- Linux kezdőknek
- Már többen játszanak Kínában, mint amennyien Észak-Amerikában élnek
- Ha pornót néztél a neten, most megszívtad
- Aliexpress tapasztalatok
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- DIGI kábel TV
- Windows 95/98/ME "RAM bug"
- Zimbabwébe ment a Starlink
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Indiában gyárt Google Pixel mobilokat a Foxconn
-
IT café
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
-Mosquito-
őstag
válasz horvathkrisz #82649 üzenetére
Ismerem,majdnem vettem kéz alól egyet. Jó pár olajzót házi barkácsolást láttam már ami jónak tűnik. Jópofa amikor egy ~5eft terméket (lehet sokat is mondok előállításra) 5-6x áron akarnak eladni. Választék van.. [link], [link]
Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
-
horvathkrisz
addikt
válasz -Mosquito- #82651 üzenetére
Végül miért nem vetted meg? Használsz most valamilyet?
-
zgospel
őstag
válasz horvathkrisz #82649 üzenetére
Egy laikus kérdés: nem veri szét a frissen rápöttyintett olajat menet közben a lánc? Pl épp nyelezem neki amikor működésbe lép a láncolajozó.
Csak azért kérdem mert pl a Motul láncsprét ráfújás után ajánlott 15-20 percig száradni hagyni, különben jól összebassza a hátsókereket és környékét.https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
demars
addikt
válasz zgospel #82655 üzenetére
Mindegyiknek kell száradási idő. Ami nem tetszik ezekben a cseppentős kütyükben az, hogy sima olajat tolnak a láncra. Én inkább néznék olyat ami pumpás, leszűkített végű és porlaszt picit. Persze ja létezik ilyen.
Amúgy most kezdtem el használni a mol sprayt, k.va jó! Ragad, nem folyik el, sokáig rajta marad.Az áram alatt lévő alkatrész ugyanúgy néz ki, mint amelyikben nincs áram, csak más a fogása!
-
HSM
félisten
válasz horvathkrisz #82649 üzenetére
Te jó ég, 100 euró?!
-
demars
addikt
válasz Topiccsendőr #82657 üzenetére
Igen, sejtettem. Ezért se tetszik egyik sem. Ha nagyon kellene meg jó lenne gondolom az új túra gépekre tennének gyárilag. Árba beleférne
Az áram alatt lévő alkatrész ugyanúgy néz ki, mint amelyikben nincs áram, csak más a fogása!
-
HSM
félisten
válasz demars #82661 üzenetére
Amúgy akik használják, szinte mindenki nagyon elégedett ezekkel a rendszerekkel. Feltűnően mindig azok hőbörögnek, akik nem próbálták.
Igazából nekem is az egyetlen fejvakarós rész, amire nem találtam még ideális megoldást, hogy hogyan oldjam meg a csepegtetést, hogy:
-ne menjen semennyi a gumira
-teljes szélességében kenje a láncot
-ne kelljen nagyon szétbarkácsolni (fúrni/faragni) a motort hozzá[ Szerkesztve ]
-
zgospel
őstag
Senki sem hőbörög, normális társalgás folyik, kérdésekkel és többnyire válaszokkal. Ha ez felétek hőbörgésnek számít akkor nem akarok felétek menni.
Amin te vakarod a fejed az egyértelműen mind meg van oldva a linkelt szettben.
(#82659) horvathkrisz, szóval akkor ha jól értem a gyakorlatias használat úgy néz ki, hogy amikor hazaértem akkor feldobom középsztenderre, és akkor nyomatom neki a csöpögtetést. És soha nem menet közben, mert akkor csak szétcsapkodja az olajat mindenfelé. Jól értem?
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
HSM
félisten
válasz zgospel #82663 üzenetére
Nem rád céloztam, ne vedd magadra. Ahogy írod, az egy teljesen jogos kérdés volt, mindenféle hőbörgés nélkül. Főleg sportmotoron volt rengeteg hőbörgés a témában indított fórumban, és mindig olyanoktól, akik nem próbálták... Az vicces volt...
A videóban lévő rögzítés pl. jó lenne nekem, pontosabban egy hasonló, csak emelőszem alá rögzítve, asszem ahoz elemet készen is kapni az SV-re. Viszont amiatt aggódom, hogy így vajon kellő mennyiségű olaj eljut a lánc másik oldalára? Lehetett olvasni erről negatív véleményeket, volt aki emiatt barkácsolt mindenfélét, hogy a görgők mindkét felére jusson olaj.... Nekem sajnos erről nincs tapasztalatom.
És amúgy menet közben is működnie kellene. Nekem a "szett" (automata, pumpás) amúgy már kvázi kész van, csak a csöpögtetést kellene kitalálnom, és utána csak összerakni és használni....
[ Szerkesztve ]
-
-
-Mike-
addikt
válasz horvathkrisz #82659 üzenetére
Én nem akarok senkit megsérteni, de ekkora hülyeséget rég láttam már.
-
zgospel
őstag
válasz horvathkrisz #82665 üzenetére
Ezesetben akkor még mindig ugyanazt nem értem: a frissen rácsöpögtetett olajat hogy nem veri szét a lánc mindenfelé?
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
imibogyo
veterán
Ezért régi szívfájdalmam, hogy eltűntek a motorokról az MZ-n, Simsonon stb..-n látható láncburkolatok...
Lehet csak az idő szépíti meg az emlékeket, de azokkal soha sem volt gond ilyen téren. Tiszta sor, hogy más erőkkel is kellett azoknak a láncoknak megküzdeni, de szerintem a zárt burkolatnak is köszönhető volt, hogy még faterom 250-es MZ-jén sem nagyon emlékszem lánccserére (na jó elég "kicsi" is voltam ekkor még), pedig beletett rengeteg Km-t...
[ Szerkesztve ]
-
-Mosquito-
őstag
válasz horvathkrisz #82654 üzenetére
Mert 5eft lehet, hogy jobbat ki lehet hozni. Ez a csavard el fejét 30-35eft képesek elkérni, vicc. Már leirtam, most ezt használom. [link]
Láncolajzó:
El kell találni a csepegtetési időt/mennyiséget. Kb 30-50ms. Jól eltalálja az ember akkor minimálisan piszkol. Nálam a hátsó lánckerékre van vezetve. Tegnapi eső nyomai is láthatóak a felni sem dzsuvás. Majd el felejtem kb 600km van benne már.
Demars:
Kiskutya fa.. nem kéne még ingyen? Én rohadtul örülnék ha bmw lézer fényszóró lenne sok gépben. Jahh' 1M. Vagy egy vacak túra plexi 30eft dobozok 3-500eft széria tartozék lenne.. Bmw 1600 gt-re hátsó /topcase doboz szín, lámpával stb felszerelve közel 500eft..
[ Szerkesztve ]
Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
-
HSM
félisten
-
demars
addikt
válasz -Mosquito- #82671 üzenetére
Nem ingyen! De lehet kérni (felár ellenében persze) új moci vásárlásakor extraként gyári automata láncolajzást?
Az áram alatt lévő alkatrész ugyanúgy néz ki, mint amelyikben nincs áram, csak más a fogása!
-
-Mosquito-
őstag
válasz demars #82673 üzenetére
Biztos megoldható van az a pénz. Gyári láncolajozó nincs,olyan van amilyet linkeltem + még több féle/fajta. Kiválasztod melyik tetszik, megrendelik felszerelik. Vagy szeretnél egy Garmin gpst 180-250eft kiválasztod megrendelik, felszerelik. Mondjuk ha kp-val fizetve viszed a mocit akkor valamelyik extra árat elengedik vagy olcsóbban kapod meg.
Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
-
Gaboman
nagyúr
Ne legyetek már ennyire kényelmesek, 1000-2000 kilométer alatt kell újratisztítanod és kenned egy láncot.
Most nehogy már ez akkora megterhelés legyen, a lemosása kb 5 perc, aztán megvárni míg megszárad, utána befújni kb 1 perc, utána hagyni állni.Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
zgospel
őstag
válasz Gaboman #82676 üzenetére
Én eddig a legmagasabb szám amit hallottam az a 800 km-es fújkálás volt, de inkább 5-600-ról regéltek emberek. Esőben való használat esetén pedig egyből.
Most akkor kinek higyjek?Ha van középsztendered akkor viszonylag egyszerű a fújkálás, ha csak oldalsztendered van akkor azért macerásabb jóval.
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
CyberPunk666
senior tag
válasz zgospel #82681 üzenetére
Függ a spraytől, az időjárástól (nem csak az esőtől), az egyéb környezeti dolgoktól (por).
Megnézed, hogy mikor kezd kifényesedni, akkor fújod.
Ennyi.
Mindenkinek más fog kijönni és ezek együttes hatása akár többszörös különbséget is okozhat, de még két fújás között is lehet nagyon más az idő, ha mások a körülmények (pl a hőmérséklet, szálló por). -
Topiccsendőr
addikt
-
CyberPunk666
senior tag
válasz Topiccsendőr #82684 üzenetére
Miért, nincsen igazam?
-
Topiccsendőr
addikt
válasz CyberPunk666 #82685 üzenetére
Nem tudom.
Sosem foglalkoztam ennyit ilyenekkel, csak raultem es mentem.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Lomha 8V
addikt
Imibogyó, bontanak egy 92-es CBR1000F-et, ha érdekel, akkor dobj privit és adok számot.
-
CyberPunk666
senior tag
Én tologatom a motort a fújáshoz ^^
Miért kell emelő, meg középállvány? Max kényelmesebb picit... -
-Mosquito-
őstag
válasz Gaboman #82676 üzenetére
Nálam az kb 1 órás meló. Felni,kuplung dekni le/belülről majd zsírzás a tengelyt,láncvédő le fogaskerekek ezeket is puceva. Te is? Hányszor szoktad 1 évben?
zgospel:
Akkor fújód amikor már fényes (illetve azt már nem várod meg, mondjuk szürkés) a láncszem ez függ milyen sprayt használsz és milyen az időjárás. Tisztítani meg akkor kell amikor te úgy érzed, hogy dzsuvás már a szemednek. Ez lehet 3-6ekm között is,passz egyén függő.
[ Szerkesztve ]
Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
-
V.Stryker
nagyúr
válasz CyberPunk666 #82690 üzenetére
Haver a Hayabusát ráfordítja az oldalsztenderre és megkér valakit, hogy fújja be.
Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.
-
demars
addikt
válasz -Mosquito- #82675 üzenetére
Pont erre akartam utalni Nincs gyári, egy komolyabb túra gépen sem, hanem felszerelnek utólag egyet ( amihez ugye nincsenek gyárilag furatok, rögzítési pontok) aztán lehet nézegetni a gyorskötözőket
Félre ne érts! Nem tervezek ilyet venni és felszerelni, de érdekel a DIY része, a megbízhatóságuk, stb.Persu: Ez a másik dolog. Nem kell "porlasztani" csepeg az olaj, de hova? Erősebb szél, vagy menetszél félre is viheti a cseppeket. Ha túl közel kerül az olajzó vége akkor a lánc bele érhet. Szóval át kell ezt gondolni.
Anno írtam, nálunk a legtöbb gépen automata zsírzó és olajzó kütyük vannak. A láncoknál ilyen fém kis kefék hozzáérnek a lánchoz azokon csorog az olaj. A láncok tiszták és szép fényesek, kellően olajosak. Eloszlatja az olajat ez a kefe. ( persze ilyet se tervezek felszerelni a motorra )Az áram alatt lévő alkatrész ugyanúgy néz ki, mint amelyikben nincs áram, csak más a fogása!
-
canniball
nagyúr
válasz -Mosquito- #82691 üzenetére
Ilyet szerintem rajtad kívül csak runner és Kolondrum csinál.
https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...
-
demars
addikt
válasz canniball #82696 üzenetére
Fenét!
Nálam is egy komplett délelőt a motor mosás. Lánc az kb egy óra, jól mondják ( ha le is mosom)
Múlt héten így tettem, kipróbáltam az új Kínai lánctisztító kefét, rohadt jó! Erős a sörtéje és levisz minden dzsuvát! Petróleummal nyomtam, azt adtam a lánckerekeknek és a felninek is. Utána bő mosószeres vízzel megyek át mindenhol. Száradás, szárazra törlés, majd zsírzás (lánc). Összes fényezett elemet waxolom, fekete műanyagokat arra való cuccal kezelem.
Egyedül ott ku.tam el, hogy nem tettem papírt a lánc mögé fújáskor és a szél az apró zsír cseppeket elfújta, emiatt került a tankra meg az ülésre is. Azt takaríthattam ismétAz áram alatt lévő alkatrész ugyanúgy néz ki, mint amelyikben nincs áram, csak más a fogása!
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz horvathkrisz #82667 üzenetére
Miféle "automata" láncolajzó az, amivel menet közben folyamatosan sz*rakodni kell? Rendes motoron van középállvány,egy jó láncspray-t meg elég 500 km-enként fújkálni....
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
-Mosquito-
őstag
válasz demars #82693 üzenetére
Pl megoldások. [link]
Alsó kép, [link] onnan hogy fújja le a szél vagy hogy/an ér bele a lánc? Komolyan érdekelne. A neves olajozó szettek hülyebiztosak,le van írva mit/hova tegyél mennyit csavarj rajta az mennyi csepp/ms. Ami lejön az a láncról fog,úgy ahogy a gagyibb sprayel.
A fém kefe a láncon tud akár 100-200-250Km/h sebességen olajozni? Ő gyűrű van rajta?
Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Linux kezdőknek
- Már többen játszanak Kínában, mint amennyien Észak-Amerikában élnek
- EA Sports WRC '23
- Politika
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Asztalos klub
- EAFC 24
- Apple iPhone 15 - a bevált módszer
- Ha pornót néztél a neten, most megszívtad
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen