- OpenWRT topic
- ASUS routerek
- SkyShowtime
- Távozott az OpenAI társalapítója
- Folytatja a leépítéseket a Tesla
- Mikrotik routerek
- Anyagi katasztrófára figyelmezteti az Apple-t a brit média
- 242 millió dolláros szabadalomsértési ügybe keveredett a Microsoft Cortanája
- Már nem hisz a nagy európai EV-forradalomban a Ford
- Sweet.tv - internetes TV
Új hozzászólás Aktív témák
-
cucka
addikt
Nem olyan rég népszerű autóforma volt az egyterű kisautó, mindegyik tudja a mutatványt.
Nekem egy 2. generációs Mercedes A osztályom van, abba is simán becsusszansz, egy vonalban van a seggeddel az ülőlap. És kilátsz belőle, modern autókhoz képest olyan, mint ha egy akváriumban ülnél.
Olyan alacsony az övvonal, hogy tök kényelmesen tudsz vezetni úgy, hogy kikönyökölsz a lehúzott ablakon, ezt egyik modern autó se tudja.Én nagyon sajnálom, hogy kipusztultak az ilyen jellegű autók, legjobb packaging ezeknél volt.
[ Szerkesztve ]
-
cucka
addikt
válasz Hieronymus #200 üzenetére
Arra már legalább 20 éve rájött minden gyártó, hogy a vevőknek tetszik a terepjáró fazonú autó, de nincs szükségük terepjárásra. Ennek szellemében tervezik a SUV-jaikat.
Méretileg meg a népszerű SUV-ok Európában jellemzően ugyanakkorák vagy kisebbek, mint egy normál személyautó.
Egy Toyota Corolla kombi vagy 20 centivel hosszabb, mint egy Corolla Cross.Az a baj, hogy amikor a SUV-okat köpködik, akkor nehéz eldönteni, mire gondolsz pontosan?
Egy emelt kompakt autóra, mint a Corolla Cross vagy a Vitara?
Vagy a kategória eredeti jelentésére, ami egy amerikai pickup truck alvázra épített autóra, mint az Escalade?Mert Magyarországon a népszerű SUV-ok az előbbiek, de az összes megfogalmazott kritika igazából az utóbbiakra érvényes.
[ Szerkesztve ]
-
Méretileg meg a népszerű SUV-ok Európában jellemzően ugyanakkorák vagy kisebbek, mint egy normál személyautó.
Egy emelt kompakt autóra, mint a Corolla Cross vagy a Vitara?
Ezeknek a valótlanságoknak a sulykolását mikor hagyod abba?
Igen, a Corolla kombi kb 20 cm-rel hosszabb Crosshoz képest, de kb ugyanennyivel alacsonyabb is. Meg 430 helyett 600 literes a csomagtartó. Meg 1500 helyett 1200 kiló. Meg jelentősen kevesebbet fogyaszt ugyanazzal a motorral. Nem kisebb vagy hasonló...
Lásd pl ezt a forrást:
2022 Toyota Corolla Cross 1.8 (140 Hp) Hybrid e-CVT
2022 Toyota Corolla Touring Sports XII (E210, facelift 2022) 1.8 (140 Hp) Hybrid e-CVT
2022 Toyota Corolla Hatchback XII (E210, facelift 2022) 1.8 (140 Hp) Hybrid e-CVTAz a baj, hogy amikor a SUV-okat köpködik, akkor nehéz eldönteni, mire gondolsz pontosan?
SUV = személyautó terepjáró hibrid. Tehát egy megemelt, nagyobb, jóval nehezebb személyautó.
[ Szerkesztve ]
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
Az a baj, amikor a SUV ellenzők teljesen debil érveket hoznak fel... a súly és a megnövekedett légellenállás még megállja a helyét, de ugye pont korábban volt szó a fogyasztásról, ami már nem ennyire egyértelmű... aztán meg van ez a "feleslegesen foglalja a parkolóhelyet" matra... hát persze. Ott van a nagykombi, a nagy utazószedán, a hedonista pazarló sportkupé ami ugyanúgy majdnem 5 méter ráadásul csak két ember fér el benne értelmesen... ezek éveken át nem zavartak senkit. De aztán jön a crossover, ami pár centivel magasabb és most épp divatos, na erre hirtelen kitör az apokalipszis és mindenki sipákol.
-
de ugye pont korábban volt szó a fogyasztásról, ami már nem ennyire egyértelmű
Ott a link, egyértelmű. Ami nehezebb vagy rosszabb a légellenállás az, amiből az következik, hogy többet fogyaszt ugyanazzal a motorral. A fizikát nem lehet megerőszakolni.
aztán meg van ez a "feleslegesen foglalja a parkolóhelyet" matra...
Ez kompakt SUV-okra valóban nem igaz, ez általános nagy autós probléma a városban.
Ott van a nagykombi, a nagy utazószedán, a hedonista pazarló sportkupé ami ugyanúgy majdnem 5 méter ráadásul csak két ember fér el benne értelmesen...
Ezekkel ugye azért nincs baj, mert a nagyobbak, nagymotorosok ritkák; a kisebbek meg csak szimplán hosszabbak kicsit, amivel nincs semmi baj, hisz nem fogyasztanak feleslegesen többet. SUV-ból meg rengeteg van, s trend azt mutatja hogy még több lesz. Ha csak azoknak lenne, akiknek tényleg szükségük van rá, akkor nem lenne vele baj.
De aztán jön a crossover, ami pár centivel magasabb
7 centivel magasabb, az rengeteg. Ezen felül 200 kg-mal nehezebb, stb., teljesen más, lásd amire válaszoltál... Ezek terjednek, egyre több van feleslegesen, miközben egyértelműen mérhető káros hatása van.
[ Szerkesztve ]
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
8th
addikt
Mármint gombokból fenntartható kisautóra ami nem kerül csilliárdokba és műszakilag nem egy kalap szar? Hogy ne lenne. Csak már nem tudsz venni mert egyszerűen nincs ilyen a piacon. Pl. ott volt az ezredforduló környékén a Lupo SDI. Már közvetlen befecskendezéses de még adagolós szívódízel motor vitte. Se turbó se kettőstömegű se részecskeszűrő sem automata váltó se semmi. A minősége, töréstesztje, fogyasztása teljesen rendben volt, két felnőtt és két gyerek elfért benne kényelmesen. Vagy egy bő évtizeddel később a Skoda Citigo 1.0 mpi 5 ajtóval rém egyszerű golyóálló technikával 2.9milliós árral. Ma mi van helyette? Kis elektromos lófaszok csilliárdokért vagy olyan szinten agyonbonyolított belsőégésű motoros vackok amit az ellenségemnek sem kívánnék. Egyik jobban hangzik mint a másik...
"Egy nép csak úgy semmisül meg, ha önmagát semmisíti meg. Önmagát a nép úgy semmisíti meg, ha múltját már nem látja, jelenében csavarog, jövőjében nem hisz."
-
"nagyobbak, nagymotorosok ritkák; a kisebbek meg csak szimplán hosszabbak kicsit,"
Szerintem annyira nem ritkák, legalábbis nem ritkábbak, mint az igazán nagy SUV-ok. Aki most ül a Q7-ben, az előtte ült az A6-7-8 közül ült valamelyikben, és azokra a kocsikra pont ugyanúgy rá lehetne húzni a nagy, sokat fogyaszt, pazarló, nehéz, stb, jelzőt, legalábbis ha egy kisautóhoz viszonyítjuk.Azt meg nem gondolnám, hogy azzal van a baj, hogy valaki a laposabb autóból átül egy crossoverbe, mert kényelmesebb neki beszállni, vagy lemenni a telekre, és ezért cserébe bevállalja a picit nagyobb fogyasztást (de ha pl egy régebbi dízelből ült át, akkor növekedett fogyasztásért cserébe a károsanyag kibocsájtás már vélhetően kisebb lesz).
Csak ő most ezért meg van bélyegezve, és össze van mosva a fenti városi nagy SUV-os csoporttal. Ez igazából a baj a hozzászólások egy részében, mármint ez az összemosás.
-
Ok, ismerem ezt az érvelést... a mai modern autó egy túlbonyolított szar, bezzeg a régi szép időkben a Zsigulit bármi baja is volt, egy csavarhúzóval megszerelted az út szélén és boldogan mentél tovább.
Azért a modern környezetvédelmi normák se véletlenül vannak... a részecskeszűrő nélküli dízel már önmagában aggályos, főleg városban...Szerk: elnézést kérek egyébként, ez nem személyeskedés akart lenni, hanem irónia, vagy valami hasonló... szóval értem mire gondolsz, csak az a fizetőképes vásárlói réteg, akihez az autóipar igazodik, az nem igazán így gondolkodik, illetve a szigorodó környezetvédelmi normák és biztonsággal kapcsolatos szabályozások is betettek azoknak az autóknak, amikről te beszéltél... ez van, de azért nem gondolnám, hogy ez annyira rossz dolog.
[ Szerkesztve ]
-
A Q7 arányaiban pont annyival rosszabb a normál autó megfelelőjénél, mint egy Corolla a Cross változathoz képest. Pont ez a trend a probléma, hogy mindenki lép egy szintet...
Azt meg nem gondolnám, hogy azzal van a baj, hogy valaki a laposabb autóból átül egy crossoverbe, mert kényelmesebb neki beszállni, vagy lemenni a telekre, és ezért cserébe bevállalja a picit nagyobb fogyasztást
Fent írtam, hogy ez tök rendben van, ha terep miatt veszik, hisz erre veszik. De nem ebből van sok, sőt, nagyon kevés az ilyen.
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
De mondjuk a Q7-be bepakolod az egész családot csomagokkal (és azért sokan használják így is), szóval ha így nézem akkor legalább megindokolható az a szintlépés... miközben az A7/A8 teljesen hedonista módon pazarló.
ha terep miatt veszik, hisz erre veszik. De nem ebből van sok, sőt, nagyon kevés az ilyen.
Kíváncsi leszek, hogy pl nyugaton mit fognak kezdeni ezzel a problémával és megfordul-e majd ez a trend. -
Az érzés mikor elmész a kocsid mellett és fejmagasságban van a kormány meg a tükör. Megfizethetetlen.
Automata váltósként a legjobb barátom az akkumulátor.
-
cucka
addikt
Most direkt megnéztem a spritmonitoron, a Corolla Cross átlagban kb. fél literrel fogyaszt többet, mint a sima Corolla ugyanazzal a motorral. Autópályán akár 1 litert is megadok neki. Az 10-15%. Ezen megy a nagy hűhó?
És a mai SUV-ok nem személyautó-terepjáró hibridek. A többségük egyszerűen emelt személyautó. Személyautós futómű van alattuk, rövid rugúutakkal, alufelnivel, peres gumival. A többségük kétkerékhajtású, esetleg opcionálisan valami himi humi négykerékhajtással. Se felező se difizás se semmi.
Az egyetlen nagy tömegben eladott terepjáró suv az talán a Dacia Duster.
A SUV eredetileg sem volt személyautó-terepjáró hibrid. Eredetileg ez egy amerikai truck alváz és motor személyautó kasznival. Amivel jár valamennyi terepjáró képesség, amennyit egy truck tud.
Vannak kifejezetten terepjárók, mint a Land Cruiser, a Patrol vagy a Jeep Wrangler. A SUV-ok nem ezekből fejlődtek ki.Az autó érzelmi választás. Senki nem köpködi a BMW-s júzereket, hogy miért vesznek feleslegesen pazarló 6 hengeres motort, amikor a 4 hengeres is megfelelő. Senki se köpködi a sportautó tulajokat. Vagy azt aki kabriót vesz. Vagy aki a most divatos négyajtós kupékat vásárolja.
Ha mindenki racionálisan választana autót, akkor a világ autó eladásianak 90%-a Dacia Sandero lenne. Az egy racionális választás.[ Szerkesztve ]
-
Másik kedvencem, amikor meg kell jelenni, tehát nagy autót vesz.
Engem mondjuk hót' nem tud érdekelni, hogy egy suttyó mivel jött, suttyó marad úgy is.Mutogatni való hater díszpinty
-
De mondjuk a Q7-be bepakolod az egész családot csomagokkal
Erre lenne jó az egyterű. Csak már nincs ez a kategória. Vagy a kisbusz... Ez is azt a problémát jelzi, hogy megemelt, terepes képességű autót kell venni ahhoz, hogy sok cuccot bepakolj. De amúgy ugyanaz a vásárlóközönség, aki A8-at vesz. Lásd Kis Grofó, aki beül az A8-ba, a 8A helyett.
Kíváncsi leszek, hogy pl nyugaton mit fognak kezdeni ezzel a problémával és megfordul-e majd ez a trend.
Alapvetően komolyabb súly és teljesítmény-alapú adóztatás lenne célszerű. Továbbá a városba minimum behajtási díjat kéne szedni, de ezt már általánosan.
A SUV-oknál felhozott beülési probléma megoldása állítható magasság lenne, ami már régóta létezik. Az utazási kényelem pedig csupán fűtőmű kérdése, lásd Citroen DS, ami egy 50-70 éves technika. Bár igazából ez azt jelenti hogy nagyobb fekvőrendőröket kell csinálni, szóval izé. Amúgy meg csak jó sima utak kellenének.
De továbbmegyek, a SUV-ok akár maradhatnának is, csupán két feltétel kell:
1. Elektromos (nyilván tiszta forrásból), aminek további előnye az is, hogy 800 lóerős ugyanannyit fogyaszt, mint a 100 lóerős. Nem úgy, mint a belsőégésűnél.
2. Gyalogosbarát dizájn, ami egyáltalán nem bonyolult, bár cserébe nem fog úgy kinézni, mint egy vonat.
Persze a röhejes méret és terepes képesség továbbra is maradna, de ha ennek nincs érdemi káros hatása, akkor tőlem legyen. Amúgy van továbbra is, hisz több anyag kell a legyártásához és a karbantartásához, de ne akarjunk egyszerre mindent.
Jelenle a gyártók trükközhetnek a plug-in hybrid SUV-okkal, hogy 1-2 literes fogyasztás jön ki 100 km-en a WLTP miatt. Mert azt feltételezik, hogy fel vannak töltve, viszont a gyakorlat azt mutatja, hogy nem szokták. Pedig a tulajdonosnak is jobb lenne. Ideális esetben a plug-in hybrid egy zseniális megoldás arra, hogy a munkábajárást gyakorlatilag megoldod elektromosan, s csak akkor használod a belsőégésű motort, ha messze mész.
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
Ha mindenki 0.5-1 literrel többet fogyasztó autót vesz, az igen jelentős. Globális jelenséggel van probléma.
Pont ezért személyautó-terepjáró hybrid a SUV. Mert mindkettő, de igazából egyik se.
BMW-t meg egyéb prémium, pláne nagy luxusautót továbbra sem vesznek sokan. De ha most mindenki a SUV helyett a 6 hengeresre lenne rágerjedve, akkor az lenne megszólva, ilyen egyszerű, ez az oka, a trend. De már ezerszer le lett írva.
Ez is lényeges része a problémának, hogy érzelmi döntés az autó, ami önmagában még nem lenne akkora baj, de a marketing erre nagyon jól tud hatni, így lesznek ízlésformálók a gyártók... USA erre nagyon jó példa, ahol már a pickup is irdatlan népszerű.
[ Szerkesztve ]
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
Rive
veterán
Senki nem köpködi a ...
A SUV-jelenséggel kapcsolatban egy általános és eléggé irritáló probléma, hogy az összes nem-SUV tulaj beszorítva, korlátozva érzi magát, amikor melléáll a kereszteződésben egy böhönc. Nem lehet kilátni semerre, az ember bent ül egy csőben és annyi.
Az összes többi jármű biztonságosságára gyakorolt hatás már csak extra.
De a vége az, hogy előbb-utóbb muszájból az is nagyba ül, akinek jó volt a normális.
Persze, ha egy IFA áll az ember mellé az se kellemes, de a teherautó legalább érthető, nem viccből veszi, vezeti a sofőrje.
/// Nekünk nem Mohács, de Hofi kell! /// Szíriusziak menjetek haza!!!
-
cucka
addikt
Ha mindenki fél-1 literrel többet fogyasztó autót vesz, az globálisan egy jelentéktelen probléma.
Másik oldalról abban igazad van, hogy Európában a jelenlegi co2 alapú környezetvédelmi normák és szabványok az totális zsákutca. Legalább 20 éve ezen a pályán van az európai szabályozás, és eddig lényegében semmilyen pozitív eredményt nem lehet látni. Amire jó európai szokás szerint a döntéshozók válasza, hogy még jobban és erőteljesebben kell ugyanazt csináljuk, ami eddig sem működött, és akkor majd működni fog.
-
Vagy vegyenek periszkópot bazz@lezso6 : Valami manager panaszkodott a haverjának a munkahelyemen, hogy a céges autója hibrid, és hülyeség, mert az autópályán csak cipeli az akkut.
Tök jó, akkor az ő használati szokásaihoz nem való (naponta megy 70km). De ezt már nem fogta.
Mondjuk az is meg kellett volna kérdeznem, hogy tényleg az-e a gond, hogy az ingyen használatra kapott fullos kocsi nem olyan mint amit szeretne Bár nem hiszem, hogy leesett volna neki, hogy kicsit el van tévedve.[ Szerkesztve ]
Mutogatni való hater díszpinty
-
Ebben az az irónia, hogy ha magasan ülsz, akkor csak érzet van meg, hogy többet látsz. Igazából csak messzebb látsz és oda is koncetrálsz, de nem magad köré. Sőt, közvetlen magad körül kevésbé is látsz a magasság miatt. Szóval ez egy kontraproduktív illúzió.
Amúgy én is rühellem azt, amikor előttem nagy autó van. De mondjuk pont leginkább a furgonok meg teherautók zavarnak, ami ellen a SUV sem segít.
[ Szerkesztve ]
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
8th
addikt
"a mai modern autó egy túlbonyolított szar," Pontosan, ahogy mondod. Néhány ikonikus modellt leszámítva nincs bennem semmiféle nosztalgia az öreg autók iránt a szoci autókról meg egyenesen a jó isten mentsen meg mindenkit. Én ezredforduló után készült modern autókról írtam utóbbi ráadásul eu5 benzines. De ha már környezetvédelem, az eu6 normát is lazán teljesíteni lehet szívócső-befecskendezéses szívóbenzines motorral csak épp a lobbinak meghajló barom döntéshozók addig szorongatták az autógyártók tökét míg végül csak a kamuhibrid downsizing modelleikkel tudtak valahogy átcsúszni a valóságtól amúgy teljesen elrugaszkodott nevetséges teszteken. A környezetvédelemre pedig térjünk vissza akkor ha utasszállító gépek tucatjai majd nem üresen fognak röpködni repterek között, ha a temuról rendelt filléres kacat szarokat nem pakurával üzemelő gigantikus fogyasztású teherhajók fogják áthozni kínából az eu-ba vagy épp nem magángépek tucatjaival röpködnek a döntéshozók azokra a tanácskozásokra amin újra meg újra megtanácskozzák, hogy ki kell tiltani a 4,5 litert "zabáló" autómat a forgalomból mert történetesen az dízel.
"Egy nép csak úgy semmisül meg, ha önmagát semmisíti meg. Önmagát a nép úgy semmisíti meg, ha múltját már nem látja, jelenében csavarog, jövőjében nem hisz."
-
Feketelaszlo
senior tag
Úgy érzem elbeszéltek egymás mellett a kollégával. Az ún. C-szegmens SUV-kat amiknél valóban megfigyelhető az óriási méretkülönbség a normál kompaktokhoz képest - mint a Corolla Cross - alapvetően nemzetközi piacra tervezik a gyártók 1 size fits all szemlélettel. Európán belül főleg Nagy-Britanniában, Írországban, Skandináviában népszerűek, de ezeken az országokon kívül nem a Corolla Cross az 5 ajtós vagy kombi Corolla igazi SUV-testvére, hanem a C-HR.
Nem akarok minden egyes gyártón végigmenni, mert még mindig nagyon sok túlméretes SUV talál gazdát, de a COVID után úgy tűnik mint ha lenne egy piaci trend, hogy a legnnagyobb C-szegmens SUV-knak (Honda CR-V, Ford Kuga, Nissan X-Trail) stagnálnak vagy esnek az eladásai kontinentális Európában. Vagyis pontosabban olyan drága lett, amit már csak a prémium márkák tudnak értékesíteni.
-
Azért az 1-esen még csiszolni kell, mert nagyon nem így van. Bőven van e-autók között is 2-3x fogyasztáskülönbség és pont mivel szénerőművel töltik ez is eléggé szempont. 800 lóerőt meg nem nagyon hoznak ki akkora akkuból amekkorából a 100 lovat, az akku pedig súly, jelentős súly és nem fogy a súly a lemerülésével együtt, a kisebb súly kevesebb károsanyag. Elektromos autóra is pont ugyanaz az ökölszabály érvényes, mint a belsőégésűekre, nincs ez az előnyük.
A mai nagymotoros autók sok technikát használnak már a fogyasztásra, hogy csak taposva egye meg a 20 literét, normál körülményeknél semmi durva. Megkergeted az 1.4 TSI-t az is majdnem utoléri, csak erőben nincs a közelében. Az egyiket taposod 150 lóerő és 12 liter, a másik negyed gázon 150 lóerő és 12 liter. Nem eszik automatikusan annyival többet, csak egyeseknek fáj, ha valaki megengedhet magának nagy autót. A magyarok még mindig bele vannak hülyülve ebbe.
És mihez képest mi fogyaszt sokat. Drasztikus különbségek nincsenek a 20 éves kocsikhoz képest, akkor is 6-10 literrel jártak átlagban országút-város meg a maiak is ami nem hibrid. Egyébként is kipufogó gáz alapján kellene nézni, nem fogyasztás alapján, mivel ugyanannyi elégetett üzemanyagból sokszoros károsanyagot lehet előállítani. 90 lovas euro2 TDI is 5 literrel jár meg egy mai is, melyik ad sokszoros károsanyagot?
Haszongépjárművekre pedig lazábbak a normák, mindig is azok voltak, jóval többet pöföghet egy euro3/4/5/6-os furgon mint a személyautó. Úgyhogy ne vegyetek levegőt, ha előz a GLS.[ Szerkesztve ]
Automata váltósként a legjobb barátom az akkumulátor.
-
Mondjuk az új autó vásárlók jelentős részét szerintem nem érdekli sem a kettőstömegű, sem a részecskeszűrő... mire azokkal probléma lesz, addigra már rég a következő autót koptatja...
A környezetvédelmi szabályozáson meg valóvan lenne mit javítani... kíváncsi leszek, hogy az adblue-s dízelek meddig maradnak majd. -
Én mondjuk pont el tudnám magamnak képzelni a PHEV SUV-ot családi autónak... napelemről töltöm otthon, így rövid utakra kevésbé szennyezek, mint egy benzines kisautó... utazásokhoz meg elférek benne kényelmesen és a földutakat is bírja (azokon azért szenvedek a lapos ceeddel).
-
Nem is kell ezeknek terepjárónak lennie. A kátyúkon meg a padkákon, fekvőrendőrökön menjen át kényelmesebben, a tulajnak ne le hanem oldalirányba kelljen ülnie a magasság miatt kényelmesebben, meg ne akadjon fent a telken az első vakondtúráson vagy a horgászásnál. Ehhez semmi nem kell csak egy elsőkerekes személyautó emelt hassal. Régen ezeket a fajtákat külön lehetett kapni kis mennyiségben (county/country/camping meg hasonló alnevekkel), ma meg ez lett az alap, ennyi a különbség.
A nevezéktannal is baj van, mert ráragasztották, mint az UHD-ra a 4K nevet. Az SUV az a Wishes terepjáró amiből inkább USA-ban van sok, ezek pedig emelt személyautók, terepjáró skinnel, ez inkább a crossover lenne, csak közben sokat telepakoltak SUV fícsőrökkel és lettek crossoverSUV hibridek belőlük.Mert az embereknek ez tetszik. Én igazából leszarom, az emberek rohadt álszentek nem hibáztatok ezért senkit. 100-ból 99 ahogy lehetősége lenne rá már rakná is bele a valagát egy Q7 V10 TDI-be, pont telibe szarva mindent. Engem se érdekel, hogy furgonnal járok mindenhova, nem fogok mások nemtetszése miatt kisautót venni és külön azzal nyomorékoskodni, hogy megspóroljak három szénmolekulát, amit utána a dupla olajcsere/fékcsere/gumicsere/akkucsere miatt vissza is adnék a környezetbe.
Az ő gyereke elől veszem el a levegőt. Igen, az ő gyereke meg én előlem. Ennyi. Aki komolyan gondolja ezt a környezetvédősdit az nagyon sok mindenről lemond, még a gyerekről is, mivel irgalmatlan energiafelhasználással jár minden élőlény létezése. Az összes többi csak szájhős. Üljön amibe akar. Csak könyörgöm ne 60-nal toszorogjon előttem a 15 milliós autójában, mert én viszont mennék a dolgomra és ne csodálkozzon, ha 100-zal repeszt el mellette egy 6 méteres valami aminek a tetejét se látja.Automata váltósként a legjobb barátom az akkumulátor.
-
válasz Feketelaszlo #225 üzenetére
Mondjuk ez mókás, hogy a C-HR súlyra szintén 200+ kg-mal több, a hasmagassága meg 2 cm-rel nagyobb csak.
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
-
bul07
nagyúr
Amúgy ez a környezetvédősdi elég izé dolog
Itt Európában görcsölnek hogy jaj EU5 és EU6 motorok milyen károsak aztán a világ nagy része meg tojik rá
Európai Unió népessége kb 448,4 millió fő, föld népessége meg 8.1milliárdVannak pl Indiai videók olyan szemét hegyek vannak, vagy sétálnak az utcán szegényebb részeken és mindenhol eldobálva minden
Kínában is azért erősödik az elektromos szegmens mert olcsó a fenntartás, és ott olcsóak is az elektromos autók
Ott se olcsó az üzemanyag, olyan 8 és 12jüan körül van literje attól függően hogy 92, 95, vagy 98-as (1jüan kb 51Ft)Itt egy kis videó összeállítás mikkor hölgyek fizetik a tankolás arrafelé
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
-
Tehát ha szomszéd rendszeresen péppé veri a feleségét, akkor ez felhatalmaz engem is arra, hogy néha adjak egy-két monoklit a saját feleségemnek? Nemár, tiszta óvoda ez másokra mutogató, relativizáló érvelés...
[ Szerkesztve ]
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
bul07
nagyúr
Nem
De miért kell egyedül széllel szembe vizelni
Majd ha mindenki széllel szembe áll
Addig aki egyedül áll szembe a széllel az a bolondMajd ha globálisan tömegesen mindenki kezd el átállni akkor majd lehet szigorítani a dolgokat, addig csak hátrányba kerül a gazdaság és minden más is
[ Szerkesztve ]
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
-
Tehát Ön támogatja a családon belüli erőszakot? (bocs, nem tudtam kihagyni )
Mert együnk szart, tízcsillió légy nem tévedhet? Pont ez a probléma hogy mindenki széllel szemben vizel, s ezért álljunk be közéjük?
Majd ha globálisan tömegesen mindenki kezd el átállni akkor majd lehet szigorítani a dolgokat, addig csak hátrányba kerül a gazdaság és minden más is
Ezt mégis hogy képzeled el, mikor fognak átállni? Egyébként már Kína is elkezdett, van tőlük miért félni az EV piacon.
[ Szerkesztve ]
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
angyalpc2
aktív tag
Az SUV tulajok 90%-nak nincs szüksége SUV-ra
divatból veszik, valamint a magasemelés miatt az ütközési zóna máshová esik.Apának van telke, műveli, árkon bokron sárban használja a kocsit....neki kell a SUV.
ja várj, egy Wagon R+-t használ.
És tudjátok miért? mert a futómű 1x1 javítható, fillérekből, gumi fillérekbe kerül (zabálja a szar út) fenntartása fillérekből. A kutya se nézi kocsit, ellenben praktikus, belefér minden ami kell (ledöntött ülések), megkarcolódik a fényezés? ki nem szarja le?, könnyű a kocsi nem süllyed le a sárban.
A városi SUV-nak egyszerűen nincs létjogosultsága.
Az egyetlen hely ahol a nyg méretű SUV-okat lehet használni az a vontatás.
Régen legalább 2 tengelyes kocsikat húztak, de ma már ez a szokás is kihalt mint kempingezés és mindenki repülővel járkál hotelszobára. -
bul07
nagyúr
Nem jelenleg az áll széllel szembe aki szigorítja és be is tartatja a szabályokat a saját állampolgárain
A világ nagy része meg benne van a szigorításban de még nem kényszerít háttal álla a szélnek, és így előnybe vanMajd akkor fognak átállni ha gazdaságilag megéri
Majd ha az elektromos autókat megtudja fizetni a csóró réteg isKínában már jobban megéri elektromosat venni mert ott majd egálba vagy még olcsóbbak is az elektromos autók
Robogók más téma mert ha jól tudom ott törvényileg lett szabályozvaSUV ellenérvénél a súly kérdése kapufa mert akkor minden elektromos autó is mehet SUV kategóriába súly tekintettébe
Az meg hogy milyen magas egy kocsi nem tudom miért fáj azoknak akik alacsonyabb autót hajtanak (nekem Touran van pont a kettő között)
[ Szerkesztve ]
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
A szent gazdaság ilyen problémákat nem fog megoldani. Kína erre jó példa, mert erőből, nagyon nagyot hackelt a saját háza táján, hogy ott tartson ahol. A nyugaton ilyen persze elképzelhetetlen.
SUV ellenérvénél a súly kérdése kapufa mert akkor minden elektromos autó is mehet SUV kategóriába súly tekintettébe
Ja, csak egy EV nem fog szennyezni, írtam hogy az EV SUV az már egy nagyon jó megoldás a fogyasztás ellen.
Az meg hogy milyen magas egy kocsi nem tudom miért fáj azoknak akik alacsonyabb autót hajtanak
Ja, ugyanezzel a logikával a sok hülye meg minek kiritzálja azokat, akik nem verik az asszonyt, biztos csak irigykedő papucsok. Amúgy továbbra is a trend fáj, hogy lassan mindenhol SUV lesz, s nem a szükségessége, hanem azért, mert a jampiság korát éljük.
[ Szerkesztve ]
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
tboldi
nagyúr
válasz Hieronymus #200 üzenetére
Nyugdíjas autót nem veszek!
28 évesen én sem, de nem is tartanak pisztolyt a fejemhez szerencsére. Én a földszintes autókat szeretem, sőt az előző Jazzem és a mostani MiTóm is ültetőrugókon csücsül.
Parkolni egyébként a MiTóval is körülményes néha, kisautó ellenére 11,3 m a fordulóköre, majd' 2 m-rel több a Jazzénél, illetve 135 cm hosszú ajtókkal az sem jó, ha közel állnak be mellém. Ha van rá lehetőség, igyekszem a vezetőoldallal a padka mellé állni, hogy ha az utasom nem is, legalább én mint sofőr előrébb tudjak gurulni, hogy ő is beszállhasson.
[ Szerkesztve ]
-
Feketelaszlo
senior tag
A C-HR-t csak hibridként árulják, az kb. 120 kg-t indokol a különbségből. De olyan apróságokból is hamar összejön 15-20 kg, mint mondjuk a kerékméret.
#232bul07: Tévhit, hogy az európai károsanyag kibocsátási normák olyan nagyon a világ előtt járnának. A jelenleg érvényes kínai 6b standard számos tekintetben szigorúbb az EURO7-nél. Tehát nem a szabályozástól függetlenül lett olyan erős az a kínai elektromos autó szektor, hanem - a hasonlatnál maradva - elkezdett az állam egy marha nagy ventillátorral orkán erejű szelet fújni az autógyártókra és aki nem fordult meg az lehugyozta a gatyáját. Persze, támogatásokkal igyekeztek segíteni egyeseknek a fordulót, de azért érdemes kicsit rágódni a gondolaton, hogy az európai piacos autók egy része lehet, hogy nem felelne meg az ő szigorúbb követelményeinek.
-
válasz Feketelaszlo #242 üzenetére
De a Corolla, amihez hasonlítottam, az is hibrid. Bár az előfordulhat, hogy esetleg rosszak a számok online, ezt mondjuk jó lenne egyértelműsíteni.
Kínai autógyártásról van egy 17 perces jó összefoglaló:
How China Won the Electric Vehicle Race (youtube)
Nyugaton ezt lehetetlen megcsinálni.
[ Szerkesztve ]
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
tatabike
őstag
Nekem sosem volt SUV-om. Szerintem sincs sok értelme. Szerintem mindenkinek olyan verdát kéne vennie, ami az igényeihez igazodik, nem pedig olyat, ami az éppen aktuális divathoz. Lásd, telefonok. Ugyanez a szitu. Nekem mikor csak arra kellett autó, hogy elmenjek vele a város másik felére, majd hazajöjjek, és 3 hétig ott állt, vettem egy Matizt. Aztán vettünk egy tanyát vidéken, vettem egy Subaru Forestert. Majd bekattant valami, eladtuk a tanyát, kell egy GT, erős, lapos, régi fajta, csak mert tetszik. Vettem egy Subaru SVX-et. Kiélveztem, eladtam, vettem egy Chevrolet HHR-t, most is az van, naponta 50km-t megyek vele, teljesen jó, egy 2.5 Opel motor van benne, amerikai, kényelmes, erős, automata. Amíg nem változik valami gyökeresen az életemben meg, addig marad ez.
[ Szerkesztve ]
Apám, látja mit csinál az a kutya? Látom fiam, nyalogatja a tökeit. Apám, ezt én is kipróbálnám. Próbáld fiam, de szerintem meg fog harapni...┌∩┐(◣_◢)┌∩┐
-
válasz tatabike #244 üzenetére
Az a baj, hogy nem teljesen divat, egyszerűen jól marketingelhető. Nem kell suttyónak lenni hozzá. Pl:
1. Halálfélelmed van a városi forgalomban? Vegyél SUV-ot.
2. Nehezedre esik kiszállni a kocsiból? Vegyél SUV-ot.
3. Azt akarod hogy elengedjenek a forgalmas kereszteződésekben? Vegyél SUV-ot.4. Úgy gondolod, hogy azért nem tudsz jól vezetni, mert rossz a kilátás? Vegyél SUV-ot.
5. Zavarnak a fekvőrendőrök, patkák és egyéb leküzdendő akadályok? Vegyél SUV-ot.6. Gyereked van, és nem akarod hogy autóbalesetben meghaljon? Vegyél SUV-ot.
7. Zavar hogy mindenkinek SUV-ja van és alacsonyabban ülsz? Vegyél SUV-ot.[ Szerkesztve ]
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
bul07
nagyúr
Nem jó hasonlatot használsz
Lehetne olyat inkább hogy mit fáj azoknak akik bőr cipőt hordanak hogy mások meg sport cipőt
Lehetősség ők ellőttük is ott áll de miért kéne mindenkinek bőr cipőt hordani
Mert csakÉs a fogyasztás se, mert egy SUV is fogyaszthat kevesebbet mint egy kombi, csak a motor kérdése az egész egy 2literes benzines kombi többet fog fogyasztani mint egy 1.5literes benzines SUV
Öcsémnek Duster van városban se megy 6liter felé, közúton 90-el 5l alatt van, egyedül az autópályát nem szereti 150-nél már olyan 7.5l fogyaszt,
Unokatestvéreimnek meg 2db Vitara van, Érdről jár be a P+R parkolóig (a 350Ft-ig)Én össze vissza szoktam autókat vezetni
Corsa, Superb, Touran, Focus, Duster, 8+1személyes kisbusz, Tacuma, nagyon néha Ford Ranger.Nekem a Touran, Duster és 8+1 személyes kisbusz vezetése jön be a legjobban, Ford Ranger az egy kuriózum.
Superb jól megy autópályán de városba megbolondít hogy a fejem majd olyan magasságban van mint másoknak a hasa, nagyon lent van a sofőr[ Szerkesztve ]
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
Lehetne olyat inkább hogy mit fáj azoknak akik bőr cipőt hordanak hogy mások meg sport cipőt
Lehetősség ők ellőttük is ott áll de miért kéne mindenkinek bőr cipőt hordani
Mert csak
Pont ez az, hogy ez nem ízlés kérdése, hanem vannak komoly észérvek ellene. Hiszen ha mindenki azzal jár, akkor együttesen már kimutathatóan káros az egész közösségnek. Te is érzed ezt, lásd utolsó mondatod.
És a fogyasztás se, mert egy SUV is fogyaszthat kevesebbet mint egy kombi, csak a motor kérdése az egész egy 2literes benzines kombi többet fog fogyasztani mint egy 1.5literes benzines SUV
Jéé, és a sima kombiba is belerakhatod a 1.5 literes motort, és megint kevesebbet fog fogyasztani, mint a SUV.
[ Szerkesztve ]
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
bul07
nagyúr
Tehát a fogyasztás káros anyag kibocsájtás máris nem valós ellenérv ellenük
Méretük is olyan dolog, pl egy bálna mercitől biztos nem foglalnak több helyet se, meg ezeregy nagy kocsit lehetne hozni
Igen érzem hogy alacsony autó nem komfortos nekem, de ezért nem fogom azt mondani hogy minek az alacsony autó, és aki olyat vesz a világ ellen van, aki olyat akar venni az olyat vesz, és még lehet tetszik is neki
Akkor lassan tényleg csak az marad hogy mert nem tetszik egyeseknek a SUV azért ne is vegyenek olyat, tehát ízlések és pofonok
[ Szerkesztve ]
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
Tehát a fogyasztás káros anyag kibocsájtás máris nem valós ellenérv ellenük
Ezek szerint el se olvastad vagy nem voltál képes értelmezni amit írtam. De akkor megpróbálom mégegyszer nagyon leegyszerűsítve:
Van két autó, azonos motorral. Egyik normál autó, a másik egy SUV. Utóbbi nehezebb és rosszabb a légellenállása. Melyik a helyes válasz?
A) A normál autó többet fogyaszt
B) A SUV többet fogyaszt
C) Ugyanannyi a fogyasztásuk
D) Lezsó mennyen a #$%@-ba![ Szerkesztve ]
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
bul07
nagyúr
Oké ha egyforma motor(bár ez is csak akkor igaz ha ugyan az a motor van mindkettőbe, mert nem elég hogy köbcentire egyforma, egyik gyártó ennyit tud másik meg meg más menyit ugyan abban a köbcentiben)(ha jól tudom van gázos SUV is, így hiába egyforma köbcentire gázosba kevesebbet pöfög ki)
De akkor átlagnál nagyobb motorral szerelt mondjuk sima kombi miért nem szúrja a szemedet
Mert nem SUV, na de több SUV-tól többet pufog kiNagyon sok sima autó van ami mind káros anyag kibocsájtásba mint méretbe megegyezik a SUV-ok átlagával
Akkor marad a forma mint nem tetszés oka
(Méretbe úgy értem hogy szélesség hosszúság, a magasság az mindegy mert attól hogy egy kocsi alacsony vagy magas nem fog több elférni, mert nem a magasság a hely korlátozó a városokba[ Szerkesztve ]
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen