Új hozzászólás Aktív témák
-
pistike34
csendes tag
hy bocsi megint én vagyok de lenne egy kérésem van egy skoda 105s az első tárcsafék nem akar rendesen szuperálni lehet hogy 25 év alatt kicsit elfáradt hogy tudnám mismét műkődésre bírni vettem hozzá javitó készletet de egy kis segítség kellene hogy kezdjek hozzá valami rajz ami alapján vagy leirás vagy valami előre is köszi a segítséget
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz pistike34 #2801 üzenetére
A javítókészlet pontosan mit tartalmaz? Van benne dugattyú a féknyeregbe?
Leszereled a féknyerget a tartójáról, megpumpálod a féket, ettől kiesik a fékdugattyú, állapotától függően, lehet h csak kicsit meg kell csiszolni meg a tömítő gyűrűt cserélni.
A csiszolással nagyon vigyázz, nem lehet megkarcolni a felületét, mert attól tönkremegy. Vagy ha veszel új dugattyút, az a legtisztább munka. Összerakni nem nehéz, csak egy kis kézügyességre van szükség. A dugattyú peremetelen végére felteszed a porvédő gumit, amit a nyereg erre kialakított peremébe egyenletesen befordítasz, és visszadugod a fékdugattyút. Nem árt fékolajjal megkenni, h könnyebben összeüljenek. Erőszakot ne alkalmazz a dugattyú visszatolásánál, mert tönkreteheted. -
Atuska75
tag
válasz pistike34 #2803 üzenetére
Hali! A fék nem játék ha nem tudod hogy kell ne kísérletezz vele!!!!!Nem nehéz összerakni de tudni kell mit csinálsz mert különben életveszélyes lesz.
Számolj le a negatív hozzá állással mint: Nem fog sikerülni, légy pozitív: Úgyis el fogom rontani :D Ford a márka, Ford vezet, Fordnál jobb csak Ford lehet!
-
lepke74
csendes tag
Szia
Köszi a rajzot sokkal áttekinthetőbb mint a könyvben található. A 11. számú tartócsövet hagytam ki. Majd hétvégén berakom akkor jön a fater asszonyal kicsi esélytelennek tartom a dolgot.
Más problémám is lenne mászkálgattam bontókba akartam tetőcsomagtartót is venni ,de csak olyat találtam amihez ki kell fúrni a tetőt. Létezik más fajta is? -
peti_s
addikt
Köszönöm a válaszokat, ez a fékolaj 5 éve legalább nem volt cserélve.
-
bandii
csendes tag
Üdv!
Tudtok olyan szerelőt ajánlani, aki töviről hegyire ismeri a Favoritot, Pesten vagy Pest környékén van, nagyon lelkiismeretes és megbízható? Szóval aki mestere a régi Skodáknak. Szeretném átnézetni a kocsit, mert olyan zajokat produkál, aminek a pontos forrását nem találom. Vezérműlánc csere is kéne.
Nagyon köszönöm!
-
peti_s
addikt
No, fékolajcsere megvolt, iszap is volt már benne, nem épp könnyen jött ki belőle. Kiderült, h 10 éve mióta nálunk van az autó, még nem volt cserélve. ( A szervízben azt mondták, hogy még gyári. ) Hozzáteszem, semmi baj sosem volt a fékkel. A DOT3-s olajat meg elkezdték fikázni, h már van 4-s is, mondtam hogy utánanéztem a különbségeknek, tegyék bele a DOT 3-t. Ezután jött 5 perc szövegelés a részéről, h ő nem vállal felelősséget arra akkor hogy milyen a fék, stb, végül DOT4 került bele. Ez ugye nem fog gondot okozni? Padon is megmérték a csere után, rendben van a fék, viszont a hátsó dobban a betét még nem volt cserélve. Mi 47000 km-el vettük, most van benne 88000 kb. Mikor kell cserélni?
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
A télre már felkészültetek??? Nem árt felkészülni a hidegre, amig meleg van.
[ Szerkesztve ]
-
peti_s
addikt
Még nem, de nem is kell, mindenből téli maradt bent nyárra is, keveset volt most használva az autó, ablakmosó folyadék, hűtővíz, minden maradt a téli. Jah, a gumi meg 4 évszakos. Jah, és az autó télen még kevesebbet van használva. Amikor a sós lé van az utakon, akkor sosincs használva. Hiába, így elérhető, hogy 18 évesen se legyen sehol sem rozsdás.
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
-
rob210
nagyúr
Didergés?
Befagyó ajtók?Mitől
Én minden ősszel bekentem gumiápolóval az ajtószigeteléseket ezáltal a vizet taszítva nem fagyott be soha az ajtóm. Zárjégoldó mindig volt a táskámban az tény és való, hogy az kell.
(de az a nyugati kocsikba is kell)A didergés meg hát nem tudom nekem jó volt a favókában a fűtésem.
Kimentem beindítottam, mire körbekapartam jó meleg volt benne mindig.Renault power
-
Mágus2
Közösségépítő
Nekem speciel a zárral sosem volt gondom, az ajtó, meg inkább fagyjon be, már egyszer megmentette a rádiómat. Sajna itt elég gyorsan lába kél mindennek, de a befagyott ajtó kifogott a tolvajokon is. A körülöttem parkoló összes autót feltörték, az én záram is nyitva volt, csak hát a fagy nehéz ellenfél.
A didergés, meg csak az első kilóméterre értendő, de ott sál, sapka, kesztyű.
-
Mágus2
Közösségépítő
Itt mindig hidegebb van, egyrészt mert északabbra vagyok, másrészt van itt valami szélcsatorna, szerintem nálunk tesztelik a légellenállási együtthatókat.
Néha reggelente van fél centi jégpáncél a kocsin. Van képem is csak ennek a forumnak túl nagy, nem engedi feltölteni.
[ Szerkesztve ]
-
peti_s
addikt
Való igaz, szerintem valahogy sokkal hangulatosabb télen vezetni, mint pl. nyáron. Én még télen tanultam vezetni, meg azért tavaly is volt több élményem is havas, jeges úton, egy Hyundai-al. Viszont, egyre jobban kezdem megszeretni a Favoritot. Valahogy sokkal hangulatosabb, van egy kis varázsa a régebbi autóknak, az újakhoz képest. Egy 1,6-s dízel Hyundai i30cw-hez tudok csak hasonlítani, való igaz jól megy, a szervokormány király ( az áttétele miatt, nem nehéz a Favorit kormányát tekergetni, csak túl sokat kell ), ha kell tényleg lehet nagyon menni vele, de hiányzik belőle nekem vmi. Így nehéz leírni, de a Favoritban megvan.
-
Mágus2
Közösségépítő
Apumnak van feliciája, és őszintén szólva nekem a favorit jobban tetszik. Nem tudom miért, de a feldában nehezebb tekerni a kormányt, a favorittal sosem volt ilyen gondom.(a hasmagasságot inkább nem is említem) Az injektoros motor meg csak fogyasztásban jobb, Pl. az elektronika nem tud mit kezdeni a padlógázzal, először fullad, majd nagy nehezen összeszedi magát, határhelyzetben életveszélyes. A favorit bezzeg azonnal megindul, hiába nincs mese, ha elég benzint kap, akkor mennie kell, nincs mit számolgatni a keveréket a lambda szonda szerint. Egy jól beállított favorit motor nyomatékosabbnak érződik, mint a felicia. Ha már felda akkor csakis 1.6MPI. Csak abból kevés a nem széthajtott, meg nagyon deformálódik a karosszéria, nem az ilyen nehéz motorokra volt az tervezve.
-
Mágus2
Közösségépítő
De van értelme, csak nem MPI-t kell belerakni, hanem a gyári 136-os, karburátoros favorit motrot kell egy kicsit hangolni, simán kijön belőle az a 68 paci, és a gázreakciója sokkal jobb lesz mint az MPI-nek. (na jó, a fogyasztása nem, de kit érdekel a fogyasztás, ha szaladnak a fák?)
Néha bizonytalan az MPI, nem tudom, h csak a softwerrel van a gond, vagy más baja van. Megbizható az elektronikája, csak néha nem tudja mit kezdjen a keverékkel, elég zavaró.
[ Szerkesztve ]
-
rob210
nagyúr
Hát azt az injektor vezérlést csak feltenném egy gépre.
Szerintem szar a program, mert az tény hogy a felicia nem egy erőgép de szép egyenletesen húz a maga erejével.
Azaz folyamatos a gyorsulás.
Ami tény hogy a favorit nyomatékosabb. ha lehet ilyet mondani.
Tehát egy piros lámpás "rajtra" biztos a favoritot tenném meg.
De az biztos hogy fogyasztásban meg a feliciát tenném meg.
Van abban ráció amit írsz de az, hogy nem tud mit kezdeni a keverékkel az nem igaz, akkor ott valami szoftveresen el van marhulva.Renault power
-
Atuska75
tag
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz Atuska75 #2837 üzenetére
A külömbség kb 1l/100km, nem több. Régebben havonta 200euronyi benzint égetem el, és amikor apum MPI ével jártam, akkor is belement 195euro, és még nem is reagál rendesen a gázadásra.
Ha jól számolom az 7es átlag, 2000km-re, 1-tank benzin nálam 1 hétig (se) tartott. Most már más a helyzet, több autón oszlik meg az a hó/kilóméter.
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
Biztosan, de a hosszabb áttétel csak a városon kivül jön ki, amugy nem nagyon érezni a hatását. Nem nagyon foglalkoztat a fogyasztás. mindig is 7 literrel jártam, igaz van itt 3 olyan domb, ami a mostani autóknak is nagy akadálynak számit.
Én is gondolkodtam egy időben az átépitésen, de sajnos sok a nyűg vele.
1. Kell 1 MPI motor, komplett.(mielőtt valaki megkérdezné, nem elég átdobni a karbi helyett az injektorsoros szivócsövet, Más a vezérmütengely, más a blokk, van kopogásérzékelő, más a főtengely és más a kuplung.)
2. Tank és üzemanyagszivattyú.
3. elektronika, kábelozás, müszeregységek., kipufogó, lambda szonda,
Meg vagy 2 hét szabi.
Ha összeadod, akkor nagyon sokat kell autoznod 150-200 00km-t h megérje., és akkor még nem szervizelted, és nem romlott el semmi.Egy szó mint száz, vagy veszel 1et ami eleve injektoros , MPI, csak feldától van, vagy ha belekezdesz az átépitésbe, akkor fel kell kötni a nadrágot.
Egy haverom átalakitotta a sajátját MPI-re és egy hónap múlva totálkárra törte, egy olyan balesetben, amiben nem ő volt a hibás.
-
Mágus2
Közösségépítő
A feliciában még bowdenes a gáz, csak a bowdent kell cserélni. A központi injektorossal is majdnem ennyi macera van, de ott nincs kopogásérzékelő, és még elsosztós a gyujtás.
Szóval a blokk talán maradhat, a többit cserélni kell.Viszont az nem fogyaszt kevesebbet.
[ Szerkesztve ]
-
rob210
nagyúr
Ne kezdjétek el ezt a motorfékkel nem eszik a kocsi dolgot, mert rosszul leszek.
Haverom is mindig ezzel ba.ztatott, aztán amikor nekem még semmi bajom nem volt a kuplungommal neki már bőven cserére érett.
Szóval tudja franc nekem igya meg azt a plusz levet amit kell, de ne kelljen bontani a rendszert.Renault power
-
Atuska75
tag
Valószínű a haverod falábú mert az üzemanyag útját elálló szelepnek semmi köze a kuplunghoz. Attól hogy, egy autó injektoros még nem viszik sűrűbben kuplungozni. Ha így lenne akkor a mai autók mind szervizben állnának kuplungozásra. Az injektoros kocsik se mindig veszik el az üzemanyagot csak 1500-as fordulat alatt.
Számolj le a negatív hozzá állással mint: Nem fog sikerülni, légy pozitív: Úgyis el fogom rontani :D Ford a márka, Ford vezet, Fordnál jobb csak Ford lehet!
-
Atuska75
tag
Nem 1500 alatt zárja el hogy motorféken ne kapjon nyálat ezért igazából ha nagyobb lejtőn mész le nem tudsz vele spórolni. mivel többet pörög a motor és így nem zár le.
Számolj le a negatív hozzá állással mint: Nem fog sikerülni, légy pozitív: Úgyis el fogom rontani :D Ford a márka, Ford vezet, Fordnál jobb csak Ford lehet!
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz Atuska75 #2848 üzenetére
Milyen kocsiról van szó? Mem állitom, h lehetetlen, csak érdekel, h ez elmélet, vagy gyakorlat. Mert én a gyakorlatban elég sürün járok egy 1,9tdi octaviával, ami 1300 fordulat felett gyakorlatilag 0l/h fogyasztással üzemel domrol lefelé motorfékkel, csak akkor nem ha a tempomat be van kapcsolva, akkor törekszik arra, h az autó ne lassuljon, és ne is gyorsuljon, ami nem nagyon sikerül neki, amilyen dombok és völgyek itt vannak.
Szoval 1300-4500k fordulat között motorfékkel a fogyasztás 0, szerintem a benzineseknél is..
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Internet Rádió építése (hardver), és programozása
- Sorozatok
- Kupon kunyeráló
- Ukrajnai háború
- HYTE THICC Q60: a legvaskosabb vízhűtés
- Milyen egeret válasszak?
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Hogy is néznek ki a gépeink?
- Hobby elektronika
- Okosóra lett a Huawei fitnesz karperecéből
- További aktív témák...
- Teljesen új Xiaomi Mi Robot Vacuum-Mop Essential robotposzívó eladó (bontatlan)
- ELADÓ GÉREX gyártmányú akkus fúró, csavarozó
- KIA Ceed 1.4 T-GDI Platinum DCT. 2019.
- Két kazános Jura Impressa 801 automata kávéfőző Cappuccino fejjel
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen