-
IT café
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
csongi
veterán
válasz yodamastah #148542 üzenetére
Megis mit ceinalhatnank? .
Valaszthatunk gumit is.
Jelenleg a sporolas mikentje a tema origoja.norbert1998
Orulj neki, hogy nem blokkol.
Alig birtam fokozatosabbra allitani a hatso feket.
De igy is blokkol tul hamar. Utalatos nekem. -
csongi
veterán
válasz bajnokpityu #148552 üzenetére
Nem tudom, mi a baj a vagott slickel?
-
yodamastah
őstag
válasz csongi #148551 üzenetére
Gumi az jó téma. Ott van mit tapasztalni, és ezt van is értelme egymással megosztani.
Topiccsendőr: Igen viszkozitást mértek 40 és 100 fokon. Ez a mérés alapján csökkent, de a jelentés szerint a gyári speckókon belül volt. Ezen felül egy csomó egyéb elemet néztek. Pl üzemanyag, hűtőfolyadék, korom, mindenféle fémek stb.
Én arra voltam kiváncsi hogy 6 nagy pályás pályanap + 2000km közút (ez kb 3e km volt) után az olaj még ellátja-e a feladatát. Sokan ugyanis 2-3 pályanaponta cseréltek olajat. A jelentés szerint még ennyi terhelés után sem volt gond.
Nem tudom most elérhető-e ez a szolgáltatás bárkinek, ez 2008ban volt, és nem volt különösebben drága. (10-20e között rémlik)
[ Szerkesztve ]
-
yodamastah
őstag
válasz bajnokpityu #148552 üzenetére
Amióta megvan a GSX-R (17 éve) új gumi nem volt rajta egyszer sem Pedig koptatom rendesen őket. Van hogy naponta 2x gumizok mert ugye forgatom a gumikat. Ja..az első gumit már nem is szerelem át, simán a felnit megfordítom és kész Szerencsére a suzuki felni szimmetrikus. A féktárcsa/betét nem tiltakozott eddig
Van itt spórolás gumival bőven
[ Szerkesztve ]
-
Topiccsendőr
addikt
válasz yodamastah #148555 üzenetére
Ha azt mondanad, hogy a gumi tema teged jobban erdekel, az talan helytalobb.
mert a gumi pontosan ugyanolyan hitvita, mint az olaj, es pont ugyanolyan minosegu polemiak alakulnak ki belole itt is mint peldaul a road4 el. Az is azonnal atporgetheto szarfolyam lett.
Szerintem szolgalati kozlemenykent hasznos tudni, hogy mire ad ki az ember tobb penzt. Emelle pedig ha senki nem ellenorzi, vagy nem tudja ellenorizni ezeket a termekeket, esetleg igenye sincs ra, akkor igy fogjak az embereket atvagni a palankon vele, ahogyan azt a torvenyi keretek es az ellenorzesek surusege, esetleg az ellenorzo szervezet gittegylet mivolta megengedi.A sziliciumrol honnan tudjak eldonteni, hogy hogyan kerult az olajaba, tehat hengerfalrol, vagy legszuro miatt?
Ez a 2-3 palyanapos olajcsere valoszinuleg a versenymotorok suru olajcserejenek utanzasa miatt volt elterjedt az embereknel, mert ott kisebb elofeszitesu gyuruket hasznalnak, es kevesebbet, ami miatt sokkal tobb benzin kerul az olajba, akar 1 palyanap alatt is.
[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
yodamastah
őstag
válasz Topiccsendőr #148557 üzenetére
Nem találom a doksit, pedig valahol meg kéne legyen. Valamelyik elemből több volt a kelleténél, és azt a bejutott porra vezette vissza. Nem emlékszem pontosan.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz norbert1998 #148544 üzenetére
Ki nem allhatom azokat az embereket, akik azt mondjak, hogy megmondtam elore.
De vmi hatso fekes hszedre valaszoltam, h az biztos nem munkahenger es karmantyu baj lesz, es feleslegesen ne kolts penzt, dehat ha megnezed az elozmenyeket, en megmondtam elore[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
csongi
veterán
válasz yodamastah #148555 üzenetére
Nekem a gumi is olyan mint az olaj.
Utcai korulmenyek kozott, nagyon nagy diferencianak kell lenni a ket keverek kozott. Es a gumihoz is csatlakozik szamos muszaki elem, amitol egy gumit jobbnak vagy rosszabbnak itelhetunk meg.
De Pl a conti twist nagy teljesitmenyu robogon nem mukodik jol. Ahogy korosdik hamar hanyatlik.Ahogy elnezem a gp-be a gumi adott egy hetvegere. Arra a palyara keszitenek egy fajta gumit, es oszd be. Ehhez alkalmazkodik minden csapat versenyzo. A guminyomassal jatszhatnak , ozd be.
Az egyik jol a masik nem.
Ezek tenyek, az utcai hasznalat meg hitvita kerdese sztem.Nekem a Mitas is megfelel, masnak csak a CKT.
-
norbert1998
veterán
válasz Topiccsendőr #148559 üzenetére
Valóban így van, bár akkor már meg volt vásárolva a készlet, és most nyugodt a lelkem, így összességében mégis azt mondom, hogy megérte
-
norbert1998
veterán
-
Döglött Róka
veterán
válasz norbert1998 #148562 üzenetére
Persze persze kertek alatt, de még oda is vegyél fel egy bukót.
Ikea Tafjord, Kínai indukciós töltő, Victorinox Traveler, 10 Tojás M (3 már hiányzik),Rádiós ébresztőóra piros kijelzővel, Varta akkutöltő
-
norbert1998
veterán
válasz Döglött Róka #148563 üzenetére
A videón a bolond mexikói hasonmásom látható.
-
csongi
veterán
válasz norbert1998 #148562 üzenetére
Kb cserrlnem is vissza
Izlesek es pofonok -
Döglött Róka
veterán
válasz norbert1998 #148562 üzenetére
Amúgy szintén ízlések pofonok, de ez benne van abban a top 3 dologban amit a legjobban gyűlölök a WEB 2.0-ben. Olyan mint a konzevröhögés egy szar sitcom utolsó évadaiban amikor már elfáradt.
[ Szerkesztve ]
Ikea Tafjord, Kínai indukciós töltő, Victorinox Traveler, 10 Tojás M (3 már hiányzik),Rádiós ébresztőóra piros kijelzővel, Varta akkutöltő
-
dellfanboy
őstag
-
csongi
veterán
válasz dellfanboy #148567 üzenetére
Tul sok nem maradt. Akkor meg lett az elso bunti, ami ehhez tartozik.
.
Azzal sok nyomorult Aeroval kezdjenek gyorsan valami, mert tenyleg F1 lesz az egeszbol. -
norbert1998
veterán
válasz Döglött Róka #148566 üzenetére
Amúgy te most egy emoji miatt vagy felzaklatva, ami egy hangzás témájú videón a cenzúrát szolgáltatja?
-
yodamastah
őstag
válasz csongi #148560 üzenetére
Szerintem gumi abból a szempontból más mint az olaj, hogy értékelhető információkat tudsz egy-egy gumiról gyűjteni. Pl X kilométert ment el, Y mód tapad vizen, hidegben, melegben. Hogy tapad versenypályán, túrán, különböző útburkolatokon... Hogyan kommunikál, milyen a tapadás érzete, hogyan csúszik meg (barátságaosan, hirtelen, elpattogva), mennyire lágy a karkassz. Mennyire hajlamos kockásra kopni, mennyire sportos a gumi profil, milyen gyorsan repedezik ki az évek alatt, hogy veszít a tapadásból ahogy öregszik, mennyire hajlamos kagylósan kopni, milyen hangos (Road 4 első meglepően hangos volt pl!). stb stb ...
Olajról mit tudsz elmondani? Hangosabb/halkabb a blokk. Csúszik/ragad a kuplung vagy nem. Eszi az olajat a motor vagy nem. És itt vége kb.
GP-t gumikat hagyjuk az halandó számára nem létező technológia. Michelin régóta nem tud konzisztensen egyforma gumikat gyártani GP-be, rendesen gumipóker megy. De ez itt off.
[ Szerkesztve ]
-
soldi3r
veterán
válasz yodamastah #148571 üzenetére
Ez nem mert ertek. Hiaba ugyanazon a palyan 2 kulonbozo gumi, ha mas a homerseklet, szel, palya porossaga, vezeto allapota stb. Tul sok a valtozo.
#148570norbert1998, Gondolnam egy tobb napos tura utan kiderul mennyire elviselheto.
E30 (oo=[][]=oo)
-
Topiccsendőr
addikt
válasz yodamastah #148571 üzenetére
Megintcsak visszautalnek a legutobbi gumis vitara.
Teljesen fals informaciokat tudhattal meg egy kerdeses dot szamu gumirol egy mas fejlesztesu/dot szamu gumival szembeallitva. Az atlagember meg a gumik kozotti kulonbseget sem tudja felmerni, plane olyan fontos kerdesekben, mint a tapadas. Akarcsak az olajoknal.
mennyien motoroznak olyan szinten, hogy a vizes tapadasrol nyilatkozzanak, es eleve egyaltalan kiprobaltak vizes kornyezetben a sajat gumijukat?Illetve eleg lenne a motorrad gumitesztjet belinkelni minden ev elejen, es akkor nem is kellene beszelni a gumikrol, mert ott vannak az adatok.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
yodamastah
őstag
válasz Topiccsendőr #148573 üzenetére
Vizes tapadást bárki nyugodtan kipróbálhatja amióta van ABS és TCS a motorokon. Sőt aki modern motoron nem próbálgatja gázon féken mennyit tud a gumi, az egy jó nagy ziccert hagy ki. Legnagyobb királyság hogy esőben lehegy nyugodtan gyakorolgatni a vészfékezést. De erről már beszéltünk korábban.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz yodamastah #148574 üzenetére
Ebbol a szempontbol igazad van, konnyebb vizsgalni egy gumit az embernek, mint az olajat mondjuk.
De igenye a nagy atlagnak erre nincs. Ugyanugy hit alapjan fog gumit vasarolni. Nezd a szinvonalat a gumi temanak.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
nagyúr
Pro / kontra érvek érdekelnek gyári hátsó fékbetét vs. ebc témában.
Adott 2017-es CBR500R, gyári tárcsa elöl-hátul, múltkor cseréltem elöl-hátul betétet és gyárit tettem be, drága volt, de akkor még emészthető (2021 körül). Most a hátsó rotty már, csereérett. A tárcsák jók.
A gyári hátsó betét kb 3x annyi mint egy EBC.
Kérdés
- Érezhető különbség lesz-e vajon (jó-rossz irányba)
- Megeszi-e a tárcsát a nem gyári betét (gyorsabban mint a gyári)
- A 3 féle hátsó betétből vajon melyik való a motoromra (anyagban)[ Szerkesztve ]
-
macilaci78
nagyúr
válasz tboy93 #148577 üzenetére
Honda gyári fékbebtétnél biztosan nem fordulhat elő olyan gazdasági hatás, mint a Honda gyári simítózáras tasaknál.
Fékbetéttel kapcsolatban kérdezz be az autós topikban. Ilyenekben lehet különbség, hogy mennyire porol, mennyire sikít. Gondolom, az anyaghasználatban azért van átfedés az autóra szánt termékekkel és ott nagyobb számú a mintavételezés.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
Topiccsendőr
addikt
válasz tboy93 #148577 üzenetére
A tarcsa kopas szempontjabol mindig a gyari honda betet lesz a legjobb.
Fekhatas tekinteteben mar nem biztos, de kopas szempontjabol kulonbozhet. A betet elettartama sem lesz egyezo a gyarival valszeg, negativ iranyban.
Fekhatas tekinteteben ha nem organic- ot veszel, nem lesz szamottevo hatas negativ iranyban.
A link nem mukodik.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
csongi
veterán
válasz norbert1998 #148570 üzenetére
Arra gondolok, hogy sztem hangos, és nekem nem tetszik.
kipufogó nélküli hangról nem nyilatkozom, mert nem érdekes. -
csongi
veterán
válasz yodamastah #148571 üzenetére
Igen, ez így helytálló, de nagyon fontos, hogy mindig az adott felhasználónak a tapasztalata lesz. Kevés hasonló felhasználó lesz aki hasonlóan vélekedik egy gumiról.
Lesz egy átlagos eredmény. Irányadónak jó, de ennél nem több.
És ez pontosan kihat a spórolás kategóriába, olajon gumin nem spórolunk hittan esete.Néztem a gumiról házi tesztet, és kevésbé zajosnak találta mint az elődjét. Neki kevésbé zajos a tesztelt motorral. Nekem, az én motoromon, 70 felett megjön az a menet zaj, és vele a vibráció.
Ez van, ez már így kopik le.
A lényeg, hogy itt sem érvényes, hogy bemondásra tudható legyen a valóságban milyen is lesz felhasználóként.
Esőben határt feszegetni, és tapasztalni egy gumit, csakis versenypályán.
Közúton feleslegesnek tartom. Annyi féle aszfalt, és az azt fedő takony van, amit képtelenség letesztelni, és alkalmazni az adott pillanatba.
Kiemelt oda figyeléssel, és szerencsével -
csongi
veterán
válasz norbert1998 #148582 üzenetére
Vagy csak nem kívánom ezeket a számomra felesleges zajokat.
Elég a szélzaj, üzemi zaj, a környező forgalom zaja. A kipufogóm hangja pont nem érdekel.
Mentem ilyen kipufogós mögött túrán, ültem ilyenen. Hallgattam eleget a hangos gépeket.
megtalálom a csendességben a élvezetet -
Topiccsendőr
addikt
válasz csongi #148583 üzenetére
Ennek meg egy masik peldaja, pont nemreg jott be a muhelybe.
Contitrail3, mindenhol azt olvasta az ember, hogy egy szuper gumi.
Ez a hatso kb 2900km utan
Azt mondta, szedjem le ezt a szart a felnirol, es rakjak ra angel gt2-ot, mert az ketszerannyit elmegy.
A kopasbol latszik, hogy az ember nem egyenesen ment. Kerdeztem, hogy amugy barmi mas baja volt vele? Nem csak hamar kopik.
Egyebkent full hulye a motorozashoz, a lancot nem tudja hogyan kell fujni, motorozni valoszinuleg azert jol tud, ennek ellenere neki ennyi jott le, hogy ez a gumi gyorsan kopik, kesz.[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
static00
csendes tag
Sziasztok!
Krosszmotorral menni pályán, terepen, ilyesmit kipróbálni, tanulni Bp környékén vagy kelet mo-on hol lehet, van tippetek?
Jogsi nélkül, akár gyereknek is érdekelne.
Köszi szépen
-
static00
csendes tag
válasz dellfanboy #148587 üzenetére
Akkor úgy írom, hogy zárt pályán, oktatóval, mert erre lenne szükség.
(Elsőként nemzeti parkokra gondoltam, de szerintem ott tilos.) <-iróniaAz hiszem a honda safetyben is van jogsi nélküli, ilyesmire gondoltam, csak terepen.
[ Szerkesztve ]
-
User_2
tag
válasz Topiccsendőr #148585 üzenetére
ez egy hátsógumi ? nyilván
egyfolytában motorfékkel megy kanyarban ?
vagy ebéd után meghüjültem? -
yodamastah
őstag
válasz Topiccsendőr #148585 üzenetére
Ez húzta neki rendesen lapon is meg egyenesben is.
-
csongi
veterán
válasz soldi3r #148589 üzenetére
Úgy értem, ami éppen aktuális téma, azon nem spórolunk. Lassan egy szelepsapkán sem, mert hát....
Én úgy gondolom, ha valaki reálisan látja a saját szintjét motorját, akkor tud és lehet is spórolni. Ha ezt nem látja, akkor marad a hittan. Amiben hisz azt kell venni.
A kijelentésekkel kell óvatosan bánniTopiccsendőr : Ennyi
Biztos van olyan pálya hol lehet. Pest környéke jobban el van engedve.
lehet salakmotor pálya mellett vagy közlében is vannak. -
nagyúr
válasz Topiccsendőr #148579 üzenetére
köszi
-
nagyúr
válasz Topiccsendőr #148579 üzenetére
Az mennyire tekinthető normálisnak, hogy Bp-i körülmények között (főleg), tempósan használva a motort, ledaráltam 13.000km alatt a hátsó betét nagyját
(kevesebb mint fele anyag van már benne, kb. harmad)? Vezetéstechnikai hiba vagy mással is előfordul ilyesmi?[ Szerkesztve ]
-
yodamastah
őstag
válasz tboy93 #148594 üzenetére
HOgy vezetéstechnikai hiba-e, az attól függ hogy használod.
Ha a hátsó féket a motor stabilizálására használod akkor az kiváló. Pl: Húzod a gázt és a hátsó féket lassú tempójú kanyarodáskor, hogy a hajtáslánc terhelésváltása nélkül módosítsd az ívet.
Vagy ha fékezéskor használod mindkét féket, az is oké.
De ha tudatosan rendszeresen a hátsót fékezésre használod az első fék nélkül na az már probléma.
Legrosszabb meg ha azt sem tudod mit csinálsz, csak így alakult
-
nagyúr
válasz yodamastah #148595 üzenetére
Kanyarodáskor fékezem a hátsó kereket és húzom közben a gázt, városban elég sokat.
Fékezéskor először hátsóra lépek és utána húzom közvetlen az elsőt.
-
nagyúr
válasz yodamastah #148597 üzenetére
~30 ropi körül mozog Nem azt mondom, hogy nem lehet kifizetni, csak ráncolom a szemöldököm, hogy miért 3x annyi mint egy EBC
-
vlevi
nagyúr
válasz tboy93 #148596 üzenetére
Vagy még lehet olyan is (találkoztam már ilyennel), hogy rosszul tartotta az egyik túratárs lábát, és mögötte motorozva feltűnt, hogy elég gyakrtan fel-felvillan a féklámpa.
Ő persze nem nagyon vette észre, hogy rövidebb-hosszabb ideig néha rajta volt a lába a fékpedálon.
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Politika
- Vezetékes FÜLhallgatók
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Eredeti játékok OFF topik
- Windows 11
- Jobb zoom, egyszerűbb kijelző - megérkezett a Sony Xperia 1 VI
- Ukrajnai háború
- Fortnite - Battle Royale & Save the World (PC, XO, PS4, Switch, Mobil)
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Kedvenc zene a mai napra
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs