-
IT café
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
acel786
tag
Sziasztok
Az érdekelne hogy az Astra j nappali menetfény ()w21/5w-s halogén izzós) ledesítésére van-e valamilyen szabályos mód? -
farkas-j
őstag
válasz pvt.peter #83271 üzenetére
Benzines vagy diesel, ezt neked kell eldöntened, mégpedig az alapján, hogy hogyan használnád és mennyit mennél vele. Dieselt csak akkor éri meg venni, ha nem rövid távokra használnád és relatíve sokat mennél vele. Így már összemérhető a magasabb szervízköltség a kevesebb fogyasztással és nyomatékosabb motorral.
Nekem csak 1,4-es benzinessel van tapasztalatom. Az első Meriva A-t ( Z14XEP) 11 évig használtam, utána a lányomnak ajándékoztam. Utána vettem egy Meriva B-t (B14XER), amit jelenleg is használok. Imádjuk mindegyiket! Gondolom a korosabb A verzióban gondolkodsz. Szerintem nagyon jó autó! Ha nem vagy hajtós típus, akkor nyugodtan vedd meg az 1,4-es benzinest. Hálás, relatíve igénytelen motor. Ha korrekt oljcseréje van (időben 10-12ekm-enként megfelelő olajjal) akkor nagyon sokáig megbízhatóan elmegy. Olajcserétől olajcseréig az olajszint szinte nem változik. Egy "típushibája" van, a twinport szelep rudazat szokott kikopni, és az zörög is egy idő után. A miénknél még nem jelentkezik (kopp kopp). Az 1,6-os benzines hajlamosabb az "olajfogyasztásra". Az 1.6-os "típushibája" lehet a szelepfedélben lévő gumimembrán elöregedése, megrepedése.
Meriva A-ná előforduló hiba szokott még lenni az elektromos szervó rendetlenkedése. Ami viszont szinte minden Meriva A-nál (és jó néhány Opel típusnál) előfordul, az a csomagtartó ajtó kábelátvezetésnél a kábelek törése. Ezen már mi is túl vagyunk. Egy röpke óra alatt házilag is javítható, ha a forrasztás, barkácsolás nem áll messze tőled.
A lényeg, hogy szerintem egy nagyon megbízható, praktikus, szerethető autó! Én egy percig nem bántam meg, hogy ezt a típust választottam!Segédletek LG TV-khez: http://goo.gl/Brr7V4
-
Declare
őstag
válasz pvt.peter #83271 üzenetére
Tenyleg az a kerdes, hogy mennyi km t mesz es milyen körülmenyek között (ahogy irtak is).
Sok km es azok is jobbara hosszabb tavakon (ersd kb min. 15-20k km evente es ritka, hogy 1-2 km eket mesz). Emellett van ugy KP-d hogy mondjuk egy fel millio akar mikor rendelkezesre all, veszhelyzetben, javitasra, akkor dizelt vennek.
Ha sok a rövid tav, 5-10k km t mesz evente, vagy nagyon ki van centizve a büdzsé, akkor jobb a bekesseg es benzin.
Ha dizel es van merivabol is az isuzu motoros 1,7 cdti akkor az egy nagyon ajanlott motor.
-
Markizmark
addikt
válasz stickermajom #83291 üzenetére
Mannol Extreme 5w40, ez tudja a GM LL-A-025-t.
Ha többet szánsz rá akkor XADO 5W40 SM/CF Eco Drive, ez tudja a GM DEXOS 2-t, ami lefedi a GM LL-A/B-025-t.
A XADO-ban lévő revitalizáló fémkerámia elég jó cucc.
Mindkettő olajat használtam már, a XADO-val sokkal szebben jár, mondjuk drágább is.[ Szerkesztve ]
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Willie
őstag
Sziasztok!
171.000 km-es Z16XEP Astra G-hez Fuchs Titan GT1 Pro Flex 5W-30 4 L olajat gondoltam vásárolni. Jó lesz? Elég a 4l? Csak mert a gyári olaj 5 literes kiszerelésben van, a nagyobb motorok miatt lenne ilyen a kiszerelés?
Továbbá tudnátok olaj és benzinszűrőt ajánlani? Esetleg levegőszűrőt és pollenszűrőt (Behr azt hiszem, mert pattintós)?
Előre is köszönöm a segítséget.
Üdv.
-
Kronk
őstag
Sziasztok,
C Corsan szeretném a motortérbe vezető két esővíz kievezetőt kipucolni, tele van a fákról leeső ágak, tüskék, stb-vel.
Hogyan fogjak hozzá, csinált már más is ilyet?
Néha sajnos a vezetőoldalon bejön a víz és látom a motortérben, hogy tele van, nem oda való dolgokkalKöszönöm előre is!
http://totesz.myminicity.com/
-
Tikakukac
titán
Astra-n adta magát minden. Ablaktörlő le, gumicsík le, ablaknál is a csík le és utána spriccnik ki, végül már jött is lefele az egész. Így ahogy nézegetem annyira nem halálos a Corsa sem.
Ha van kézügyesség akkor bárminek neki lehet állni
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
Tikakukac
titán
10évig nem volt levéve, simán lejött. De nyilván férfiember síkosít, nyárra 4 doboz csavarlazuló meg 3 nagy flakonos féktisztítót rendeltem le a többi alkatrész meg tömítés mellé. Sokkal könnyebb úgy az élet
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
stickermajom
addikt
válasz Markizmark #83305 üzenetére
Köszi, szerintem a Mannol lesz. 10 ezrenként úgyis le van dobva róla. A hordós GM-nél egy fokkal talán jobb azért.
-
Jofi81
őstag
Anyósomék szeretnék lecserélni az autójukat, ezt a Zafirát nézték ki. Érdemes elmenni megnézni, jó vétel lehet? Én annyira nem értek hozzá, G Astrám van.
-
toth_janika
őstag
Sziasztok!
Lehet valahonnan megmondani, hogy a kiszemelt autónak milyen kódú motorja van? Kinéztem egy 1.8-as Astra H Twintop-ot, de nem tudom, hogy pontosan milyen motor van benne.Flickr - http://www.flickr.com/photos/toth_janos/
-
Jofi81
őstag
válasz molnarpeter #83320 üzenetére
20 km-re napi munkába járásra, hetente 30 km-re bevásárolni autópályán, havonta 120 km-re unokát látogatni nagyrészt autópályán.
-
-
Declare
őstag
válasz Jofi81 #83318 üzenetére
Jo lehet, nagyon jo motor, de azert par dolgot erdemes belekalkulalni. (Ha ez az isuzu motoros 1,7 cdti...de feltetelezem igen)
1. Ez az a km futas, ahol jo esellyel a valto csapagyak lassan vagy egeszeben megadja magat. Valszeg ugyan az van benne, mint az en astramban es akkor az egy kb 200 ezres felujitas minimum.
2. Ugyan csak itt lehet esedekes a kettöstömegü, ami megint csak ilyen 150-200k s tetel.
3. Vezerles csere, szürökkel, olajjal, vizpumpanal egy uj vetelnel ajanlott, itt raadasul aktualis is. Ugyan csak a 150-200k kategoria.
4. EGR szelep...nalam ennel a km nel kezdett el hülyülni. Elöször csak valami gaz hütö szelepet levagtak rola, de most mar ki kellett cserelni az EGR t (90 k körüli összeg)
5. DPF: attol függ, hogy volt hasznalva. Egy pucolas siman kinezhet neki (30k)
6. Gumik (?)
Ez igy eleg elrettentönek hathat, de nem szabad elfelejteni, hogy mindenhol ott van a "HA". Viszont mint worth case scenario, szamolni kell velük....ez nem jelenti, hogy sz@r az auto, minden autonak (plane a dizeleknek) megvan a maguk bajai, nyügjei. Ezzel kalkulalni kell egy idösebb diselnel. Csereben, ha ezek a fenti dolgok megvannak, akkor egy tuti kis verda lehet (motor szempontjabol irom legalabbis, azt ismerem).
-
proof88
addikt
válasz Luck Dragon #77330 üzenetére
Hello,
köszi az összefoglalót!
Próbáltam kattintható keresési eredményt csinálni, nem tudom nektek is működik-e, itt van.
Ez elvileg 2005-től listázza a C Corsákat. Szerintetek megéri ennyit kiadni egy kései C-re, vagy inkább már akkor egy korai D legyen?
Márkakereskedésből ajánlott használt autót venni? Végül is, egyből tisztább lenne a kocsi aktuális állapota, nem kell külön időpontot egyeztetni átvizsgálásra, ha magánszemélytől venném.
-
Jofi81
őstag
válasz Declare #83323 üzenetére
Köszönöm a válaszokat! Akkor végülis rendben lehet, elmennek megnézni. Sajnos ezek a dolgok bármilyen ennyit futott modern autónál előjöhetnek. Ha nem tud az ember új autót venni, ezzel kell számolni. Vezérléscsere meg alap, az tényleg szinte kötelező egy használt autónál (mondjuk az én G Astrámon nem kerül ennyibe...).
-
Declare
őstag
válasz Jofi81 #83325 üzenetére
"Sajnos ezek a dolgok bármilyen ennyit futott modern autónál előjöhetnek. Ha nem tud az ember új autót venni, ezzel kell számolni."
Ez pontosan igy van
Annyi talan, hogy a valtocsapagy az kifejezetten ezeknek (1,7 cdti + 6 sebesseg) a gyengeje. Masnak meg mas....cserebe a motor megbizhato, strapabiro es jo konstrukcio.
-
Tothgera30
Ármester
AstraJ izzócserével bajlódott már valaki? Mennyire necces megoldani?
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Feenyx
aktív tag
válasz toth_janika #83319 üzenetére
Hello! Ha 125 lovas akkor Z18XE, ha 140 lovas akkor Z18XER. Ha magánszemélynél van könnyen megkérdezheted mi van a forgalmiba írva. Vagy felcsapva motoháztetőt és szembe állva a a légszűrőház csöve a motor hátsó-középső részébe megy a fojtószelep akkor a gyengébbik, ha balra lemegy oldalra a fojtószelepházba a motor hátsó/oldalsó részen akkor a 140 lovas.
-
Petyyyyy
addikt
válasz Markizmark #83329 üzenetére
Ezt írta ő is.
Szemed az úton, pedál a padlón || Whatever, Im the star
-
amargo
addikt
válasz Tothgera30 #83327 üzenetére
Nekem a H11-es kanyarkoveto-t kellett cserélni jobb oldalon, az nem volt necces, de pl a xenon-t már nem ennyire könnyű, sőt!
“The workdays are long and the weekend is short? Make a turn! Bike every day, bike to work too!”
-
Feenyx
aktív tag
válasz Markizmark #83329 üzenetére
Az már teljesítményben nem változik, hogy A vagy Z. Környezeti besoroláshoz van köze ha jól tudom.
-
Tikakukac
titán
válasz amargo #83331 üzenetére
Plusz a kézméret. Nekem női kacsóm van, ezzel ideális is vagyok a munkámra meg izzócserére is. De öregem, akinek kétszer ekkora lapát plusz mindegyik ujja akkora, mint egy debreceni Astrában sem tud hozzányúlni az izzókhoz, mert nem fér el
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
-
proof88
addikt
Az normális, amit több C Corsánál is láttam, hogy Twinport-os autókban ECOTEC felirat van a motor takarófedelén? Pl ennél a hirdetésnél.
-
Tikakukac
titán
válasz proof88 #83337 üzenetére
Nem, a kettő között nincs alá-fölé kapcsolat. EcoTec körülbelül a fél világ ég tudja hány éve Opeléknál. Ez csak egy marketinges kiagyalás.
A TwinPort az már más, az a szívósorra vonatkozik, hogy melyiknek van ezzel a zörgős szutyok rudazattal mozgatott terelővel zárogatható hengerenkénti dupla beömlője.A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
Sanki
addikt
válasz Tothgera30 #83342 üzenetére
Nekem az első helyzetjelző csere kb 10-15 percig tartott. Elsőnek szenvedtem, hogy hogy kéne megfogni, aztán a csatlakozó nem akart lepattani, utána mikor le tudtam szedni, rájöttem, hogy annak semmi köze az izzóhoz, mert az még bentebb van (tehát csak a csatit húztam le), aztán véletlenül megforgattam és megvilágosodtam, hogy el kell fordítani az egészet 90 fokkal és akkor jön ki...
-
Tothgera30
Ármester
A T20-as izzó csere nekem aránylag egyszerűen ment, a biztosítéktábla tetejét leszedtem, ott könnyen hozzáfértem, viszont a másik oldalt nem akartam bontani a levegőszűrőt, így ott kissé szívtam vele. Ilyen Autolight24 izzókat vettem bele, részemről ajánlott.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
fullextra
tag
Van valaki aki esetleg sokat látott már dti motorokat?
Volt áprilisban egy adagolóvezérlő felújításom(VP44), azóta ha jár a motor egy fordulatszámmal egyenesen arányos, ütemes kattogó hangot hallok, hibakód nincs, azóta mentem vele 3e km-t egyéb hibák nélkül.
Tudtok valakit aki hajlandó foglalkozni vele? (vectra b2, 2001) -
toth_janika
őstag
Sziasztok!
Szeretnék érdeklődni, hogy a CD30 fejegység "AUX-osítására" esetleg "bluetooh-osítására" van valamilyen lehetőség?
Emellett a másik kérdés, hogy megoldható a CD30 fejegység cseréje CD70-90-re? Az az igazság, hogy egy fokkal jobban tetszik a színes kijelző, mint a sárga
Megoldható ez úgy, hogy a kormányon minden funkció működjön? Vagy esetleg egy 3th party gyártót ajánlotok?Flickr - http://www.flickr.com/photos/toth_janos/
-
squir
aktív tag
Sziasztok!
Most találtam meg ezt a topicot, gyors ki is használom egy kérdésre.A harmadik Astrámat használom (volt egy '97-es 1.6, 8 szelepes F, aztán egy '99-es 1.6, 16V 101LE G Astrám). A második jó pár évig megvolt és nem régen cseréltem le egy 2015-ös 1.6 CDTI (110LE) dízel J Astrára.
Kérdésem az lenne, hogy mit érdemes tudni erről a motorról? Opel dízelt még nem nagyon használtam (max céges autóként), milyen gyengéi vannak, mire érdemes odafigyelni használatban, szervizelésnél, stb. Tudom nem olyan régi még ez a fajta kontrukció, de a pár év alatt néhány tapasztalat már csak kialakult vele tartósabb használat során.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen