-
IT café
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
degu
senior tag
válasz freaghill #17050 üzenetére
Mosmivan?
Dontsd mar el,hogy muzsikalni akarsz,vagy autozni?
A kipuffogonek ti.nem az a szerepe,hogy jo hangos legyen a kocsi...lehetoleg mindenki sza*ja
ossze magat,ha bemutatom az arcom,hanem a motorteljesitmenyt is befolyasolja![ Szerkesztve ]
verprofi pesszimista,aki felett nem repult el nyomtalanul az ido vasfoga
-
bambano
titán
válasz freaghill #17053 üzenetére
jaja, így szokott kezdődni, aminek a vége az, hogy a lakóközösség körbekarcolja a kocsit és ha ebből se tanul a delikvens, akkor megverik kicsit...
a hangos kipufogó a világ legundorítóbb szokása. menj a pusztába, ha ilyenre van igényed, ne emberek közé.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
Cola111
aktív tag
válasz freaghill #17053 üzenetére
Tuningal azt akarjuk elérni, hogy a motorból minél gyorsabban és könnyebben távozzon a kipufogó gáz.Erre nagy ívben tojnak a gyártók, (tisztelet a ritka kivételnek) mert nekik az alacsony káros anyag kibocsájtás, az olcsó előállítás és a csendes járás a fő céljuk.
Ha kipufogó rendszert akarsz tuningolni, érdemes a leömlővel kezdeni, óriási jelentőséggel bír az autód menetteljesítménye szempontjából.
Tuningnál a katalizátort ki szokták hajítani, fojtja a motort, azonban a szabályzott katalizátorokat nem lehet csak úgy leválasztani, mert megnő a fogyasztás, hisz a motor rossz adatokat kap.a gyári közép és hátsódobbal biztos nem éred el a lehető legjobb teljesítményt, nem erre találták ki ( és még az autó hangját sem lehet élvezni ). A gyári dobokban lemezek segítségével ütköztetik ide-oda a kipufogógázt, melynek sebessége így alaposan lassul, és veszít a hangjából. Pontosan erre találták ki a sportdobokat, amelyek ütköztetés nélkül egyetlen perforált csövön, hagyják magukon átsuhanni a gázt.Érdemes a csöveket is lecserélni, megnöveli az átmérőjüket. Így láthatod, hogy ha lecseréled a hátsó dobot, megfúrod a kipufogót - aminek mellesleg, olyan hangja lesz, mint ami ki van lyukadva - nem fogsz elérni teljesítmény növekedést, mert a gyári rendszerben akkora fojtás van, hogy a hátsó dob szinte már semmit nem számít, csak az autód hangja lesz sportosabb. Én szeretem a hangos autókat, mint gondolom Te is, de inkább gyűjtsd a pénzt és vegyél egy komplett rendszert, hidd el megéri. -
freaghill
őstag
Köszönöm a válaszokat!
-
Zewa
senior tag
Modernebb autóknál előfordul hogy akkumulátor csere után "elfelejti" a gép az alapjáratot. Magától hamar újra is tanulja. Hogy pontosan miért van ez, azt ne kérdezd de mi is jártunk már így. Néztünk hogy WTF? de megnyugtatott egy szaki hogy ez "normális" nincs gond..
17050 freaghill: Először is; Ugye ez most csak vicc. Ne csinálj ilyen kókler, gány "munkát". Szép hangot szeretnél teljes rendszert rakj alá. Persze ez nem 2 fillér de akár használtan is kifoghatsz egy jobb szettet kedvezőbb áron. (Értelme persze erősen megkérdőjelezhető)
ps.: Off tudom de pl egy ilyen autót nehezen tudnék elképzelni csendben működni. Egyszerűen kell alá ez a szolid 75ös saválló rendszer..
[ Szerkesztve ]
"Táncolni kell, uram, a zene majd csak megjön valahonnan…"
-
bambano
titán
szerintem nincs annál nevetségesebb, amikor hall az ember hátulról valami öblös dübörgést, belenéz a tükörbe és meglátja, hogy egy e kadettből jön...
egy 500 lóerős sti-n lehet, hogy elfér, bár azért is ütnek a lakótársak, na de egy e kadetten, 60 lóerővel???gondolkodjunk már egy kicsit... az én autóm elé odaállhatsz, nem fogod hallani a hangját. autópályán a szél és a gumi zaja bőven elnyomja a motort meg a kipufogót. de nem is gyullad meg minden lámpa a lakótelepen, ha leparkolok vele.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
_seth_
veterán
válasz freaghill #17061 üzenetére
Nekem még eddig csak a halkítás volt a cél, miért jó ha hangos? Téged nem zavar benne ülve?
Kadettet 1.3as motorról teljes 2 literes gsi kadettá alakítottam át, a kipufogó maradt a "régi" úgy értem minden teljesen új volt de semmi sport kipuff vagy ilyesmi, szép hangja volt így is. A mostani 2 literes b vectra alatt is a gyári van egészen a hátsó dobig, ott egy irmscher dob, DE hála az égnek nagyon halk, kicsit sem sportos a hangja és nem is bánom. Nem azért költöttem jbl hifire, hogy a kipufogót hallgassam. Arról nem beszélve, hogy órákon át még egy kis duruzsolás is idegesítő.
Saját vélemény, lehet mást nem zavar, én mindensetre nem bírom azt amikor jönnek a herélt simsonosok és hasonló szakad ladák és társaik hatalmas hangerővel aztán meg egy mai splash is ott hagyja mindet állva a lámpánál is pedig az aztán minden csak nem sportautó....
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
bzoley
veterán
válasz freaghill #17061 üzenetére
Soundracer V8
Ezzel nem zavarsz senkit, és lesz jobb hang -
_seth_
veterán
válasz fero02 #17066 üzenetére
Ne is kérdezd... motorcserére vár. Szét lett szedve teljesen a motor, darabokra ahogy kell és nem látni semmi hibát, néztem én is, persze kopása van de nem indokolja, hogy ne legyen olajnyomás fordulaton. Az olajnyomás szabályzó vagy olajszivattyú lehetne gyanús ha nem 0 kilométeres teljesen új lenne már benne. Valami bosszantó apró hibája lehet mindenesetre a jelenlegi felújítása alsó hangon 200e forinttól indulna, totózni az olajszivattyúval szintén sokba van + akkor is kellenek tömítések, csavarok az összerakáshoz, így furán hangzik de a legolcsóbb "javítás" a motorcsere, 60-100e között árulnak ilyeneket, neten van pár de a közelben keresnék és olyat amit egy következő műszakin bele tudok papírozni.
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
fero02
veterán
válasz _seth_ #17067 üzenetére
Na, anno én is így voltam a hengerfej gyanúmmal. Vettem egy komplettet motor (turbó, adagoló, generátor, önindító), váltó, ABS-es féltengelyek 100 vagy 120e-ért és 3 nap alatt kicseréltem inkább, mint sem hogy elkezdjek "apróságokkal" faxolni és közel sem biztos, h annyira jó lett volna, mint ez így a csere után.
És amúgy miért akarod átpapíroztatni? Megér annyit a dolog?
Cola111: ez egy pályagépen valóban kellemes, ami ott versenyez, de egy utcai autóra ez nem való. Különösen vicc az ilyen csirke "tuning" 1.3-as Swift-eken, az 1.4 Astrákon meg az ilyen hakapeszi maki autókon.
[ Szerkesztve ]
-
Cola111
aktív tag
válasz fero02 #17069 üzenetére
Szerintem meg nem, van pár ismerősöm, aki gyárilag feltuningoltatta a bmw-t komplett rendszerrel és nagyon ott van. Egy Opel Insignia alatt is gyönyörűen szól a rendszer, ezt is tapasztaltam. Abban sem teljesen értek egyet, h suzuki alá nem lehet jó rendszert rakni. Csak szépen kell kivitelezni és nem megfúrni, meg megnövelni a csőátmérőt.
pl: [link][ Szerkesztve ]
-
bambano
titán
válasz Cola111 #17068 üzenetére
ezt én is szívesen elhallgatom, de csak van itt két különbség:
- elhallgatom, néha, fejhallgatóval, tecsőről
- ebben azért nem 1.4-es opel motor gurgulázikde innen is látszik, hogy azért ezek nem akkora jó autók... vbh-t most ne firtassuk
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
_seth_
veterán
válasz fero02 #17069 üzenetére
Átpapirozás: egy forgalmiba kerül összesen, ugyanolyan megy bele, motorkód eleje kell, hogy egyezzen ehhez egy adásvételi kell ami a motorról szól és kövektező műszakin bejegyeztetem, kpm vagy társaik nem szerencsések ha eltérő motorkódot látnak, pláne ha külföldön tűnik fel valakinek
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
_seth_
veterán
válasz fero02 #17073 üzenetére
Nem, semmi, amennyiben egyezik annyi, hogy X20XEV....... akkor csak átírják a forgalmiban, elvileg... de lehet még törzskönyvet is cserélni kell... de mindenképpen rendezni akarom.
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
Zewa
senior tag
válasz bambano #17060 üzenetére
Ki tudja, lehet egy GSi C20xe-vel gyárilag 150 nyihával a kazánfedél alatt. Szerintem alatta már el fér egy kis hang bár ha ilyen kérdés felmerül erősen valószínű hogy nem a helyzet áll fenn.
Ne menjünk a szélsőségek fele. Egy szolid de sportos hang szerintem élvezetet nyújthat a mindennapokban. Megfelelően hangolva alacsony (pl. 4000 alatt) csendes a gép és utána kezdi el kicsit hallatni a hangját. Szerintem ez így a jó mert egy sportos autónak oda lépek szeretem hallani a motor duruzsolását miközben autópályán kuss van.
(OPC-k, AMG-k, ///M -es vasak gyárilag ilyenek. Nem kis tervezés után. )"Táncolni kell, uram, a zene majd csak megjön valahonnan…"
-
_seth_
veterán
válasz bambano #17076 üzenetére
Nem szabad elfelejteni azt sem aki nem cseréli... pusztán szét van rohadva a hangja meg egy kamioné
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
Zewa
senior tag
válasz bambano #17076 üzenetére
Észre sem veszik. Nem túráztatom a gépet és mint említettem alul egy gyári rendszer csendességével vetekszik. (Gép nem az enyém de olykor-olykor vendégeskedik egy kicsit, e46 325i)
Egy régi Lada, Bogár esetleg valami 2T vas még mindig jóval hangosabb mint egy szolid de már nem gyári utólagos "sport" kipuf. rendszer."Táncolni kell, uram, a zene majd csak megjön valahonnan…"
-
bambano
titán
fűnyíró motorok ezentúl az opelekben...
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
Tomoty
aktív tag
válasz Cola111 #17055 üzenetére
Nekem gyári rendszeren is elég nagy sebességgel halad kifelé a kipufogógáz [GTC_Dbilas]
Postázás mostanában elég nehézkes, van egy extra aktív 3 éves fiam (aki a 2 nap ovi - majd 1 hét megfázva otthon periódusát éli). Szóval elnézést, ha csúszik az alkatrészek postázása. Sajnos amíg nem hívsz fel, addig nincs módomban jegelni a vásárolandó alkatrészt. Előre köszönöm a megértésedet.
-
TasiA
senior tag
válasz Tomoty #17080 üzenetére
Én a "nyitott" rendszerrel semmi mást nem vettem észre, csak azt, hogy 2000-ig kevesebb lett a nyomatékom, meg talán 1 picivel többet evett (bizonyítani nem tudom ). Azon kívül, hogy hangra jobban ment, semmiben nem nyilvánult meg pozitívum. Ugyan annyit ment végre, ugyan úgy gyorsult, szal részemről nem sok értelmét látom a gyári rendszer babrálásának, ha motoron és a leömlőn nincs változtatás Ha csak valami szép "dorombolós" hangot szeretne az ember az más. Azzal semmi bajom. Teljesítményben nekem az volt érezhető az előző autómnál C18NZ Vectra, mikor egy levegő csövet vezettem ki a hűtőmaszkhoz és szinte teljesen egyenesen áramlott a menetszél a légszűrőhöz. A mostaninál is megcsinálnám, ha lenne hely, de nincs
-
csaresz002
aktív tag
A beszívott levegő hőmérséklet jeladó összeköttetésben van a computerrel vagy csak a külső hőt mutatja? (b omega)
××XXx××"Ha az alkohol akadályoz a munkában, hagyd abba a munkát!"××XX××
-
proper
őstag
válasz csaresz002 #17082 üzenetére
az computer
a külső hömérséklet az másik, nekem az omegában pl a lökháritóban van bal alul
-
csaresz002
aktív tag
válasz proper #17083 üzenetére
arra gondoltam ami a toroknál van jeladó (a légtömegmérő előtt)...az akkor nem befolyásol semmit se csak szimplán a külső hőmérs. mutatja?!
próbálok rájönni,hogy mi okoz 12-14literes fogyasztást városon kivül,de nem tudom merre keresgéljek
vélemény?
vízhőfokjeladó?
lambdaszonda?
vagy mi jöhet még szóba?[ Szerkesztve ]
××XXx××"Ha az alkohol akadályoz a munkában, hagyd abba a munkát!"××XX××
-
Cola111
aktív tag
válasz csaresz002 #17084 üzenetére
ezeket kell megnézni amiket írtál is. lamdaszonda, motor hűtőfolyadék hőm érzékelő, katalizátor, kipufogórendszer eltömődött, rossz légtömegmérő, fojtószelep potméter hiba
-
proper
őstag
válasz csaresz002 #17084 üzenetére
ami a légtömegmérő elött van az a beszivott levegő hömérséklet jeladó amit néz a computer
amit a müszerfalon látsz külső hömérséklet az valoszinü hogy a lökháritóban van valahol
hogy kiszürd a hibát az nem lesz egyszerü móka, rá kéne kötni gépre és kiolvasni az adatokat hogy mi ad fals jelet, igy a legeszerübb
-
bambano
titán
válasz csaresz002 #17084 üzenetére
ha nagyon nem boldogulsz, akkor a totálkáros boschtechnikust javaslom. mostanában nyitott maszek műhelyt.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
Cola111
aktív tag
válasz csaresz002 #17084 üzenetére
Légtömegmérőt ki tudod zárni könnyen ha a hidegen beindítod az autót és alsó és felső vízcsövét egy-egy kezével megfogod megfigyelheted a hőmérséklet változást. / Vigyázz a ventillátor lapátokra!!/ Normálisan működő termosztátnál az történik, hogy a motor melegedésével együtt a felső vízcső lassan melegedni kezd, az alsó pedig alig. Amikor eléri a motor az üzemi hőfokának alsó határát, a termosztát kinyit, és megindul a keringés a külső körben. Ilyenkor a felső cső égethet! Ha az alső és a felső cső egyformán, melegszik, a termosztát nem zár be, így az autó jóval lassabban melegszik be, a hidegüzem alatt pedig durván túlfogyaszt.
-
sziada5925
aktív tag
Sziasztok!
Valaki látott már/szedte már szét (elsősorban G Astránál érdekelne) a fojtószelepház alatti szívócsonkot? Ismerősöm cserélte a tömítést és pont akkor esett szét a régi tömítés, amikor a lyuk felett volt, és beleesett egy kis tömítésdarab a csonkba. A kocsi működik, ma átmentem hibakódot kiolvasni, de nem volt. Hétvégén lehet, hogy nekiesnénk átnézni. Szerintetek hol akadhatott fent az a kis darab?Üdv: Ádám
-
csaresz002
aktív tag
válasz proper #17087 üzenetére
Na igen, pont ezért kérdeztem! Ha lehuzom a csatit,akkor a belsőkijelzon nem mutat semmit.
(#17090) Cola111: vizmelegedessel voltak gondjaim, azóta mióta vízpumpacsere volt. Az új pumpa lapatja máshogy állnak,más a mintazata,és termosztat nélkül se képes visszahuteni a vizet alapjaraton,csak 2000es megemelt fordulatnal. Régi lapáttal nem volt ilyen gond.
Alapon lehütött 10-15másodperc alatt. Most meg percekig megy a venti,a hűtőből hideglevegőt szivva...Mindenesetre vizpumpat,termosztatot biztos cserelek plussz hőjeladokat. Most az üzemihő az 92fok körül van óra szerint.meg akkor lesz egy hibakód olvasas és egy torok körüli takarítás.
Thx a segítséget!
××XXx××"Ha az alkohol akadályoz a munkában, hagyd abba a munkát!"××XX××
-
TasiA
senior tag
válasz sziada5925 #17093 üzenetére
őő, magyarul belesett egy papírdarab a szívócsőbe? Ebben az esetben az már rég elégett a motorban. No para.
-
degu
senior tag
Nem ugy van az!
A tomitesek anyaga nem papir,es attol fugg a gaz,hogy mekkora db. es hol kot ki.
Ha pl. valamelyik szelep ala szorul,akkor harangoztak a mocinak!
Elobb a szelep eg meg,azutan a szelepfeszek,azutan - hengerfej csere,vagy general...verprofi pesszimista,aki felett nem repult el nyomtalanul az ido vasfoga
-
TasiA
senior tag
válasz sziada5925 #17097 üzenetére
ne aggódjál, régen elégett észrevettétek volna már, ha nem így lenne
-
Rotor82
aktív tag
Üdv mindenki!
Lenne egy kérdésem.
3éves astra h,flottás cib bankos. Most vettem.
Nem találtam a fedélzetin olyan funkciót,hogy mérje a fogyasztást. Lehet,hogy a céges autókból ki szokták hagyni az ilyen funkciókat?
Új hozzászólás Aktív témák
- Xiaomi Smart Cooking Robot. Teljesen új bontatlan 2 év garanciával!
- Visszapillantó matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Arlo Smarthub VMB4540 Féláron!
- Eladó-Kiadó ingatlan táblák , hogy sikeres legyen az eladás! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- noblechairs Hero fekete/piros gamer szék eladó
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen