, és inkább kérdeznék többet.
(#94367) geresics
Ha egyébként vannak még más bolt oldalak is, ahol érdemes keresgélni, szívesen fogadom ötletként.És akkor jöjjön egy olyan kérdés ami engem is foglalkoztat. Mi a helyzet ezekkel az e betűkkel a kipufogókon?
Én egy Two Brothers kipuffal vettem a motorom, de megvan a gyári is. Előbbi nyilván jobban tetszik, de a motoros oktatóm azt mondta, ezen nincs e betű leveszik a rendszámom. Haver meg azt mondta, biztos hogy talál rajta e betűt, mert ez csak egy utcai kipufogóvég. (Ezt még nem kerestük meg, de ettől függetlenül érdekelne, hogy ez is úgy működik mint az autón a fólia? Műbizonylat kell hozzá, vagy mi?[ Szerkesztve ]
-
Gaboman
nagyúr
válasz Geresics #94386 üzenetére
6 ezer az ellenőrzése, de semeddig nem tart megcsinálni, nekem az SMC-be 18 ezer után sem kellett bántani csak ellenőrizni.
Nem tudom miért vagytok annyira oda azért a 400-450 cm3 gépekért, most egy nagy cm3 620-650-660 blokk is csak 5-6 kilóval nehezebb.
Ott van pl az SXC 625, az súlyra ugyan az mint egy DRZ-E 400, de minden másban jóval előrébb jár.
Olyan nyomatékot szabadít rád a 400-450 típushoz képest amit átélni kész élvezet.
A 400-450 gépek inkább közép és felső tartományban szeretnek lenni, alul nem virgoncok, ellenben 600-tól felfelé teljesen mindegy milyen tartományban vagy.
Inkább ilyenbe gondolkodnék nagy tankkal azt kész is, mondjuk egy SC 620/625, SXC625-re is felszerelhető
25 literes tank, aztán kész is, mert ezeknél a futóműhöz, fékekhez nem kell nyúlni úgy jók ahogy vannak.[ Szerkesztve ]
Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
demars
addikt
válasz z123456789 #94387 üzenetére
Kipuff érdekes dolog. Nekem e számos MIVV van, de nincs mübizonylat hozzá. Mivv oldalán igényelhető némi lecsóért cserébe, de nem találtam meg az enyémet (lehet h hamis). Minden esetre van hozzá síp, ha esetleg kellene.
Műszakira a gyárival vittem. Karbi szinkront viszont ezzel csinálták.Az áram alatt lévő alkatrész ugyanúgy néz ki, mint amelyikben nincs áram, csak más a fogása!
-
AndrewTdi
addikt
Nos hosszas olvasgatás és vívódás után a sisak választásom eme Shark Spartan Carbon-ra esett. Voltam próbálni is, teljesen megfelelt. Az itthoni ár közel feléért sikerült kintről megrendelni. Jövőhéten itt van. Esetleg saját, első benyomásos véleményt később tudok írni. (ha érdekel majd valakit)
-
-Mike-
addikt
válasz z123456789 #94387 üzenetére
Amit te linkeltél szerintem az is amerikai cég. Ti is nézzetek utána, de nekem úgy tűnt. Arra sem vennék mérget, hogy nem ugyanaz.
A vám kérdést nem vágom. Egyszer japánból akartam Arai sisakot rendelni, arra tudom, hogy kellett volna fizetni.
Az af1racing oldalán próbaképp beraktam kosárba egy dobot, a szállítás amit adott rá 22ezer huf oszt jónapot.
Többen rendeltek már, megbízható oldal.
Hogy mennyire egyezik meg a 17-es a 18as modellel? Erre csak azt tudom mondani. hogy Dunakeszi > Aprilia szalon. Hívjátok fel vagy menjetek be és keressétek Kolost, mindenben fog segíteni.
Azért én a helyetekben egy próbát tennék a BODIS-sal is, igaz 16ban nem volt a motorhoz rendszer csak dob de talán azóta már fejlődtek ebben is. Korrekt cég ők is.
És nem szól rosszul: [link] (megy az ingyenreklám a csatornának ) és [link]
És ezen van E betű, műszakinál nincs gond. -
demars
addikt
válasz z123456789 #94390 üzenetére
Nem írom le mert szívják a véremet...
Az áram alatt lévő alkatrész ugyanúgy néz ki, mint amelyikben nincs áram, csak más a fogása!
-
Novics
senior tag
válasz Topiccsendőr #94376 üzenetére
De jó, hogy felmerült megint ez a téma, mert most már lassan - 2-3 hónap? - aktuális lesz a vásárlás.
A KTM nem túlárazott? A BMW-re általában azt mondják, hogy vastagon meg kell fizetni az emblémát is - a Totalbike-os cikkben nem sok jót mondtak róla - és nem gondolnám, hogy a kategóriában a KTM kisebb név lenne.
A keretnek 900 néz ki a tetejének. Mondjuk ezek közül ki melyiket választaná?
KTM 640 LC4 Adventure
Suzuki DL 650
Akkor legyen egy BMW F 650 GS is
Kawasaki Versys 650Terepezés max annyi, ahová még személyautóval is el lehet jutni, sokkal durvább terep nem érdekel, inkább az országjárás.
A fontolva haladó. - 30 felett minden nap ajándék.
-
HSM
félisten
válasz Gaboman #94380 üzenetére
Ez a keskeny ülés hosszabb túrák alkalmával nem válik borzalmas kényelmetlenné?
Terepen egyértelmű, hogy komoly előny, viszont az "aszfaltcentrikusabb" gépeken elvileg ezért is van a szélesebb/másmilyen ülés, merthogy elvileg az kényelmesebb a túra aszfaltosabb részén.[ Szerkesztve ]
-
Topiccsendőr
addikt
5000 km szervizintervallum
szelepallitas, 10 000 km kent gyertyacsere.
az 5000 es szelephezag ellenorzes lehet problemas egy vilagkoruli tura alkalmaval, ha szet van forgatva a motor, elkepzelhetonek tartom, hogy ezt valoban allitani kell. a kuplungot sarban, homokban elakadasnal le lehet egetni, de megintcsak tereprol beszelunk, ahova az atlagpolgar nem akar es nem tervez menni. egy lassu, tobb oras utazotempoval nem nagyon fog a kuplungnak baja lenni. kb semminek nem lesz baja ilyen korulmenyek kozott.az alkatreszarakat lehetoleg ne utangyartott alkatreszeknel hasonlitsuk ossze, mert az utangyartott alkatreszek minoseget nem ismerhetjuk. oem alkatreszarak a kovetkezokepp alakulnak:
pegaso kopolamella oem: 110 eur
640 lc 4 kopolamella oem: 91 eur
en nem latom azt a nagyon elszallt arkepzest.geresicsnek igaza van, hogy eleg lepattant allapotuakat lehet kapni ennyiert, en nagyon szemeztem idekint egy 1000 euros peldannyal 120 000 km volt benne, es rettento lelakott volt az osszes idom a motoron. igazabol az uv kiszivta a narancssargat majdnem feherre, de en tudtam volna vele elni, plane, ha valami kazah faluban letamasztom...
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Novics #94394 üzenetére
pl az f 650 gs rotax tularazott?
a cikkben nem latom kirajzolodni a szoporoller faktort, sem a pegasonal, se ennel.
ezekbol a cikkekbol semmit nem tudsz meg a megbizhatosagrol, vagy elofordulo hibakrol. egy bolcsesz raul egy regi motorra, majd leirja a benyomasait, szubjektiv velemenyet, ugy, hogy igazabol a hozott tudassa legendakra epul, mert nem tudja, mi mitol van, mi hogy mukodik, igy elhisz minden sztereotipiat.
igy hibanak erzekel egy sima geometria valtozast, vagy azt, ha fel van dobozolva egy motor.ha nagyon utana akarsz menni egy tipusnak, le kell ulni a gep ele, es vegigolvasni sok ember elso kezbol kapott informacioit, lehetoleg nagyobb meritesbol, gazdagabb orszag forumait, azaz a tulajdonosok tapasztalatait. ez nagy munka, de nekem eddig mindig bevalt. rengeteg informaciot kell megszurni a sok hulye miatt, de a vegeredmeny eleg pontos szokott lenni.
olyan motort vegyel ami tetszik neked. szerintem
[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Gaboman
nagyúr
Nem annyira keskeny az ülése mint ahogy a képek mutatják, nagyon csalóka, mivel élőben ha meglátod mekkora motor akkor csak pislogsz hogy nem gondoltad volna róla.
Most az én motorom paraméterei, ülésmagasság 99 cm, kormánymagasság 125 cm, legközelebbi távolság a két gumi szélétől 82 cm, úgy hogy 18 és 21 colos kerekei vannak.
Teljesen másnak gondolják, köztük én is így gondoltam amíg élőben nem láttam.
De a párnázása természetesen nem a legpuhább, ezért ha én hosszabb túrákra terveznék vele, egy komfortülést csináltatnék rá.Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Politika
- Windows 10
- Mobil flották
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Kávé kezdőknek - amatőr koffeinisták anonim klubja
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Előzetes élménybeszámolókon az Elden Ring: Shadow of the Erdtree
- Parfüm topik
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs