- Linux kezdőknek
- Ubiquiti hálózati eszközök
- Linux - haladóknak
- Már nem hisz a nagy európai EV-forradalomban a Ford
- Android programozás, Android alkalmazások készítése
- Aliexpress tapasztalatok
- Xiaomi AX3600 WiFi 6 AIoT Router
- Sikeres volt a teszt, elpusztítja internetes műholdjait az Amazon
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Hálózati / IP kamera
-
IT café
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
CyberPunk666
senior tag
Ez is egy ok, hogy el kell menni pályára képezni magad.
A trailbraking pont arról szól, hogy bizony kanyarban is lehet fékezni, ha nem is akkorát, mint amúgy, de lehet.
Utcán is sokat számít, ha mersz kanyarban fékezni rendesen, azért elég nagy fékerőt át lehet vinni ilyenkor, még ha nem is annyit, mint állva.Ha pedig nem rámarsz, akkor se nem csúszik, se nem fog felegyenesedni.
-
CyberPunk666
senior tag
Megnéztem a videót és szerintem a kanyar nem indokolja, hogy ez kanyarban fékezésnek számítson.
Ott már simán lehet egyenes motorral fékezni. A motor amúgy egyenes is volt,Ezt valószínüleg fogta volna az ABS, de egy ilyet meg kell (és lehet) tanulni megfogni. Csak egy példa, múltkor esőben menet közben kikapcsolt az abs (érintkezési hiba volt, mint kiderült), és bizony egy erősebb fékezésnél totál blokkolt a hátulja, innen vettem észre, hogy nem megy az abs. Ha van abs, akkor is tudni kell egy blokkoló hátsót kezelni, ha nem vagy lapon.
javaslom a terepezős tréningeket.[ Szerkesztve ]
-
canniball
nagyúr
válasz laccczka #100094 üzenetére
"Vállvonogatás volt a válasza."
B+! Remélem kértél rendőri intézkedést! Ez a mutatvány még szólóban is gáz lett volna, nemhogy utánfutóval.
A videó alapján én megpróbálkoztam volna a kikerüléssel, a szembe jövő autós pedig le tudott volna húzódni hogy elférj. Vagy ott a kút melletti füves rész, inkább ott csússzon a motor mint az aszfalton. Persze mondom ezt így utólag okoskodva, ott lehet én is pont így jártam volna.
https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...
-
Geresics
addikt
válasz laccczka #100089 üzenetére
A videó alapján én fotelből azt okoskodnám, hogy rámarkoltál az elsőre, az blokkolt az esős, csúszós út miatt, és azért feküdtél. A hátsó ha blokkol, az nem gond, ha volt gyerekkorod, meg kontrás biciklid, akkor nem attól estél el.
Ha van hátsó ABS-ed, az minimálisan segített volna, ha van első ABS-ed, akkor meg 100, hogy talpon maradsz!Rohadt sokat kell gyakorolni, hogy az ember keze automatikusan fokozatosan húzza az első féket! Mackó szokta azt mondani, hogy úgy kell húzni az első féket, mint amikor citromot facsarsz ki: egyre erősebben húzva.
Motornak, Neked sérülés?
A szembejövőnek meg nagy köszönet a videóért! (Bárcsak mindenkinek volna ilyen kamerája! Nekem mióta megvan, már lementettem pár videót róla...)*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
Geresics
addikt
válasz CyberPunk666 #100105 üzenetére
nekem úgy tűnt, hogy a kormányt elrántja picit jobbra, a motor feneke kitör balra, és még megpróbál ellenkormányozni, de akkor már veszett fejsze nyele.
Ha nagyon okoskodni akarnék, akkor azt is idefotelfizikáznám, hogy rossz a motoron a tartása, mert nem szorítja a tankot lábbal, és ez miatt nagyon előremegy a súlypontja! Szinte előreesik a motoron, és ez adja meg a végső löketet az eséshez. Talán a helyes tartással is már meg lehetett volna úszni a perecet.Ez persze semmit nem változtat azon, hogy a hunyó az autós!
Szerk.:
kár, hogy nincs sisakkamerás felvétel, mert innen úgy tűnik, hogy még a feje is előrebillen, és a szeme már az esés előtt azt nézi, hogy hova fog esni, érkezni. Hihetetlen, de ilyenkor már az sokat segít, ha a fejünket felszegjük, és nem bólintunk előre. Csináltunk BMW tréningen ilyen gyakorlatot, és hihetetlen különbség van az között, hogy a messzeségbe nézünk, vagy a bójára![ Szerkesztve ]
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
canniball
nagyúr
válasz CyberPunk666 #100102 üzenetére
A blokkoló hátsó kerék nem gáz, a blokkoló hátsó kerék ha megcsúszik oldalra viszont az. Lehet a hozzád hasonlóan sokat pályázó motorosoknak az sem, de szerintem legtöbbünknek nincs ezzel a helyzettel olyan rutinja (nekem legalábbis tuti) amivel ki tudná védeni, mert a köszúton szerencsére nem sokszor adódik ilyesmi.
https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...
-
yodamastah
őstag
válasz laccczka #100089 üzenetére
Most tudtam megnézni a videót. Ezt simán fogta volna az ABS, és esélyes hogy nem is mentél volna neki. Ha jól látom földön csúszva sem ment neki amotor az autónak, márpedig oldalán csúszva kevésbé lassul mint a gumikon fékezve.
Pont az ilyen szitukra jó az ABS. Vészfékezést lehet végletekig gyakorolni, de magát a bepánikolást azt nem. Amikor kijön eléd valaki és belédhasít hogy lehet nem állsz meg, akkor nagyon nehéz jól reagálni, még akkor is ha előtte már profira gyakoroltad magad.
Eleve vizen/változó tapadási körülmények között nem sokan gyakorolnak vészfékezést, és ugye sokkal könnyebben csúszik meg pl vizen a gumi!
[ Szerkesztve ]
-
Gaboman
nagyúr
válasz etnies #100091 üzenetére
Pontosan, terepezés közben sokszor, blokkoló hátsó kerekekkel irányítjuk a motort elesés nélkül, persze néha eleséssel is kell számolni.
Van hogy túlfékezzük és kimegy a segge úgy hogy már nem lehet irányítani és hopp.
Van hogy a kanyarba is úgy megyek bele hátsó satu, testsúlyommal pedig irányítom a csúszó gépet arra amerre szeretném hogy menjen.
Videón 3:24-nél ha nem is látszik igazán, de itt is a hátsó féket és a testsúlyomat kellett használnom ahhoz hogy elkerüljem a srác lábtörését.
Persze lehet úgy is hogy ne blokkoljon a kerék csak lassítsa, bár azt nem tudom ebben a helyzetben amiben a baleset szerepel ellehetett e volna kerülni.
Nem voltunk ott, ki tudja.[ Szerkesztve ]
Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
etnies
senior tag
Telóról írok, ezért kurta, bocsi.
Aszfalt jónak tűnik, kicsit vizes. Ez nem kanyar, még görbületnek is kevés. Blokkoló hátsókerék nem indokolja az elesést, csak nagyon rutintalan vezetővel.
Továbbá a dőlésszög érzékelés fontos, sima Abs csak ront a helyzeten. Ezek meg nagyon drágák.A baleset elkerülhető lett volna, ha a fasz megadja az elsőbbséget illetve a motoros rutinosabb.
De természetesen az autósé a teljes felelősség. Ha valaki megjelenik a betorkolló útnál a motorosnak már előfékeznie kell egy csipetnyit, azzal megelőzhető a berántással járó himbálózá.Remélem hívtál rendőrt, mert akkor 100.000 Forintba kerül a vállrángatás a parasztnak.
[ Szerkesztve ]
"önmagam hite vagyok magamban"
-
Geresics
addikt
válasz yodamastah #100108 üzenetére
"...de magát a bepánikolást azt nem"
BMW intenzív tréningen pont azt gyakoroltatták velünk! Kakucson kellett körbe-körbe mennünk úgy, hogy nem volt szabad fékezni! És ahogy gyorsultunk, úgy jött elő a szakirodalmakban csak "Hűbaszdmeg!" effektus, és bizony a sportcsoki néha belém is fagyott! Egészen hihetetlen, hogy amikor az ember elhiszi, hogy márpedig az a motor ott el fog fordulni, akkor tényleg el is fordul! De bizony majdnem besz@rtam párszor...Amúgy a másik oktató (nem Mackó) azt mondta, hogy Kakucson kb. 1mp a köridőben a különbség a fékes, és a fék nélküli körön!
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
yodamastah
őstag
válasz Geresics #100111 üzenetére
Az hogy nem vagy képben és próbálgatod mit tud a motorod, a gumid, és mennyivel lehet befordulni, annak sok köze nincs ahhoz a szituhoz amikor vizes úton hirtelen kifordul eléd egy autó és reagálnod kell.
Kakucson nincs komoly féktáv, normál irányba 2 helyen kell csak belenyúlni a fékbe. Próbáld meg ezt a hungaroringen
Mondjuk ezt az 1 másodpercet ki mérte? Megnézném mondjuk azt aki 42-t megy fékkel, és mondjuk 43at úgy hog hozzá nem nyúl a fékhez. HÁtul azért olyan 130ra felgyorsul egy 600as is tempósabban hajtva.
[ Szerkesztve ]
-
Geresics
addikt
válasz yodamastah #100112 üzenetére
Nincs itt semmit tévedés!
Azért idéztem ezt a pár szót kifejezetten, mert most csak arról okoskodtam, hogy igenis lehet gyakorolni azt, hogy beszarsz. Én legalábbis majd' összecsináltam magam többször is!Az meg, hogy nem tudom hol van a motorom határa tök igaz, és jól tükrözi, hogy mennyire nem vagyok jó motoros, és pláne mennyire nem tudom kimotorozni ezt a motort sem! Ezzel szerencsére tisztában vagyok, és ennek megfelelően közlekedek általában, és próbálom azért folyamatosan képeztetni magam (vajmi kevés sikerrel)!
Kakucson a két egyenes végén kellett fékeznem, de abból az egyikben szerintem nem is biztos, hogy indokolt (annyira). Ebből is látszik, hogy bőségesen volna hová fejlődnöm!
Hungaroringre meg eszem ágában sincs kimennem ezzel a motorral! Épp elég megrázó volt nekem terep(es) gumikkal, túraenduróval Kakucs is, és bőven többet teljesítettem ott, mint amit előtte gondoltam!
Szerk.:
Látom, közben szerkesztetted...
A másik oktató nevét nem tudom, nem egy szimpatikus ember számomra. Asszem valami TV-s műsort is vezet, vagy vezetett. Mindenesetre szeret nagyokat mondani más téren, az már biztos! Hogy ez az 1mp is nagyot mondás-e, azt nem tudom megítélni...[ Szerkesztve ]
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
yodamastah
őstag
válasz Geresics #100113 üzenetére
Az nem pánik szitu hogy lelkileg felkészülve, erre koncentrálva gyakorolod szép fokozatosan hogy mit tud a gumid, és néha becsokizol, hogy jajj most lehet nem fordul be. MI lenne semmi, kidgurlsz egyenesen a pályáról. Vagy max elmegy az eleje és elcsúszol 50el.
Az pánik szitu amikor mész egyenesen közüton halál nyugodtan és előtted terem egy autó és beléd áll a felismerés, hogy telibe fogod verni és lehet hogy megdöglesz.
Ha HH Henrik neki hiszek, ott lakik De majd megkérdem tőle hogy ő mérte-e mert nekem eléggé scifinek hangzik 125össel talán....
[ Szerkesztve ]
-
CyberPunk666
senior tag
válasz yodamastah #100112 üzenetére
300-as ninjával 115-t szoktam menni hátul a sikán előtt... pedig az csak szaros 40 LE
Szerintem meglehetne egy jobb körbnen a 120, de pont visszadobja a revlimiter és felváltani meg nem éri meg.Én kakucson kb minden kanyar előtt fékezek, nagyon utálom a csak gurulókat, mert elveszi a gázt meglepően hamar, féklámpa nincs, de lassulás van ott, ahol én még full gázon gyorsítok mögötte (!), nem is gondolok a fékre.
Kibaszott veszélyes / frusztráló.Mindekanyarban, -ból kijövet gyorsítok és minden kanyar előtt fékezek.
Normál (balos) irányban befékezek (trailbraking) a célegyenes utáni és a sikán utáni kanyarokba.
De rendes féktáv talán csak a sikán előtt a hátsó egyenes végén van. Melyik lenne a második? A célegyenes végi azért lightos, mert ugye döntve kell fékezni, hosszú, de gyenge féktáv.Félreértések elkerülése végett: nem az a baj, ha valaki nem gyors, de pályán az egyenesben kötelező gyorsítani és a kanyar előtt fékezni. A pályán nem gurulászunk, mert veszélyes.
-
Geresics
addikt
válasz yodamastah #100114 üzenetére
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
Francia91
veterán
válasz Bogyó bá' #100115 üzenetére
Lengyelországból visszajövet a szerpentinen meg lett hajtva az MZ rendesen, 2 Hondást otthagytam haverommal (Ő is MZ-vel volt )
Aztán mikor megálltunk egy sík szakaszon vagy 5 km szerpentinezés után, akkor szólt rám, hogy milyen a féktárcsám és a kipufogókönyököm..."Nincsenek példaképeim. A munkát, az elkötelezettséget és a versengést csodálom." /Ayrton Senna/
-
yodamastah
őstag
válasz CyberPunk666 #100116 üzenetére
Hátul kell csak nagyot fékezni Ott 130 fölé gyorsult nekem a gixxer. Célegyens végén csak belenyúlsz ledöntve.
-
CyberPunk666
senior tag
válasz yodamastah #100121 üzenetére
Blinkee elektromos robogóval pedig nincs különbség, nyélen körbe lehet menni...
-
ath
senior tag
válasz yodamastah #100117 üzenetére
valahogy jóval könnyebbnek tűnik 125el menni kakucson, mint 600al.
-
yodamastah
őstag
Fele idő alatt lehet ide oda dobálni a 125öst. Kakucson ez a jó köridő egyik kulcsa. Nagy motorral nehezebb dolgod van mert mire átrakod lapról a másik oldalára, lemaradsz az ívről. A 600as plusz erejét sem tudod sok helyen használni. Meg persze sokkal könnyebb a 125ös motor, gyorsabb kanyarban emiatt. Mondjuk 42-t menni azért nem könnyű a 125-el sem
Kakucsban pont az tetszett amikor először kipróbáltam, hogy a nagy pályák után ilyen pici technikás pálya milyen kihívás tud lenni. Na meg a vonalvezetése szerintem élvezetes motorral (normál irányba legalábbis).
[ Szerkesztve ]
-
laccczka
tag
Köszönöm mindenkinek az észrevételt
Megerősítettétek a sejtésemet, hogy ABS-el (valószínűleg) megúsztam volna.
Egy pár adat az eseménnyel kapcsolatban:
- cirka egy éve motorozom (14.000 km) tehát még most kaparom össze a rutinomat
- a motor üzemanyagtartálya olyan vékony kialakítású, hogy nem lehet combbal megtámasztani
- a kanyar enyhe ívű de pont az ív közepén voltam
- a vizes füvet nem mertem bevállalni
- nem pánikoltam be (még meg is lepődtem, hogy hideg fejjel döntök), egy pillanat alatt végigfutottam az alternatívákon és tudatosan döntöttem
- a "barátaim" csak mentőt hívtak, rendőrt nem akartak, őket én értesítettem
- a motorról nem tört le semmi de órát, tükröt, indexet cserélni kell, tegnap meg tudtam nézni, beindult elektromos dolgok működtek
- sisakról a plexi tört le (kuka), kesztyű kilyukadt (kuka), esőruha kilyukadt (kuka), nadrág a bokánál kilyukadt (kuka), telóm megrepedt (üveg csere)Részemről egy zúzódott bal vállal megúsztam, egy hét betegszabi alatt ki lesz pihenve az orvos szerint.
Jövő héten kedden lett volna a korlátlan A-s forgalom vizsgám, már a következő motort nézegettem. Kawasaki ER5 tetszett de nincs hátsó ABS így felejtős.Tegnap voltam a rendőrségen, ott azt mondták 3-4 hét mire határozat lesz majd azután kezdődik még a biztosítós rész. Elképzelhető, hogy csak a szezon végére lesz valami előrelépés de legalább lesz időm motort nézni, kiválasztani.
Mivel rutintalan vagyok meghallgatok, megköszönök minden építő kritikát, ötletet.
"...mert a víz melegebb mint a hőmérséklet..." egy ismeretlen zseni értekezése a víz felett lévő ködről.
-
-Mike-
addikt
válasz yodamastah #100117 üzenetére
Dikk az a mutató.
-
canniball
nagyúr
válasz laccczka #100128 üzenetére
A vizes fű egyértelműen csúszás lett volna...de hát így is az lett, ott meg legalább puhára estél volna.
A sisaknak mindegy hogy csak a plexije tört, akkor is cserés az egész.
Én a helyedben felkeresném őket: www.motorosok.hu, legalább egy telefonhívás erejéig. Többeknek segítettek már, hátha neked is tudnak.
[ Szerkesztve ]
https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...
-
julius75
aktív tag
válasz laccczka #100128 üzenetére
Egy gondolat erejéig hozzászólnék, megbántás nélkül, pusztán építő jellegű kritikával, 24 év vezetéssel a hátam mögött.
Többször megnéztem a felvételt, és nekem úgy tűnik, későn reagáltál. Ez természetesen semmi alól nem mentesíti az autóst, de tudod jól, (motoron fokozottan igaz), hogy elsőbbséged akkor van, ha meg is adják.
Mivel a kanyarban szemben közlekedtél az autósra, tehát tökéletesen a látóteredben volt, hülyén fog hangzani, de "érezned" kellett volna előre, látni a mozgásából, hogy gond lehet...
Légy mindig gyanakvó, inkább szentségelj, hogy meg kellett állnod, mint hasonló történjen.
Mielőbbi gyógyulást! -
Gaboman
nagyúr
válasz zgospel #100133 üzenetére
Anno az én balesetemnél is mindenki kioktatott hogy elkerülhető lett volna a baleset ha betartom a követési távolságot, nem is azzal volt baj, hanem a tehénlepénnyel.
Kb mintha jégen mentél volna, még fékcsíkom sem volt úgy eldobott amint ráfogtam a fékre.Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
etnies
senior tag
válasz zgospel #100133 üzenetére
Nem áldozathibáztatás. Már egyszer leírtam, hogy a jogszabályok, táblák, felfestések, szabályok nem védik meg a te életed!
Neked nincs kasztnid, légzsákod, öved, semmid. Egy életed van.Ha ez a baleset nagyobb sebességnél történik, nem biztos hogy eltudja mesélni.
Ez egy olyan baleset volt, ami nem a motoros hibájából történt, de nagyobb rutinnal kivédhető lett volna.Senki nem állította, hogy a motoros hibája, csak tippeket adtunk, hogyan tudja elkerülni legközelebb az ilyet.
Az én tippem: ha bekötő útnál bármilyen jármű megjelenik, azonnal helyezd magad fékkészültségbe.
Akkor is, ha körbenéz, ha megáll, mindegy. Legyél készen.Ha átfut előtted egy szarvas a bokorból és elesel, az oké. Nem volt szerencséd. Viszont ha ilyen kereszteződés van előtted, mindig számíthatsz rá, hogy ilyen fog történni. Nekem ez heti eset itt Londonban. Ma is volt egy körbe sem néző, háttal a forgalomnak lelépő, zenét hallgató gyalogosom hazafelé. Csak azért nem ütöttem el, mert már kiszúrtam előre, pedig nagy tömeg volt.
Nézd meg ezt a videót, én csináltam. A Fordos lassan ment, át is lógott egy kicsit a sávomba egy pillanatra, azonnal levágtam mire készül. Ha elüt ki hibája? Az övé. Kitudtam védeni? Ki. Szupermen vagyok? Nem.
[ Szerkesztve ]
"önmagam hite vagyok magamban"
-
etnies
senior tag
válasz Gaboman #100134 üzenetére
Ha a jótanácsokat kioktatásnak veszed, akkor sok bajban leszel még.
Ha tanácsot adok, akkor nem a vélt fölényemet akarom veled éreztetni, hanem az évek során megszerzett tapasztalatot átadni, hogy neked könnyebb legyen.
A mi családunk soha nem motorozott, senkitől nem tudtam tanácsot kérni, csak fórumokról tanulni. Nagyon sok hasznos infót szedtem össze annak idején az index grafomán fórumon. Ha tapasztaltabb mondott a motorozásomról véleményt soha nem sértődtem meg, és hidd el, mondtak sok rosszat, nagyon béna voltam az első 5-6 évben.
[ Szerkesztve ]
"önmagam hite vagyok magamban"
-
laccczka
tag
válasz julius75 #100131 üzenetére
Teljesen igazad van.
A STOP jelzésnél meg is állt...aztán elindult.
Mint fentebb írtam láttam őket sőt még a szemkontaktus is megvolt.
Sokan csinálják, hogy a táblánál megállnak majd előrébb araszolnak.Nah, ő egy elég nagyot araszolt!
"...mert a víz melegebb mint a hőmérséklet..." egy ismeretlen zseni értekezése a víz felett lévő ködről.
-
CyberPunk666
senior tag
A többjárműves balesetek 75%-ában az autós a hibás, de mégis mindig a motoros marad ott.
Tanulni, gyakorolni folyamatosan!
Az életed múlik rajta. -
Gaboman
nagyúr
válasz etnies #100136 üzenetére
A jó tanácsokat mindig is megfogadtam, az okoskodásokból nem kértem soha.
Nem voltak ott, nem tudták pontosan mi történt mégis verték a nyálukat hogy így meg úgy kellett volna.
De hát kérem szépen, tehénszaron nehéz korrigálni, aki húzott féket utcai gumival fagyos füvön ahhoz tudnám hasonlítani.Aki nem hiszi el próbálja ki, garantálom azonnal csendben is marad.[ Szerkesztve ]
Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
laccczka
tag
válasz etnies #100135 üzenetére
Nem akarlak megbántani de hetente kb tucatnyi ilyen esetem van mint a videódon.
Debrecenbe járok dolgozni. Mostanában már a tömegközlekedés is érdekes arrafelécanniball #100130:köszi a tippet, ha nem lenne a bajom akkor is érdekelt volna.
"...mert a víz melegebb mint a hőmérséklet..." egy ismeretlen zseni értekezése a víz felett lévő ködről.
-
-Mike-
addikt
válasz laccczka #100141 üzenetére
I rendszámos Vento volt ha jól láttam ami kikanyarodott eléd. Esetleg brazilok voltak? Mert azoknak sok minden nem megy, köztük a vezetés ill. a kresz ismerete. Múltkor bevágott elém egy leharcolt ezeréves lesötétített M pakettes bmw, sejtettem ki a tulaj mert az M jel is fordítva volt felrakva a hátuljára.
-
julius75
aktív tag
válasz zgospel #100133 üzenetére
Neked van jogsid? Mert úgy tudom annak az írás-olvasás alapfeltétele.
Leírtam a hozzászólásom elején, hogy jótanácsként mondom, nem hibáztatom a srácot.
Ha ez neked nem volt egyértelmű, akkor nem is csoda, hogy a mondandóm többi részéből semmit sem fogtál fel.
De nem baj, én nem haragszom, kérlek te se tedd. Tudod, van aki más kárán tanul, van aki a sajátjából sem. Befejeztem, szép estét. -
Pocee
senior tag
válasz julius75 #100131 üzenetére
nagy +1,szerencsétlenül jártál oké,de ez lehetett volna úgy is,hogy a jobb első sárvédőbe vágódsz bele(na akkor kihajtott egyértelműen eléd),de majdnem utol sem érted,csak elestél,itt az történt,hogy szarul mérte fel a távolságod sebességed,Te bambultál,vagy más irányba néztél,nem tudom,majd megijedtél és perec.De ez tényleg védhető lett volna.
Jó tanács,ahogy már írták előttem,defenzív vezetés,egyszerűen közlekedj úgy,mint ha mindenki rád vadászna,és ne hidd el soha,hogy figyelnek Rád,én is így csinálom,még ha nem is leszel akkora májer a hungárián szlalomba,de nem is fognak fellökni sávváltás miatt(csak példa).Mr.Brightside
-
laccczka
tag
válasz -Mike- #100142 üzenetére
Brazilok
Köszönöm mindenkinek az észrevételeket, tanácsokat.
A konklúzió számomra a leírtak, megbeszéltek szerint:
- a baleset elkerülhető lett volna ABS segítségével
- nem elég a figyelmes vezetés, ÜLDÖZÉSI MÁNIA KELL!!!26 év aktív vezetés sz@rt sem ér ha motoron vagy.
"...mert a víz melegebb mint a hőmérséklet..." egy ismeretlen zseni értekezése a víz felett lévő ködről.
-
Micsurin
nagyúr
válasz laccczka #100145 üzenetére
Pontosan, belénk az oktató "belénk verte", motoron úgy vezess mintha mindenki körülötted a skalpod akarná.
Brazilok... csoda, hogy van/volt kötelezőjük..... egy éve volt talán a sárga GS500 és a nehogy rendőrt merj hívni esete....
[ Szerkesztve ]
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
HSM
félisten
válasz laccczka #100128 üzenetére
Egyébként "hátsó ABS-nek" az is szuper, ha nem kuplungolod ki, akkor eléggé besegít a motor, hogy ne blokkoljon a kerék.
Én amit javasolni tudok, vezetéstechnikai képzés. Ott elég sokmindent megtanítanak. Engem sokszor húzott már ki necces helyzetekből, amit a Safety-seknél tanultam.
-
emre
veterán
Tegnap Pécs előtt engem is majdnem agyoncsapott egy kamion.
Előztem volna, már majdnem mellette voltam mikor az is nekiállt sávot váltani. Sikerült annyit lassulnom hogy ne vigyen az árokba. Pécsen melléértem beintettem az ablakon hogy miafasz de szerintem észre se vette hogy ott voltam. Valszeg eldurrant a kicsi agya azon hogy mi a bánatnak kell kivinni egy balfasz tanulóvezetőt az amúgy is csordultig levő 6-osra hogy a 70-es táblánál is 50-el döcögjön. Itt olyan forgalom van, hogy ha bejön egy lassabb jármű akkor kilométeres kocsisor alakulhat ki. Visszafelé Botykapeterdről Szigetvárig kísértünk egy kombájnt. Rohadtul kellene ide is egy gyorsforgalmi út.A stabil diktatúra ugyanúgy társadalmi alku eredménye, mint a stabil demokrácia, csak az alku logikája más.
-
emre
veterán
Ilyesmivel próbált már valaki nyerget kényelmesebbé tenni: Bike Motorcycle Seat Gel Pad?
[ Szerkesztve ]
A stabil diktatúra ugyanúgy társadalmi alku eredménye, mint a stabil demokrácia, csak az alku logikája más.
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen