- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Videó stream letöltése
- Microsoft Outlook topic
- Proxmox VE
- Spanyol botrány: ellophatták a járművezetők adatait
- Microsoft Excel topic
- A személyes adatainkkal, képeinkkel tréningezi az AI-t a Meta
- Hálózati / IP kamera
- Ilyen még nem volt: sztrájkba kezdtek a Samsung dolgozói
- Otthoni hálózat és internet megosztás
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
gorbep
senior tag
https://villanyautosok.hu/2024/01/26/massziv-leepitesektol-tartanak-az-europai-autoipar-beszallitoi/
Ma beszéltem ******-s kollégával, nagyon szar náluk már most a helyzet... Német cégek nagyon visszavették a rendelést, sok rendelést meg egyszerűen visszavontak... fejlesztésre - tesztelésre- gyártásra egyaránt... azt mondta kvázi a Stellantis maradt... még!
Szerk: visszatöröltem a cégnevet, nehogy bajba kerüljön... de nagyobb autóalkatrész beszállító multi cégről beszélünk... nem a Jézus Szíve MGTSZ ... más cégek felől is hasonló infók jönnek...
[ Szerkesztve ]
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
robi-k
őstag
Váltsanak profillt, pl. vasúti személyszállító és vontató jármű gyártására az EU-s gyártók (Siemens, Alstom, Stadler, hogy a három legnagyobb EU-s gyártót említsem) nem tudnak elegendő alkatrész beszálítót felhajtani a nagyon nagy kereslet kielégítése érdekében, ezért 48-52 hónap (!) vállalási időt adnak az új jármű szállítására. Euro sokkszáz milliós (akár milliárdos) üzletről beszélünk.
-
gorbep
senior tag
-
-
robi-k
őstag
válasz bitpork #9857 üzenetére
Ki beszélt most sinekről???
Profilváltásról van szó egy olyan termékre/járműre, amelyre folyamatosan növekvő a kereslet, és iszonyatosan nagy pénzek mozognak az üzletben. Amúgy az egyik hazai nagyoligarhánküzelemberünk épp most vásárolta be magát a spanyol Talgo-ba... -
P00By
nagyúr
Érdeklődés:
Van egy Toyota Corollánk, viszonylag keveset megyünk vele évente. Főleg Budapest meg agló (Szentendre, Leányfalu, Piliscsaba). Évente párszor megyünk Ausztriába rokonokhoz (Ebreisdorf), oda valószínű autóbérléssel mennénk. Az autót 5 millió körül lehetne eladni és még hozzá kéne rakni. Még nem számoltam ki, de ezeket a típusokat látom: Hyundai Ioniq, Hunday Kona, Kia e-Soul, VW ID3. Feleségem annyit mondott, hogy nagyjából a babakocsi miatt legyen akkora a csomagtartója, mint a Toyota (az id3 necces), meg ne legyen semmiben sem rosszabb minőségű. Az ausztriai utazásra meg egyebekre bérelnénk szerintem. Mi a meglátásotok? Köszi!
-
gorbep
senior tag
Bármelyikkel el mernék indulni Ausztriába... az e-Soul necces a Chademo csatlakozó miatt... pár év és alig lesz szerintem töltési pont... de talán addigra lemegy a Chademo-CCS2 átalakító ára... akkor azzal se gond.
Szerk: Ne mááá... ennyire nem lehetsz parás, 240 km-es útról beszélünk... Azt hittem a svájci határ mellé akarsz bérautóval menni...
[ Szerkesztve ]
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
-
mauimagic
aktív tag
ez a chademo para egyébként mennyire valós? Gondolom több (száz)ezer ilyen autó szaladgál most szerte Európában, arról van szó, hogy az újonnan létesített töltők nem lesznek kompatibilisek, nem arról, hogy a meglévőket megszüntetik, nem?
Csak mert most nézegetek NV200-at, gondolom ezt már beárazta a piac ezt és nem kell attól tartani, hogy hirtelen egy 20 éves swift árát fogja érni az autó...
[ Szerkesztve ]
-
Tiédetis
senior tag
válasz mauimagic #9865 üzenetére
Nem telepítenek újakat, kivéve talán a TEA hálózatra, ott még szoktak rakni rá.
Régieket nem fogják leszedni, ha javítani kell, az már necces, hogy fogják-e?
Ami előfordult az olcsóbb helyeken, hogy várni kell, mert 1 gyorstöltőt tudnak kiszolgálni egyszerre, ha töltenek rajta, pihi vagy keresni kell másikat.
Mol töltők jó eséllyes szabadok (bár mol plággyy kocsikat ráteszek és otthagyják, akkor ott szívás, mert kb. nem érdekli őket hogy más is töltene)LIDL, ALDI ezeknél jellemzően van chademo, max 20kw-os teljesítménnyel, a semminél kicsit több
[ Szerkesztve ]
A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
biga
senior tag
válasz mauimagic #9865 üzenetére
Nem, konkrétan szerelik le öket, ott ahol több is volt, ott mostantol jo, ha egy marad (mondjuk az lehet, hogy a javitando vagy karbantartas alatt lévöknél szerelnek le). De talaltam olyan AC töltöt is mar mifelénk, ahol a CHAdeMO kabelt lecserélték egy sima (megerösitett) klasszikus elektromos konnektorra, mint vésztöltési lehetöség.
[ Szerkesztve ]
''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
Tiédetis
senior tag
Igen, mi kettem használtuk a soul ev-t, minden belefért, de nem gyerekes kocsi, bár vittünk vele gyereket.
Konanál arra figyelni kell, hogy ne a 39-es akksis legyen, egyrészt kicsi, másrészt nehezen eladható, éppen a méret miatt. Másrészt Kia/Hyundai betegség a csapágyak alultervezése, ezért csökkenették éppen a teljesítményt és hozzá ráadásul még az akkut is, az a tapasztalat, hogy ez sem oldotta meg a problémát. Ezek cserések, ha gariban oké, ha nem fizetős. Én lemondtam KIA után a konszern autóiról. Amelyik jó, az meg már árban nekem sok volt. (Ioniq5 és felette, EV6 )A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
biker
nagyúr
válasz csemberlen #9875 üzenetére
magasan ülős suvos
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
biga
senior tag
-
Andras6800
senior tag
Ez azt jelenti, hogy típusbizonyítványt (Homologation) nem kaphat olyan autó, ami nem Type2 CCS-es. De ami már szériában van és megvan a típusbizonyítványa, azoknál nem kell bevezetni.
Ha lenne egy ráncfelvarrás, ami miatt újra kellene bizonyítványt kérni, akkor persze már kötelező lenne a csati csere. Szóval ez igazából nem kivétel.A békéért harcolni olyan, mint a szüzességért dugni!
-
Tiédetis
senior tag
válasz csemberlen #9875 üzenetére
58 vagyok, ami még nem lenne gond, ha nem számolom az egyéb betegségek okozta nyűgöket, kényelmes a ki-beszállás. Szerintem jól oldották meg.
Most Ampera-e van, amibe a beszállás jobb, a kijövetel annyival rosszabb, hogy az üléslap oldaltámasza felnyomja a comb alsó részét. Vezetési élmény összeségében azonos.A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
Tiédetis
senior tag
Figyelj, sokan használják K/H autóit, de ami tény az, amit írtam. Ettől még jók. ID3 viszont nem kellene. De próbáljátok ki mindet, mert ami nem jó egyiknek, lehet a másiknak éppen jó.
Kia 7 év garis, ezért drágább kicsit Hyundainál.A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
Tiédetis
senior tag
Az még megvan?
Elvileg garis, ha valid a gari itthon, nem annyira vészes. Régieknek nem lehetett csapágyazni (soul ev) egyben lehetett a hajtóművet cserélni bontott 700k alsó hangon, újabbak már javíthatóak. Nézz Opel Ampera-e ha belefér a keretbe.A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
bigdigit
addikt
Már tegnap lezsíroztam és 400 ráfizetéssel lenne egy Kona ami fullos 64-es 3 és fél éves 23000km.
De ismét meggyőztem magam nekem ez akkora folyamatos stressz lenne inkább maradok a Suzukimnál a még 10 éves koráig garimmal.
Kona aksi már kevesebb mint 5 év. Nem tudom ki az aki egy lejárt garis EV megvesz de én biztos nem. 5 év múlva ez a benzines még mindig lesz vagy 6 az meg kb számomra értékben 0. Nekem nyugdíj környékén már nem lesz keretem sok milláért egyben akupakkot venni. Ezen ha gari után bármi elromlik az ennek az árnak a töredéke.Szóval próbálom bármennyire is vágyok egy EV,re elengedni.
-
biker
nagyúr
válasz bigdigit #9884 üzenetére
érdekes, hogy egy akkuproblémától hogy retteg mindenki, de egy mai modern belsőégésű motor 100-200ekm maximális élettartama és várható javítási költsége meg vállalható? Sőt egyes opelek akár 50ekm alatt is kifekszenek.
amikor már minden motorban turbo van, sokszor elrejtve a leömlővel integrált hengerfejben, és a csere egy misi, az nem baj. akkucella javítás, jajjjajjajajjajjjjj
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
Semin
senior tag
Ha már Kína volt a téma a napokban : [link]
Hát én inkább azért egy MY-t vinnék, még ha picit drágább is.[ Szerkesztve ]
-
bigdigit
addikt
Már volt olyan estém aludni sem tudtam ez miatt úgy pörgetett a stressz,hogy életem legrosszabb döntése lehet.
Majd esetleg újra gondolom ha lesznek nem Spring szintű 10 milla alatt elérhető új EV-ék és esetleg lesz még állami támogatás is. Az legalább benyeli az első 1-2 év értékvesztését és van teljes 8 év garanciám. Bár lehet ez se marad sokáig. Le is írták mások ez a 8 év is csak azért van meg merjék venni az emberek.
Sőt a támogatás is arról szól valamilyen szinten kompenzálja a brutális értékvesztésüket az első vásárló esetén. Fejlődő technikának ez a hátránya. Valakinek meg kell fizetni. Na én nem szeretnék köztük lenni meg nincs is miből.[ Szerkesztve ]
-
biker
nagyúr
válasz bigdigit #9888 üzenetére
"Le is írták mások ez a 8 év is csak azért van meg merjék venni az emberek."
Akik nem értenek hozzá, ezt le is írják.
A legtöbb akku élettartama bőven több ennél, ma is szaladgálnak még NiMH akkus priusok, miközben már rég mindnek ki kellett volna pusztulni a jósok szerint.Igen, van gariidő alatt is elpusztuló akku, úgynevezik gyártási hiba. Meg szét is lehet hajtani idiótán használva, mint egy jó hagyományos autót is ki lehet készíteni.
De amikor MOST árulnak mai modern kémiás akkukat 8 év garival, és megy a rettegés, addig a 15 évvel ezelőtti kémiás elavult akkuk köszönik, mennek a korai villanyautókban. Hogy van ez???
azokra még sehol nem volt 8 év gariElektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
Shadowbull
addikt
"ma is szaladgálnak még NiMH akkus priusok"
Azért a korrektség kedvéért tegyük hozzá hogy:
- a NiMH kémia tartósságának az égvilágon semmi köze az NMC akkuk tartósságához.
- a Prius akkuk is beszarnak idővel, csak ott van mellette egy belsőégésű motor, így az autó nem válik használhatatlanná, csak többet fogyaszt.
- valójában senki sem tudja most, hogy mennyire lesznek tartósak a BEV akkuk. Itt a tartósság fogalma alatt természetesen a nagymennyiségű statisztikai adatokból levonható következtetésekre gondolok, nem az egyedi esetekre.
- teljesen jogos és ésszerű tartani jelen pillanatban a lejárt garanciás BEV-ektől. Ezt a tényt nem befolyásolja az, hogy a lejárt garanciás ICE-ktől nem tartani esetleg irracionális dologPazarol a világ, én meg segítek neki.
-
axioma
veterán
válasz bigdigit #9884 üzenetére
2011 eleji ion-omat 2018 vegen vettem (nyilvan nem volt mar garis, foleg hogy Hollandiabol hozatta az elozo tulaj), es most 2024-ben is hasznalom. Direkt a fustoles miatt csereltem le (suzuki alto volt), dugozasnal idegesitett + parkolas a melohelynel.
A ma 3 eves auto talan akkukemiaban is jobb, de tuti h legalabb temperalt, a gari utan menni fog me'g jopar evet. Meg a csere se egy masik auto ara (foleg addigra).[ Szerkesztve ]
-
bigdigit
addikt
válasz Shadowbull #9890 üzenetére
Az a baj sok ember nem tud racionális döntést hozni. Vagy csak érzelem alapján vásárol.Mondjuk ez még megbocsátható.
De a legfőbb probléma,hogy presztizs kérdést csinálnak belőle. Családban is van ilyen. Te jó ég én nem veszek Suzukit. Vettek németet franciát hát lettek is gondok...vagy a másik példa ugyanmár Suzukit én?? Inkább vett 10 éves prémiumot aminek árából vett volna új Suzukit aztán 2 éve alatt ráköltött megint annyit.
Kb mint telefonoknál hanem ifos egy senki vagy még akkor is az ára megegyezett.
Meglátásom szerint ha már durranós motor racionális döntés Toyota és Suzuki. -
biker
nagyúr
válasz Shadowbull #9890 üzenetére
"Azért a korrektség kedvéért tegyük hozzá hogy:
- a NiMH kémia tartósságának az égvilágon semmi köze az NMC akkuk tartósságához."Akkor a korrektség kedvéért idézd, hol állítottam ezt!
A NiMH minden tekintetben szarabb mint bármilyen li-ion akku. ezért különösen meglepő, hogy működnek. Ennyi lett volna a célja az írásomnakElektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
Shadowbull
addikt
válasz bigdigit #9893 üzenetére
Igazából sokkal gyakrabban döntünk érzelmi alapon, mint ahogy azt gondolnánk. Gyakran akkor is, amikor racionálisnak gondoljuk a döntést.
Nem hiszem amúgy hogy létezik abszolút racionális döntés, ez mindenkinél másképp néz ki.
De ez mindegy is, inkább arra kéne törekedni hogy elfogadjuk a másik döntését. Örüljünk együtt vele ha vett egy autót, szomorkodjunk együtt vele ha megszívja, aztán ennyi. Nem kell ítélkezni, pláne ha a kutya nem kérdezte. Sokkal kellemesebb lenne a világ.Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
WiZARD
addikt
válasz bigdigit #9893 üzenetére
Na de ha ezen stresszelsz annyira hogy aludni se bírsz, akkor nálad se a racionális döntésről van szó.
Racionális döntést kidobja az excel és nincs gondolkodni/stresszelni való.Excelből pedig kb sose fog kijönni hogy egy 1-2 milliós használt fapad japánnál létezne ésszerűbb vétel, mert nincs.
(a kinézetet, biztonságot, kényelmet, szolgáltatásokat, presztizst q nehéz racionálisan osztályozni, ezek inkább érzelmi kategóriába valók)Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
Értem h EV topik de az ICE autók élettartama nem 1-200k méter. Azoknál is pont annyira számít az odafigyelés mint bármi másnál. No meg ne hasonlítsuk össze egy ICE autó 1-1 alkatrészét érintő alapvetően hatásfokromlással járó problémát amitől az autó még megy azzal hogy egy EVben bármi ami nem extra listás az autó teljes mozgásképtelenségét jelentheti - és akkor még nem beszéltünk az anyagi vonzatáról a dolognak. Egy turbó 1300€. Cserélik oszt gyá. Ha akksipakk vezsi fel keresztségben a Mihály nevet és a gyártó gondoskodott abonthatatlanságról akkor ott euro tíz-ezrek repkedhetnek könnyedén.
Szóval ne ezek mellett mérjük a két dolgot.
Mindemellett én még mindig irracionálisan vágyok egy EVrehttps://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
Mauzes
őstag
Guys, tudnátok nekem mondani biztosítási díjakat, amiket újabb EV-kre fizettek? Én kaptam ajánlatot alkusztól, és tudtam, hogy nem lesz olcsó, de ez azért magasabb, mint amire számítottam.
A Casco+kötelező együtt A0-ról indulva:
- Cupra Born 62 kw (kb. 16-17 mFt), 100k önrésszel 670k/év
- 200k önrésszel 590k/év
- Volvo XC40 82 kw (kb. 19-20 mFt), 100k önrésszel 930k/év
- 200k önrésszel 815k/évPersze tudom, akinek van majomra, de kíváncsi lennék, másnál ez hogy néz ki.
-
chungey9
tag
válasz Shadowbull #9895 üzenetére
2016-tól vegyesen használ litiumot is, nekem egy 2012 ford c-max FHEV-em van ami prius licensz, 1.4kWh panasonic litium akksival, 240ezer km után 96% az akksi, a motor meg 220k-nál kuka lett. Usánkából lett bele fűzött blokk. Na pl. itt az akksi kap rendesen, 100km/h-ig engedi használni csak elektromosan illetve 4km táv amit tud, kb 30-70% közt használja dehát már vagy 50ezer ciklust kaphatott...
Új hozzászólás Aktív témák
- Üzleted van? Akkor ilyen nyitvatartás matricával dobd fel! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
- Eladó Családi Ház Nőtincsen 70 négyzetméter Lakó rész + 40 négyzetméter beépíthető rész
- Citrusprés - RUSSELL HOBBS
- AKCIÓ! KONYHA - HÁZTARTÁSI TERMÉKEK - BOTI ÁR FELÉÉRT!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs