- Mindennél kisebb és gyorsabb chipeket hoznak az ASML új gépei
- Hódít az AI, közben a Microsoft emberek százait küldi el a felhős részlegétől
- Felfordul a windowsos piac: az Arm megszerezné a PC-s piac 50 százalékát
- Ömlenek a fiatalok a Facebookra
- Ezúttal bennfentes kereskedelemmel vádolják Elon Muskot
Új hozzászólás Aktív témák
-
sutszi
veterán
válasz bandus #32347 üzenetére
Mondjuk én függetlenül mindentől egy idő feketelyuknak érzem amikor kocsiba ülök. (Mondom ezt úgy, hogy szeretek vezetni. ) Függetlenül attól, hogy más adja a kocsit, vagy fizeti a benzint, akkor se tolnék le ilyeneket, hogy elmegyek Tatára futni... Persze ha elmegyünk túrázni a Turul madárhoz...az más... DE, hogy ok nélkül valaki orrba-szájba menjen csak azért mert ingyen van... Ez elég kelet EU nézőpont. Aztán lehet csak én látom így... De akkor már érje meg... tehát a befektett időnek legyen haszna. Akár pihenés, akár más okból.
Mondja, Mr. Babbage, ha rossz adatokat ad meg a gépnek, akkor is jó válasz fog kijönni belőle?" Képtelen vagyok felfogni azt az értelmi zavart, ami valakit egy ilyen kérdés feltevésére késztethet. - by Charles Babbage
-
veterán
Hát jah, bár itt azért már befigyel a spúrmájszterség is. Egy új Kuga operatív lízingje szerintem nettó 237 ezer + ÁFA (plusz a 20% önerő, ugye). Ezt kevés ember finanszírozná be magának, legyen az akár egy menő IT-s bruttó 2+ milliós fizetéssel. Aztán ez egy szaros Kuga, érted.
-
veterán
válasz tboy93 #32353 üzenetére
Asszony nem is lesz, mert hölgy az illető. Meg hát közös kassza sem, mert nem házas (még). Szóval maradt az öcsi, ha már olcsón jár a verda.
Vagy 2 autó helyett 1 autó és 1 motor, máris aláírnám az életfogytiglant
Próbálj meg elvonatkoztatni magadtól. Ezek a juttatások a nagy átlagra lőnek, náluk meg a motor nem játszik. Én is le vagyok tiltva a mociról, pedig szívesen vennék valami rombolót. -
nyunyu
félisten
Mióta 25 éve felköltöztem Pestre tanulni, azóta sem volt ingerem arra, hogy autót vegyek.
Tizensokéve szóba került, hogy melóhely miatt cégautóval kéne mennem ügyfelekhez is, de nem szeretek vezetni, meg az a melóhely nem volt túl hosszú életű.Tényleg, cégautónál mi van a parkolással?
Hova teszed, ha nincs saját garázsod?Gondolom arra nem tudsz kerületi lakosként éves parkolási díjat fizetni, hiszen nem a tied az autó.
Pl. budai vár alatt 600Ft/óra a parkolás, és este 10-ig kell fizetni...
Egy utcával mögöttem már csak 450, és 8-ig fizetős.Hello IT! Have you tried turning it off and on again?
-
sutszi
veterán
-
veterán
válasz nyunyu #32356 üzenetére
kerületenként változik. nekem a céges kocsira is 1000 huf volt a parkolás egy évre a ii. kerületben, csak kellett pár extra dokumentum a cégről, meg egy nyilatkozat, hogy kizárólagosan én használom a kocsit. azért fel vannak erre készülve az önkormányzatok is
"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"
-
nagyúr
-
tototos
őstag
Én pont ebben a szituban voltam a váltásnál, hogy vajon mennyit ér egy céges autó. Én bruttó 200 ezerről mondtam volna le érte. Igaz nekem van autóm így nem kell vásárolnom. De ha évekig lenne céges autóm biztos erős függés lenne a céghez, hogy ne veszítsem el. Ahogy bandus is írta, ha mindig alád tolják a max 3 éves autókat akkor utána onnan nem igazán akarod lejjeb adni.
-
MODERÁTOR
válasz tototos #32365 üzenetére
Ha zuglóból jársz a 11. kerületbe oda szerintem a 200k jobb választás, ha Tatáról akkor nem biztos.
Ez számomra ennek is a függvénye. Most fogom vinni olajcserére a saját autóm, és összesen 6k kilómétert tettem meg vele mert ennyire volt szükség, annak ellenére, hogy tavaly 1x sikerült megkerülnöm a földet (összesen).
"Ott szimatol a sarkadban vasfogait csattogtatva, minden egyes hétköznapod: kirúzsozott medvecsapda."
-
sutszi
veterán
Ha zavaró, szóljatok, de szerintem többeket érdekelhetnek az ilyen számok:
[Software Developer Salary in The Netherlands [2023]]Mondja, Mr. Babbage, ha rossz adatokat ad meg a gépnek, akkor is jó válasz fog kijönni belőle?" Képtelen vagyok felfogni azt az értelmi zavart, ami valakit egy ilyen kérdés feltevésére késztethet. - by Charles Babbage
-
pyxis
csendes tag
Nekem is a 200k bruttó vs. céges autó korlátlan magánhasználattal jött szembe, és a céges autót választottam, egyrészt azért amit mondtatok, hogy egy vadiúj A5 kategóriájú autóval járhatok, másrészt van amit nem tudsz forintosítani a TCO-ban, az pedig a teljes probléma és stresszmentesség.
Nem érdekel mikor és mennyiért kell szervízbe vinni, be van-e fizetve minden, olcsó helyen van-e a kötelező, megvettem-e rá a matricát, ki és mikor fogja lecserélni a téli/nyári gumit és hol tárolom őket szezonon kívül, stb.
Lehet hogy ez havonta nem több átlagosan 3-4 óránál (szerencsés esetben), de 2 gyerek és meló mellett nekem felüdülés volt, hogy van egy terület, amiből teljesen kiszállhatok és soha nem kell gondolom rá. Ezt nehéz pénzbe átszámolni.[ Szerkesztve ]
-
tototos
őstag
Én appban vezetem az autók költségeit így elég gyorsan megvannak a számok.
Jelen pillanatban ez így néz ki egy 2020 február 1-én vásárolt Toyota Priusra(2007-es gyártás)
Vételár: 2 200 000 Ft
Megvétel óta üzemanyagköltség: 800 370 Ft
Egyéb költségek: 1 038 074 Ft
Megtett km : 34 427 km
3 év alatt a havi br. 200 ezer forint ~ 3x 1 600 000= 4 800 000 Ft nettóban.
Nyilván így egy 16 éves autóban ülök, és nem egy újban, valamint jobban átgondolom azt, hogy hova gazdaságosabb autóval menni, ha céges lenne akkor ez nem lenne szempont. -
section9
őstag
válasz tototos #32370 üzenetére
Azért Itt nem számoltál az idöddel amit az autóval kapcsolatos adminisztrációra ment el, a pénz idöértékével (infláció) vagy azzal, hogy mennyi pénztöl estél el azzal, hogy az autód ára mondjuk nem állampapírban van. Másik oldalról viszont ugye itt van maradványértéke az autódnak.
-
pyxis
csendes tag
válasz pető bá' #32373 üzenetére
úgy hallottam az olcsóbb flottakezelők (ahol olcsóbb a lízingdíj) nem nagyon engedik, mert nem rossz business eladni a 3 éves autót, ahol viszont a lízingdíj magasabb ott belemennek, nekem van ismerősöm aki a 3 év után 3-4-5 millát nyer azon hogy megveszi a kocsit és azonnal tovább is passzolja (ez mondjuk már az 5-ös BMW kategória)
-
tototos
őstag
válasz section9 #32372 üzenetére
Alapjában véve szeretek szerelgetni, így a kocsival kapcsolatos teendőket nem időkidobásnak tartom. Az igaz, hogy a kocsi ára nem kamatozott, bár ugye az alap felvetés az volt, hogy ha céges autót kapsz akkor kevesebb a fizetésed, tehát kevesebbet lehet befektetni is.
-
veterán
válasz tototos #32370 üzenetére
Nehéz ebben igazságot tenni, de a lényeg, amit te is leírtál: egy 16 éves autóban ülsz. Ezt egyszerűen nem fair összehasonlítani egy folyamatosan újjal. A Prius nyilván egy elnyűhetetlen, fantasztikusan jó technika, de egy jóbarátom most szívta be a 15 éves verdájával. Jött a sárga angyal, tréler a szervizbe, totál szívás az egész. Most kocsi nélkül van, újat kell vennie. Ha ez egy külföldi út során következik be, az duplán bosszúság (és volt ilyen is az ismerősi körben).
Ez valahol nem számszerűsíthető, életminőségbeli kérdés is.
-
section9
őstag
válasz pető bá' #32373 üzenetére
Saját autónál gondoltam maradványértékre, de amúgy ez igazából mindkettönél megvan. Apósnak most ajánlották fel, hogy megveheti a "leselejtezett" céges autót és kapott egy újat. Haverom felmondáskor szintén megvehette a kocsit egy-két millióval a piaci ár alatt, de nem volt kedve ezzel szórakozni.
tototos: Igen, ezért nehéz forintosítani és ez mindenkinek totál egyedi matek.
[ Szerkesztve ]
-
őstag
válasz section9 #32379 üzenetére
Tudom, csak erre akartam kifuttatni, hogyha van lehetőség megvenni a cégest, akkor valamennyivel lehet kompenzálni a bevételkiesést, extrém esetben egész jelentősen.
Azért is érdekel, hogyha adott esetben felajánlaná valaki, akkor legyenek érvek/kérdések a fejemben
"... and I hope you have a great day!"
-
DanielLong
senior tag
Szerintem nem érdemes összehasonlítani használt autó vásárlással a dolgot, mert valszeg sokunknak, akik 2020 előtt vettek autót, most a maradvanyertek magasabb, mint az akkori bekerülési ár . Az is többször ki lett beszélve, hogy akinek van műszaki affinitasa, szereti a témát, az valószínűleg sokkal olcsóbban megússza ezt a témát. Akinek meg számít, hogy új autóba ülhet, az egyértelműen túl fogja értékelni a céges autó lehetőségét.
-
CyberPunk666
senior tag
válasz harylmu #32384 üzenetére
Itthon ennél jóval magasabb az adó nagyon magas fizetésig. Nagyon sokat kell kint keresni, hogy több legyen.
Itthon ugye a munkáltatói járulékok miatt egy csomó adó rejtve van, de lényegében valami 40% környéke van a teljes összegre. (picit több, mint 40)
A netes kalkulátor szerint, hollandiában évi 100k euróra fizetsz összesen ~40% adót (kicsit kevesebbet).Majd ezután az áfa mértéket nézzük 9 és 21%.
Az élelmiszerre, gyógyszerre néhány szolgáltatásra 9%, de az általános is csak 21%.Szóval 100k euronál még picivel kevesebbet is adózol, mint itthon és ha elkezdjük belevenni a költségekre rakódó adókat is, akkor ennél még magasabb összegnél lesz csak az egyenlítés.
Ez pedig itt még csak a tisztán számosítható része a dolognak.
[ Szerkesztve ]
-
Revolit
senior tag
válasz CyberPunk666 #32385 üzenetére
Most kíváncsivá tettél, mit értenek adó alatt. Máshol is bruttó-nettó, vagy szuperbruttó?
Gyors google szerint Magyarországon az van, amit írtál, hogy olyan 41.2% az adó általánosságban, céges költséget tekintve:The total tax burden (tax + contribution) in case of normal salary is 33.5%, so the general level of net salary is 66.5% of gross salary. The net to total company cost ratio is 58.8%.
Sajnos összehasonlító táblázatot nem találtam, csak adónemekre lebontva, de összképre nem. És ÁFÁ-t ez sem tartalmazza persze.
És akkor adókedvezményeket is belevenni... az meg mindenkinek más-más.
MEGVAN - azért inkább magas nálunk az adó, a hiedelemmel ellentétben
[ Szerkesztve ]
-
Worm40000
csendes tag
válasz Revolit #32386 üzenetére
Nem tudom a többi ország adatai mennyire megbízhatók, de azt igen, hogy a norvégoknál kifejezetten alacsony a jövedelem adózása.
A honlapon említett 1000 EUR nettó az ott állíított 1700 EUR-ral szemben valójában 1280 EUR szuperbruttó. Nagyjából évi 1M NOK (~100k EUR)-nál éri el az itthoni 41,2%-ot.
Persze írják, hogy standard deductions apply, de akkor meg máshol sincs feltétlen valóságalapja a számaiknak.[ Szerkesztve ]
-
nyunyu
félisten
válasz CyberPunk666 #32385 üzenetére
Plusz hozzáadódnak az ilyen-olyan ágazati különadók egyes termékekre, bolt típusokra, így a 27% ÁFA sem annyi, gyakorlatban inkább 30% körül van.
Vagy amikor tavaly januárban megkínálták a bankokat egy bevétel arányos 10% különadóval, idénre 8%-kal, amit akkor is kell fizetni, ha veszteséges vagy.
Hello IT! Have you tried turning it off and on again?
-
CyberPunk666
senior tag
válasz nyunyu #32389 üzenetére
jah, hát 60 forinttal drágább benzin, drágább bankolás (tranzakciós illeték), a tranzakciós illeték, amúgy a cégeket is érinti, tehát attól minden drágább, ágazati különadók élelmiszerboltokra, bankokra. Valamiből a 18% irányadó kamatot is fizetni kell. Meg mellé még a kiszámíthatatlan gazdasági környezet kockázati felára is mindene rajta van.
és mindezek mellett, ezeken felül sikerül egy ilyen szuperbruttós 41% adókulcsot, meg világbajnok 27% áfát rakni mindenre.
Magyarországon vannak nagyon magas adók, nem nyugaton, csak itt sok adó a termékek árába van beépítve.
Évek óta szinte minden évben járok németországban, és a bevásárlás kint olcsóbb volt már évekkel ezelőtt is.Örülnék neki, ha 60 000 évi euró után 50% lenne az adókulcs, cserébe nem lennének ágazati különadók, meg minden hülyeség, és nálunk is csak 21% lenne az áfa, de élelmiszerre csak 9.
Simán beleegyeznék.[ Szerkesztve ]
-
-
jbnd-007
tag
válasz CyberPunk666 #32390 üzenetére
És amikor szolgáltatást veszel a világbajnok ÁFÁ-val, akkor a szolgáltató befizet 21%-ot belőle. Aztán ő is vesz szolgáltatást valakitől, az megint befizet 21%-ot. És így tovább. Elég gyorsan visszakerül az állam zsebébe a pénz nagy része.
-
VirsLee
őstag
válasz jbnd-007 #32395 üzenetére
Ez szerencsére nem így működik
Veszel szolgáltatást magánszemélyként 100k+27k áfa
A cég akitől veszed vett mástól 80k+21.6k áfa
Az a cég vett egy másiktól 40k+10.8k áfa.
Az utolsó cég fizet 10.8k-t, a következő szintén 10.8k-t az utolsó pedig 5.4k-t áfa formájában az államnak. Ez persze nagyon leegyszerűsített változat, ahol mindenki áfás és nincsenek alanyi mentesek a képben.[ Szerkesztve ]
-
Dorian
félisten
Az életminőséghez ennek nem sok köze van. Sztem egészen vicces itthon ez az új-prémiumautó mánia, számomra ez amolyan kompenzálósdinak tűnik.
Személyesen ismerem az ország huszon-ikszedik leggazdagabb emberének a fiát, egy 10 éves alap Honda Civic-kel jár. Pedig akármit is vehetne. Meg az apját is, ő is olyanokkal, amikből tízezer számra futnak az utakon.Kétfajta ember van. Kerüld mindkettőt!
Új hozzászólás Aktív témák
- Naim Mu-So 2 Wood Edition - Makulátlan, akár beszámítással
- Apple Homepod (2. gen) - Csomagolás bontott, makulátlan, Apple garancia, akár beszámítással
- Samsung Galaxy Buds 2 Pro -Csomagolásbontott, makulátlan, jótállásal, akár beszámítással
- Apple Airpods 2 (2019) - Újszerű, Apple garancia, akár beszámítással
- Apple Airpods Pro 2 (2023) USB-C - Újszerű, Apple garancia, akár beszámítással
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen