-
IT café
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
Xero
nagyúr
Nekem az ideny alatt ugyan csak az udvaron fog allni (uj epitesu epult belso udvar elektromos kapu) a kocsi elott/mogott, de biztos ami ziher megy ra a ponyva es a lanc. Meg gondolkozom egy fektarcsa zaron is ha van ertelme. Sosem lehet tudni a 13-ban alapon...
-
Steven
addikt
Ahol lakom 16ker mélygarászból loptak motort/kocsit/robogót+végig törték a kocsikat.
"5fős banda" , egy taxis volt aki figyelte a helyszínt... végül meg lettek részleteket nem tudok , hogy hogy.Nekem szerencsém volt talán ,hogy jól hátul állok se kocsit nem törtek se motort nem vittek.
A lényeg , ha akarják úgy is elviszik gondolom.
Én gps en gondolkodom, az kéne bele, bár lehet 5 perc alatt ki szerelnék belőle
Valami okosat kéne ide írni ááá : OKOS :D just smile
-
Madwe
nagyúr
válasz Steven #125752 üzenetére
Monimoto-t ajánlom erre, jó kis cucc, s motortól függően jól el lehet rejteni, rögtön notifikál, gps+Mobil hálózat alapjánis lokál, saját elemről ,egy uh nem szívja az akkud s kb 1 évig elvan az elemmel. Amúgy náluk bevett gyakorlat h az ellopott motort pár napig pihentetik egy semleges helyen h kiderüljön van e benne gps tracker, ezidő alatt vissza lehet szerezni. Persze a nagyon egyértelmű helyen tárolt gps trackert ettől függetlenül ki fogják szúrni
[ Szerkesztve ]
-
Xero
nagyúr
válasz Madwe #125754 üzenetére
Sajnos egy blocker kb apropenz Kinabol, szoval en azokban sem bizom annyira. Inkabb a fizikai dolgok. Lelancolni fix pontra, kulonbozo zarak es/vagy rejtett kapcsolo. Ez utobbin gondolkozom meg. Valahol jo melyen eldugva egy megszakito kapcsolo vagy kb egy plusz immo. Autoban is annyi van es elegge megbizom benne, bar neha estem mar pofara amikor asszony taskajaban volt a tarcam es elsetalt valamerre nekem meg 1 perc utan csipogott a kocsi majd 1.5 perc utan megallt.
[ Szerkesztve ]
-
Geresics
addikt
válasz -Mosquito- #125753 üzenetére
Az előző olajcsere benne volt az árban még, így csak annyit tudok, hogy Motul 7100. Megkérdeztem anno, de az elmúlt 1 évben azóta kb. 800 emberrel leveleztem, és lusta vagyok kikeresni
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
runner 125
nagyúr
válasz etnies #125741 üzenetére
A lopott motorral odakint mi történik? Nyilván gondolom más és más az elkövető réteg, de úgy általánosságban, mire lopják a motort? Bontás, vagy bizonyos módosítások után újraértékesítés? Mi a kinti tapasztalat?
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
bacus
őstag
Én napközben csak a féktárcsazárat rakom rá, az viszont riasztós. Ez arra jó, hogy mikor felülök rá megszólal, így még időben észre veszem . Volt nem riasztós, azzal fel is borultam Próbálok olyan helyen megállni, ahol van térfigyelő kamera, szerintem ott kevésbé próbálkoznak.
Éjszakára a legjobb tipp, ha nincs elöl, nem látja senki ! A ponyvának is ez a baja, hogy látszik, hogy motor van alatta. Egy béna fa sufni is lehet jobb, mert ásót, gereblyét azt nem akarnak lopni
A tárolót bekameráztam, mozgásérzékelős, azonnal küld e-mailt, csatolva a kép. 2 független helyen rögzítve, amíg kiszedik a tárolóból addig talán lesz felvétel az arcukról.
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
Micsurin
nagyúr
válasz bacus #125759 üzenetére
Nah... még egyetem előtt is volt aki nálunk elcsábult anno a Ninja 400-ra pedig végig van rakva a front oldal kamerával a szembe oldalon meg ott van egy térfigyelő..
Csak a portások épp hátul cigiztek, egyik csávó alapvetően másodban meg night club kidobó kb a medve és a tigris szerelemgyereke méretre aztán előre kiabált a lánc emelgetőnek, hogy ha ennyire érdekes akkor mutathat neki valami vaskosabbat is lendületből.The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
bacus
őstag
válasz Micsurin #125760 üzenetére
Ez igaz, ha kinézik és el akarják vinni, akkor mindegy. Ebből a szempontból a régebbi motorok szimpatikusabbak lehetnek a tolvajnak, mert nincs még bennük trükk, immobilizer, meg riasztó, ami nem is az elvitelben akadály, hanem a későbbi beindítás, szétbarmolás, stb.
Ha meg nem akarják elvinni, akkor mindegy. Tavaly nyáron kempingeztünk, ahol ugye nincs hova tenni a kulcsot. Fogtam és a kis táskámat az igazolvánnyal és az indító kulccsal (kulcs nélküli indítás !), bezártam a hátsó dobozomba, annak a kulcsa nyakba, mehettem fürdeni...
A 2. nap jön kisgyerek, hogy felülhet e a motorra, mondom persze gyere, az első dolga volt, hogy megtalálta az indító gombot és rányomott, hopp, csak néztem, mert a motor életre kelt , nem volt elég messze a kulcs... tehát a nagy védelem az volt, hogy BÁRKI elvihette volna a motorom mindenestül.Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
etnies
senior tag
válasz runner 125 #125758 üzenetére
Sokfelé mehet a történet.
1. local kisköcsögök használják, drogot szállítanak vele, további lopásokhoz használják, stb.
2. feldobják facebookra és eladják bagóért (csak a nagyon hülyék).
3. ha értékes motor, akkor megy konténerbe és irány Afrika.
4. ha értékes a motor v2, alkatrészre szedik és úgy értékesítik mondjuk ebay-en.
5. ha értékes a motor v3, akkor irány Ukrajna és társai egy dobozos kisteherben.Az enyém immos, ezért a local kisköcsögök nem tudnak vele mit kezdeni, szóval nálam a másik 4 lehet opció.
[ Szerkesztve ]
"önmagam hite vagyok magamban"
-
zsolti_20
senior tag
Sziasztok! Kicsit elakadtam a fékrendszerem felújításában. KTM 125 LC2 első tárcsafékről van szó. Mindent amit lehetett lecseréltem már, de a probléma az hogy légtelenítés után tökéletesen forog az első kerekem, de kb 4-5 fékhasználat után elkezd befogni. Ekkor ha megpörgetem a kereket kb 1-et tud átfordulni. Már kitakarítottam többször is az egész rendszert és teljesen fel is újítottam de ez a hiba nem akar megszűnni. A fura az egészben ha kicsit megnyomkodom a féknyereg részt, akkor megint fordul a kerek rendesen. A dugattyú rész is fel lett újítva.
Tudnátok pár tippet adni miért lehet ez? Kicsit olyan mintha a dugattyúz nem húzna vissza rendesen. -
Topiccsendőr
addikt
válasz zsolti_20 #125764 üzenetére
Ketdugattyus uszonyereg. Legteleniteshez nincs koze.
Ha szetnyomod legtelenites soran, termeszetesen kisebb lesz a surlodas, de nem mukodik olyan tokeletesen, mint a nem uszonyerges, egymassal szemben levo dugattyus, ahol mindket dugattyut visszahuzza a karmantyu a nyeregben.[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
zsolti_20
senior tag
válasz Topiccsendőr #125765 üzenetére
Nálam két dugattyú van egymás mellett. Ahol egymással szemben vannak az hatékonyabb lenne?
Akkor ha jól értem az írásodat, ez így rendben van? Így kell működnie? -
zsolti_20
senior tag
válasz Topiccsendőr #125767 üzenetére
Úgy vagyok vele, inkább legyen elköltve rá, mint ne aztán csak nézzek.
Ez menet közben nem jelent problémát? Úgy értem fékmelegedés vagy többlet fogyasztás.
A másik kérdés, hogy a hátsó fék egy dugattyús, de ott nincs ilyen probléma. A hátsó kerék fordul rendesen pár fékezés után is. Ez miért lehet? -
zsolti_20
senior tag
válasz Topiccsendőr #125769 üzenetére
A hátsó féket is teljesen felújítottam, így kapott új fékbetéteket. A régieket kukáznom kellett.
Ugyan így felújítottam az első féket is, de teljesen másképp viselkedik mint a hátsó.
Felújítás előtt mindkét féknek ugyan az volt a gondja, hogy pár fékezés után elkezdett fogni, így szorul a kerék. Érezhetően vesztett a motor az erejéből. Ezért döntöttem úgy hogy felújítom ezt is.
Próbáltam pár videót találni erről, de nem jártam sikerrel még. -
zsolti_20
senior tag
válasz Topiccsendőr #125771 üzenetére
Próbáltam a régi betétekkel is elől, de ugyan ez a helyzet. A motorral csak két tesztkört mentem eddig.
-
vlevi
nagyúr
válasz Topiccsendőr #125747 üzenetére
Köszi a pontosítást. Nem tudtam, hogy változott a szabvány.
Az SFI érték elég nagyot változott.
Ha valaki össze akarja hasonlítani, akkor egy képen a 2 táblázat.Az újabb
És a régi.
DFI
SFI
STI
-
Micsurin
nagyúr
válasz Topiccsendőr #125771 üzenetére
Nem ezért illik 45 fokban letörni a betétek szélét?
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
zsolti_20
senior tag
válasz Topiccsendőr #125775 üzenetére
Kipróbáltam a régi/használt félbetétekkel is ami eredetileg volt benne. De ezzel is ugyan így szorul. Motor közép sztenderen van, pörgetem az első kereket, és 4-5 sztenderen lévő fékezés után elkezd szorulni. Ha a féknyerget befelé nyomom a kerék felé, akkor megint tökéletes 4-5 fékezés erejéig. Ezért előre is betettem új fékbetétet és ugyan azt a problémát produkálta. A kopott fékbetétekkel és az újakkal is. Ezért szerettem volna megkérdezni tőletek, hátha valaki találkozott hasonlóval.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz zsolti_20 #125777 üzenetére
Igen, talalkoztam hasonloval.
mint mondtam, ha a dugattyut szetfeszited, akkor kissebb a surlodas. Amikor a feknyerget megnyomod, a dugattyut nyomod vissza.
Mindent felujitottal.
De ugye, a felujitas soran mindent jol csinaltal-e, vagy sem, az erdekes kerdes.
Meg hogy mit jelent az, hogy mindent kicsereltel.
Tovabbi jo szorakozast.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
zsolti_20
senior tag
válasz Topiccsendőr #125779 üzenetére
Igen, amikor a dugattyút vissza nyomom a féknyereg megnyomásával, akkor tökéletes 4-5 fékezésig. De aztán megint súrlódik. Nem tudom mitől, vagy miért.
A hátsó fék is ugyan azon esett át mint az első. De a hátsó tökéletesen működik Ellentétben az elsővel. Sok buktató nem is lehet benne. Fékmunkahenger,fékcső, dugattyú és hozzá tartozó seal csere, illetve új fékbetétek. Felöntöttem olajjal, légtelenítettem és kész.
Arra gondoltam, hogy a két dugattyú nem egyszerre húzódik vissza. Vagy csak az egyik dugattyú húzódik vissza. De ebben az esetben nem sok mindent lehet tenni, mivel nem mondható meg a folyadéknak melyiket húzza vissza és mennyire. -
hugi0
őstag
válasz zsolti_20 #125780 üzenetére
A tarcsa es a pofa sikja egyezik ?
- akkor koptasd ossze (persuader mar javasolta).Ha minden kotel szakad, iktass be egy "Órarugógerincű Felpattanó"-t !
[ Szerkesztve ]
"Az arnyekom gyorsabb a noverem fenyenel."
-
Geresics
addikt
válasz zsolti_20 #125780 üzenetére
Bocsi, hogy úgy vauvaú bele, hogy nem értek hozzá, de a dugattyűk akadálymentesen járnak? Nekem a féket mindig haverom csinálta, de mintha a dugattyú a híresen szar KLX-nél hajlamos lenne a szorulásra, berohadásra, és kell a dugattyúnak valami zsír, hogy ne szoruljon meg. Nálad van kenése a dugattyúnak? Bezsíroztad?
(Ha hülyeséget mondtam, a többiek úgyis kijavítanak. )*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Geresics #125782 üzenetére
Csak osszerakasnal kell a specko zsir, amig a karmantyukba beleilleszted a dugattyukat, es ne tapadjon a dugattyuhoz a karmantyu, ne csipd be a szelet a guminak. Egy ido utan nem lesz ott. A dugattyu nem kenes hianyaban szorul meg, hanem vagy az uszocsap nem mozog mar, vagy a mocsok miatt.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz zsolti_20 #125780 üzenetére
sok buktato nincs benne? :D ahhoz kepest elegge el vagy vele.
Azt irod fekmunahenger. Ez a nyereg. A feknyerget nem cserelted le. A kerdes, hogy az uszocsapot leellenorizted-e, hogy akadalymentesen mozog, ha a gumi jo, akkor siman kented-e.
Fekcso- amiatt sosem csinal ilyet semmi.
Dugattyu- ha a bevonat korrodalt mar, akkor kell.
Hozza tartozo seal- ez az un. karmantyu es porvedo. Ez akkor kell ha mar repedezett a regi, vagy valaki odacsipte az osszerakas alkalmaval.A ket dugattyut nem a folyadek huzza vissza, hanem a karmantyu.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
zsolti_20
senior tag
válasz Topiccsendőr #125785 üzenetére
Igen most eléggé elakadtam, ezért is jöttem kicsit fórumozni, hátha meglesz a probléma forrása.
Bocsánat kicsit nehéz az alkatrészek nevét magyarul megadni, mindent Angliában intéztem, itt tanultam meg hogy milyen alkatrészeket tartalmaznak. A legjobb ha csatolok pár képet.
A féknyereg az maradt, de magyarul rákeresve a fék munkahengerre, ezt dobta ki:
[link]
[link]Ezt az alkatrészt lecseréltem elöl és hátul is.
Az úszócsapot az első és hátsó féknél kiszereltem, megtisztítottam fémtisztára, majd bekentem lítiumos magas hőmérsékletet tűrő zsírral.
A fékcső nem volt drága, így gondoltam, ha már újítás akkor ezt is kicserélem.
A dugattyú felületét ellenőriztem, teljesen tökéletes. Nem tudom pontosan az anyag nevét , mivel van bevonva, de ilyen sötét szürkés anyaggal. Nem sima fém dugattyú.A kosz megtapadt rajta amikor szétszedtem, de korrodálni mintha nem tudna, csak ha ezt a felületi réteget megsértik.A karmantyúkat lecseréltem, össze rakás előtt bezsíroztam ezzel a piros zsírral amit kaptam a felújítókészlethez.
Itt állok jelenleg, már arra is gondoltam, hogy ahol csináltatom a műszakit megnézetem velük a féket. -
Topiccsendőr
addikt
válasz zsolti_20 #125786 üzenetére
Igen, forumrol nagyon jol lehet szerelni, hatekony es olcso :D
Egy egesz fofekhengert lecsereltel? Kettot? Legalabb valami jo kinaira cserelted a gyarit? :D
Karmantyut kell ott is cserelni, de csak akkor, ha maszik a nyomaspont, ugy, hogy le van legtelenitve a rendszer.
Ez felesleges volt.Fofekhenger az, amivel a munkahengert mukodteted.
Nem a nyereg.Ha a dugattyu felulete tokeletes volt, azt csak tisztitani kell, es mehet ossze. Ott is max karmantyuszettet kell cserelni, de nekem 20 eves motorban sem ment meg tonkre.
Brembo altalaban alu dugot hasznal. majd be fog kopni a fekbetet, es jobb lesz, de uszonyeregnel sosem lesz tokeletes.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
zsolti_20
senior tag
válasz Topiccsendőr #125787 üzenetére
Az elsőt és hátsót is lecseréltem. Előre egy Honda CBR 250 főfékhenger került, hátra pedig egy KTM SX 125. Az eredetihez alkatrészt vagy felújító készletet szinte lehetetlen volt találni, ami volt az is arany árban, így gondoltam jobban megéri egy olyat felrakni amihez később találok is alkatrészt ha szükséges.
Itt elég jól látszik milyen dugattyú van a fékben:
[link] -
Topiccsendőr
addikt
válasz zsolti_20 #125788 üzenetére
Remelhetoleg ugyanakkora dugattyuatmeroje van ezeknek, mint amit lecsereltel.
Ha ezeket hasznaltban vetted meg, akkor ugyanott vagy, ahol voltal. Ha ujonnan oem, ezek horror arba kerulnek. Meg dragabb, mint a felujitoszett. Ha nem, akkor ugye kinai vonal. karmantyuszettet lehet talalni, valoban kisse tobb idoraforditassal, de mint mondtam, karmantyut akkor kell cserelni, ha tomitetlen a fofekhengernel, vagy maszik a nyomaspont. Addig felesleges hozzanyulni.Arra koltod a penzed, amire akarod, nem ebbe pofazok bele, de nem ertem, hogy problema eseten miert nem a problemat derited ki, ahelyett, hogy random alkatreszeket vasarolsz, es varod, hogy valamelyikkel beletrafalsz. Ugy hogy nincsen semmilyen ismereted a mukodeserol, tehat a hibat sem tudod megallapitani, illetve azt sem mi a hiba es mi nem az.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
zsolti_20
senior tag
válasz Topiccsendőr #125789 üzenetére
Igen teljes mértékben ugyan akkora, eredeti brembo fékbe való karmantyú szettet vásároltam.
Újonnan vettem meg, de nem hiszem hogy "horror árú OEM". Ha más opció nincs akkor igen kínait vettem. Nem túl bonyolult alkatrészek ezek, megfelelő odafigyeléssel karban lehet tartani elég könnye. Még csak 70-80 lovas gépről sem beszélhetünk ebben az esetben, max 15-18.A legtöbb része a fékrendszernek elég rossz állapotban volt. Pl a hátsó fékmunkahenger felújító szettet nem is lehetett volna találni 40ezer ft alatt.
Ha tudsz nekem linkelni pár elég jó minőségű alkatrészt szivesen beruházok rá. A fékrendszer az egyik legfontosabb fontosabb pontja a motornak.
-
zsolti_20
senior tag
válasz Topiccsendőr #125789 üzenetére
Koszonom a segitseget. Meg lett a vegleges terv. Kiderult hogy a Husaberg FE450-en ugyan az a fekrendszer van mint az en motoromon. Annyi a kulonbseg hogy a Husaberghez lehet alkatreszt kapni es nem is dragan. Meg rendeltem a felujito keszletet.
A beszelgetes nelkul nem nezte mvolna igy utana a dolgoknak. Igy vissza kerulhet a gyari.
-
Micsurin
nagyúr
Valaki húzott már otthon át ülést? Mennyire szívás?
Nagyon csúszik a bőrruha a gyárin és nézegettem, hogy anyagot nagyon jó áron lehetne venni rá.The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
Geresics
addikt
válasz Micsurin #125792 üzenetére
HD-ék csináltak hasonlót ebben a videóban.
(Én nem néztem meg, csak emlékeztem a videóra, remélem segít! )*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
Micsurin
nagyúr
-
nyogo83
senior tag
válasz Micsurin #125796 üzenetére
A Nagy Lajos Kiraly utjan van egy meteraru bolt, ahol szoktam mubort/bort venni ha ulest huzok ujra(Rokastyle, webshopjuk is van).
Van egy speci, elasztikus kulteri mubor, kifejezetten motoruleshez. Csuszasgatlos es konnyen lehet vele dolgozni. [link]
Ha meg soha nem huztal ujra ulest, akkor csak ezzel probalkozz, mert sima muborrel meg fogsz szenvedni.
Nem kell belole sok, mivel 140 centi szeles tekercsben van, szoval hosszban boven eleg az ulesedre, szelessegben meg merd le kis rahagyassal. -
gonger
senior tag
Sziasztok!
Apple TV-n találtam a Long Way Up sorozatot. Nézitek?
Ewan McGregor és a haverja motoros túráját dokumentálja.
Az első évadban 21000 km-t mennek 100 nap alatt Dél-Amerika alsó csücskétől felfelé Los Angeles-ig, (addig még nem sorozat gyártott) villanyos Harley-val. A kísérő stáb is jórészt elektromos autókkal közlekedik, amiket erre az útra készítettek.
Érdekes, jól bemutatja a technológia szélsőségeit. -
boogie84
veterán
Üdv urak!
Elég rég jártam a topikban hála a covidnak, meg a nem létező szabadidőmnek. Tavaly kb nem is használtam a motort...
Gumi:
Road 4-et, és Road 5-öt tervezetek venni. Úgy vélem bőven elég lesz nekem, nem pályázom. Felesleges lenne a power 5-ös.
Azt láttam, hogy már 2016-ban volt Road 4, így inkább az újabb 5-ös tetszene.Kérdés:
120/70R17+180/55R17 MICHELIN ROAD 5 FRONT/REAR 73W TL MOTORGUMI PÁRBAN
120/70R17+180/55R17 MICHELIN ROAD 5 GT FRONT/REAR 73W TL MOTORGUMI PÁRBANAzon kívül, hogy az ÚJ jelzés szerepel az ikonok között a GT-vel feltüntetett páros mellett lehet tudni, hogy miben is különbözik a 2 páros?
A sütiknek is szükségük van szeretetre.
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest