- Hálózati / IP kamera
- A személyes adatainkkal, képeinkkel tréningezi az AI-t a Meta
- Ilyen még nem volt: sztrájkba kezdtek a Samsung dolgozói
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Microsoft Excel topic
- Perelnek a vallásos kripto-piramisjáték miatt
- Tombol az AI-láz: az NVIDIA már értékesebb, mint az Apple
- AI-gyártású celebpornóval küzd a Facebook
- Gyorsabban hozná el az önvezetést Kína
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
Új hozzászólás Aktív témák
-
FIREBLADE78
addikt
Új macan vazzeee imádom. Pedig tényleg nem kellene már suv. Biztosan 30 misi lesz az alap
Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4
-
Bikkrom
senior tag
Az nagyon jó ár. Hol érdemes ezeket keresni, melyik portálokon? 4,2-től találtam inkább. 3,5-ért máris kell egy ilyen 50-60km-t bíró ilyen felszereltséggel. Merre volt ez?
Igen a phev is jó lehet. 99%-ban egy 10km oda, 10km vissza út lesz. Napi kétszer. Reggel, meg délután. Van +4000kwh a napelem rendszerben, ami gazdaságosabb lenne egy phev/ev-ben, mintsem hogy 4,3 forint/kwh áron eladjam az Eon-nak.
Néztem a Mitsubishi Outlander/Hyundai Ioniq/Volvo V60 triót, nagyon jó ajánlások! Köszönöm mindenkinek!Nem tudom mennyivel költségesebb ezen 10 éves PHEV-ek karbantartása egy tisztán EV-hez képest?
Azért a sima EV-k a PHEV-ekhez képest műszakilag gondolom faék egyszerűek és a karbantartásuk is éves szinten olcsóbb. De mivel tapasztalatom nulla csak spekulálok. Mi a tapasztalat ezen a téren? A keretből kijön 2016-2017-es Leaf. Szemben a 10 éves plugin trioval.Sic vis pacem, para bellum! - Ha békét akarsz, készülj a háborúra!
-
Bikkrom
senior tag
válasz FIREBLADE78 #9700 üzenetére
Rakattam egy 8kw-os rendszert 7kw fogyasztásra. Direkt szabadon hagyattam a második sztringet. Mert tudtam, hogy lesz garázs meg ev/phev. A garázs tetejére egy villanyszerelő baráttal feltoltunk +3,5kw-ot. Beszereztem a tartószerkezetet, napelemeket, mindent saját magam. Kijött tavaly tavasszal 650 ezerből, munka+anyag a bővítésre. Úgy számoltam, hogy EV-vel 15 hónap alatt megtérül, onnan ingyen üzemanyag. Még 9 év szaldó (remélem).
4,3 az az 5 forint. Sajnos most el is viszi, mert még se jogsi, se EV/PHEV. A többlet ment neki.
[ Szerkesztve ]
Sic vis pacem, para bellum! - Ha békét akarsz, készülj a háborúra!
-
Bikkrom
senior tag
Meg kell néznem ezt is, igazad van. Hátul egy 4-es golfban elfér az asszony a 2 gyerekülés között. 1,5-2 órás úton sem zavarta. A Leaf kisebb hátul, mint a golf?
Mondjuk most nagyon megtetszett ez a V60/Outlander/Ioniq vonal. Ha azzal is el tudom égetni a fölös kwh-t akkor nem ragaszkodom az EV-hez. Csak találnék olyan csodát amit fentebb említettek. 40-50km csak elektromosan, 4M alatt. Az nekem mindenre elég lenne. Merre keresgessek?
Sic vis pacem, para bellum! - Ha békét akarsz, készülj a háborúra!
-
Mauzes
őstag
válasz Bikkrom #9705 üzenetére
Nem akarok hülyeséget mondani, mert nem minden autó hátsó részét ismerem. Meg gyereküléstől is függ. Ha ez fontos szempont, mindenképp próbáld ki gyerekülésekkel. Én úgy tapasztaltam, hogy az isofixes ülésekkel szinte lehetetlen. De ha nem isofixes (és akkor van pici mozgási toleranciája az üléseknek), akkor is necces lehet, mert sok autónak fotelszerűek a külső ülései és beljebb vannak az ajtótól. Én így jártam, pl. a B8 Passatomban nem fért el 2 ülés és egy felnőtt, csak szenvedve. A régebbi Mazda 6-ban elfért, de éppenhogy és nem volt nagy élmény.
Meg még annyi, hogy ha az asszony ül hátul, akkor valamelyik kisgyereket kell előre ültetni, ami alapból veszélyesebb, ráadásul a légzsákot előre néző ülés esetén is ki kell kapcsolni, mert egy gyerek megsérül tőle.
Amúgy nem akarok okoskodni, de én a helyedben nem foglalkoznék most azzal, hogy mi lesz majd a bizonytalan jövőben, ha évek múlva esetleg megszületik egy új gyerek. Legfeljebb lecseréled majd akkor az autót. Szerintem olcsóbban tudsz majd EV-t venni, mint ma.
-
Bikkrom
senior tag
Jól mondod. Nem Isofix-esek. Mivel nincs jogsi se nekem, se asszonynak, így a családtagok/taxik miatt sima övvel csatolósat vettünk, mert az minden autóba jó és bizony lehet velük csalni az ajtó felé.
Megfontolandó akkor az i3. Legfeljebb eladom 2 év múlva, azt mondod? Csak tudnám merre mennek az árak. Van bárkinek jóslata aki régóta figyeli a piacot? Ugye most totál beszakadt az EV/PHEV. Elértük az alját vagy még esik? Várjak 4-5 hónapot vagy vegyek most? Ki mit javasol?
FIREBLADE78: Ha szerencsések vagyunk lesz 4, vagy 5 is.
Sic vis pacem, para bellum! - Ha békét akarsz, készülj a háborúra!
-
Vesa
veterán
válasz Bikkrom #9702 üzenetére
Sajnos nem megy el 50-60km-t. A gyári érték volt 50km, és már akkor sem volt minden körülmények között valós, amikor új volt az autó, talán ha minden körülmény együtt állt hozzá nagy ritkén. Használtan, 8-10évesen ez most átlagban nyáron ha minden jól megy, 40km körül lehet, télen max. 20km. Ezzel együtt, nagyon jó konstrukció volt, leszámítva a típushibáit, pl. klíma kompresszor.
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz Bikkrom #9705 üzenetére
4 gyerekem van, szóval ismerem a problémát. Mi egy S-max-ot vettünk a célnak anno, második -igazából harmadik- autónak, bár akkor még nem volt ez az ICE mizéria, fel sem merült a PHEV vagy elektromos, de nem is ez a lényeg. Hanem az, hogy ennyi gyereknek olyan autó kell, amiben 3 teljes értékű ülés van hátul. Minden más, kompromisszum. Eleinte a gyerekülések miatt kell, később meg azért, mert állandó öldöklés lesz a középső ülésen, ahol majd egyik sem akar ülni.
i3 pont gyerekkel szerintem nem ideális, az ajtónyitás miatt. A hátsó nem nyílik csak akkor, ha előbb az elsőt is nyitod. Ezt 2 gyerekkel állandóan nem szeretném csinálni, bár ez akkor jelent komolyabb problémát, ha már mondjuk iskolás a gyerek és pl. ki akarod dobni a suli előtt úgy, hogy hátul ül, közben meg mögötted már mindenki dudál, hogy menj már tovább.
A jövőbe senki nem lát, erre nem fogsz választ kapni értelemszerűen.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Kroni1
veterán
Igen, ezt akartam én is amit Vesa írt, h a gyári értéket ne vedd készpenznek! Az outlander meg feleannyit se tud mint a V60. Jópofa kocsi, de minden pénzed rámegy egy gumicserére amekkora batár. Az nagyon nem egy napi 2-4x10km-re való autó sztem!
Ha második autónak veszed benzines vagy diesel mellé akkor erre a celra Leaf, vagy ha belefér a keretbe akkor egy ioniq a tuti sztem. Ekkora uton nálunk elfér a 3 gyerek hatul nem iso ülésekben simán, a felnöttek meg elöl.
Ha egyetlen autótok lesz akkor a V60 sztem a legjobb választás. Amire neked kell elég, és hosszú útra nem tartasz fent feleslegesen másik kocsit. -
Bikkrom
senior tag
Köszönöm szépen mindkettőtöknek!
Fő autó lesz, akkor maradok a V60/Ioniq vonalon. Elengedem az i3/Leaf EV-zést.Már csak az maradt akkor, hogy merre keresgéljek? Még manapság is a használtautó vagy máshol érdemes?
Tudtok esetleg jó szakembert aki eljön átnézni V60-akat? Jó lenne ha az első autómra nem menne rá a vételár duplája rejtett hibákra. Kicsit megölné az első autós élményeket ha havonta szervízben lesz. Tippek, hogy miket nézzek át én is? Vagy bármi tipp első autó vásárláshoz? Ami ráadásul PHEV lesz.Sic vis pacem, para bellum! - Ha békét akarsz, készülj a háborúra!
-
mauimagic
aktív tag
Megnéztem ma egy 2018-as Leafet (a hullaszállító 40kWh-s kivitelt).
Egy rövid próbakör volt LeafSpy-al.
Megszakértené valaki:
Le lehet ebből bármilyen következtetést vonni az akksival kapcsolatban?
Gyorstöltés minimális volt, ez látszik is, az alacsony Hx(49%) amit kiszúrtam, de van ahol azt olvastam, hogy nincs jelentősége.[ Szerkesztve ]
-
Vesa
veterán
XC40 Recharge-ot tesztvezettem... Nagyon szép az autó kívül, de a belső rész nekem felemás. Az ülés kényelmes, az anyaghasználat javarészt minőségi, a hely meglepően nagy még hátul is. Az infotainment részleg grafikailag finoman szólva nincs a toppon, de legalább gyors! A kialakítása viszont már nagyon nem tetszett. A középkonzol nem rossz (kivéve a túlzásba vitt zongoralakkot). Ami viszont tetszett, hogy végre egy gyártó, aki a Teslához hasonlóan értelmes helyre teszi az indukciós telefontartót (mondjuk itt csak egynek van hely, de az legalább jó helyen van). Start/Stop gomb nincs, ez meglepett de nem egy rossz dolog. A legjobban egyértelműen a szinte nulla menetzaj jött be nekem! Hatótávra autópályán 380km körül mondott az értékesítő, ami szerintem messze nem valós, de ezt nyilván nem tudtam kipróbálni, majd megnézek pár videót, hogy a valóságban mennyi lehet. A felépítéséből adódóan, megfelelő lábbal a 300-at talán tudja. Méretre nekem tökéletes, formára is tetszik, de az ára határeset, még kedvezményekkel is. A konklúzióm az, hogy minőségben, kényelemben és beltérben nekem majdnem mindent hoz, amit a Tesla nem, de EV képességekben, fogyasztásban és szoftveresen szinte mindenben alatta van. Bár a fogyasztás nem összevethető a jelentősen eltérő kasztni kialakítás miatt.
Egyelőre még mindig az e-tron a nyerő számomra, de jövő héten megyek még egy M3 és egy Nissan Ariya tesztre is.
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz FIREBLADE78 #9716 üzenetére
Nincs e-tron, csak az jön be legjobban. A Q4 nem valami fényes minőség, de az 50/55 az hozza ami elvárható. Mivel 20M a keret, abból csak 2-3 éves használt fér bele (+ az a modell szerintem már nincs, Q4, Q8, GT van). i4 nekem is kedvenc, de most SUV-ra váltás a cél. Ennek ellenére az új M3-mat is megnézem, mert nagyon kíváncsi vagyok rá élőben, hogy milyen a zaj, a kényelem és egyebek.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Mauzes
őstag
Nekem ami nagyon tetszett az XC40 szoftverben, hogy natív Google rendszer, Maps és Waze is használható rajta bármiféle tükrözés nélkül. Emellett pedig a voice control is jól működik, kb mindent be tudsz állítani rajta, egy pillanatra sem kell odanézni. Ja és a Pilot Assist elég jól működik még városban is.
Belül pedig az tetszett, hogy "normál autós", nem kiugróan de elég jó minőség, otthonos Volvo hangulat. A menetkomfort minőségi és halk. Mondjuk e-tronnal még nem tudtam összevetni.A fogyasztása nem a legjobb, ezt én is nézegettem. Gondolom az extended range-re mondta az értékesítő az adatokat, nem a simára. De sajnos az extended sem megy el autópályán 380-at, 130-nál olyan 25 kwh/100km a fogyasztás (79 kwh az akksi). Városban 20 alá simán bevihető.
Én Ioniq 5-tel vetettem össze, ami árban közel van és sok mindenben fejlettebb, mint az XC40, jobb fogyasztással. De a Volvo sokkal jobb érzetet kelt, mikor benne ülök, így azt választanám. Közben viszont most Cupra Born az esélyes, mert olyan 3-4 millióval olcsóbb nagyjából azonos konfiggal, és nekem az is elég méretben, tudásban (fogyasztásban pedig sokkal jobb).
[ Szerkesztve ]
-
válasz Bikkrom #9709 üzenetére
Szerintem ne reménykedj olcsóbb árakban a használt phev piacon. Én is árulom a tehenet egy ideje de csak azért mert vki nem akarja/tudja kifizetni az árát nem fogom elherdálni. Megmarad és használjuk tovább.
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
Tiédetis
senior tag
válasz bigdigit #9722 üzenetére
2év... de messze van
Nos, addig meg kínai cégek legyalulják az eu piacot, rajtunk keresztül. Esni fog picit a használt piac, aki akkusok nem lesznek eladhatóak, chademosokat is nehéz lesz eladni. 50+ akkusok még talán nem annyira lesznek esésben. Ahhoz, hogy alternatíva legyen a füstölgősekkel szemben, jelentős esés kell még az árakban. Azt gondolom sok gyártó pár típusnál el kell menjen a (egy dakota közmondás szerint) a pozitív nulla marzsig, esetleg még a negatív mínuszig is. A prémium talán hozhat pénzt. A ferdeszeműek, két évet kibírnak így, a nyugatiak nem. Aztán jön az EU-ban is a hatalomátvétel és az árak visszarendeződése nyereséges kategóriában, de azt sok gyártó már nem fogja megélni.A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
Semin
senior tag
válasz bitpork #9721 üzenetére
Szerintem ne reménykedj olcsóbb árakban a használt phev piacon
Nem PHeV specifikus, de zuhan a piac. Már az új autókat is akciózzák és nincs még vége. Ha az emberek nem kezdenek el új autókat venni -úgy mintha nem lenne holnap- akkor bizony itt markáns csökkenés várható.[ Szerkesztve ]
-
válasz bigdigit #9722 üzenetére
Hogyne lenne egyszerű- ha új autó olcsó senki nem akar használtat és mivel csórók vagyunk elkezdenek próbálni alkudni. Akinek nem kenyérre kell leszarja az ilyen ajánlatokat. Amit azon az aprón meg lehet majd venni az a hulladékja. Ez nem fog megváltozni csak mert villanyautó, ICE vonalon ez alaktult ki már nagyon régen és nem változik - szerintem.
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
válasz Andras6800 #9725 üzenetére
Ez meg a másik része. Lehet várni a 800, 1200 stb technológiára meg a cr2035 méretű miniatomerőműre de attól ma, és most mi itt élünk. Akinek van felesleges ideje a bizonytalan semmire várni az tegye.
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
mghltm
addikt
2024-ben leaf-et venni mekkora butasagnak tartjatok? ebben a meretben nezelodve ( byd atto 3, dolphin, mg4, zs ev, kona, niro, id3, etc ) azert szimpatikus a tobb mint 15 eves reszelgetes, siralmas toltes, elmaradt belso ellenere, mert a legolcsobb modell ami v2h / v2g kepes a megleve napelem melle. hasonlo meretben ha aksit raknek a pincebe ( 3 x Huawei LUNA2000-5-E0 + Huawei LifePo4 LUNA2000-5KW-C0 = 2,9m es meg ezt fel kell szorozni harommal vagy neggyel ) mar el is ertem az auto arat es az meg mozogni is tud. amugy az auto merete es tudasa nekunk megfelel, nincsenek nagy igenyeink de mar most attol tartok, hogy mi fogjuk majd leadni a bontoba 10 ev mulva, mert a kutyanak nem fog kelleni akkor.
jol gondolkodok vagy nagyon elcsusztam valamin, mi a velemenyetek?
still 4 sale https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/mghltm/index.html || http://www.youtube.com/watch?v=85VErvTqgWc
-
Kroni1
veterán
válasz bitpork #9727 üzenetére
Azért az elmúlt időszakban volt árkorrekció gazdagon az új autók piacán és komoly áresések voltak tapasztalhatóak a használtpiacon is.
Bármennyire is szeretné mindenki eladni kevés bukóval a használt autóját egyre nehezebb lesz. Ha használod tovább oké, de amiben akku van az egyre kevésbé lesz eladható minél idősebb, még akkor is ha a km nem nagyon növekszik. -
bigdigit
addikt
válasz Tiédetis #9723 üzenetére
Gyalulják csak jól teszik. Én a vásárlók oldalán állok így leszarom az európai dupla áron európába áruló gyártók extra hasznát. Csesszék meg kinában meg féláron adják el őket. Sima lítium aksi már felejtős minimum LFP kell vagy majd a nátrium. Chademo szintén felejtős már. Mint lentebb is írták nem csak a kilométer miatt aggódós az ember hanem az évek miatt is egy aksi esetében. Ülhet rajta évekig a kitartó eladó. El se tudom képzelni milyen jót tesz az aksinak ami csak áll mint a f.x a hidegben. Kereskedésekben is biztos töltögetik hónapokig....hát persze.
-
Shadowbull
addikt
válasz FIREBLADE78 #9731 üzenetére
"Tesla sem enged a lista árból semmit."
Ehhez képest épp a minap vitték le a TMY árát vagy 8.000 euróval.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Füleske
addikt
válasz bigdigit #9722 üzenetére
Én a hidrogénes BMW - ket várom, 2006 óta. [link]
"A BMW tervei szerint már a 7-es széria következő generációjával egy időben, akár 2009-ben megkezdődhet a hidrogénüzemű modellek értékesítése, az évtized végére pedig várhatóan a BMW, a Mini és a Rolls-Royce valamennyi modellje elérhető lesz hidrogénhajtású változatban is." -
Mauzes
őstag
válasz FIREBLADE78 #9731 üzenetére
Hyundai, Volvo, Cupra, VW, Audi. Tesla milliókkal csökkentett több körben, szerintem az elég akció.
-
-
Semin
senior tag
És még fog is, mert a kereslet a prognózisok alapján tovább fog csökkenni. És ezt a gyártók pontosan tudják.
@FIREBLADE78: Nem EV specifikus a dolog, a komplett piacot érinti. -
mghltm
addikt
igen szeretnenk hasznalni. az auto fel van ra keszitve, wallbox quasar ami tudja a 2 iranyu chademo-t. csak maga a chademo egy zsakutca, tehat megveszed es vege a dalnak.
still 4 sale https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/mghltm/index.html || http://www.youtube.com/watch?v=85VErvTqgWc
-
FIREBLADE78
addikt
válasz Shadowbull #9734 üzenetére
Lista áron felül nem enged. Ok most y akciós mivel jön az új.
Igazából felesleges ezen vitatkozni. Negyedévente úgyis lista ár emelés van pl Bömösnél. Lehet cigánykodni,de nem annyira,mint jó pár éve.Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4
-
bigdigit
addikt
Az a különbség EV -30% a többi meg jó ha 10% de ez is autó függő. Enyém pl új árában elvinnék most is.
Ilyen áresés mellet EV esetén nem jön ki a matek. Ugyanannyit bukik rajta az ember mint amennyit spórol az otthon töltéssel ha nincs napelem. Csak ezt havonta azt meg majd egyben. Ez még csak az áresés és hol van a rohadt magas casco meg ha már nincs gari vagy import miatt eleve gáz a gari és behal az aksi. Mondom ezt úgy vonz az EV főleg a sok technikai bizbasz miatt de 2 hónapja követem az árakat és össze raktam nem éri meg csak akkor ha van kidobni való feles lóvé. -
Tiédetis
senior tag
válasz Shadowbull #9724 üzenetére
.
[ Szerkesztve ]
A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
Valamit nem veszel szerintem figyelembe. Az ICE autó állapota is romlik. Ott is van szar olcsóért. Én nem erről beszélek, hanem arról aminél az akksi degradációján látszik hogy 100k méternél is van még szufla.
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
-
mauimagic
aktív tag
Bennem is felmerült a félelem a használt EV-ket illetően.
5-6 évest vennék, valószínűleg pár éven belül komolyan elkezd majd esni az akksi teljesítménye, kutyának sem fog kelleni...
Biztos ez?
Én 15-20k km-t megyek egy 6-7 liter körül fogyasztó dízellel 90%-ban városban.
EV-vel éves szinten szerintem 500e körül spórolnék, otthon tölteném, van egy kis napelem rendszerem, kb 1000 kWh túltermeléssel évente.
A parkolást bele se számoltam (BP), mert bármikor beszánthatják, de éves szinten közel 2 kilót dobok ki az ablakon arra is.Egy 2018 körüli e-NV200 6 Milla, ha dízelben vennék hasonlót, akkor 4 körül megáll.
Ha 4 évet kibír, akkor elég konzervatívan számolva is ledolgozta az EV az árkülönbséget.Az meg hogy 4 év múlva mi lesz, tök bizonytalan, egyébként is átalakulás van az autóiparban, itthon meg különösen kiszámíthatatlan minden. De addig is autó kell, nem lehet a végtelenségig várni...
-
gorbep
senior tag
válasz bigdigit #9733 üzenetére
Látom, azért az akkuk világában nem vagy járatos...
NMC akkuk önkisülése kb 10%/év! Nyugodtan tárolhatod, 50% körüli állapotban, semmi baja sem lesz...
Nem mondom addig állj fél lábon, amíg tömegével jönnek a Na akksik... NMC lesz még jó darabig, azt is reszelgetik, még sokáig verhetetlen lesz a tömeg miatt. Különösen ha a LiFePO4-et elkezdik venni a HMKE-sek meg az energiacégek, akik hajlandóak 2-3x árat is fizetni érte mint a BEV gyártók, az autókba nem fog jutni... Na is juthat hasonló sorsra...
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
bigdigit
addikt
[link] NMC de már több is van.
Hazánkba használtba nem is láttam még ilyen aksit. A tömegével előforduló autókra értem ami már lecsúszik 10 milla alá. Én a nátriumos alatt különben pont ezt értettem még ha nem is voltam pontos. Vagy nagyon benéztem az egészet.
[ Szerkesztve ]
-
gorbep
senior tag
válasz bigdigit #9748 üzenetére
Nincs belső infóm, de amik szállingóznak az épülő gyárakban Li technológiára rendezkednek be, azaz pár éven belül nem számítanék piacfordító váltásra... de persze kizárni nem lehet. Az autóipar lassan mozdul... itt egy ilyen váltás években, akár évtizedben mérhető...
a LiFePO4 akkumulátorok hőmérsékletfüggését kutattuk 2010 -ben... és akkor már nem kísérleti, hanem sorozat gyártott boltban is kapható példányokat nyúztunk klímakamrában... mindenki azt mondta az NMC-nek rövid távon befellegzett... és ez 14 éve volt...
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
cOxeR
Ármester
válasz bigdigit #9741 üzenetére
Még szerencse, hogy másoknak kijön a matek.
Pár szám csak úgy:
Autó vételi ár: 6M (jelenleg kb 5,3M, 2 napon belül eladnám ennyiért)
Autóra költött összeg: 285e
Fizetős töltés 173e (kb 7e km) - mióta ennyibe kerül nem is nagyon töltöttem útközben
Megtett km 70e
Otthon betöltött energia: 10 Mwh (63e km)
16 kwh /100 km és 70 Ft árammal (van napelemem nem ennyibe van nekem)
Összes kiadás: 1,2M Ft
Benzin ára (6 liter 500 Ft-os) 2,1M Ft
Azaz ha holnap 5,1M-ért ha eladom, akkor vagyok nullába.
Nem számoltam, hogy van napelemem, nem számoltam a parkolással spórolt pénzt, nem számoltam semmi olyat amit az EV ad egy benzines meg nem, és igen nem számoltam, hogy mennyi időt töltöttem, mennyi időt vesztettem, ha autópályán mentem 110-el 130 helyett, de azt se számoltam, hogy munkával kapcsolatos kiszállásért mennyiszer fizettek ki 130 Ft/km-t nekem... de biztosan van néhány ezer km a 70-ből.
Lehet ezt boncolgatni, van akinek megéri, van akinek nem, van aki ki tudja számolni más meg nem.
Leírtam részletesen mi mennyi volt, de kidobott a böngésző, úgyhogy nem volt kedvem újra részletezni...
Új hozzászólás Aktív témák
- Battlefield 2042
- Ukrajnai háború
- Forza sorozat (Horizon/Motorsport)
- EAFC 24
- Hálózati / IP kamera
- Futás, futópályák
- Summer Game Fest 2024 - Az összes bejelentés egy helyen!
- Computex 2024: bemutatkozott a Biostar alaplapok AMD-s zászlóshajója
- Eredeti játékok OFF topik
- Autós topik
- További aktív témák...
- Suzuki Swift 2005 1.3 GLX CD AC - AndroidAuto & CarPlay
- Eladó-Kiadó ingatlan táblák , hogy sikeres legyen az eladás! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Prémium autómatricák kedvező áron! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Autómatrica és prémium minőségű matricák PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Motormatrica szinte minden motorra! PH tagoknak 30% kedvezmény!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs