-
IT café
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
Pocee
senior tag
válasz runner 125 #8350 üzenetére
Most nézem,hogy a Momo is viszonylag ilyesmiket gyárt,fel kellene majd próbálnom valahol,na mindegy azért kössz a segítséget...ha véletlen összefutunk behívlak egy fagyira
Mr.Brightside
-
ALI_G
veterán
válasz Daywalker #8341 üzenetére
Nem tudom melyik képen látsz vízpumpát, én nem ismerném fel
persuader: ha kipróbálom, akkor azért a blokkról hamar kiderül, hogy mennyire szutyok. Persze nem minden. Váltóról ritkán hallottam bajt, sűrűn előfordul vele vmi baj? 10 éves, első olajcserénél sokat elmondana az olaj színe Ebbe még 10w40 kell, ugye?
yodamastah: a segédvázat 2009-es modellről vették, nyilván atomra törte a tulaj. Melyik a kormányütköző? Hol kellene nyomokat keresnem?
"A villaszög a helyén legyen" Ezt hogy lehetne ellenőrizni?
"A futomu olyan amilyen, elobb utobb azzal ugyis foglalkozni kell." Ez alatt mit értesz?Ahogy az ábra mutatja, nem értek a motorokhoz még!
600-ig belefér, jó lenne ha később is eladható lenne, mert hiába kerül most 400-ba ha eladhatatlan 2 év múlva.
-
yodamastah
őstag
Kormany utkozo az ami nekiutkozik a vaznak, hogy ne forogjon tovabb a kormany. Ha elesel altalaban meguti a vazat. Ha nagyot kap akkor a kormany utkozo letorik. A vazon mindenesetre nyomot hagy. Ha mely nyom van a vazon akkor jo nagyot kapott. En eloszor ezt szoktam megnezni, ha nincs ronda nyoma a vazon, akkor eselyes hogy oriasit nem estek vele, de legalabbis nem porgott osszevissza a motor... Persze ez sem 100%, minden eses mas.
Villaszoget ugy lehet ha lezerrel bemereted a vazat Tengely tavolsagat is meg lehetne merni egy biztosan nem lezuzott motorrol. MOndjuk nem a hatso tengelyhez kepest hanem ffix ponthoz kepest a vazon.
Ha palyazni akarsz vele akkor a futomuvet rendszeresen karban kell taratni. En azonnal ezzel kezdenem.
Kesobb eladhato az valoszinuleg rendszamos motor lesz amit kivonva tartasz forgalombol. A gond csak az hogy ehhez at kell irni a nevedre ami nem keves penz. Az enyem elado 650-ert a tuning cuccok nelkul (gyari futomu, gyari kipufogo rendszer)
-
ALI_G
veterán
válasz yodamastah #8355 üzenetére
Futómű karbantartás milyen időközönként kell, miket kell cserélni, kb. milyen költségekre számítsak?
Múltkor 1000 Ft / ccm árat mondtál gondolom tuning cuccokkal értetted.[ Szerkesztve ]
-
Djuree
félisten
válasz runner 125 #8354 üzenetére
az nem szék, az a protektor része
LEGO gyűjtő és moc építő (munkát is keresek, bármit ami LEGOval kapcsolatos!), tankász, bringás, WH40k fan, MacGyver
-
yodamastah
őstag
Attol fugg mennyit motorozol, es milyen szinten. Amator versenyzoknek ajanlott 1 szezononkent 1x a rugostagban, es 2x a villaban cserelni olajat. De ha csak ugy hobbi palyazgatsz akkor is erdemes evente 1x megejteni. Ha te kiszeded a villat es a rugostagot, akkor nem olyan draga a csere. Olajakat persze ki kell fizetni, meg lesz a munkadij is biztos egy 10es. Erdemes olyan embberel csinaltatni aki kifejezetten futomuvel foglalkozik.
Azt is csinalhatod hogy fosol bele es mesz amig nem erzed hogy mar nagyon szar a motor. Mentem en is olyan olajjal a vilaban hogy 20e km volt benne. Szar is volt. Hidegen mint a mez, bemelegedve meg mar nem csillapitott. Utcara teljesen ok volt, de palyan a terheles sokkal nagyobb, es ott sokkal fontosabb is hogy jol dolgozzon a futomu. Mindenesetre az igen valoszinu hogy a 39e km-es gixxerben a futomu az vagy soha nem volt karbantartva, vagy hogy jo regen
Persze a tuning cuccokkal irtam ezt az arat. Sajnos igen valoszinu hogy nem fogja senki megfizetni ezeket az extrakat, inkabb visszarakom a gyari cumokat, es kulon adom el ami megmarad. Van amire mar most van vevom A motor amugy most van nagyszerviz alatt. Friss olaj megy mindenhova, futomube is
[ Szerkesztve ]
-
yodamastah
őstag
Ja amugy a villabol a tuning szelep kitet nem tudom kivenni, az marad benne
-
ALI_G
veterán
válasz yodamastah #8358 üzenetére
Szerintem Békéscsabán-Szegeden nem találnék olyan embert aki csak futóművel foglalkozik Hondában 24 ezernél cseréltem első teleszkópokban olajat. Az első szerelő akihez elvittem kb. lehülyézett, hogy minek akarom kicserélni, hiszen még nem folyik sehol ráhagytam és elvittem a "bejáratott" szerelőmhöz.
Én feltételezném, hogy soha nem volt karbantartvaHa valamelyik hétvégén mész pályázni, akkor lehet megtekinteném a paripát.
-
Topiccsendőr
addikt
Nem értem a kérdést. Ha sötét az olaj, az csak azt jelenti, hogy tette a dolgát, nem azt, hogy szar valami. Hogyhogy még 40 es olaj kell bele? Vizes sornégybe mindig 40 es kell. Léghűtésesekbe kell általában 50-60.
Kipróbálásnál csak hatalmas bajokat szúrhatsz ki. Rá kéne rakni szívócsődiagnosztikára, olajnyomást mérni, stb. Addig hasraütés szagra mondani, mi a baja.
[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
yodamastah
őstag
"a segédvázat 2009-es modellről vették, " Ezt most latom. Az a segedvaz fix hogy nem 2009es modellrol van Palyagepeken hasznalnak neha ilyen cso segevazat mert ez inkabb torzul nem torik el azonnal mint a gyari alu vaz. Ezzel elesel, visszahajlitgatod egyenesbe aztan mehet tovabb. A farokidom, az 2009es.
[ Szerkesztve ]
-
runner 125
nagyúr
Megoldás a trafi ellen?
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
TayRol
veterán
válasz runner 125 #8364 üzenetére
tetszik.
-
Integra
titán
válasz runner 125 #8364 üzenetére
végre valami értelmes dologra is jó, meg erre is
[ Szerkesztve ]
...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
ALI_G
veterán
válasz Topiccsendőr #8362 üzenetére
Nekem mintha remlene hogy ahogy korosodik a motor ugy mas olajat ir elo a gyar. Nem sok hasznalt olajat lattam eddig.
-
boogie84
veterán
válasz runner 125 #8364 üzenetére
Olcsóbban is meg lehetne úszni... Egy ipad drágább mint a bünti... Sok büntinél már nyilván nem, de nem kell úgy menni. Ilyen egyszerű.
A sütiknek is szükségük van szeretetre.
-
.mf
veterán
Szerdától 8Ft-tal olcsóbb a benya Lehet, hogy mégis lesz még 400 alatt a benya?
Ha már benzin,
Inti, kíváncsi lennék a véleményedre, akinek a benzinkereskedelemhez több köze volt: mit tesznek mostanában a benyába, ami miatt kevésbé áll el? Tegnap beszéltem erről apámmal, s mesélte, hogy kb 10 éve néhány marmonkanna benzint kivitt a telekre, szükség esetére jeligével, mert ott elég nagy körben sehol nincs benzinkút. Az öreg Opellel ment, ami alacsony fordulaton kicsit kopog és néha rángat alacsony fordulaton, de hát öreg és sok km van benne. Kinn a telken töltött a régi benyából, s érdekes módon nem csak semmi gond nem volt vele, de a visszaúton nem is kopogott annyira, s nem is rángatott. Viszont, miután újra itt megtankolt, visszatért a kopogás és rángatás...
Szóval a fél év alatt tönkremenő maiakkal ellentétben a régi benzin még 10 éves korában is jó (jobb). Gondolom valami nem teljesen oldódó adalék az a maiakban, ami egy idő után kicsapódik.Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
Integra
titán
nem lesz sokáig olcsó, és nem hiszem, hogy 400 alá megyünk, mert ma éppen 2 dollárt erősödött az olaj és a ft is absz ingadozik a külső behatások miatt (görögök és spanyolok). tehát átmeneti az öröm, ez van, absz kiszolgáltatottak vagyunk.
alapvetően a benzin minősége amit (és ez a fontos!!!) beletankolsz az autódba vagy kannába, sok mindentől függ. ugyanis a finomítóban minden üzemanyag megfelel a normáknak, nagyon szigorú ellenőrzések vannak, nagyon megüthetik a bokájukat, ha ezeket nem tartják be. viszont a finomítótól elég hosszú az út az autód tankjáig. feltöltik a tartálykocsit, elmegy a kúthoz, csövön keresztül a tartályba kerül, majd a tartályból megint jó sok csövön az autódba. bármi bárhol lehet elöregedett, piszkos, a kutakon előszeretettel pancsolnak is néha, az adott adalékot nem öntik bele (ilyen is van), piszkos a tartálykocsi vagy a földbe ásott tank (ezeket előírásnak megfelelően időközönként takarítani kell) és még sorolhatnám. nagyon sok múlik az infrastruktúrán.
megmondom őszintén, hogy németeknél mindig tankolok 100-as benyákat, aral-t, shell-t etc.. és noha az intibe 98-as a gyári előírás, teljesen mindegy, hogy 98-as, 95-ös vagy 100-as ment, ugyanúgy gyorsult, nem éreztem szignifikáns fogyasztás változást, végsebességre is azonos volt az autó.
azt se feledd hogy ma már 5% etanol az előírás és európában már ugye piacon van az E10 is, tehát maga az üzemanyag minősége és összetétele is változik, mert újabb és újabb környezetvédelmi előírásokat szabnak az olajcégeknek, illetve az olajcégek is igyekeznek jobb minőségű üzemanyagot piacra dobni, amit a szabályok megengednek (pl most low-sulfur diesel üzemanyagok)....egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
runner 125
nagyúr
Ki vállalná be?
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
shiNIN
tag
válasz runner 125 #8374 üzenetére
Burkolt cruiser? Anyám. Gyönge, csúnya és valszeg még a szerelőm is csak nézne ki a fejéből, ha meglátná? Ennek nehéz ellenállni
Nekem inkább ez tetszik Motorozni pedig egyelőre a sajátom.[ Szerkesztve ]
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Integra #8373 üzenetére
azért van különbség a 95 és 98 as között is. A gyertyán simán látni, egyébként kellene érezned, főleg egy ilyen pörgős autónál. nem mindegy mi történik 9000 környékén, amikor rendesen feltöltődik a henger. Ha elváltod nyugisan, akkor persze semmi különbség. De nem hiába 98 van előírva.
még egy olyan kompresszióviszonynál is látni különbséget, amelyik 87 es benzinnel elmegy.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Integra
titán
válasz Topiccsendőr #8379 üzenetére
minimális lehet, hogy van. ellenben a saját tapasztalatom alapján meg azt mondom, hogy kb értékelhetetlen, emberi mércével nem érzékelhető. nem eszik sem többet, sem kevesebbet, nem megy sem jobban, sem rosszabbul, a járása a motornak ugyanolyan tökéletes, a gyertyák is könnyedén bírják a gyári 40e km-es ciklust. és kint azért nem győztem önteni bele a 100-as benyát is, hogy megérezzem megtudjam mi a frankó.. pont semmit sem ér. legalábbis akármilyen hegyes az én motorm, ennél nem volt különbség, egy idő után nem láttam értelmét a jóval drágábbat tankolni. lehet, hogy egy hiper cucc porsche vagy ferrari vagy amg megérzi, de az enyém nem. 6e km után cserélek olajat az autóban is, tökéletes állapotban van most is, égésnek, kopásnak, kompresszió vesztésnek semmi nyoma.
azt éreztem meg fogyasztásban egyedül, mikor a termosztátom 13 év után megdölgött. de az azt nagyon[ Szerkesztve ]
...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
HUNNIA1920
őstag
Sziasztok!
Nem rég beadtam a derekamat és letettem a nagy motor jogsit (korlátlant) és szeretnék venni egy motort. Túra/naked ami szóba jöhet.Amire gondoltam:
Kisebbek: Kawasaki ER-5, Honda CB 600F (Hornet),
Nagyobbak: Suzuki Bandit 1200, Yamaha XJR 1300, Suzuki GSX 1400.Kérdésem az lenne, hogy ha kisebb mellett döntök, akkor mennyire szenvedek hátrányt a Kawa - val? Tudom, hogy a Hornet egy jóval nyomatékosabb gép, viszont árban elég nagy a különbség (Kawa 300 - nál indul, Hornet 500 - nál), legalábbis nekem ez már soknak számít.
A másik, hogy érdemes-e nagyobb gépet venni, ha esetleg rászánnám magam a nagyobb kiadásra, vagy a Hornet illetve Kawa ER 5 bőven elég mindenre?
Köszönöm!"Amit a szem lát és a fül hall, azt az agy elhiszi."
-
doc
nagyúr
válasz HUNNIA1920 #8382 üzenetére
elso motornak boven eleg az 5-600 kobci, a liter feletti szornyeket felejtsd el
az altalad irt "kicsi" motorokkal boven el tudsz motorozni sokaig, nem fogod oket egy szezon alatt kinoniazert en a 300-ba kerulo ER-5-oket eleg nagy ivben kerulnem ki lehet persze fogni fonyeremeny gepeket, de erre kb annyi eselyed lesz mint a lotto otosre
(ha visszakeresel a topicban, anno en is ilyen arban akartam motort venni, de a sracok lebeszeltek rola - ezuton is koszonom minden topictarsnak duplaannyiert vettem mocit, de nem is bantam meg, ha belegondolok hogy miket sz0phatnek egy olcso, "csak vigye mar el valaki" motorral... )
[ Szerkesztve ]
-
.mf
veterán
válasz HUNNIA1920 #8382 üzenetére
Az attól (is) függ, hogy egyedül túrázol-e.
Egyedül az ER5 is elég (vagy ER6, ha modernebbet szeretnél). Végsebességben már itt is inkább a menetszél fog korlátozni.Valamint első motornak én nem biztos, hogy 1300-1400-as dögökkel kezdenék
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
runner 125
nagyúr
válasz HUNNIA1920 #8382 üzenetére
Jaja, egyetértek a többiekkel, szerintem is elsőnek 5-600ccm sor 2, sor 4 simán vállalható, de nagyobb, pláne ilyen nyomatékos tehenekkel ne kezdj, max jövőre.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
.mf
veterán
válasz runner 125 #8385 üzenetére
Szerintem pedig még jövőre se
Zsolti is bejárta a fél világot, de legalábbis 2-3 év alatt 40-50k km-t az ER6N-nel, mégsem ekkorára, hanem csak ezresre váltott, s úgy emlékszem ott a kétszemélyes teljesítmény, kényelem, pakolhatóság voltak a fő érvek.
Kicsi eltájolódást látok. 5-600-at kisebbnek mondja, akkor nem tudom, hogy az 50-125 minek számítana? Vagy ő akar Beteg utódja lenni? Tényleg, róla sem hallottam egy ideje, tavaly Kawa-napon megcsodáltam a ZX14R-t, de azóta nem nagyon írt.
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
HUNNIA1920
őstag
Akkor már csak az a kérdés, hogy melyik éri meg jobban: Suzuki GS 500 / Kawasaki ER-5 vagy inkább drágábban a Honda CB 600 Hornet? Előbbiek sor2 - esek kb. 50LE - vel, utóbbi sor4 - es 100LE - vel.
Idáig mindenki kivétel nélkül a Honda - t ajánlotta.
Kérdés, hogy van-e értelme a Honda +teljesítményének, ha mondjuk nem autópályán huzatom ki, hanem hétköznapi célokra használom. Felesleges 100 ezreket nem akarok kiadni."Amit a szem lát és a fül hall, azt az agy elhiszi."
-
TayRol
veterán
válasz HUNNIA1920 #8387 üzenetére
én a sor4-re szavazok. nagyon fogod szeretni és tovább is tudod használni, később "növöd" ki.
-
KubanitoS
veterán
válasz HUNNIA1920 #8387 üzenetére
A helyedben én is a száz lovas Hondát venném meg. Ha nem is használod ki a teljesítményét a mindennapokban teljes mértékben, akkor is jó a tudat, hogy egy erős, komoly motor van alattad. A plusz erőtartalék több esetben jó szolgálatot fog tenni, főleg, ha néha-néha mész egy kört vele városon kívül. Arról nem is beszélve, hogy ezt a 100 lóerőt lehet nem is fogod "kinőni" soha, magyarán hosszú távra is lehetne tervezni a géppel.
Nothing will stand in our way. I will finish what you started.
-
yodamastah
őstag
Ha ez szempont....1000es gixxert kell venni. Azt nem novod ki soha
[ Szerkesztve ]
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Integra #8381 üzenetére
Egy kopogásszenzoros lambda szondás autó még az előgyújtásba is beleszól egy másik benzinnél, szóval te nem érzed.
Mindegy nem érdemes ennyit beszélni róla. Van különbség, ez biztos.
Előnye a jobb benzinnek, hogy nem kokszosodik annyira a dugattyútetőn. Az a lerakódás eléggé bele tud szólni terhelésen a teljesítménybe.[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
alvaro
senior tag
válasz Topiccsendőr #8391 üzenetére
Biztos valamiben van, mindenesetre én tök mindegy, mit töltöttem Teresába (rengeteg anyagot végigpróbáltam), jobb nem lett tőle. Nagy néha rosszabb, de eléggé random, hogy mitől, ugyanazokon a kutakon máskor normális volt az anyag. Mikor én magam higítottam etanollal próbaképp (kb. E33-ra), az nagyon érződött, minden baja volt tőle, szóval többet nem próbálkoztam.
Egyébként leszoktam a válogatásról, úgyis összevissza mindenfele járok, ha épp nem ingázok, használom, ami szembe jön, próbálok legalább jó árat találni, de ha nincs, hát nincs. Annyi érdekesség volt, hogy az érdi lukoil (ország legolcsóbb kútja) 95-össel töltve nyáron is elsőre indult, pedig olyat nem szokott
Az persze biztos, hogy nem hangolták prémium benzinre.
[ Szerkesztve ]
-
Integra
titán
válasz Topiccsendőr #8391 üzenetére
ezzel tisztában vagyok, nekem is beállít mindent az alacsonyabb oktánszámhoz, de az életben nem érzed meg a különbséget a volán mögött ülve. egyszerűen annyira minimális, hogy érzésre nem kimutatható. valszeg műszerrel igen, de érzésre egészen biztosan nem. legalábbis nem 200 lóerőnél. ott ahol iszonyú nagy a peak power és minden ezred számít, ott lehet, pl dragsterek, negyedmérföldre épített autók. nálam sokkal többet számít, hogy a téli 195ös gumival megyek és az 5.5kg-os felnivel, vagy a nyári 215-ös gumival és a 7.7kg-os felnivel. ha negyed mérföldeznék, akkor folyhatna bele a 100-as, de minek? többet számít a jó start mint az hogy milyen a benya bele, startban meg ritka pocsék vagyok
...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
shiNIN
tag
A listájában az 5-600 igenis kisebb volt Az 50-125 pedig városi szaladgálós, országútra szerintem kevés. Ha valakinek van jogsija, egyetlen, nem csak városban használt motornak ésszerű nagyobbat venni, nem annyival drágább, mint amennyivel jobb s nem növi ki úgy az ember. Azzal egyetértek, hogy 5-600 köbcenti azért elég kell legyen kezdőmotornak Bár nem török pálcát azok fölött, akik valamiért nem így gondolják. Különbözőek vagyunk.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Integra #8393 üzenetére
Mz- n is érezni 20 lóerőnél. Utána kell állítani mindig a karbit minden környezeti tényezőhöz, de ezt egy injektoros blokk is megteszi. Nekem meg ez a tapasztalatom, nem kell 200 lóerősnek lenni.
Repülőgép benzinnel is jobban megy, hiába olyan a kompresszióviszonya, hogy semmi szükség rá.[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
yodamastah
őstag
válasz Topiccsendőr #8395 üzenetére
Hmm... jobban menni akkor fog ha tobb a kaloria benne nem?
"Utána kell állítani mindig a karbit minden környezeti tényezőhöz, de ezt egy injektoros blokk is megteszi." Ez alatt mit ertesz?
[ Szerkesztve ]
-
shiNIN
tag
válasz Topiccsendőr #8396 üzenetére
Hogy jön ide a 2000? Még Teresa, akinél 7ezernél letilt az elektronika, sem megy gyakran annyival, az tuti. Fogalmam sincs, az hova tartozik, de nem országúti tempóhoz, az tuti. Alvaro pedig igyekszik terhelni, hiszen ott jó a fogyasztás (persze alacsonyabb fokozatba váltás nem játszik, mert az megint nem jó), persze Teresa túl erős hozzá országúti tempónál.
Én már gyakrabban kihasználom Cili max. nyomatékát, én se vettem észre semmit, hisz annyi tényező van. Errefelé főleg a szél. Gyakori dolog, így jár, aki a Móri-árokba költözik. Inkább hidegen érzem, hogy hol erősebb, hol gyöngébb, elég durva különbségek vannak s tuti nem a szivató van tökmás helyzetben s a hőmérséklet se nagyon más. Néha kivételesen harmatgyenge és nem megy 60 fölé semmiképp, ez mondjuk egyszer volt. Általában rosszul gyorsul az első percekben, de olyan is volt, hogy úgy ment, mintha nem is lenne hideg. Gondolom, ez is múlhat a benzinen. Alvaro már írta, neki az indítás könnyűségét befolyásolja. A rotax blokknál elég feltűnő, ha hidegen elsőre indul, nem szokása. Teresa főleg meleg időben nem szeret azonnal indulni, ezt mondjuk nem értem...
{Lehet, hogy kissé kaotikusan írtam, bocs, most erre vagyok képes. Nem vagyok reggeli típus.}
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen