-
IT café
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
tboldi
nagyúr
Úgy néz ki, 2 hónappal azután, hogy visszaküldtem a fizetési meghagyást, végre utalni fogja a MABISZ a kártérítés anyagi részét, 1.178.000 Ft-ot (ebből -20% a kárrendezőnek/ügyvédnek). Nem sok...
A kárrendezőm kikéri majd az elszámolást, és megpróbálunk majd egy kicsit többet kérni, de azt hiszem, még egy új CB500X is nehezen fog összejönni...
-
tboldi
nagyúr
válasz Topiccsendőr #88102 üzenetére
Még ott lesz a sérülésekért járó részlet is (nem tudom, mennyi), de egyébként még ruhát is kell vennem.
A Full-Gas-nél van most egy 821 Dark ~4700 km-rel 2,9M-ért, azt elfogadnám.
[ Szerkesztve ]
-
freelanced
addikt
Üdv !
Ami még érdekelne, ki hogyan tisztítja a motort? Gondoltam "lemosom" mielőtt megolajozom a láncot, de nem tudom mivel érdemes mert gondolom nem tesz minden résznek jót a víz, vagy leginkább egy nagynyomású mosó.
Illetve ti hogy tisztítjátok a láncot? Valakinek bevált a Kettenmax lánctisztító? Nagyon nagyon retkes, úgy hogy lehet, hogy gyorsabb valami célszerszámmal, meg hát kényelmesebb is
Valaki használ valami külön szert a tank / ülés tisztítására, tudtok ajánlani valamit?
geresics
Igen igen ez a kefe kell nekem
Könnyebb lesz mint ronggyal nekiállni.
[ Szerkesztve ]
Gentleman, you had my curiosity, but now you have my attention.
-
Geresics
addikt
válasz freelanced #88105 üzenetére
Lánctisztításra - meg fogsz lepődni, de - lánctisztítót használok!
Ezt kombinálom egy jófajta (piros) kínai lánctisztító kefével.A többiről reménykedj, hogy Runner ad majd infót, mert nála pedánsabban senki sem tisztít motort!
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
tboldi
nagyúr
válasz Topiccsendőr #88104 üzenetére
Mondhatni.
Meg tudnám toldani a keretet kb. 1,6-1,7 millióval, ha eladnám a Jazz-t, de akkor meg nem lenne egy olyan közlekedőedényem, amit a mindennapokban nyúzhatok, télen is.
[ Szerkesztve ]
-
vendingo
veterán
válasz freelanced #88105 üzenetére
Én nem nagyon tisztogatom a motort. Néha leveretem távolról magasnyomásúval, kicsit áttörölgetem és kész is.
Lánctisztításra és kenésre is Motul cuccokat használok.Régi motorom mindig csillogott, csúszkáltak rajta a legyek, de az africa-nak jól áll a dzsuva, ezért nem rohanok egyből takarítani.
Régen szinte csak kézzel mostam, turtle wax termékeket használtam.
Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
ath
senior tag
Lezartam kormanyzarral, de valoszinuleg tulfordult egy kicsit, ugyhogy 4 ora alatt csutkara merult az aksim. Hat.. full beoltozve rohangalni valakiert, higy bikazzon be nem vicces. Fogytam 3 kilot garantaltan, vaaa
-
2thletme2day
őstag
Valakinek van tapasztalata ezzel a termékkel? Használ valaki ilyet? Ventz
-
Bogyó bá'
nagyúr
Ezt már egyszer én is megcsináltam a GS-sel, szerencsére nejem szólt hogy világít a motorom. Így nem merült le tökig, elég volt 5-6 órát tölteni az akksit.
(#88110) Sputnyik123: műmájerségnek tűnik, de attól még működhet....
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
zgospel
őstag
válasz Geresics #88071 üzenetére
"nem is értem néhány autós mire gondol, amikor elkezdi tolni neki."
Hát azt sokszor én sem. Hétfő reggel szmókendsármos B Corsa próbált jönni a seggemtől 2 centire. 50-ről negyedikben félgázon hagytam ott azt a kormoló idiótát. Kedd reggel meg a nyilván nem adócsaló ázsiai a tökömtudja milyen legújabb Q7essel akart valamit. Félgázon vártam hogy mit alkot a szerencsétlen, aztán kihúzattam a kettest és 2 másodperc múlva már sehol nem volt.
Persze mind a kettő a buszsávban parasztkodott előtte.De az egy jó kérdés hogy mire gondolhattak.
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
KoVee84
senior tag
válasz yodamastah #88096 üzenetére
Múltkor autópályán egy regi seat ibiza hagyott ott úgy 140-ről gyorsulva, hogy csak pislogtam, pedig visszarúgtam 3-ba. Füstölt, mint a gyárkémény, óra szerint 250-nél mentem el mellette
Ja, zx6r 2007, torlónyomással 136le[ Szerkesztve ]
-
zgospel
őstag
válasz Teasüti #88092 üzenetére
Hát, akkor szerintem valamit rosszul csináltál. 315 lóerős Porsche ellen ki se kellett húzatnom teljesen hogy lemaradjon. 360 lóerős összkerekes AMG A merci is lemarad, pedig autókhoz képest megy mint a kurvaanyja.
Az 580 lóerős Porsche, az igen, az megb*szott volna akkor is ha jól indulok el De azért 500 plusszos autókkal ritkán akad össze az ember.
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
Geresics
addikt
Volt egy tuning Golfos srác, aki miután megelőztük, sokáig jött mögöttünk a boszniai hegyekben. Kanyarokban, kigyorsításokban elmentünk, aztán az egyenesekben, lakott területeken ért utol minket mindig. Visszaelőzni sosem próbált. Amikor másokat utolértünk, akkor mi játszi könnyedséggel előztünk, ő viszont hosszú-hosszú percekre beragadt, aztán egy hosszabb egyenesben, olyan 180-ról lassított be újra mögénk. Mi mindeközben a saját kényelmes tempónkat mentük, 100-110 körül (négyen voltunk - a közös tempó sosem olyan dinamikus, mint egyedül). A Golfoson látszott, hogy küzd, hajt, nyomja neki, szabálytalankodik, gyorshajt lakott területen stb., csak, hogy tartsa velünk a "túratempónk". Mondjuk szemlátomást élvezte, mert vigyorgott, amikor kiálltunk előle tankolni!
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
Horvi
őstag
válasz Topiccsendőr #88104 üzenetére
Így már nem is annyira fontos kicserélni azt a fékfolyadékot igaz-e?
Hello darkness, my old friend...
-
Polemius
aktív tag
válasz Bogyó bá' #88081 üzenetére
Akkor SV vagy Dl...
(#88099) geresics
"Akit pedig a kanyarokban fogott meg az autó"Ezt így kijelenteni... Mintha nem lenne még millió paraméter. Pl. helyismeret.
De gyere el ide, van itt egy 10 km-es szakasz, 65 kanyarral, 250m nettó szintkülönbséggel.
Kapsz 5 másodperc előnyt, én utánad indulok. Nem is motorral, hanem egy ford transittal.
Ha utolérlek, enyém a motorod, rendben?Biztos vagyok benne, hogy tökéletesen tudsz kanyarodni, te oktathatnád a vezetéstechnikai oktatókat.
Én nem vagyok különösebben tehetséges (motoron meg még kezdő), de szerintem lesz egy új motorom.
Pusztán azért, mert naponta 3-4x megteszem ezt a távot oda-vissza, és még azt is pontosan tudom, hogy hol fogsz leesni az útról ha mégsem értelek utol... -
AllTheBest
senior tag
Na ma sikerült mennem egy korrekt gs 500-zal. Azon kívül, hogy alul nyomatékos, egyáltalán nem erősebb mint a kis rs-em, ezen a gs tulaja is meglepődött Gyorsulást nem sikerült összehozni, mert sokan gyűltek a végére össze azon a helyen ahol megnéztük volna mit tudnak a gépek, de azért itt egy kis hangminta: [link]
2t-hez képest szerintem elég korrekt hangja van, bár a videó nyilván nem adja annyira vissza, a telefonom ennyire volt képes
A váltás kicsit lassú még, mert még túl nehéz behúznom a kuplungot...Esetleges elírásokért elnézést kérek, kevesebb ujjal nehezebb pontosan írni :) ---> Xiaomi Mi 9T 128gb
-
vlevi
nagyúr
válasz Bogyó bá' #88074 üzenetére
Ha hiszed, ha nem, ezzel én is így vagyok, a DL650-el.
Nincs szívem agyon forgatni, de amikor a Gaberl hágóra a túravezető egy Multistradaval megy fel, a többiek pedig GS-el (nem öccáz, hanem 1200) vannak, akkor bizony visszább kell kapcsolni, hogy az egyenesekben egyáltalán gyorsuljon szegényke[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz AllTheBest #88123 üzenetére
Inkább a súly, nem? Az RS kb. 50KG súlyelőnye nagyon komoly fegyvertény.
-
AllTheBest
senior tag
Ezért mondom, az a nagyjából 15-20 ló különbség a súlykülönbség miatt nem érződik, ha eléri a megfelelő fordulatot az rs, akkor érzésre ugyan úgy húz, mint a gs. Persze azért először furcsa volt, hogy alul is kb úgy megy a gs, mint 6-7ezres fordulatnál ,de abszolút nem érzem úgy, hogy előrébb lennék ha lecserélném az rs-t egy gs-re, mert sokáig gondolkoztam rajta...
Ha elköldi a srác a videót, akkor a gs-ről is feldobom ugyan ebből a szögből, látni is, hogy kb ugyan úgy megy a két motor
[ Szerkesztve ]
Esetleges elírásokért elnézést kérek, kevesebb ujjal nehezebb pontosan írni :) ---> Xiaomi Mi 9T 128gb
-
Geresics
addikt
válasz Polemius #88121 üzenetére
Gondolom viccnek szántad, mert ha komolyan gondolod, akkor baj van odabent...
"Pl. helyismeret" - nyilván észrevetted, hogy általánosságokban beszéltünk. És igazad van! Egy 3 kerekű Piaggio Ape Max-al Pécs-Orfű között (dombnak lefelé!) anno én is sokakat előztem meg, pedig az 1 henger, 422ccm, 3 kerék, ponyvás plató, és fülke kombó!
"Kapsz 5 másodperc előnyt, én utánad indulok. Nem is motorral, hanem egy ford transittal." - ha széria a Transit, akkor lesz egy új Transitom!
"Biztos vagyok benne, hogy tökéletesen tudsz kanyarodni, te oktathatnád a vezetéstechnikai oktatókat." - itt egy kicsit elgurult a gyógyszerem, de rájöttem, hogy biztosan viccelsz! Soha nem mondtam, hogy jól motorozom, soha nem mondtam, hogy jól kanyarodok, épp ellenkezőleg: többször hangsúlyoztam, hogy kezdő, és annak is béna vagyok! Még csak nem is olyan motorom van, ami erről szól, mert ezek egyszerűen nem érdekelnek! Ha érdekelnének, akkor SM-et vettem volna, vagy egy pályamotort!
Viszont nem szégyenlem ezeket tudomásul venni, és nem szégyenlek évente több tréningre is menni! Márpedig egyetlen tréningről sem jöttem még úgy el, hogy butább lettem tőle!
Yamaha T-Max-os cimborám azóta hagyom pl. ott a szerpentinen, mióta tudom hogy kanyarban szabad használni a hátsó féket!*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
Gaboman
nagyúr
válasz AllTheBest #88127 üzenetére
Természetes hogy lehet olyan dinamikus a motorod, hiszen tényleg sokkal könnyebb, kompenzálja a kettő közti súly különbözetet.
Nekem is az EXC 250 SM simán tudta azt amit egy SMC 690, mivel 40 kilóval könnyebb volt mint a 690.Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
runner 125
nagyúr
Jól van, látom itt mindenki huligán, csak eddig kussoltatok.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
ALI_G
veterán
válasz runner 125 #88130 üzenetére
-
runner 125
nagyúr
válasz freelanced #88105 üzenetére
Első körben a nagynyomásút érdemes elfelejteni. Ez nem traktor.. sajnos megvan az esélye ha valaki azzal mos, kárt tesz a fényezésben, elektromosságban, de egyszerűen a hűtők bordáit is pikk pakk összehajlítja.
Érdemes 1-2 alap holmit beszerezni (Autoglym-re szavazok, nem olcsó, prémium holmi, de nagyon jó), ami már a fényezett részek mosásához elegendő, mint pl.:
- PH semleges autósampon (ha használsz wax-ot, nem viszi le)
- Mikroszálas kendők
- Mikroszálas mosószivacs
- Motortisztító (ha naked bike-od van, vagy látszik jó része a blokknak)Alap tisztításhoz ezek már elegendőek. Aztán létezik külön műanyagápoló, többféle wax, felnivédelem, üvegvédelem (plexi, tükrök, lámpák) gumiápoló (mármint nem a motorgumi), rovaroldó, stb., stb.
Ha valaki érdekel részletesen, leírom.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
AllTheBest
senior tag
válasz Gaboman #88129 üzenetére
Éreztem én, hogy erős az rs, de amikor utoljára mentem azzal a gs-sel, akkor még egy kis 80-as gépet hajtottam, sokkal erősebbnek tűnt akkor a gs, azért ért csak most így meglepetésként
És túlélte a mai napot a gép ami nagy szó
Esetleges elírásokért elnézést kérek, kevesebb ujjal nehezebb pontosan írni :) ---> Xiaomi Mi 9T 128gb
-
AllTheBest
senior tag
Közben megkaptam a gs500-ról is a videót, az biztos, hogy ennek kegyetlen szép a hangja [link]
Esetleges elírásokért elnézést kérek, kevesebb ujjal nehezebb pontosan írni :) ---> Xiaomi Mi 9T 128gb
-
mm89
őstag
válasz canniball #87936 üzenetére
Csütörtökön voltunk ott, tökéletes időjárás volt. 20 fok körül volt fent a tetején
Patika aszfalt, szinte 0 forgalom. Imádtam!Szombaton viszont a fogarason esett rendesen, az út is szar meg rengetegen voltak... Na az nem tetszett. Legalábbis motoros szempontból, mert egyébként szép hely!
ELADÓ HONOR 8 32GB KÉK | ÚJ AKKUVAL! Ááá, így már nem is eladó!
-
Teasüti
nagyúr
Ha már fékolaj, miért használunk DOT-ot, amit egy-két évente vagy adott kilométerenként cserélni kell?
Bringámban ásványi olaj van, még szerelőm mondta, hogy örökélet +1 nap, ha nincs baja. Évek óta benne van, nem eszi a tömítéseket és ugyanúgy működik a fékem, mint mikor megvettem.[ Szerkesztve ]
-
canniball
nagyúr
válasz runner 125 #88132 üzenetére
Írd le, "elbírja a papír".
https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...
-
Teasüti
nagyúr
válasz Geresics #88128 üzenetére
Pedig teljesen jogos, amit ír. Hasra ütésre fel tudok sorolni 4-5 okot, amiért nem vehettem fel a versenyt kanyarokban a kocsival. Technikailag ugyan semmi nem gátolt meg, hogy lefektessem a motort, de az nettó hülyeség lett volna az adott körülmények közt.
1. Nem volt helyismeretem,
2. Ismeretlen útviszonyok (minőség, kátyú, por, kavics, döglött- és élő állatok, egyéb nem belátható akadályok, stb.)
3. Nem belátható forgalom.
4. Semmilyen pályamotoros tudásom nincs.És ebből a helyismeret nyom leginkább a latban.
Ha tudom mi van a kanyar után, bátrabb vagyok. Ha esetleg ez egy kontrollált környezet (pálya) lenne, akkor meg tényleg ami a csövön kifér. A tudásom játszik talán kevésbé ebben a képletben. Már a józan eszem azt mondatja velem, hogy öreg... ...a sebességhatárt kétszeresen léptem túl, nem kéne kísérteni a szerencsém. Mert aki ezekkel a feltételekkel nálam gyorsabban menne bele teljesen vakmerően, az kamikaze.Ha a srác ismeri a kocsiját, tudja mire képes és tudja mit csinál, akkor teljesen esélytelen vagyok.
Én nem tudtam mit csinálok, én spontán motoroztam.[ Szerkesztve ]
-
imibogyo
veterán
Végre hazajött a motor. Nehezen, de már indítható. Fék és kuplung megjavítva. Tényleg csörög, de ezzel most nem tudok mit kezdeni, valamint tényleg nehezen indítható (szabadonfutót magyarázta a szerelő, erre majd visszatérek még a közeljövőben, van hogy másodikra elkapja a motor a fonalat, van, hogy csak tizedikre és közben olyan hangja van a gépnek, mint ha "megcsúszna" az indítómotor, néha mintha kattanna is (majd levideózom))...
Ami hátra van (esztétika most századlagos):
- benzintank és csövezés visszahelyezése
- burkolatok felszerelése
- rendőrök elkerülése a próbák alattHa minden rendben van, akkor 2-3 hónap múlva papíroztatás és imádkozás, hogy az új motorig hátralévő 1,5-2 évben ne menjen gallyra főelem és kezdő pályamotorként szolgálja a 6 évnyi kiesésem lefaragását, mire meglesz az utód...
Hétvégén remélhetőleg lesz is időm vele foglalkozni (bár még vasárnap is dolgozni fogok).
-
Topiccsendőr
addikt
válasz imibogyo #88139 üzenetére
Elcsuszik a szabadonfuto, azt le kell cserelni, egy szep osszeg lesz, de ami ennel is fontosabb, az a vezlancfesz.
Utana nyomhatja akar a keket is, leszarhato, azzal evekig elmegy, de ha egyszer osszeakad valami a vezlanc miatt, akkor rotty.[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
emre
veterán
válasz Topiccsendőr #88140 üzenetére
valahol olvastam vállalnak szabadonfutó felújítást...járható út?
A stabil diktatúra ugyanúgy társadalmi alku eredménye, mint a stabil demokrácia, csak az alku logikája más.
-
freelanced
addikt
válasz runner 125 #88132 üzenetére
Köszönöm!
+1, engem is erdekelne.
Gentleman, you had my curiosity, but now you have my attention.
-
-Mosquito-
őstag
válasz runner 125 #88132 üzenetére
Engem az érdekel, hogy mikor vagy otthon és hányra menjek..
Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
-
Khaosz55
addikt
Sziasztok,
kuplung bovdent mivel érdemes kenni? Gondolom a lánc spray nem jó mert nem folyik be teljesen. WD40 meg túl híg nem ? -
freelanced
addikt
A kormanyvegsulyt mennyire bonyolult cserélni? Lóg mindkettő es marhara zavar, remelem nem belül hajlott el valami ami macerasabb,csak a vegsulyt tarto csavar hajlott el..
Gentleman, you had my curiosity, but now you have my attention.
-
Polemius
aktív tag
válasz Geresics #88128 üzenetére
Általánosságban tettél sommás, kiterjesztő kijelentést, míg előtte konkrét helyzetről is szó volt, ahol szerepelt a helyismeret hiánya. Ezért is ajánlottam egy próbát.
Azt pedig egy szóval sem mondtam, hogy ha nem érlek utol akkor bármit is nyernél a dicsőségen kívül.
A transit egyébként is egy öregedő vas, kb 350e km van benne.
Ugyanakkor több százszor mentem végig az említett szakaszon, és kívülről tudom, melyik beláthatatlan kanyar után mi jön, mi nem, éppen melyik szakaszon vannak favágók, útkarbantartók, stb. Vannak egy sávra szűkülő részek, meredek, szűk kanyarokkal, meg jó pár meglepetés. Ismeretlenül nem fogsz lapon motorozni, mert nem tudod melyik emelkedő után esik ki alólad a hirtelen lejtőbe váltó, kanyarodó, hibás burkolatú út. Én meg igen. Ráadásul vígan elhaladok ott, ahol a tegnapi eső után hordalék van az úton, meg tele tobozzal, vagy éppen - mint ma hajnalban - és 2 km-en át van végiglocsolva az út, pont a motorral ideális íveken. Lehet, hogy víz folyt ki valamiből, de gázolaj is lehetett (rendszeres). Motorral meg ugyanott lábujjhegyen mernék.
És igen, vannak akik simán elmennek mellettem, a helyiek. De látszik, melyik motoros nem itteni, mert azok bizony szépen jönnek mögöttem, ha komótosan gurulok.
És bocs, hogy nem teszek mindenhová szmájlit.@freelanced
Amit eddig láttam, azt semennyire nem bonyolult.[ Szerkesztve ]
-
freelanced
addikt
Ponyvából ki milyet használ? Érdemes beruházni egy drágább ponyvára?
Nincs itt olyan aki Pesten tartja a motort? Esetleg azon belül is Budán?
Gentleman, you had my curiosity, but now you have my attention.
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Építő/felújító topik
- Elden Ring
- Fehér zakót öltenek a Super Flower platinás Leadex VII Pro tápjai
- Íveli az Oppo a Reno 12 és 12 Pro kijelzőjét
- Bittorrent topik
- Milyen TV-t vegyek?
- Milyen okostelefont vegyek?
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Retró játékgépet csinál egy applikáció az Apple TV-ből
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen