- Microsoft Excel topic
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Mikrotik routerek
- ASUS routerek
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Középpontba kerültek a hibrid autók, alig fogyaszt a BYD újdonsága
- Linux kezdőknek
- Windows 10
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
Új hozzászólás Aktív témák
-
Kroni1
veterán
Én jópár évvel ezelőtt pont a városi parkolás miatt gondoltam, hogy anyám szedán F Astráját lecseréljük Corsa-ra, vagy valami rövidebbre. Végül a fájó térdei miatt Meriva lett, mert abban magasra állíthatóak az első ülések. Utálta a kocsit, mert nem látta az elejét meg a hátulját.. Hiába magyaráztam neki, hogy azért nem, mert ez kis autó, nem lóg ki elől-hátul annyit mint az Astra, és nyugodtan parkolhat vele kisebb helyekre is, nem értette meg.
-
FIREBLADE78
addikt
válasz Füleske #9039 üzenetére
Nekem nem gond,ha töltök közben 15 percet. Úgyis kell wcre menni általában. Új kisvolvo jó lehet. Kibővített hátsó kerekes változat. 64 kw akksi. 20-at eszik max. Vagy marad a nagyobb akksis cooper vagy most találtam egy " olcsó" i4-et.
Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4
-
WiZARD
addikt
válasz FIREBLADE78 #9052 üzenetére
"20-at eszik max"
Persze, csak nem hidegben hóban esőben autópálya sebességgel
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
WiZARD
addikt
válasz FIREBLADE78 #9054 üzenetére
#9031 " Illetve ne haljon be 300 km alatt pályán se."
emiatt írtam
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
biga
senior tag
Vajon mennyire mindennapos az atlag szamara (90%), hogy rendszeresen 300km-t megy ugy szigoruan 130km/h körüli sebességgel, és se utközben nincs ideje mondjuk 15-20 percet tölteni, se a célallomason nincs egy konnektor sem, ahol némi utantöltést képes kapni. Tényleg érdekelne egy - akar nem reprezentativ - statisztika erröl, mert az én ismeröseim között is sokszor hasonlokat hallani, de kivétel nélkül mind max varosban jar. Plusz én pl havonta megyek legalabb egyszer ~460km-t (egy iranyba), és ezt nem egyszer egy sima villany Corsa-val, ebböl 300km kb a palya, és a tapasztalatom szerint - bar feszesen és inkabb csak nyaron - de egy utközbeni gyorstöltéssel is megjarhato (bar legtöbbször valoban megallunk kétszer, mert azért nyugodtabban érünk a célhoz ).
[ Szerkesztve ]
''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
Shadowbull
addikt
Mi évente jellemzően 4-5 alkalommal utaztunk Magyarországra, az innen durván 600 kilométer + évente 1-2 alkalommal elmentünk autóval nyaralni, például Olaszországba, az kábé 500 kilométer.
És ezzel jellemzően mi a keveset menők közé tartozunk. Itt országon belül simán vannak 6-800 kilométeres távolságok, nagyszülők,. rokonság...Ezen a távon korábban soha nem álltunk meg, manapság jellemzően egyszer, ha kell tankolni. De már egy megállásnál is parasztlázadás van hogy minek állunk meg menjünk már sose érünk oda.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Andras6800
senior tag
válasz Shadowbull #9057 üzenetére
Nem vagyunk egyformák. Mi 170 km-re családhoz (Bp - Szeged) nem tudunk úgy elutazni, hogy ne legyen egy megálló
Gyors BIO szünet + esetleg 1 ízesített cukros KV. Ilyenkor 5-10 percet simán lehet tölteni már ha kellene egyáltalán. (Ilyen távon még télen sem kell). Ami jobban izgat, hogy ha családdal megyünk majd jövőre síelni akkor hogy lesz. Család másik fele is megáll 5x kb a 800km-en pár percekre, de nem is 130-al mennek. Szóval lehet búcsút intünk a knvolyozásnak. Persze mivel fanatikusan EV ellenesek, ebből majd megint csak megerősítve érzik magukat. Ők tudják[ Szerkesztve ]
A békéért harcolni olyan, mint a szüzességért dugni!
-
biga
senior tag
válasz Shadowbull #9057 üzenetére
én Fr.o-ban lakom, itt bizony vannak nagy tavolsagok, tudom, miröl beszélsz. Az emlitett tavot a 2 lakas között tesszük meg (illetve lakas és olyan weekend-haz féle). De egyszerüen nem latom a nagy többségnél a problémat. Plusz a franciakra jellemzö, hogy nem is nagyon szeretik a nagy autokat (na jo, a SUV itt is divat sajnos), szoval sokan siman "leugranak" a tengerhez akar egy 208-assal is, (ez pl tölunk egy laza 1000-1200 km). Igaz, töltö van böven, én ha akarom, miog atmegyek a 2 haz között, addig minimum 3 ionity, vagy 3 SC allomas, és tucatnyi Total gyorstöltö van, na meg a szamtalan AC kb mindenütt. Egyébként jellemzöen azok problémaznak ezen, akik még nem probaltak, igy tényleg azt hiszik, hogy ez probléma. Jellemzöen aki villanyozik itt (sokan), azok eleve ugy szamolnak, hogy a célallomasra siman érkezhetnek szinte üresen is, mert egy AC töltö ugy is akad, na meg eleve joval olcsobb pl haznal, munkahelyen (célallomasnal) t¨lteni, mint egy DC gyorstöltön (~20c/kwh vs ~80-90c/kvh). Szoval ennek fényében a 300km-t sztem mindenki ugy szamolja, hogy max 1 gyors megallo és kész. Majd ahova megérkezem ott lesz idö tölteni...
Mondjuk hozzatenném, itt a közlekedési moralra inkabb az jellemzö, hogy a 130 az tényleg max 130, de inkabb csak 125, nem 140-150, ami bizony sokat szamit villanyszekérnél...[ Szerkesztve ]
''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
Shadowbull
addikt
válasz Andras6800 #9058 üzenetére
Nyilván mindenki a saját ütemében közlekedik.
Csak van egy kicsit fura valóságértelmezés EVs körökben, sok helyen lehet hallani (például Handrás videóiban rendszeresen előjön) hogy ha messzire utazunk úgyis megállunk kétszáz kilométerenként enni-inni meg egyéb szükséget végezni, így aztán mindegy hogy tölteni is kell vagy nem.
Valójában nem mindenki áll meg, sőt. Ezért én ezt elég erős torzításként érzékelem.Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
biga
senior tag
válasz Shadowbull #9060 üzenetére
Mo-ra mi sem villannyal megyünk, ha muszaj autoval menni Nem is élvezzük a 2-3 megallasos 17-19 ora autozast (nem is egészséges). Mondjuk 600-at nyilvan menne egyben is, de sztem az sem egészséges...
De szerintem itt arrol van szo, hogy egyszerüen ez nem mindennapos, sokaknak ez max évi 1-3 alkalommal elöfordulo kérdés, mégis ezen rugoznak. Ahol eleve nem valodi probléma, masrészt azért van alternativa még ha sajnos egyelöre nem teljeskörü.''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
Semin
senior tag
válasz Andras6800 #9058 üzenetére
Mi is tervezünk a nyárra családdal/rokonokkal közös nyaralást Horvátországba. Praktikusan -mivel amúgy sem férnénk be 1 autóba- csapatszállítót fogok bérelni. Gyakorlatilag amit kifizetnénk a 2.autó üzemanyagán abból majdnem kijön a bérlés, a hangulatról nem is beszélve
Az évi 1-2 nyaralós alkalom így fog telni. Mindig olyan autót bérlek ami aktuálisan kell/optimális.
-
Semin
senior tag
válasz Shadowbull #9063 üzenetére
Nekem cégen belül is van rá kedvezményes lehetőség, így nem drága, És a cég saját flottájából választhatok ami kb több mint elég.
De ha ez nem is adott, akkor sem dolgoznak vészes árakkal a bérbeadók, elég jó verseny alakult ki ahogy a hirdetéseket látom. Nyilván itt az eseti bérlésekről (max. 1-2 hét) van szó.
[ Szerkesztve ]
-
biga
senior tag
Errefelé nagy divat autovasarlas helyett a tartos bérlet. Gondolom van ra igény, mert kb minden automarka elsösorban ezt tolja (meg gondolom ez az érdekük is). Na ott eleve ugy ajanllak a kisebb (nem is feltétlenül csak villany) autokat, hogy x€ a havi dij, és a szerzödésben eleve benne van 3-4hét nagy csaladi csereauto a nyaralasokhoz. Mert a realitas az, hogy a mindennapokra ott a kicsi, de nyarra kihozod a kifejezetten hosszutavu cirkalasra, akar nagy csaladdal is hasznalhoato auto.
''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
válasz Shadowbull #9063 üzenetére
Annyira nem drága. Depozit 1000-1500€ napi 200€+ nyál. egy hosszú hétvége simán kedvezményes h csak két napot kell fizetni pl. Én is így csinálom ha éppen szervizben van a kocsi, bérlek egyet. Ráadásul az esetek többségében el is lehet számolni költségként egy részét.
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
Shadowbull
addikt
válasz bitpork #9067 üzenetére
Napi kétszáz euróval egy két hetes nyaralás konkrétan 2.800 euró. (Plusz az elhozás és visszavitel).
Mi az elmúlt 5 évben, amióta megvan a jelenlegi autó, csináltunk ilyen nyaralást legalább 8-at + a magyarországi látogatások.
Lehet számolgatni.Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Kroni1
veterán
válasz Shadowbull #9068 üzenetére
Ez nem tudom milyen autó épp, de nem mo. reális ár sztem. Idén én Espace méretű 7személyest néztem nyáron, asszem egy 8 napos nyaralás olyan 100k lett volna vagy kicsit felette. Az simán jó ár annak akinek csak évi max 10-20 nap körülre kell ekkora kocsi. Simán rá lehet ezt költeni gumikra és kötelezőre éves szinten, a többi költségről nem is beszélve.
Síelni is voltunk egyszer nagyobb csapattal, igaz jó rég volt már, de egy új korrekt kis Suzukit béreltünk asszem napi 7000Ft körül, friss téli gumikkal, korrekt műszaki állapotban. Ez 5 főre elosztva akkor nagyon jól jött ki, talán még mostanában sem sokkal drágább..
-
válasz Shadowbull #9068 üzenetére
Jah bocs, mindig elfelejtem, hogy az alkalmazotti felállásbanmilyen sokat lehet nyaralni
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
Kroni1
veterán
válasz Shadowbull #9071 üzenetére
Egyébként én most második autónak fogok elektromosat venni, kiváncsi vagyok ez hogy fogja átalakítani a nagy dízelünk használatát.
Mivel legtöbbször városon belül rövid távokat és csomag nélkül rohangálunk a gyerekekkel ide-oda.szleg majd csak akkor fogunk a naggyal menni, ha a távolság, a csomagok mennyisége megkívánja.
Sőt, az is lehet, hogy ha az országjáráshoz tudunk úgy alkalmazkodni a 3 kicsi gyerekkel, hogy mindig töltőnél állunk meg szünetre, stb. akkor eladom a nagyot és a nyaralásra meg mindig bérlünk majd.
-
Vesa
veterán
"Vajon mennyire mindennapos az atlag szamara (90%), hogy rendszeresen 300km-t megy ugy szigoruan 130km/h körüli sebességgel"
Nagyon ritka! Főleg Magyarországon. Itt az emberek zöme max. robotol, tehát munkahely-lakás-iskola-óvoda vonalon mozog lokálisan, hónapokon át. Ezt a menetet még agglomerációból tolva sincs szükség eszement hatótávokra, mert 60-80km-nél többet nem jelent, de jellemzően annyit sem. Városon belül pedig a felét sem.
A hatótávon problémázó, EV-t soha nem tulajdonolt emberek ezt egy ilyen "ultimate érvnek" használják, de valójában semmi értelme nincsen. Nyilván, aki sokat megy hosszú távokat, az vegyen dízelt, vagy egy olyan EV-t, ami elmegy egyben legalább 400km-t...de inkább dízelt.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz Shadowbull #9060 üzenetére
"Valójában nem mindenki áll meg, sőt. Ezért én ezt elég erős torzításként érzékelem."
Ez így van, mindenki máshogy működik, tehát nem érdemes általánosítani. Ugyanakkor szerintem HA is a többségre célzott és a magyar specifikus működésre.
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz Shadowbull #9068 üzenetére
Tenerifén én mindig tőlük bérelek autót. Általában a Volvo XC40 kategória (ha nem áll rendelkezésre, akkor adnak hasonlót). kb. 500EUR/hét áron megy, a deposit 200/400EUR, de nem mindig kérik el, elég laza az ügymenet. Ennél kisebb kategóriát (Opel Corsa, Seat Ibiza stb.) 190EUR/hét áron már lehet bérelni.
És a legjobb, hogy hozzák/viszik a megadott időpontban ahova kérem, akár a reptérre vagy a szállodába is kérhető, és ez már benne van az árban, ahogy a km korlátozás nélküli használat is.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
WiZARD
addikt
válasz FIREBLADE78 #9075 üzenetére
Kérdés mit jelent a "csapattak", mert más néha lepadlózni, aztán kanyarban regen fékkel visszatölteni, meg más pályán konstans 130, amin nagyon sokat ront ha hideg van, esik az eső, szembeszél van...
De ha nem ragaszkodsz ész nélkül a 130hoz, és belefér hogy esetleg adott körülmények közt lassabban menj, akkor azért 300km az nem gond 64 kWh-ból.
Akkor se történik semmi ha fullra meríted, arra van, de olyankor azért érdemes minél hamarabb tölteni.Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
biga
senior tag
Megjegyzem, a villanyautok varhato pozitiv mellékhatasa lesz, hogy a közepes vagy nagyobb tavoknal ra fognak jönni sokan, hogy mindegy, hogy érkezési idö tekintetében mondjuk 110-el vagy 130-al magy, a különbség pusztan az, hogy mennyi itdöt tölt haladassal és mennyit töltéssel. (nyilvan olyan tavrol beszélek, amiben van legalabb egy töltés )
[ Szerkesztve ]
''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
stickrs
senior tag
Próbàltam már 110el menni hosszabb távot, 450km után 14%al értem a töltőhöz M3 LR-el. De ami a lényeg, hogy egyáltalán nem ajánlom, autópályán ahol csak 2 sáv van, ott ezzel pont gyorsabban mész mint a kamionok, és lassabban mint a többi jármű, kellemetlen az egész utazás. Töltés után már 130al mentem tovább. Inkább töltök 5 perccel többet.
Nokia 808 PureView, LG G5, Xiaomi MI 10 Ultra
-
biga
senior tag
válasz stickrs #9081 üzenetére
Nyilvan kinek hogy. De mint irtam, érkezési idö tekintetében lesz kb mindegy: 130-al töltesz 5-15 perccel többet (vagy akar több, az autotol/töltötöl függöen), vagy 110-el kevesebb a töltési idö, de hosszabb a menetidö...
Több orszagban eleve 120 a max, ott pl mar nincs nagy különbség a 110-el szemben, bar még mérhetö ott is.
''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
Vesa
veterán
válasz stickrs #9081 üzenetére
A 110 tényleg nem életszerű 2 sávoson. Nagyobb forgalomnál a 130-at is át kell lépni rendszeresen, mert mész a belsőben ennyivel, a külső tele van kamionnal, aztán jön mögötted "menőjenő a hegyről" 200-al, de ugye nem tudsz bemenni a 80-al cammogó kamion mögé mert meghalsz, ezért meg kell tolni 150-ig minimum, hogy találj egy olyan lyukat a külsőben, ahova kényelmesen beférsz és még fékezni is lesz időd. Vagyis a 130-as tempó az többször igényel még onnan gyorsítást, a fogyasztásmérő meg kiveri a maxot egy rövid időre. Persze ez a forgalomtól erősen függ, ha szépen lehet tartani a sebességet, akkor egész jó fogyasztásokat lehet produkálni pályán is, főleg hátszélben.
A tudomány a valóság költészete!
-
biga
senior tag
Uristen, de nem banom, hogy nem Mo-n kell közlekednem....
Ez amit irsz talan elmegy a németeknél néhany (sok) helyen, de mashol agyrém.
Pl itt Fr.o-ban, a traffipaxok hazajaban kb a mondanivalod végére mar jo eséllyel jogsid sincs
Nem azt mondom, hogy itt nincsenek gyorshajtok, vagy mindenki le lenne szedalva, de azért a jelentös többségnél azt fogod latni, hogy ha 130-al mész, akkor jellemzöen te leszel az, aki "letolja" a többit. De aligha fog felgyorsitani a te kedvedért, neki is draga a jogsi... Akiroöl te beszélsz, az a ritka kivétel (vagy a külföldi, kb az elsö traffiig...)[ Szerkesztve ]
''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
Vesa
veterán
Ne is mond, utálok MO-.n közlekedni a sok un. "szeretek dinamikusan vezetni" típusú, 200-al száguldó miatt. Szlovéniába átérve volt eddig legnagyobb a kontraszt. Mindenki megy 110-el -egyes pályákon 130-al- aztán kész, egyetlen agybeteggel sem találkoztam a tengerpartig leérve. Ja de, ketten húztak el, mindkettő magyar volt.
A tudomány a valóság költészete!
-
Kroni1
veterán
Nekem szlovákia is pozitív csalódás mo után, de valóban nyugat felé szinte mindenhol szintén jobb a helyzet. Még autós-motoros futár koromban voltak népnevelő célzatú cselekedeteim, de feladtam, mert felesleges volt.
Romániában és Lengyelországban viszont a hazainál is durvább a helyzet szerintem, motoros túrákon konkrétan ha betartottuk vagy csak 10-20kmph-val léptük túl a sebességet a személyautóktól kezdve a kamionig mindenki le akart gyalázni minket, falvakon 80-100al csapató teherautók, hirtelen minden előjel nélkül a sztárdán megforduló kamionok, stb. Szóval van nálunk jobb, de rosszabb is.
-
biga
senior tag
Vissa on-topicba
Gyors felmérés köztetek:
ki hogyan tölt? (nyilvan otthon, gondolom utközben mindenki amit talal).
Kezdem én:
Anno egy Wallbox Copper Business-t szereltettem fel, egy fazis 32A, szoval 7.4kWh max, boosterrel, biztos ami biztos, de valojaban - kb az elsö kezdeti probak utan - mar régöta max 20A-re korlatoztam, mert egyszerüen felesleges gyorsabban töltenie, éjszaka szoktuk tölteni, reggelre igy-is, ugy is feltölt.
Garazson kivülre van szerelve, egyrészt mert a villanyauto a mindennapi munkabajaro auto, a garazsban egy nagy csaladi diesel pihenget (havonta egyszer megy 1000km-t max, miota megvan a villany), illetve ezt a wallboxot lehet publikussa is tenni, ezzel akar némi pénzt is keresni ha akarom (egyelöre nem akarom), az meg nem tul praktikus, ha a garazsban van
Maga a hardver, - ha valaki nem ismerné - nos az egy doboz a falon, nem tul érdekes. Ez a tipus egy csatlakozo, nincs benne integralva a kabel, a sajat Type C kabeledet hasznalod, de azt akar rögzitheted is benne. Viszont a szoftvere elég jo. Csatlakozik BT-n, wifin, etherneten (meg talan gsm-en is, ha van benne sim, de lehet, hogy ehhez kell vmi kiegészitö). Kb mindent be tudsz allitani benne, allithatsz be hozza kartyat, amihez ha akarsz rendelsz felhasznalot, amit aztan ugy szabalyozol, ahogy akarsz, engeded tölteni, vagy csak bizonyos idöben, vagy korlatozod vagy amit akarsz. Tamogatja a QR-kodos töltést is (nyilvan ennek föleg publikus töltés esetén lenne értelme). Komplett statisztikara képes, Tamogatja a legtöbb mai hasznos funkciot: power sharing, dynamic Power Sharing, Eco Smart (szoval ha van napelemed, igazithatod rögtOn annak a termeléséhez), OCPP stb.[ Szerkesztve ]
''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
Balázzs
senior tag
Vissa on-topicba
Gyors felmérés köztetek:
ki hogyan tölt? (nyilvan otthon, gondolom utközben mindenki amit talal).90% otthon, napelem-szaldó, így is van 4-5000kWh plussz éves szinten
10% útközben, amikor kell, ilyenkor az utazásnak megfelelő töltőt keresek (nyaralás SC vagy pálya mellett valami combosabb töltő, rokonlátogatáskor a kocsi 220-as töltője megy éjjel), hogy 120HUF vagy 200HUF, ilyenkor nagyon nem számít.Töltő otthon garázsban,
App-ból vagy az autóból beállítom amire kell, otthon 3*20A van.
-
cOxeR
Ármester
90++%-ban otthon, első 1,5 évben sima konnektoros töltővel, majd vettem egy BMW cserélhető kábeles mobil töltőt (1x16A, vagy 3X16A) azóta váltva használva a vezetékeket, attól függően mennyire érek rá tölteni, buta egyszerű töltő, de van 3x32A-em, nem hoz zavarba, ha elvesz a háztól a nap bármely szakában 3x16A-t.
Útközben én csak MOL-ozok (kb idén eddig 4-5 alkalommal használtam, jelentéktelen mennyiség), ha nagyon kell akkor állok meg máshol, de nem szokott ilyen lenni, nem járom az országot össze vissza, inkább csak ugyanazokra a helyekre, így képben vagyok mikor/hol kell töltenem. Többnyire max napi 130-150 km-t megyek oda-vissza, azt meg így is úgy is tudja télen nyáron, ha többet akkor közben úgy is vagyok otthon tudok tölteni.
Szüleimnél én is viszek a sima konnektoros töltőt, 5-6 óra alatt kapok annyit ami szükséges, de van 3x20A ott is, szóval vihetnem a mobilt töltőt, de nem szokta.
Napelem van, termelés bőven, jöhet más is hozzám tölteni, ha kell olcsó kakaó.
[kép] -
Semin
senior tag
Index - Tech-Tudomány - Kétmillió autót hív vissza a Tesla
Természetesen hatásvadász a cikk, egy SW frissítésről van szó.Viszont az alap ok érdekes lehet. Kíváncsian várom a részletes visszahívás protokollját.
Ezt elvileg kötelessége majd minden gyártónak kiadni a hatóság felé, tartalmazza mit is módosít és mi volt az eredeti hiba. -
Vesa
veterán
Ki, mire számít jövőre a 2,8-4M-es, céges állami támogatások miatt a használtpiacon? Fog valaki pályázni? Magam részéről biztosan bepróbálom.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
biga
senior tag
Kicsit irigy vagyok ratok, mert errefelé a napelem közel sem annyira elterjedt, föleg, mert - egyelöre - az allam sem nagyon tamogatja a dolgot. Mondjuk miért tenné egy olyan orszagban, ahol az aram ~90%-at atomerömüvekben termelik meg, a többit meg széllel meg egyébbel....
Pedig helyem lenne ra, van egy jo nagy D-DK fekvésü idealis dölésü tetöm, de egyszerüen szinte sosem térülne meg a beruhazas. Nincs és talan soha nem is volt szaldo, az aramot persze eladhatod a szolgaltatonak, illetve létezik a virtualis akku elve is (amikor némi plusz elöfizetésért lényegében hasonlo a szaldohoz, de azért nem az, illetve vannak korlatiai rendesen), aztan - az a par elvetemült aki ezek ellenére mégis telepit - telepitik a sziget üzemü rendszereket, napelemmel, akkuval mindennel, ahogy kell. De ehhez mar tényleg elhivatottnak kell lenned (vagy elég messze kell laknod a civilizaciotol )
3 fazis sem nagy divat, itt egy fazison - helytöl függöen - 12-18kVA-ig kérhetsz aramot, szoval kényelmesen elfér egy fazisra a 32A töltö és azért marad böven masra is (nekem kényelmesen elmegy a töltés mellett a höszivattyu stb is, akkor is ha fullon töltök, igy meg plane)
Cserébe viszont vannak kifejezetten jo aramszerzödések, pl nekem a hétvége + minden ünnepnap + egy valsztott nap olcsobb, mint a többi, igy oda idözitjük pl az autotöltést is Na de azért a magam termelte mégis csak jobban hangzana....''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
WiZARD
addikt
95% otthon, 3% szüleimnél ha megyünk látogatóba, azon kívül leginkább SUC, vagy ha nincs akkor ami elérhető.
Itthon árammegosztós töltővel mehet ami belefér (Teslánál 3x16A, Leafnél 1x32A), van napelem is de az édeskevés (~10.8 kWp panel, mert nem fért el több, de az is lapostetőn kis dőlésszöggel, és különben is 2 autó+hőszivattyú...)
Töltési teljesítményt nem korlátozom le, mert minek, azzal csak a hatásfokot rontom.
(szüleimnél tettem fel a Leafhez fapad falitöltőt, ami persze a Teslával már nem működött, így egy darabig konnektorozás volt, aztán már nekik is lett egy Y meg egy PHEV, így csináltattak falitöltőt, szintén árammegosztóval)A töltő fix kábeles, de nem vagyok elégedett azzal hogy nincs kábelmanagement és csak úgy a garázsban a földön hever amikor töltök. Nem tudom mi lenne a jó megoldás. Falra 2 fixen rögzített kábel mindkét autóhoz, és akkor a töltőbe és autóba is dugdossam? Vagy valami mozgatható kar kellene, de ahhoz meg necces a 6m kábel.
[ Szerkesztve ]
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
WiZARD
addikt
Használt piacnak inkább az fog odaszúrni hogy a holland model3-ak lízingje lejár és elkezdik azokat hozni.
A nyíltvégű lízing kizárása miatt én kihagyom ezt a pályázatot, pedig lassan le akarom cserélni a Leafet.[ Szerkesztve ]
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
Vesa
veterán
Igen, az is számít majd bizonyosan. De itt pedig ha jól számolom, egy TM3 elhozható lesz 14M körül, vagyis akkor ki adna ennyit egy használtért? Persze más márkákat is érint ugyanúgy, ezért áresésre számítok, legalábbis az 1-2-3 éves kategóriáknál, ami a korábbi RP-ből értékvesztve kb. annyit érne, mint egy új. Ezért gondoltam, hogy én is beadom a pályát. Nem kevéssel lenne olcsóbb, már ha marad valami NER-en kívüli jobbágyoknak is.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
WiZARD
addikt
Útnyilvántartással, 100% áfavisszaigényléssel most is 14m.
Szóval annyival azért nem lesz olcsóbb ténylegesen, legalábbis nem 3,6 millióval lesz így olcsóbb, hanem áfa visszaigénylés függő - 50%-kal számolva 1,7 millióval lesz olcsóbb.Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
Új hozzászólás Aktív témák
- Eladó Családi Ház Nőtincsen 70 négyzetméter Lakó rész + 40 négyzetméter beépíthető rész
- Traktor és kamion matricák széles választékban! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Skoda Scala - Szövetszőnyeg garnitúra
- Autómatrica és prémium minőségű matricák PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- AKCIÓ! KONYHA - HÁZTARTÁSI TERMÉKEK - BOTI ÁR FELÉÉRT!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen