Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • zoli1982

    tag

    válasz luciferc #41 üzenetére

    Ez hülyeség, már bocs :)
    Az ügyfélszolgálatos hozzájárul ahhoz hogy a cége/munkáltatója rögzítsen, de nem ahhoz hogy az ügyfél... Ha a kettő között nem látod a különbséget, akkor nincs miről beszélni.

    Nem az a hülye, aki tudja, hogy az, hanem aki nem.

  • zoli1982

    tag

    válasz luciferc #43 üzenetére

    Látom nem érted. Nem rögzítheted a tudta nélkül. Pont. Személyiségi jogokat sért. Pont.
    Igen, kiadható a felvétel, és kötelező is kiadni, de a szolgáltató által ISO hitelesítésű rendszerben rögzített felvételt, ami biztos hogy mindenféle hekkelésmentes.
    Hány olyan videó és hang terjed a neten, ami össze lett vágva egy beszélgetésből? Már szavakat is összetesznek a profik, amit ember nem mondott sosem. Ez nem hiába ilyen szigorú. Az meg hogy te "csakazértis" rögzíted, mindent elmond. Itt az van, hogy amit szabad Jupiternek, nem szabad kisökörnek, mert a cél nem mindig ugyanaz mindkét esetben.

    Poénból nem fogják kiadni a beszélgetést, el vagy tévedve. Ha van reklamációd, akkor kiadják, de ok nélkül nem fogod tudni ugráltatni egyik multit sem. Majd kapsz egy csinos levelet a jogászaiktól és pisloghatsz mint hal a szatyorban, mert gondolom tisztában vagy vele, hogy jobban értenek a joghoz, mint te. Pl T-Home ÁSZF-ben benne van, hogy ha a stílusod nem tetszik, szerződést bonthat veled a szolgáltató. Mondjuk erre nem volt még példa, de olvasd el. Stílus alatt nem azt kell érteni hogy tájszólású vagy, hanem hogy folyamatosan köcsögölsz mindenért.

    Nem az a hülye, aki tudja, hogy az, hanem aki nem.

  • zoli1982

    tag

    válasz luciferc #45 üzenetére

    Abban igazad van, hogy bármikor ki kell adni, de normális ember nem kéri ki, csak ha baja van. Ettől függetlenül a törvényben is a panaszokkal összefüggésben van a hanganyag kiadhatósága, de ettől még a hülyegyerekek szórakozása lenne, ha minden beszélgetést kikérnének ok nélkül.

    A szolgáltatók ügyfélszolgálataira érkező hívások rögzítését a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. tv. írja elő:
    „Telefonos eléréssel működtetett ügyfélszolgálat, illetve az ügyintézés időpontjának előzetes lefoglalására biztosított telefonos elérés esetében biztosítani kell az ésszerű várakozási időn belüli hívásfogadást és ügyintézést. Az ügyfélszolgálathoz beérkező valamennyi telefonon tett szóbeli panaszt, illetve az ügyfélszolgálat és a fogyasztó közötti telefonos kommunikációt hangfelvétellel rögzíteni kell, és a hangfelvételt öt évig meg kell őrizni. Erről a fogyasztót a telefonos ügyintézés kezdetekor tájékoztatni kell. A hangfelvételt a fogyasztónak - kérésére - rendelkezésre kell bocsátani.”

    A többit megbeszéltük, nem úgy van. Kérdezz jogászt, vagy keresgess a törvények között. Nem tudom mi nem egyértelmű abban, hogy személyiségi jogokat sért ha a másik fél tudta nélkül rögzíted a beszélgetésd, de igazából nem is érdekel.

    Nem az a hülye, aki tudja, hogy az, hanem aki nem.

  • CarajoEsp

    senior tag

    válasz luciferc #45 üzenetére

    "A hangfelvételt a fogyasztónak - kérésére - rendelkezésre kell bocsátani.”

    Magyarán szólsz, hogy bajod van. Ők megkeresik a hanganyagot, amit te konferenciába, visszahallgathatsz. Első körben. Ha ott nincs semmi gáz, akkor még ki kérheted, de nyilván, egy ép ésszel gondolkodó ember nem fogja ezt tenni, ha nem talál semmi kivetnivalót a hívásban.

    Plusz csak a tisztázás végett, fel lehet venni a hívást, te hallgathatod is otthon és csinálhatsz vele amit akarsz, de nyilvánosságra nem igazán hozhatod, csak akkor ha az üfiszolis beleegyezik.

    -Battletag: CarajoEsp#1838 -Steam: CarajoEsp -WP7 Gamertag: CarajoEsp1-BF3: HUNGeriEnd

  • zoli1982

    tag

    válasz luciferc #45 üzenetére

    Na megkerestem neked. Az adatvédelmi Törvény. 2. § 6. pontja alapján a másik fél tudta nélküli beszélgetés rögzítés törvényellenes. Akkor itt most pontot is tehetünk a végére :)
    (Nem olvastam el a törvényt, jogifórumról van)

    Nem az a hülye, aki tudja, hogy az, hanem aki nem.

  • CarajoEsp

    senior tag

    válasz luciferc #49 üzenetére

    Elhiheted, hogy a szolgáltató, ilyennel nem fog kekeckedni. Ha valamilyen oknál fogva nincs is meg a felvétel, szerintem nagyon kicsi az esélye, hogy ne neked adjanak igazat(itt még bőven a szolgáltatóról van szó), hisz ellenkező esetben a felvételek hiánya miatt erősen megdorgálja az NMHH. Magyarán az, hogy nincs meg a felvétel, te pedig állítasz valamit a szolgáltató oldaláról feléd dönti a mérleget.

    Ha pedig fel is veszed, nekimész a cégnek és bírósági ügy lesz belőle, mert a cég nem aktivált,tett meg valamit, amit kellett volna és nincs meg a hanganyag, akkor keményen megvágják őket, de te neked aztán abból semmi hasznod nem lesz, max annyi, hogy elmondhatod, hogy a te ügyed miatt büntették meg őket ennyire, meg annyira.

    -Battletag: CarajoEsp#1838 -Steam: CarajoEsp -WP7 Gamertag: CarajoEsp1-BF3: HUNGeriEnd

  • zoli1982

    tag

    válasz luciferc #49 üzenetére

    Látom nem érted. Mindegy.

    Nem az a hülye, aki tudja, hogy az, hanem aki nem.

  • VIC20

    őstag

    válasz luciferc #45 üzenetére

    Egyáltalán nem hülyeség, amit felvetettél, sőt, nagyon is okos gondolat! :C

    Gondoljunk csak bele: mi is ez a hangfelvétel. Nem más, mint a két fél beszélgetésének a rögzítése, tehát objektív dolog, a valóságot tartalmazza. Ha a rögzítés megtörténik egyik oldalról, akkor mi akadálya van annak, hogy éppen ugyanaz a felvétel létrejöjjön nálam is - pláne, hogy kérésemre amúgy is másolatot kell adniuk belőle nekem?

    Ha pedig oda kerül az ügy, hogy bírósági eljárás, és a szolgáltató által kötelezően elkészítendő, megőrzendő és adott esetben előadandó hangfelvétel "véletlenül" elkeveredik, nincs meg, stb., akkor szerintem nincs olyan bíró, amelyik elutasítaná, ha én szerényem előállnék azzal, hogy véletlenül éppen nálam is van egy másolat. (Bizonyítsa a cég, hogy ezt nem tőlük kaptam és ez nem az általuk készített felvétel - ami ugye nincs meg - másolata...)

    De ismétlem magam: ez nem Kiss József ..... szám alatti lakos magánbeszélgetésének a másolata, hanem X.Y. cég ügyintézőjével folytatott beszélgetés. Tehát a cég képviselője és ügyfele (a fogyasztó) közötti. Szerintem a két esetet igenis el kell választani egymástól.
    Egy cégnek pedig nincsenek személyiségi jogai. Legfeljebb üzleti titok vagy a jó hírnévhez fűződő jog megsértése merülhet föl, de ebben a helyzetben ezek is teljesen kizártak.

    Egy ötlet: ha legközelebb azt kérdi az ügyintéző, hogy hozzájárulok-e ahhoz, hogy a beszélgetésünk rögzítésre kerüljön, majd azt mondom: "Jó, rögzítsük."
    Ebbe természetesen beleértendő az is, hogy én is rögzíteni fogom. Ha folytatja a beszélgetést, akkor ráutaló magatartással ebbe ő is beleegyezik.
    Bár továbbra is azt gondolom, hogy még ilyen ügyeskedésekre sincs szükség.

Új hozzászólás Aktív témák