-
IT café
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Findzs
addikt
válasz Tikakukac #104094 üzenetére
"A vészfékrásegítés vagy más néven fékasszisztens (Brake Assist), de nevezik vészfék-asszisztens-nek is (Emergency Brake Assist)
A vezetők többsége vészhelyzetben nem nyomja meg elég gyorsan és intenzíven a fékpedált. A vészfék-asszisztens bizonyos paraméterek (fékpedál lenyomásának sebessége és mértéke) alapján felismeri a pánikfékezés szándékát, és automatikusan a maximális rásegítő hatást váltja ki.
Ezáltal a kisebb rutinú vezetők jobban ki tudják aknázni az autó fékrendszerének tudását: ők akár 20-25 százalékkal rövidebb úton állnak meg, mint fékasszisztens nélkül. Az ilyen rendszerek lehetnek mechanikus és elektronikus működésűek, de egyaránt a vákuumos fékrásegítő működésébe avatkoznak be. Nem azonos a fékrásegítővel."
"A fékrásegítő olyan szerkezet, amely a fékpedálra kifejtett emberi erőt megsokszorozza, azáltal, hogy valamilyen külső energiaforrás segítségével rásegítő erőt szolgáltat.
A rásegítő berendezés leggyakrabban vákuumos működtetésű: a benzinmotoros autóknál a szívócsőben létrejövő vákuumot hasznosítja, a dízeleknél viszont erre a célra vákuumszivattyút építenek be. "
A fékasszisztens 2009 -től kötelező az új autókban Európában.
"Az embereket nem az igazság érdekli, hanem a saját igazuk."
-
zgospel
őstag
válasz #24845312 #104100 üzenetére
Ismerős, én is volt már korábban, hogy úgy kaptam vissza az autót, hogy hiába kértem a fékfolyadékcserét, nem csinálták meg. Az indok az volt, hogy csak akkor nyúlnak hozzá, ha a fék egyéb részeit is piszkálták.
Hát bazmeg, nem mindegy nekik? Rutinos kezeknek 10-15 perc, meg ha esetleg igényesebb akkor rádugja a szoftvert hogy az ABS kockából is kipumpálják a cuccot, azt kész. Én meg fizetek. De ezek szerint nemUtána maszekhoz vittem, ott negyedszeri visszakérdezés után amikor látta hogy hajthatatlan vagyok ezügyben, akkor kicserélte. Majd végülis elkezdte mesélni, hogy hát igen, nem árt lecserélni, mert tönkre teheti az ABS-t. Akkor miről vitatkoztunk előtte legalább 5 percen át? Vagy ez a fajta vitatkozás a szolgáltatás kihagyhatatlan része?
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
ncc1701
veterán
válasz Tikakukac #104099 üzenetére
Én mindig is arról a vészfék asszisztensről beszéltem, ami a fenti cikken van. És tudok akkora satut nyomni, h legörbül a fékpedál. Nyilván egy gyenge kiscsajnál jól jöhet, az nem tud belerúgni a pedálba eléggé, de én sosem ezt ekéztem, akkor félreértésben vagyunk.
Ismerek jópár embert, akinek random fékezett az új kocsija, minden ok nélkül. Van, akinek pályán nyomott satut a vitarája, látszólag minden ok nélkül. Nekem ilyen nem kell, meg tudom ölni magamat az autó segedelme nélkül is, ha úgy döntök.
Ez olyan, mint az önvezetés, nincs kész, nincs tesztelve.[ Szerkesztve ]
-
Tikakukac
titán
válasz ncc1701 #104104 üzenetére
És tudok akkora satut nyomni, h legörbül a fékpedál.
A statisztika alapján nem, nem tudsz
Nyilván egy gyenge kiscsajnál jól jöhet, az nem tud belerúgni a pedálba eléggé, de én sosem ezt ekéztem, akkor félreértésben vagyunk.
Újabb hibás feltételezés. Nem az a gond, hogy valaki gyenge és ne tudná benyomni a pedált. Olvasni, olvasni, olvasni.
Ismerek jópár embert, akinek random fékezett az új kocsija, minden ok nélkül. Van, akinek pályán nyomott satut a vitarája, látszólag minden ok nélkül.
Én meg olyat, aki szerint "nem köll az ábéjesz, meg a nyugati okosság, 40 éve vezetek, nekem ne mondja meg a kocsi mit csináljak" na ő fekszik a nagymuter melletti a sírban 5 éve a fél családdal. Elfogyott a szerencse.
Nekem ilyen nem kell, meg tudom ölni magamat az autó segedelme nélkül is, ha úgy döntök.
Ez biztos, a számok alapján az emberek piszok jók ebben, pedig vagy ötször többet tudnak futóműből meg kasztniból is az autók mint 50 évvel ezelőtt. Csak az önelégült kivagyi emberek nem veszik azt figyelembe, hogy mi 50 év alatt semmit sem változtunk, ugyanúgy elalszunk, ugyanúgy pocsék a látásunk, a felmérési képességeink stb.
Ez olyan, mint az önvezetés, nincs kész, nincs tesztelve.Nem, nem olyan. Pont minden, csak nem olyan. Biztik lehúzva, ABS-ed ne legyen ám, légzsákok kikapcs, mert az is pukk-pukk és jujj-jujj stb. Legyél akkor férfi igazán
[ Szerkesztve ]
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
ncc1701
veterán
válasz Tikakukac #104105 üzenetére
Ha nem sajnálod a kocsidat, akkor megmutatom, hogyan tudom legörbíteni a fékpedálod, egyben elgörbíteni a kormányod. Enyémen nem szeretném.
Velem már nyittattak ki ablakot, mondjván csak be van szorulva. Bíztattak, h húzzam erősen, mert ennél erősebbnek látszom (akkoriban 110kg felett voltam, erőemeltem). Na, meghúztam, a tok bemozdult 2-3 centit, elszakadt a faltól, kilincs leszakadt. Ha nem szakad le, akkor kitépem az ablakot a falból tokostul. Szóval nálam a statisztika nem játszik. Én legörbítem a pedált, ha full rárugok, úgyhogy ilyesmivel nem játszom. Ugyanúgy bicajnál sem szabad teljes nyomatékot adnom, mert törik, szakad a teknika alattam.Amúgy tök jó, h kiforgatod a szavaim.
[ Szerkesztve ]
-
Tikakukac
titán
válasz ncc1701 #104106 üzenetére
Ha nem sajnálod a kocsidat, akkor megmutatom, hogyan tudom legörbíteni a fékpedálod, egyben elgörbíteni a kormányod. Enyémen nem szeretném.
Jöhetsz bátran. Random elindítalak horvátországba és egyszer csapok ki eléd egy őzet mondjuk hajnal 4 körül. A statisztika alapján a szád széle fog görbülni max
Velem már nyittattak ki ablakot, mondjván csak be van szorulva. Bíztattak, h húzzam erősen, mert ennél erősebbnek látszom (akkoriban 110kg felett voltam, erőemeltem). Na, meghúztam, a tok bemozdult 2-3 centit, elszakadt a faltól, kilincs leszakadt. Ha nem szakad le, akkor kitépem az ablakot a falból tokostul. Szóval nálam a statisztika nem játszik.De. Azt nem bírod magadba erőltetni, hogy a rákészülök és direkt kiemelek 400 kilót a fekdvepadon, vs hozzádvágok álmodból felkeltve 400 kilót, hogy na, itt van, az nem egy csoport.
Én legörbítem a pedált, ha full rárugok, úgyhogy ilyesmivel nem játszom. Ugyanúgy bicajnál sem szabad teljes nyomatékot adnom, mert törik, szakad a teknika alattam.
Amúgy tök jó, h kiforgatod a szavaim.
Befejeztem, mert nem érted meg.A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
saril
senior tag
válasz Tikakukac #104107 üzenetére
Hagyd a fenébe, az ember maxira keveri a fogalmakat, abszolút sötétben van! kár a vesződés.
Ő az az EGY aki erősíti a szabályt.Meg a leírása alapján több rajta az izomszövet mint agysejt.
Fékpedált pedig nem lehet emberi lábbal elgörbíteni, pont azért fékpedál, biztonsági cucc, írja hogy ő eltudja, de még sosem csinált ilyet. TROLL.[ Szerkesztve ]
Akkupakkok készítését, javítását, szerszámgépek, rollerek, kerékpárok akkufelújítását vállalom. Eladóak 18650 Cellák!
-
ArthurShelby
addikt
válasz zgospel #104102 üzenetére
Nekem az bajom, hogy már csomó mindent nekem, az autótulajdonosnak kell tudnom, amit az autószerelő nem mond, vagy nem tart lényegesnek.
Szerintem az már elégge benne van a köztudatba, hogy motorolajcsere 15ezrenként kötelező. De az, hogy ez konkrétabban mit takar (pl üzemanyagszűrő, pollenszűrő csere is esetleg) az már nem adott.
A váltóolaj csere is szintén egyre elfogadottabb, de itt is megoszlanak a vélemények, hogy kézinél milyen gyakran kell (valaki szerint itt is ugyanúgy 60ezrenként, mint az autómatánál).
A fékfolyadék cserére meg konkrétan a tulajdonosnak kell rábeszélni a szerelőt, hogy ugyanmár, csinálja meg.A rosszban mindig van valami megtévesztően jó, különben nem választanánk a rosszat
-
Tikakukac
titán
válasz ArthurShelby #104109 üzenetére
Kézikönyvet elolvasva azért elég sok ködöt el lehet oszlatni.
De ebben nyakig benne vannak a gyártók is, itt EU-ban leginkább. Amcsiban nézz meg egy ilyet. Basszus ott van benne minden, de minden mérföldre bontva. Ami itthon élettartam, az ott m-re bontva ott sasol.
Ami itthon egy komplett kormánymű, az kint megoldható csapágyra bontva is.Ennek az egésznek az oka, hogy a fogyasztói jogok sehol sincsenek, a lobbisták keményen megdolgoztak a pénzükért
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
ArthurShelby
addikt
válasz Tikakukac #104110 üzenetére
Az emberek nem olvasnak kézikönyvet (ezért jelent meg az rtmf), viszont az autószerelőknek ezeket tudni kéne!
Ha egy orvos házaspár hordja az autót általános szervizekre, tuti nem fognak benne soha fékolajat cserélni maguktól, csak akkor, ha külön kérik.A rosszban mindig van valami megtévesztően jó, különben nem választanánk a rosszat
-
Tikakukac
titán
válasz ArthurShelby #104112 üzenetére
Üdv 2022-ben. Ez a világ kegyetlen, aki lemarad az kimarad
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
csoszogi
tag
Mint laikus kérdezem, ha már a fékfolyadékoknál vagyunk (mint kiderült nem olaj). Tudtommal ez egy zárt rendszer, nincs olyan része ami közvetlenül a levegővel érintkezik, kb. olyan zárt, mint a motor hűtő rendszere, nem? (kupak tömítőgyűrűvel, nyomást bírja, 100 fok feletti hőmérséklet)
A kérdésem az lenne, ha zárt a rendszer, akkor hogy tud a külső levegő víztartalma beleoldódni, hígítani a rendszert?[ Szerkesztve ]
-
Pityka_
tag
Sziasztok!
2016-ban vettem egy 2011-es évjáratú Zafira B 1.7 diesel 81KW/110LE autót. Akkor volt benne 125000km. A vezérlése 120000-nél lett cserélve (szervizpapirok vannak róla). Jelenleg 185000 km van benne hat év eltelte után. Rákerestem a csere periodus idejére. Irták, hogy 120000km-nél. Azt is olvastam, hogy 5-6 évente.
Mikor lenne aktuális a csere megint?[ Szerkesztve ]
-
Tikakukac
titán
válasz ArthurShelby #104119 üzenetére
Most 2022 van, szóval de
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
gban
Közösségépítő
válasz ArthurShelby #104122 üzenetére
Ma volt első fékbetét csere a J Astrán, hallhatóan elkopott a jobb oldal, gyakorlatilag fémig kopott.
A bal oldalon meg még bőven volt a betéten.
Kb. 4 éve lett cserélve, talán 60e km ment bele.
Vizsgán hibátlan volt, nem mutatott eltérést a két oldal (nem ilyen betéttel ugye).
Előfordul az ilyen / valami nem frankó / bármi egyéb ötlet az eltérő kopásra, mit mondanátok?Postázást nem vállalok.
-
Tikakukac
titán
válasz ArthurShelby #104122 üzenetére
Ez egy szófordulat, engedd el pls.
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
#24845312
törölt tag
Biztos, hogy nem oké a két oldal közötti jelentős mértékű eltérő kopás.
Nekem a B Vectrán 19 éves korában volt először cserélve a fékbetét, és egyszerre a két oldal. Nem igazán volt eltérés a jobb és bal oldal között, meg egyébként sem lett volna értelme ennyi idő után külön csak az egyiket cserélni. Egyúttal új tárcsákat is kapott.
Őszintén szólva én a 60ezer km alatti elkopást is gyanúsnak találom, bár ez erősen függ a használat módjától. Nekem kb 200ezer km volt az autóban az első cserénél, bár tény és való, hogy nem városi autó volt napi használattal, hanem kirándulóautó. Nyaranta volt, hogy kapott 1 hét alatt 5ezer km-t, de javarészt autópályán (már amelyik országban épp volt egyáltalán autópálya, pl. Albánia). Télen meg pihent. (24 évesen még a gyári lengéscsillapító, váltó, kuplung, gyújtótrafó, stb., stb. van benne.) -
Petyyyyy
addikt
válasz Petyyyyy #104029 üzenetére
95%-ban igen.
Végül egy olaszországi 1.3CDTI bölcsőt sikerült szerezni. Azon a kipufogó felfogatását a két, nyíllal jelölt vasdarabbal oldották meg, ami pl más motoroknál nincs odahegesztve.
A nagyobb karikában lévő 4 lyuk mindegyikébe be van préselve továbbá egy menet, a kis karikában lévő helyen viszont az 1.3 esetén nincs - 1.7-hez viszont szükséges.Szemed az úton, pedál a padlón || Whatever, Im the star
-
addikt
válasz #24845312 #104126 üzenetére
Egyébként azt, h lehet megtudni, h egy betét + tárcsa páros összeillik-e?
A másik. Azt honnan tudom meg, h a betét puha vagy kemény?
Ügye a puha jobban fog (megfelelő tárcsával) cserébe jobban is kopik.Mindenkit egyforma külső inger ér, de egyén függő, h éljük meg :P
-
Kolty
aktív tag
Sziasztok. Megszűnt működni 2002.es c corsánk utastér fűtő ventilátora. Egyik fokozatban se működik. Merre érdemes keresnünk a hibát? Esetleg ha valaki bontott már ki fűtő motort, fotót szívesen látnék a szerelésről, hogy hol, hogyan miképp keressük, szereljük. Köszönöm.
-
Kolty
aktív tag
válasz Tikakukac #104133 üzenetére
Meddig?
Azt se tudom hogyan álljak neki.
Elvileg a kesztyütartó ki, aztán onnan hogyan, tovább.
Hány bolhát, patentot kell összetörni, szétszabni amíg kijön valami.
Ezek ugye azok a dolgok amik viszonylag egyszerűen szétszedhetők, de nem árt tudni, hogy hol keresse az ember a bolhát, patentot, csavart... Ha meglesz a ventilátor csatlakozója persze adok rá aramot aztán talán ki tudom szűrni, hogy mi.... -
addikt
válasz Tikakukac #104133 üzenetére
Nekem azért állt mert a szénkefe szorult a tokjában. Végülis mondhatnánk hogy venti kuka, de azért megcsináltam. Mondjuk árgus szemmel figyelem mindig hogy elindul-e.
5600X 2x16GB 6800XT | i5-3570 2x4GB 1050TI | MS Surface Book | iPad Pro 12.9 | iPhone X | iMac e2008
-
mohabá 007
aktív tag
válasz Kolty #104134 üzenetére
Van itt egy hasonló eset.[kép]
A bizti tábla ami a motortérben van, közelebbről:[kép]
Biztosíték: 45- utsatéri ventilátor 30A
Relé: R13- gyújtás segédáramkörök
Motortéri biztik, relék: [kép]Ha ez a rész rendben, lehet a ventilátor körül keresni a hibát.
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
Kolty
aktív tag
Nálam a klíma, szélv.fűtés jó.
Vezetéket viszont csak a külső, belső levegő állítóét látom. -
fesii
aktív tag
Sziasztok
Lett egy G astrám ami több mint két éve nem volt beinditva.
Mit lenne célszerű cserélni szerintetek? Én akksira olajra és gyertyákra gondoltam csak. Egyéb ötlet? 45ezer km van az autóba. Lassan van esetleg valami kötelező nagyobb szerviz? Több mint 20 éves ugye… sima 1.2 benzin kávédarálos -
Petyyyyy
addikt
válasz fesii #104142 üzenetére
Hátsó üléspad ki, ott a kis szerelőnyílás, üzemanyagot szépen leszívni. Esetleg ki lehet takarítani mert ott is van egy szűrő meg érdemes üzemanyagszűrőt is cserélni.
Vessetek egy pillantást a szíjra is, az ugye anyagából fakadóan akkor is öregszik, ha csak áll az autó. Jó eséllyel a klímagáz sincs már meg a rendszerben.
Szemed az úton, pedál a padlón || Whatever, Im the star
-
MaddeNNNN
őstag
válasz fesii #104142 üzenetére
Olaj, fagyálló, levegőszűrő, pollenszűrő, olajszűrő, benzinszűrő. Fékbetéteket + fékfolyadékot ha koszos, esetleg tárcsa ha nagyon nagy válla van. Szervó folyadékra is érdemes ránézni mennyire sötét/koszos.
To protect the sheep you gotta catch the wolf. And it takes a wolf to catch a wolf.
-
grizlisandor
addikt
Sziasztok!
Ismerősnek segítenék a 2016. évi B14NET motorkódú Mokkájának az időszakos szervízélésében, ~40k+ km van az autóban. Ha jól tudom ez egy láncos motor, M32 váltóval.
Helyi Opel szakszervízben ajánlottak neki egy olaj+szűrő, levegőszűrő, pollenszűrő és gyertyacserét. Kapott egy kedvezményes 90k-s ajánltott rá.
Könyv szerint motorolaj Dexos2 kell bele 5w30/5w40 vagy 0w30/0w40, gondolom 5w30 jó lesz bele.
Én egy fékfolyadékcserét, ha nem volt 2 éve cserélve és egy váltóolajcserét is eszközölnék az autón. Jól gondolom a váltóolajcserét vagy ráér még vele? Esetleg van még más kötelező csere is a kor vagy a futott kilóméter miatt?A vezérléscsere a szokásos, majd ha csörög?
Vízpumpa/hűtőfolyadék cserére van valami év vagy futásteljesítménybéli megkötés?Köszi a segítséget!
-
MaddeNNNN
őstag
válasz grizlisandor #104146 üzenetére
Váltóban mindenképpen, az M32 szeret megdögleni. Gyári GM kézi váltóolajból (akár a 2012 előtte akár a 2012 utániból) mehet bele 2.8-3 liter.
To protect the sheep you gotta catch the wolf. And it takes a wolf to catch a wolf.
-
dethroner
veterán
Üdv!
Muterék vettek egy 2006-as Z12XEP motorral szerelt C corsat. Javasoltam nekik egy gyertya cserét, és hogy 0242229699-BSC ezt a gyertyát vegyék. Kauffertől megjött, elvitték valami zugszerelőhöz, aki valami olyan indokkal nem rakta be, hogy túl hosszú bele. Nem értem, ha ez a gyári gyertya kódja, hogy lehet hogy nem jó?A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen