- Színészek hangjait lopta el egy AI-cég
- Linux kezdőknek
- Ubiquiti hálózati eszközök
- Linux - haladóknak
- Már nem hisz a nagy európai EV-forradalomban a Ford
- Android programozás, Android alkalmazások készítése
- Aliexpress tapasztalatok
- Xiaomi AX3600 WiFi 6 AIoT Router
- Sikeres volt a teszt, elpusztítja internetes műholdjait az Amazon
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
-
IT café
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
Tamás9x
őstag
Köszönöm, száguldozás nem lesz jellemző, jönnek majd a dobozok
Komolyabb szárat nem érdemes nézegetni? Vagy minél komolyabb a belső annál jobban karban kell majd tartani? Időperiódust érdemes tartani, vagy futási teljesítmény alapján cserélni az olaját?https://www.youtube.com/@kisstontour
-
nagyúr
válasz hugi0 #125926 üzenetére
Befért simán.
Landport akkut vettem, ez volt raktáron a helyi Kaufferben.
Nagyjából egy óra volt az akku csere a CBF500-on, úgy hogy megkérdeztem előre márkatársakat hogyan kell csinálni. Elég sokat kellett bontani hozzá, azt hittem jóval egyszerűbb lesz kiemelni az akkut.
-
csongi
veterán
válasz Topiccsendőr #125952 üzenetére
Erre én is kíváncsi vagyok.
Szerintem a progresszív rugó verseny pályán aszfalton mutatja meg az előnyét.
Terepen elveszik, és késésében lesz.
Vagy nem jól gondolom?#125954tboy93
Ugyan ott van, mint a 95 évjáratnál?
Ülés alatt egy rekeszbe?[ Szerkesztve ]
-
Geresics
addikt
válasz Topiccsendőr #125952 üzenetére
Mert a kisebb rázkódást egy túraendurónál jobb, ha puhán kimozogja, viszont a konstans puha könnyen lekoppanna. A végig kemény kényelmetlen, és szétráz. Krosszmotornál, üzemórás endurónál ez nem gáz, de túraenduronál szerintem igen.
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
nagyúr
válasz csongi #125955 üzenetére
Nem. Tank alatt, a légszűrőházban van kialakítva egy fészek. Ha leveszi az ember az oldalsó műanyag burkolatot, akkor látható az akku, tölteni is lehet innen, de kivenni elég macera.
Első-hátsó ülés le, műanyag oldalburkolatok le mindkét oldalt, akku mögött kábeleket ki kell akasztani, L vasat kiszerelni ami fogja, majd kihajtani, másik oldalt légszűrő csonkot levenni, légszűrő házat lelazítani, és utána ha a sarukat leveszi az ember akkor épp hogy ki lehet játszani az akkut hátrafele, de a váztól így is alig fér ki.
CB és CBF váza teljesen más, talán a blokk ami közös a két motorban... CBF a Hornet vázát kapta meg. (Nehezebb is a gép, mint a korábbi modell)
[ Szerkesztve ]
-
Pocee
senior tag
Véletlen sem szeretnék párhuzamot vonni,mert eszem ágában sincs egy versenymotort összehasonlítani egy "buta" utcaival de amióta komolyabban krosszozok,kicsit beleástam magam a futómű témába is.most,hogy kicsit tájékozottabb vagyok,rájöttem,hogy eddig csak motorkáztam,de nem motoroztam,pedig most is messze vagyok a protól.
Gondolom aki utcaival pályázik az szintén tisztában van a legfontosabb dologgal,hogy a SAG rendben legyen,mert ha nincs totál más a geometria,ami által borul az egész motor kormányozhatósága,szóval hátsó rugó testsúlyhoz belőve...ez a mai krosszoknál gyárilag 70-75kg pilótához lövik be,én 83 vagyok nekem a rugó feszítésével még lehetett állítani ,de súlyosabb embernek már rugót kell cserélni,aztán ugyan így elől,ha a gépkönyv álltal nagyobb az összeülés,erősebb rugót kell elöl is alkalmazni,és tapasztalatból tudom írni,hogy amíg nem lőttem be a SAG-t a motor dobált mindenhogy,csőrösök,hátasok,azóta pedig nagyon penge,első teleszkópokkal lehet játszani.hogy a motort a villákon a befogónál lehet engedni lefelé 3 gyűrűnyi egységet,DE ha engedem lefelé sokkal jobban fordul,viszont egyenesben nagy tempónál magától kezd csapkodni a kormány,ellenben ha fent van koppon nagy tempó atom stabil,viszont kanyarba sokkal nehezebb berakni.Szóval én javaslom mindenkinek,hogy bányásszon a motorjához egy SAG adatot és kezdjen el méricskélni,mert ég és föld változást hoz a helyesen beállított futómű.
Év végén a Havasi Zolival átnézettem a futóművem,szerencsére gyári állapotú,így provédő és szimeringen kívül nem kértem más modot,ja meg persze új olaj.Azt mondta ha csak hobbizok vele,évente ráérek olajat cseréltetni és diagozni a belsejét.Magát a műhelyt ajánlom,de nagyon vigyáznak a szakmára,nem is lehet a műhely közelébe menni,elmondta,hogy egy két versenyzőt leszámítva nem fogadnak ügyfeleket a műhelynél,viszont telefonon nagyon részletesen ő maga tájékoztatott mindenről,szóval,annak ellenére,hogy nem nézhettem,nem volt az az érzésem,hogy valahova csak kiszórom a pénzem.a cimborámnak egy időben csinálta a 2013as telóit ott ugrásszerű változás állt be mert azok a telók nagyon gatyák voltak.Havasi egyébként a Showa és a WP kizárolagos forgalmazója egyébként.
Szóval én azt mondom,hogy megéri időt áldozni beállítani a futóművet,mert pédának okáért a krosszban nem motor lóereje nyeri meg a versenyt hanem a futóműve.Mr.Brightside
-
yodamastah
őstag
válasz Pocee #125961 üzenetére
"Szóval én azt mondom,hogy megéri időt áldozni beállítani a futóművet,mert pédának okáért a krosszban nem motor lóereje nyeri meg a versenyt hanem a futóműve"
Ez aszfalton is így van. Sportmotoron is az első amihez nyúlni érdemes az a futómű. Rugó csere súlyodhoz, lógások beállítása alap.
-
Micsurin
nagyúr
Aréna tv-n kívül akkor most a GP sehol nem lesz tolva tévében? DIGI-seknek marad az Itt/Ott vagy egyéb streaming szolgáltató?
...francé mászott el ez is a Spílerről.
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
yodamastah
őstag
válasz csongi #125955 üzenetére
"Szerintem a progresszív rugó verseny pályán aszfalton mutatja meg az előnyét."
Szerintem meg épp ellenkezőleg. Progresszív rugóval a rugóút vége fele haladva egyre keményebb a futómű, olyan erdőbe mész, soha nem fogod tudni beállítani. A legnagyobb feladat a futóműnek akkor van amikor össze van ülve, azaz a tartomány vége felé vagy (féktáv, kanyar közepe). Itt ha nagyon felkeményedik, oda lesz a tapadás. A rugóút elején meg lehet túl puha lesz. Nem lesz az életben jó, marha nehéz kalkulálni, beállítani, és a tapadási érzeted is elcseszheti hogy nem lináeris. Én nem is hallottam még olyanról hogy aszfalton valaki nem lineáríssal ment volna (és mondjuk gyors is mellette)
Szerintem felejtős ez a progresszív rugó téma. Akor hasznos ha nagy súly terhelés tartományban van használva a motor. Pl 1 személy vs 2 személy megpakolva. Lehet terepen endúrózni jó, mert néha akkorákat kap a rugó hogy amúgy felütne a futómű, az meg mindenképp kerülendő)
[ Szerkesztve ]
-
Xero
nagyúr
Na ma megyek a gepert lassacskan. Meg is van a teljes koltseg, gondoltam megosztom.
Tehat a 2021 Honda CB650R gyorsvaltoval, atirassal, biztositassal minden filefranccal egyutt 3.088.000 ma. Gondoltam hasznos, ha valaki tajekozodni akar.
Kepekkel pedig majd erkezem. -
Pocee
senior tag
válasz yodamastah #125964 üzenetére
Ugyan ezt gondolom,a 2001es hornetnek elég gyenge volt az első futóműve,és semennyire nem állítható,ott kicsit hasznos volt a prog.rugó mert fékezésnél nem ült össze annyira, viszont lehet eleve erősebb volt a gyáritól,ezzel akkoriban nem is foglalkoztam csak valaki azt mondta hogy jobb lesz én meg elhittem,de pályán soha nem próbáltam.viszont ebben a terepvilágban senki nem beszél progresszív rugóról hanem súlyhoz mért 52-54-56 stb. kN-os rugóról és mind lineáris.egyszerűbb telókban kis mozgástér nyerhető olajsűrűséggel és légrés változtatással,de ez megint idő és forint,mert kisérletezgetni kell.
Mr.Brightside
-
Topiccsendőr
addikt
válasz csongi #125955 üzenetére
Versenymotorokban mindig linearis van.
Progressziv van utcara.Geresics
A linaris akkor vegig kemeny, ha tul eros van bent. Az is kimozogja, es nem is koppan fel, ha a megfelelo sulyhoz van kitalalva. Es nem is raz szet. Azt hittem van valami indok ra.Inkabb azt latom, hogy az utangyartoi piac progressziv rugot gyart, es az emberek ugy altalaban nem vasarolnak a sulyukhoz rugot, viszont a wilbers, stb kozismertebb termekei miatt a kozepszar progressziv mindenkinek valamennyire jo lesz.
A Medve altal csinalt videot is lattam itt, meg jo regen, hat en nekem abbol semmi nem jott at, mert teljesen mashogy hasznalja, es mashol csinalta a ket videot.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz yodamastah #125964 üzenetére
Na latom megeloztel, valami ilyesmire celoztam en is. :D
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Xero
nagyúr
válasz XFishboneHUN #125968 üzenetére
Leginkabb semmit, nem is probaltam, orultem hogy van.
2.929.000 az alapar, erre jon 61.000-ert a gyorsvalto es 98.000 a papirozas. Szoval ez kb a listaar.#125967Micsurin: Meglesz koszi, bar holnap pont cimborat koltoztetjuk, igy egy nap kiesik, de usse kavics.
[ Szerkesztve ]
-
fattyu
veterán
mi a tököm van a ktmmel mostanában?
Gyári szar konstrukció a kuplung munkahengere. 1 hónappal átvétel után, revízióssal cserélték.
Ma elmentem intézni ezt azt motorral. hazajövök. Bal villaszár elfosta az olajat. Supermoto nem mondom jó minőségű de CSAK aszfalton...wtf
a hülyeséget, az embereket, a dugót, az időjárást, a késést, és a várakozást leszámítva szinte mindent jól viselek
-
Pocee
senior tag
válasz fattyu #125972 üzenetére
Fura mert a KTMes cimboráim mind csak ömlengenek róla,ugyanakkor mindig szerelnek rajta valamit a villa amúgy nem Wp a tiéden?Na én ezért cseréltettem szimeringet,mert bár nem volt indokolt ,de ha háborgatják szétszedés miatt szerintem nagyobb eséllyel indul meg utána,az meg szüli a kérdéseket,vajon mennyi olaj ment el és akkor már lehet újra mind a kettőt újra szerelni.amugy a showa villák olajcseréje gyári olajjal gyári porvédő gyári szimering volt 77.000. és még mindig ott a kérdőjel hogy tényleg gyári került e bele
Mr.Brightside
-
Geresics
addikt
válasz Pocee #125975 üzenetére
a KTM csoportba mindenki csak ömleng, hogy milyen fasza a motorja. Viszont ha valaki veszi a fáradtságot, és sokat visszaolvas, akkor azt tapasztalja, hogy rendszeres időközönként felmerül egy-egy hiba, amire élből tudnak válaszolni, akár többféle megoldással is.
(Mondjuk a BMW, az Aprilia, és a Honda csoportban is ugyan ez van, de most nem erről van épp szó! )
Épp ezért nem vettem 950/990 Adv-t. Hiába istenítik, már olyan korban van, hogy mindenképp ráköltős lesz, és amúgy sem olcsók. Ha mindent figyelembe veszek, ott vagyok, mint a 2016-os utolsó szériás (gyárilag típushibákat már javított) 1190 Adv-vel!*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
Xero
nagyúr
Sidenote: Metzeler helyett Dunlop sportmax d214-el jott.
-
fattyu
veterán
válasz lazatt #125984 üzenetére
akár ez lehetne jogos is de a 700 duke sárvédője. Hót ugyanehhez a villához való gyári alkatrész csak másik modellről.
Ha azon jó volt....
Még garos szóval nem aggódom től ezt a részét de hála a jó égnek tegnap járt le az assistancom....
[ Szerkesztve ]
a hülyeséget, az embereket, a dugót, az időjárást, a késést, és a várakozást leszámítva szinte mindent jól viselek
-
Topiccsendőr
addikt
válasz fattyu #125972 üzenetére
europai, premium fekcso-fek munkahenger gyartonal (gondolok itt a brembora) eleg sok problema merulhet fel, a muanyag dugattyutol elkezdve a fekcsoig minden.
A kuplung munkahengerre nem csak a ktm nel van visszahivas, illetve a visszahivast en nem ronam fel, mivel az legalabb ki van javitva.
Az ohlins fgr ek kb 2 evente fossak el magukat, eleg sokat csinaltam a telen (!) Mivel a hidegben kezdenek el ereszteni. Ez valamilyen kompromisszumos megoldas lehet, gondolok arra, hogy a szimmering rugoja nem olyan eros benne, csereben nem fogja a villaszarat, ami sokkal jobb mozgast tesz lehetove. Arra nem gondolnek, hogy az ohlins nem tud szimmeringet csinalni 140€-ert.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Xero
nagyúr
Eloszor is koszi mindenkinek a gratulaciot!
Na idaig tekeregtem, de egeszsegugyi szunetet tartok. A motor bazijo, futomu kicsit kemeny, de stabil, a valto-kuplung nagyon jo.
A gyorsvalto dolgozik 6000 alatt is, de 1-2 kozott hajlamos ureset valtani akarmennyire rantom fel, akkor kell neki a kuplung. Ezt mar olvastam rola, teligazon nincs baja.
A valto-kuplung vajpuha, a fek jol adagolhato, az elso nagyon jonak tunik a hatso kicsit lagymatag.A motor hangja nekem nagyon bejon, lehet megsem rakok ra kipufogot, mert igy is szurikataztak a szomszedok.
Eddig kb 40-50km ment bele csak a kornyeken, de mar nagy a szerelem, es hala az egnek a parkolohelyre is sikerult ugy belegozni, hogy elferjenek az autoval egyutt.
Nagyon kivancsi leszek mit muvel 1000km utan, ha vegre elporgethetem 12e-ig.
-
lazatt
csendes tag
válasz fattyu #125985 üzenetére
A rugóutak között szerintem van különbség. A te képeiden a sárvédő kb. 5+cm rel hamarabb végetéri mint a becsúszószár. 690 duke képeken mindenhol már a sárvédő takarásában véget ér.
Ha nem is ettől lett baja lehet érdemes volna valamilyen távtartóval megemelni a sárvédőt, hogy a telszekóp felső részét védje inkább. -
A Zéé
addikt
válasz tboy93 #125974 üzenetére
A hahu-n a legolcsóbbról van szó? Azt nagyon nézzétek meg, hogy hogy áll a váza. Az sztem még lett ropogtatva, mert az idomok elég összevissza színűek rajta. Fekete tank takaróval sztem nem adtak 125-öst pl.
Nagyon jellemző tipushibája elvileg nincs, szokásos dolgok csak.
Viszont milyen durva árak lettek... Tavaly ilyenkor az a 930k-ért kereskedőtől árult volt a legdrágább első szériás egész tavasszal, nyáron, most meg a 3. legolcsóbbJust a simple Lineman...
-
Xero
nagyúr
válasz bacus #125992 üzenetére
Koszi!
Lesz-lesz. Plusz szerintem egy quadlock telefontarto es rovidebb rendszamtarto. A tukron toprengek meg, hogy pofasitom, de a funkcionalitasabol nem akarok vesziteni szoval az kerdojel. Kb ennyi amit kapni fog. Kipufogo jovo zeneje. A street legal Akra "barati aron" szerelve 420e lenne. Annak a projectnek a kezet egyelore elengedem, mert a hanggal perpill ki vagyok bekulve.
Most szepen pihen a jol megerdemelt Lidl ponyva alatt, ami meglepoen eros es jo minosegunek tunik.
-
Micsurin
nagyúr
Nem tudtok valami motoros maszktól vastagabb nyak melegítőt ami esetleg sisakra is rögzíthető valahogy? Ezt minden tavasszal megszívom, hogy vagy a torkom vagy a tarkóm megfázik.
Símaszk / motoros maszk nem elég valami neoprén megoldás kéne de a sima neoprén csősálak rövidek és lecsúsznak.
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
Madwe
nagyúr
Én bukó nélkül ki se menrém tolni, tuti akkor dönteném meg
Akra jó “olcsó” erre, mint a tavalyi euro4es mt07re - kérlek szépen az idei euro5ös akra 800k szép magyar forint. Viccnek is rossz cserébe lehet már nem is tartod olyan drágának a hondáragrat a géphez, ritka szebb pillanat van egy topiklakó életében mint egy új szerelem első napjai
-
zolee5016
őstag
Tesco FF ...vastag meleg fültől a kabát nyaka alá bőven leêr...azt hiszem 1500 volt
Ha meghalsz,te nem tudod,hogy halott vagy,csak a környezetedben élők tudják..és nekik nagyon nehéz...namost ez a helyzet akkor is: ha hülye vagy---
-
Micsurin
nagyúr
válasz zolee5016 #125997 üzenetére
Csontra fülig felér?
Az pont jó lenne mert a sisak alól szokott kicsúszni mert csak kb 1 centi ha beér a sisakba mert amiket Decathlonban vettem kb az áll vonalban érnek véget de így az első 2 balra - jobbra nézés alkalmával már lifegnek mindenfelé és pont felül... alul a bőrruha nyaka leszorítja.Köszi, hétfőn akkor vadászok! Dunakeszi vagy újpestiben tuti lesz.
Konkrétan strandpapucs pólóban elvagyok télen is de motoron meg az első szél elkap rendszeresen.[ Szerkesztve ]
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
Xero
nagyúr
válasz Madwe #125995 üzenetére
Nekem a kesztyu nelkuli baszkuralas a fura. Csak az udvarban forgolodtam vele, es ahh not cool.
Az akra barhonnan nezem bazidraga. A Bodis rendszer fele annyi, de a franc tudja. Hallanom kell milyen 12-ig elfingatva, de egyelore nem erzem szukseget annyira, hogy ratoljak akar csak 200e-t is. Videok nem adjak vissza milyen szepen visit. Autok egesz jol eszreveszik, bar ebben benne van szerintem az elso karacsonyfa is.
Majd valamikor bebugyolalom a telefont es berakom az ules ala, ahogy RJ-tol tanultam es probalok valami ertelmes hangfelvetelt loni rola.#125994Micsurin: Nekem a freeride simaszkjaim szoszmosz belsejuek. Abban nem fazik a fejed/nyakad -30 fokban sem. Cserebe en nem tudom rahuzni a motoros sisakot.
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Xbox Series X|S
- Fortnite - Battle Royale & Save the World (PC, XO, PS4, Switch, Mobil)
- Háztartási gépek
- Kerékpárosok, bringások ide!
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Milyen TV-t vegyek?
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Vicces képek
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest