-
IT café
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
Yoshida
aktív tag
Ha már helytakarékos pakolás, ezt nézzétek 7 kilós pakk, szinte minden benne van vízen és benzinen kívül
-
V.Stryker
nagyúr
Ha már pakolni akarsz, akkor olvasd el ezt a cikket. Még régebb linkelte nekem is az öreg bogyó.
Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.
-
vlevi
nagyúr
"Végigszámoltam"
Annakidején a DL-650-t számolgatták, és ott is nagyjából az jött ki, hogy az Alpokban a hágókon a hajtűből elindulva a V-STrom (és persze az ugyanilyen blokkal szerelt SV-650) az elején nagyobb nyomatékkal indul meg, mint egy ezres sportmotor.
V-Strommal egy kis óvatoskodással lazán el lehet indulni 1200 körüli alapjárattal. -
Xaels
félisten
válasz V.Stryker #52952 üzenetére
Dehogy akarok pakolni. Pont az a lényeg, hogy ne legyen nagyobb a csomagom mint egyébként szokott csak legyen alvásra valami komfortosabb mint a 2 réteg ruha + a leterített esőgatya meg bőrdzseki
PSN ID: Lord_Machine_X /// SYMPHONIC POSTAPOCALYPTIC REINDEER-GRINDING CHRIST-ABUSING EXTREME WAR PAGAN FENNOSCANDIAN METAL
-
V.Stryker
nagyúr
Fiatalabb koromba nekem is volt olyan, hogy sátorban a földön aludtam és az unokatesóm (tiszta) váltónak vitt boxerével takaróztam. Arra emlékszem, hogy k.rva hideg volt hajnalban fent a hegyekbe.
Én azt mondom, hogy felfér oda egy hengertáska. Ne húzd meg magadtól a komfortot. Te se vagy már 20 éves.
[ Szerkesztve ]
Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.
-
Xaels
félisten
válasz V.Stryker #52955 üzenetére
Van oldaltáskám, ha kell. Meg van rendes 3személyes sátrunk is. Hálózsákból viszont őskövületünk van, 5kg önmagában. Nem akarok ilyesmiket vinni 1 éjszakára. 15fokig bőven elalszom egy jobb pokróccal. A meleget sokkal kevésbé viselem jól.
(#52956) bogyo112 most nyomtam le Megyeren alvás nélkül a 24órát. Hazafelé kurva hideg volt a motoron, de egyébként túléltem.
[ Szerkesztve ]
PSN ID: Lord_Machine_X /// SYMPHONIC POSTAPOCALYPTIC REINDEER-GRINDING CHRIST-ABUSING EXTREME WAR PAGAN FENNOSCANDIAN METAL
-
HSM
félisten
Az SV-vel is. Bár kettesben már csak 1800rpm felett működik rángatás nélkül.
Jó ezek a blokkok nagyon. Mondjuk 60km/h-nál már erősebb pl. egy GSXR1000 K3. 2700N vs 3200N.
A GSXR600 L1 itt még csak 2200N körül erőlködik.
Viszont azt ne felejtsük el, hogy mindez (sajnos ) csak addig igaz, míg el nem fogy az egyes fokozat a V2-kön, ugyanis mindkét sportmotor durván 125-ig huzatható egyesben, és bizony 75 és 110 között is mennek, míg ott ez a 650-es blokk már csak kettesben üzemel, ott meg már csak 1800-2000N hajtja. Aztán 110-nél, mikor hármast kell váltani, onnan már csak 1500N-al lehet szagolni a még mindig 3400N körül tekerő 1000-es és 2400N körül húzó 600-as sportgépek nyomát.
Szóval azért szépen látszik, melyik motort/blokkot mire találták ki. -
.mf
veterán
"Mivel általában max 1 éjszakát töltök el mindenhol ezért nem akarok sátrat meg sok vackot cipelni. Annyi kellene, hogy azért, ha alszok azt hellyel-közzel komfortosan tehessem."
Been there, done that. Sajnos nem ilyen egyszerű. A komfortért kell a sok vacak.
A szúnyogok már előbújtak. Ha olyan helyen aludnál, ahol már rajzanak, nem fogsz tudni tőlük rendesen aludni (volt már olyan, hogy inkább hazavezettem éjszaka, minthogy ott szívjak, azaz szívják, a véremet). Vagy ha esik... Ezért írtam a bivaksátrat, de sajnos nagyon drágán mérik azokat (100 GBP+). Én is azon gondolkozok, hogy magamnak készítettetek egyet, de sajnos sátorkészítők itthon csak sörsátrakat, rendezvénysátrakat csinálnak ponyvából.
Ez sajnos nekem is nagyon hiányzik. Gyorsan felállíthatós 2személyes sátram már van (tényleg 2-3 perc alatt kicsomagolástól kész, de sajnos csak korlátozottan vízálló), de az nem hátizsákos méretű, míg egy bivakzsák vagy bivaksátor van olyan kicsi.
Csak esőre részleges alternatíva lehet az ebayen is olcsón kapható hővisszaverő fóliás "vész-hálózsák", vízálló, hővisszaverő és kicsi.Még ha nincsenek is szúnyogok vagy eső, egy pokróc nem lesz elég. A minimum egy önfelfújós vagy felfújható derékalj vagy matrac, azzal másnap már nem összetörten, sajogva, hanem kipihentebben kelsz. Az önfelfújósba alig kell fújni, de drágább, elcsomagolva nagyobb méretű, vékonyabb (25-60 mm-ig vannak). A felfújhatóst nyilván fel kell fújni, de matraca válogatja, hogy mennyit kell bele fújni és mennyire macera felfújni vagy leereszteni. Nekem a Gelert 6tube vált be legjobban, Sportsdirectben kapni, 2500 körül volt, ha jól emlékszem; nem vízimatrac hanem túrás, vastagabb és ellenállóbb anyagból; kevesebbet kell bele fújni és könnyebb is (2-3 perc alatt kész), leereszteni meg csak ki kel csavarni, nem kell a cucáját szorítani.
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
Bogyó bá'
nagyúr
Én is ezt mondom: nagy a különbség az "egy éjszakát valahogy túlélni", meg a 3. napon is örömmel motorozni között.
Nekem a polifoam sem vált be a gerincporcsérvem miatt, az Aldiban 2 éve vett (6000 Ft-os) önfelfújós matrac viszont igen. Egy teszkós 5000 Ft-os kétszemélyes, de vízálló, duplafalú pici sátor és egy szintén 5 ezer forintos hálózsák adja ki a "készletet".Egy olcsó Louis-os hengerzsákot félig töltenek meg, 7-8 napi ruházat még mellé fér a tartalék cipővel együtt is.Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
alvaro
senior tag
válasz runner 125 #52938 üzenetére
Alig használom mostanság. Nem nagyon utazunk sehova. Ha mégis, gyakran annyit kell cipelni, hogy mégis kocsival kell menni. Ezt a múlt hónapban még tetéztem azzal, hogy belevágtam a lábamba láncfűrésszel, aztán ennyit a motoroscsizmáról meg a váltásról
Most már működik, bár felfele még elég szxr váltani. Egy hete át is ugrottunk Csókakőre (kemény 13 km innen...), ennyi volt eddig a nyári motorozásom
-
Topiccsendőr
addikt
Hat ez megint attol fugg, hogy ki milyen fordulaton indul el.
El lehet indulni sorketto 500 al 7000 nel, meg sornegy 600 al 10 000 nel, egy v2 1000 el ugyancsak 10 000 nel. (Csak a TL 1000R nel ugyeljunk a sajat maga altal zarodo kuplungra - na ott a meglepetes egykerek)
De nem ertem tovabbra sem ezt a v2 mizeriat. Sornegy 1000 el nem tudtam elindulni 5 szamjegyu fordulattal. Na az barmit odaver. Barmilyen v2 ot.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Xaels
félisten
Nem kell túl sok komfort azért. Keményen tudok aludni, évekig csináltam a derekam miatt az rendbe jött azóta. Régen is elvoltak az emberek a tábortűz mellett. Én is túlélem, itthon meg ráérek lazulni
A szúnyogok ellen azért relatív könnyen lehet védekezni. Nem kellenek csodaszerek, bár nem is hatnak sokszor. Megyerben kolléganő ilyen szúnyogriasztós karszalagot húzott. Kb. csak azt a karját nem csipkedték össze amelyiken volt. Reménykedem, hogy Tiszaföldváron lesz tűzrakóhely és lehet egy jó szalonnát sütni, a füstöt meg nem szeretik a kis vérszopó dögök.
PSN ID: Lord_Machine_X /// SYMPHONIC POSTAPOCALYPTIC REINDEER-GRINDING CHRIST-ABUSING EXTREME WAR PAGAN FENNOSCANDIAN METAL
-
Bogyó bá'
nagyúr
Pedig csak rá kellett volna húznia a szívatót!
(#52966) Xaels: magadat meg tudod győzni, de a rendszeresen túrázókat aligha....
szerk: bár tulajdonképpen még mindig bekéredzkedhetsz a kolléganőd sátrába....[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
HSM
félisten
válasz Topiccsendőr #52964 üzenetére
Hát, ha nyomaték maximumon indulunk, és feltennénk, hogy a kuplungcsúszás veszteségmentes erőátvitel (nem az), akkor 2800N állna az SV650 oldalán és 3700N a GSXR1000 K3 mellett.
De ez mondjuk nem egy túl életszerű helyzet szvsz, hogy 8400-on pörgetve kuplunggal játszva vezessünk mondjuk egy szerpentinen kigyorsításon, egészen 95km/h-ig (ennyivel megy egyesben a GSXR1000 K3 8400rpm-en). Egy gyorsulási versenyen oké, de a mindennapi közlekedésben nem igazán. Arról nem is beszélve, hogy nem vagyok róla meggyőződve, hogy kuplungcsúsztatás közben nem megy a kukába a hajtóerő jelentékeny része.
Amúgy nem akarok vau-vau, de az SV1000 is éppen 3700N-ra jön ki nyomatékmaximumon kuplunggal játszós üzemmódban egyesben. Persze, tény, hogy a sornégy1000 sportmotorok elmennek az ezres SV-től is főleg nagyobb sebességeken, mivel többet pörögnek és szűkebb a váltókiosztásuk. A lóerő se véletlen jóval több, hasonló nyomaték mellett.
A V2 mizéria oka pedig csupán annyi, hogy pl. egy 650-es SV-vel sokkal kényelmesebben, rugalmasabban, dinamikusabban lehet cikázni utcai tempók mellett, mint egy 600-as sportmotoron, ráadásul lényegesen kevesebb váltással. Az persze, nem kérdés, hogy egy sor4 600-as sportmotor nem utcai körülmények között gyorsabb nála, ahogy az ezres SV-nél is egy ezres sor4 sportmotor.
[ Szerkesztve ]
-
polimorf
tag
Emlékeztető!!!
Holnap Bősi motoros erőműlátogatás.2015. Július. 04.
2015. Július. 04.-re (szombat) kaptunk engedélyt.
Viszont a létszámot is le kell jelenteni, és az ebéd igényt is. Ezért még ezen a héten vasárnapig kérem jelezze (Privátban nekem) aki szeretne jönni, és külön jelezze ha ebédet is kér( hány motor, hány fő, hány ebéd). Az ebéd ára 3,50-4 euró. Ebben van egy leves, egy második és egy üditő.
7:30-kor gyülekező a Szendre OMV kúton.
8:00-kor indulás az útvonaltérképen található OMV benzinkútról Szentendréről.
10:00-kor lesz a találkozó a Vámosszabadi határátkelőn (oda én megyek a csapat elé). Onnan megyünk az erőműhöz.
11:00-kor kezdődik az erőmű látogatás
12:00-kor ebéd
Eurót mindenki hozzon magával!
Útvonaltérkép: [link] Kiindulási pont a térképen jelzett OMV kút Szentendrén.
A csapatot Mosquito34 fogja elvezetni a határig onnan én átveszem.
Aztán lesz még program, du. megtkintjük a közelben lévő tigrisfarmot.
Tigrisfarm: [link]Akik eddig jelentkeztek:
Mosquito: 1 motor 1 ebéd
Endroo: 1 motor 2 ebéd
V. STRYKER: 1 motor 1 ebéd
ShadOw: 1 motor 1 ebéd
SarokZs: 1motor 2ebéd
MZet: 1motor 2ebéd 50%
Archer: 1 motor 2 ebéd 50% (határon csatlakozik)
Jlt: 1motor 1ebéd
.mf: 1 motor 1 ebéd 90%
Gulyás Peti 1 motor 2 ebéd
-------------------------------------------------
Össz: 10 motor 15 ebédAz indulási pontra kérek mindenkit, hogy ne késve érkezzen, mert pontban 8:00-kor indulás.!
Már nem a tükröt nézem, hanem a következő kanyart. A tükörben már csak a mult van. A kanyar után a jövő!!!
-
polimorf
tag
-
pakriksz
őstag
Ja beláthatatlan kanyarban mindig csak tartalékkal, sajnos túl sok a vadbarom.
1 hónapja egy BMW ütött volna el hasonló szituban, és 3 napja egy áruszállító kisteherautó dobogókő felé a déli oldalon, bár mind2 jobb kanyarban, mert ők úgy gondolták hogy levágják kicsit ideális íven az én sávomban. De mivel volt tartalékom, kihúzódtam az út szélére.Egyébként a fokozatosságról: műszaki vizsgán sorban állva beszélgettem egy autós-motoros oktatóval, aki azt mondta, hogy már megvan a tervezet, hogy A kategóriás oktatáshoz 1000 cm3 motor lesz a minimum... ráadásul úgy hogy csak kb 2 év telt el csak azóta hogy min 500-ról 600-ra emelték. Szóval megint megszivatják a sulikat, ami nyilván a jogsi árakon is erősen érződni fog.
Troll (nemhivatalos definíció): az akinek véleménye nem tetszik nekünk/nem értünk vele egyet. (10-ből 9 fanboy ezt ajánlja) || Fanboy 8 in 1 (Intel, AMD, Nvidia, konzol, PC,+minden politikai oldal) hiszen "ahol nem mi vagyunk, ott az ellenség"
-
Daywalker
addikt
válasz pakriksz #52975 üzenetére
Te pedig mindent elhiszel, ugye?
Komolyan mondom, ezek rosszabbak mint egy nyugdíjasklub...a tervezet önmagában amúgy sem jelent semmit. Annyi ilyen volt már, aztán mind elhasalt. Egy ész érv sem szól amellett, hogy ezres motor legyen, amikor 40 kW-tól normál A jogsi kell már...hacsak nem lesz új kategória, de nem hiszem, mert az nem csak hazai hatáskör.[ Szerkesztve ]
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz V.Stryker #52974 üzenetére
Nekem már a reggeli merevedés deréktájt kezdődik....
(#52978) V.Stryker: ne röhögj, Te is eljutsz majd abba a korba, amikor már örülsz ha békén hagynak. Inkább motorozni megyek.....
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Daywalker
addikt
válasz runner 125 #52980 üzenetére
Ennyi...
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
Xaels
félisten
válasz V.Stryker #52974 üzenetére
2 gyerek mellett ez nem olyan nagy élmény. Pláne mert mindkettő korábban kel nálam ha nem dolgozom
Kicsit hangolok ha már fizuig nem maradt csak 1 tank benzin. [link]
PSN ID: Lord_Machine_X /// SYMPHONIC POSTAPOCALYPTIC REINDEER-GRINDING CHRIST-ABUSING EXTREME WAR PAGAN FENNOSCANDIAN METAL
-
polimorf
tag
-
Xaels
félisten
válasz polimorf #52984 üzenetére
Akkoriban még hitelesek voltak ezek a zenekarok. Mostanában már unalmasak, legalább is az új anyagaikban nincs erő-lendület-szenvedély. Minden idők legjobb Heavy Metal albuma is pörög ha már jönnek FEZEN-re [link]
Valakinek van tetováló ismerőse aki dolgozik versenyekre? Szívesen adnám a bőröm szép művekhez.
[ Szerkesztve ]
PSN ID: Lord_Machine_X /// SYMPHONIC POSTAPOCALYPTIC REINDEER-GRINDING CHRIST-ABUSING EXTREME WAR PAGAN FENNOSCANDIAN METAL
-
polimorf
tag
-
FIREBLADE78
addikt
-
Xaels
félisten
válasz polimorf #52989 üzenetére
Pontosan, volt bennük lélek nem szimplán csak egy termék volt amit el akartak adni.
Köszi, tényleg szépek a munkák amikről van fent kép. Sajnos a pelenka mellett nincs ilyen luxusra keret ezért is ajánlom fel a bőröm, ha van rá igény.
(#52991) Logeeen köszi, ránézek.
MÁS:
Erről mit gondoltok? Szerintem nem hülyeség többlet információval ellátni a mögöttünk haladót, de ebben a formában nem igazán értem mivel jobb. Sokkal jobb lenne ha a fékezés erejéről kapnánk/adnánk visszaigazolást.
[ Szerkesztve ]
PSN ID: Lord_Machine_X /// SYMPHONIC POSTAPOCALYPTIC REINDEER-GRINDING CHRIST-ABUSING EXTREME WAR PAGAN FENNOSCANDIAN METAL
-
Topiccsendőr
addikt
Ha mar a kuplungcsusztatas soran fellepo hove alakulo nyomatekot is figyelembe veszed, es ennyire preciz az egesz dolog, akkor mar tul sok a tenyezo, amit nem is tudunk, es szerintem egyaltalan nem is erdekes, marcsak a gyartas soran figyelembevett turesek miatt sem. Egyik azonos markaju es fajtaju motor barmely egyede sem rendelkezik ugyanolyan jellemzokkel motoreroben... Sem. A kulonbozo epitesi modok pedig jocskan elternek. Gumi, lanchajtas, tengelytav, kuplung. Baromi sok dolog van meg a motorblokkon kivul, amitol nem tudod atvinni a nyomatekot az aszfaltra. Pl a TL 1000R hulladek kuplungja, amivel konkretan nem lehet elindulni "eletszerutlenul". Maris ugy lenyomja egy 600 as is, mint a belyeget.
Nekem az az eletszerutlen, h 25 km/h nal megoldhatatlan problema ele allit egy v2-es motor. Az elobb emlititek az agyonelektronikazott autokat, es egy kuplungot annyira nehez csusztatni? Illetve nekem pont az az erzesem, hogy ilyen alacsony sebesseggel az ember a hetkoznapi eletszeru forgalmi helyzetekben nem is nagyon talalkozik. Vagy ha igen, eletenek igen keves reszet tolti ebben. Persze kulonbozoek vagyunk, van akinek ez tetszik.
En eleg sok motort kiprobaltam, a szempontrendszeremben annyira nem szerepelnek ezek a dolgok, hogy teljesen ertetlenul allok, hogy mi lehet az ilyen fajta problema egy sornegy vagy egy v2 esnel.
Sv 650 est kostoltunk ossze 05 r6 ossal. Termeszetesen az egy karbis sv volt, nem volt lehetosegunk injektorosra . Hat egyaltalan nem voltunk a nyomatekrugalmassagtol elajulva.
Aztan tl 1000 s-t hungaroringen ugyancsak r6 al. Nem tudom hogy, de egyesben nem hagyott el az ezres v2.
A kupungot ugy tudtuk kezelni, hogy be tudtuk loni a stabil munkapontot, termeszetesen itt is boven van ember es ember kozott kulonbseg. Tehat mondhatni leszarhato a konstrukcio, annyi de annyi mindentol fugg meg a motoron kivul is ez az egesz.
De a legelenkebb emlekem az, amikor a 01 es tl 1000 et kostoltam ossze egy 05 os z1000 el.
En imadom a v2 ot, de konkretan erezhetoen gyenge volt a sornegyhez kepest. Leszalltam a z rol az eletszerutlen gyorsitas utan, es az ugrott be, hogy attyaeg.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
mm89
őstag
Sziasztok a tudom nem apró, de hátha valaki szeretne venni mostanában :
[link]
2007 utáni z750 et szeretnék majd helyette. Van itt valakinek olyan?[ Szerkesztve ]
ELADÓ HONOR 8 32GB KÉK | ÚJ AKKUVAL! Ááá, így már nem is eladó!
-
HSM
félisten
válasz Topiccsendőr #52994 üzenetére
Nem azt mondtam, hogy nehéz csúsztatni a kuplungot, miért lenne az? Azt mondtam, életszerűtlen, hogyha valaki motorozik, akkor kanyar után kuplungcsúsztatással menjen. Lehet, velem van a baj, de én eddig minden motorom úgy használtam, hogy csak akkor és addig kuplungoltam, amíg kellett, elindulásnál és váltásnál. Se többet, se kevesebbet. Nekem az nem fér bele, hogy azzal nyerjek gyorsulást, hogy szétégetem a kuplungot. Persze, mint írtam, lehet velem van a baj.
A 25km/h csak a bólyázás miatt jött elő, hogy ott feleslegesen erős a kis V2-es más motorokhoz képest, tehát nem csoda, hogy ledobta volna a vezetőt, ha óvatlanul bánik a gázzal.
Ami a rugalmasságot illeti, ki lehet próbálni, SV-vel mész 3-4000-es fordulattal a városban 2-3-asban, és hirtelen húzol rá egy gázt elég szépen megindul, sor4 600-on viszont érzésre nincs olyan dinamika még ilyen körülmények között. Aztán lehet, csak érzésre becsapós, ezt nem tudom, nem mértem le pontosan.
Amúgy nekem ez a leírás tetszett nagyon a két motorról, sportmotoron: [link]. -
canniball
nagyúr
válasz polimorf #52969 üzenetére
Gyűjtsétek helyettünk is az élményeket; széles utat!
Xaels!
De hiszen pont a fékezés erejéről kapsz visszajelzést: ha nagyon tapossák a féket akkor villog a féklámpa (ha pedig nagyon le kell lassítani akkor ugye a vészvillogó is). Kár hogy ez csak extraként elérhető, nem hiszem hogy túl bonyolult/drága eszköz kell hozzá, szvsz legalább autók esetén simán adhatnák szériában.https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen