- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Színészek hangjait lopta el egy AI-cég
- Linux kezdőknek
- Ubiquiti hálózati eszközök
- Linux - haladóknak
- Már nem hisz a nagy európai EV-forradalomban a Ford
- Android programozás, Android alkalmazások készítése
- Aliexpress tapasztalatok
- Xiaomi AX3600 WiFi 6 AIoT Router
- Sikeres volt a teszt, elpusztítja internetes műholdjait az Amazon
-
IT café
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
válasz dellfanboy #138352 üzenetére
Fú, hallod én nem aludnék jól ha motul 8100-as autó motorolaj kerülne a CBR-be
-
nagyúr
válasz dellfanboy #138354 üzenetére
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Predator2 #138348 üzenetére
Ha a legjobbat szeretned a motorodnak, akkor 5W40, api SN besorolasu olajat vehetsz bele, ez a legdragabb olaj a viszkozitas es a teljesitmenyszint miatt.
Nem csak motul van a vilagon, mas markaju olaj is teljesiti az api sn teljesitmenyszintet. A lenyeg, hogy a hidegoldali viszkozitas a leheto legalacsonyabb legyen (ez az elso szam a W-vel) a melegoldali (a masodik szam) pedig a gyarto altal megadott, ebben az esetben 40.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz vlevi #138349 üzenetére
Bocs.
a Jaso MA osztaly nem a viszkozitasi indexet jeloli.
A jaso ma vagy ma2 a kuplung csuszasi karakteret meghatarozo harom tulajdonsagot jeloli.Tobbszor kitargyaltuk itt a topicban. Meg veled is.
Ha egy gyarto nem adja meg konkretan, hogy melyik jaso MA kell a motorba, az azert van, mert annak a motornak mindegy.[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
fattyu
veterán
a hülyeséget, az embereket, a dugót, az időjárást, a késést, és a várakozást leszámítva szinte mindent jól viselek
-
vlevi
nagyúr
válasz Topiccsendőr #138360 üzenetére
Igazad van, a viszkozitast össze kevertem a nagy írási kényszerben. :)[ Szerkesztve ]
-
Predator2
addikt
válasz dellfanboy #138352 üzenetére
Rendben, akkor szerinted mi a jó választás?
>> Ha érdekel valami, vagy nem tudok valamit, akkor Kérdezek << >>McLaren Forever.<< >> Az első és legfontosabb a megbízhatóság, minden más csak sokadik tényező!<<
-
csongi
veterán
válasz Predator2 #138363 üzenetére
Sztem, ne bonyolitsd nagyon.
Persu leirta. 5W-40.
Ha en hasznalnam, tudom, hogy plusz 15 fok alatt nem ulnek ra.
Ezert a 10W40 is megfelelne.
Ezekbol, hasznaltam, Xadot, Isintet, Mannol, Shell.
Eleg sokat belekepzeltem az olajba. De Persunak igaza volt.
A vegeredmeny ugyan az volt. Nagyon apro eltreseket lehet erezni, de azt is csak ha magyon oda figyeltem ra.
Ami nalam bejott az Isint.
De a Mannollal is ugyan olyan jol mukodott. -
V.Stryker
nagyúr
válasz csongi #138367 üzenetére
Mannol-t ne ajánljuk már. Én is úgy voltam,hogy ha megfelel a specifikáció, akkor jó az,de nem. A Mannol-tól nekem hidegen csúszott a kuplung már középtartományban. Mindenki mondta, hogy kuplungcsere. Mondtam is ,hogy a f@szomat. Ledobtam az olajat, ment vissza a Motul 5100 és köszöni szépen, azóta is azzal a kuplunggal fut és mondanom sem kell, nem is csúszik.
Amúgy az új motorba (1250-es Bandit) 7100-at tettem idén és k.rvára feleslegesnek tűnik.
Én azt gondolom, hogy ha nincs spec igénye a motornak, nem versenymotor, akkor nagy eséllyel a Motul 5100 10W40 a kockázatmentes választás.
Sokan mondják a Repsol-t. A GSX-F valamiért azt csipegette, de se előtte, se utána semmi mást.
Ami nekem titkos, olcsó favorit és szerintem jó olaj, az az ELF.
Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz V.Stryker #138368 üzenetére
Barmilyen markat lehet ajanlani.
A kuplung csuszas az a regi motorok eseteben a jaso ma vagy ma2 problemakore, tehat nem mindegy, hogy a mannolbol epp milyet raktal bele, mert a motul 5100 az egy igazi alsopolcos, amire mindenki panaszkodik, hogy csontos lesz a valto. Ha 5100 at raktal bele akkor tenyleg barmilyen olcso olaj is mehetett volna bele.
Ettol meg lehet, hogy a kuplungoddal tovabbra sem stimmel valami egyebkent.Nem. Nem kockazatmentes az 5100.
Es nem, a 7100 nem felesleges.A repsol megintcsak egy marka. Ha eszi egy motor az olajat, akkor nem egy bizonyos markat fog enni. Hanem egy bizonyos viszkozitasu olajat.
Legfokepp attol fugg, hogy mennyire tolta tul a biciklit a tulaj az olajvalasztasnal, amikoris mindig a leheto legsurubbet akarja a motorba onteni mindenki, mert attol kussol a motor, es mindentol megved. (Nem) es attol is fugg, hogy epp mennyire sikerult felmelegitenie az olajat, vagy mennyire nem, mennyire forgatta epp azzal az olajtoltettel a motort, mennyire nem, satobbi.Es kerlek, ne markakat mondj. A markak semmit nem jelentenek. Konkret olajtipusokat mondj, minden jellemzojevel.
Peldamondat:
motul 300v jaso ma 10w40 api sn-t ette a motorom, de a castrol power1 jaso ma2 15w50 api sn-t nem.
Kerek mindenkit, keruljuk a markanevekkel dobalozast, mert rettenetesen dillettans, azonnal kukazhato lesz a hsz tole, mert lerí: tokeletesen nem tudja az iro, hogy mirol is beszel, es csak tovabb erositi a felesleges sztereotipiakat, felreinformalja vele az olvasot.
[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
V.Stryker
nagyúr
válasz Topiccsendőr #138369 üzenetére
Így hirtelen ez az a szar, amitől csúszott a kuplung. És nem mondanám,hogy nem oké a kuplung ha olajcsere előtt, majd ezt a szart lecserélve is hibamentes volt és az is. (Biztos,hogy ez az, mert előkerestem a számláját.)
[ Szerkesztve ]
Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.
-
3800+
őstag
Elpanaszkodom hogy jártam, mert szerintem tanulságos... tegnap teljes lendülettel indultam motort venni, nem is éppen közel a lakóhelyemhez, de képek és telefonos egyezkedés alapján nagy reményekkel. Még mondtam is poénból a kollégának aki a hozzáértést képviselte, hogy csak akkor hagyjuk ott, ha nincs rajta egy kerék. Már majdnem ott voltunk, hogy akkor papírozzunk, mikor a kollégának feltűnt egy sérülés az első fékcső borításán. A dupla gumiréteget felhajtva láttuk, hogy ez az eladó számára is kérdőjeles behatás elérte a fém csövet is, és kissé horzsolta. Mivel a kolléga szerelő és vizsgáztat is, hamar eldőlt hogy ő erre biztonságtechnikai szempontból nem szeretne felülni (nekem még nincs meg a jogsi) és 100+ km-t menni, mert a fékcső ellátja a funkcióját addig, ameddig. Csak az ameddig a kérdéses. Persze lehet mi lihegtük túl, de épp elég embert láttunk fasírt formátumban az ilyen "elmegyazmég" gondolkodás miatt, hogy ezt ne vállaljuk be.
Szomorú voltam és csalódott, de sokat tanultam az esetből. Akármilyen tiptop a moci a legapróbb dolog is becsapós lehet. Ha esetleg olvassa ezt a tulaj, nagyon remélem hogy valóban neki is meglepetés volt ez a sérülés és így nem közlekedik vele tovább.
MSI Z370-A PRO, XFX 6700XT, Intel i7-8700, AIO, 2x8+2x16 GB 2400Mhz
-
3800+
őstag
válasz Topiccsendőr #138373 üzenetére
Nem bonyi, fent van a kormánynál a sérülés és egy 20 centis csődarab. De mi így lábon nem hoztuk el, a tulaj pedig abba nem ment bele hogy kicserélteti és visszajövök érte… és egy forintot nem engedett az árából.
MSI Z370-A PRO, XFX 6700XT, Intel i7-8700, AIO, 2x8+2x16 GB 2400Mhz
-
duni84
aktív tag
válasz 3800+ #138372 üzenetére
az is tanulságos, amit írtál, meg az is, hogy a tövében letört fékkarral is haza lehet jönni, ha haza kell. mondjuk annál fixen tudod, hogy nem fogod használni, mert a mutatóujjad is lecsúszik a csonkról, így eleve úgy számolsz a fékutakkal, de lehet ugyanígy számolni egy kérdőjeles fékcsőnél is. nem beszólogatásból írom, hanem ha minden oké, ez nem feltétlenül deal breaker (és nem is drága mulatság)
#metszéspontok
-
3800+
őstag
válasz duni84 #138375 üzenetére
Ez egy része csak dolognak, elhangzottak olyan dolgok is a tulaj részéről ami elbizonytalanított, a fékcső csak a pont volt az i-re. Viszont azokat nem írom le mert nem tartanám korrektnek, senkinek nem szeretném az üzletét rontani. Illetve egyéni felelősség is hogy ki hogy közlekedik persze.
MSI Z370-A PRO, XFX 6700XT, Intel i7-8700, AIO, 2x8+2x16 GB 2400Mhz
-
Somatom
veterán
Olaj téma. Miért ilyen bonyolult ez? Nincs konkrét gyári ajánlás? Az autómnál (Renault) konkrétan meg van adva, hogy mit kell bele tölteni, A HD -nál még egyszerùbb, mert mindhárom (motor, váltó, kuplung) dobozán az van, hogy HD.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
norbert1998
veterán
válasz Topiccsendőr #138369 üzenetére
Pedig az Elf jó tipp
Úgy mindenestől, a teljes termékpalettára jellemző a jó ár/érték arány. Én autóba és motorba is azt használok, blokkba, váltóba, steak húsra. Épp ezért nem is mondok típust, mert a motorba rakottat nem tudom már mi volt, az autós meg nem releváns.
-
csongi
veterán
válasz V.Stryker #138368 üzenetére
Azért mert neked nem volt jó, nem jelenti azt, hogy az tényleg xar.
Igaz lehettem volna pontosabb a meghatározásom
. Csak lassan ott trtunk, hagy Motul a szent grál, és lassan Bérescseppnél jobb, és elegendő belőle reggel 10 csepp és este 10csepp
Persze sajnálom, hogy nálad nem működött. Legalább át mostad vele blokkot[ Szerkesztve ]
-
Topiccsendőr
addikt
válasz norbert1998 #138379 üzenetére
Jo, en ezt most ugy ertekelem, hogy tul koran volt, csak a vastag betus reszt futottad at, es azonnal reagaltal.
ha meg azt sem tudod, milyen api besorolasut raktal a motorodba, akkor hogy vontad le a kovetkeztetest, hogy jo az ar/ertek aranya? Egy markanak.
Emelle egy markanak en bloc megnezted, hogy a piacon a hasonlo api besorolasu olajokhoz kepest mennyivel olcsobb/dragabbak a termekei?
megneztel teszteket, hogy hogyan teljesitenek az olajok ugyanazert a penzert, vagy ezt a kijelentest most hogy kepzeljem el?[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
zgospel
őstag
válasz Topiccsendőr #138369 üzenetére
A hozzászólás második felét, példamondatostul az összefoglaló legelejére kellene kibaszott nagy piros betűkkel beírni
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
norbert1998
veterán
válasz Topiccsendőr #138381 üzenetére
Teljes tévedésben vagy. Elolvastam mind a 27 hozzászólást, ami olvasatlan volt, átrágtam az infókat, és arra az egyre reagáltam, amihez volt hozzáfűzni valóm. A többi infó, téma, amit megbeszéltetek, mind stimmelt, kerek egészet alkotott.
Az olajam típusára azért nem emlékszem, mert november az épp egy éve volt. Azóta 4400 km ment a motorba, nem esedékes még a csere. 6000-6500 között fogom cserélni, ellenőrizni.
Úgy képzeled el, ahogy szeretnéd. Szerintem elég egyértelmű volt, hogy a márkának akkor jó az ár érték aránya, ha jellemzően a konkurens konkrét olajtípusokkal (amikkel találkoztam, és nem egyszer vagy kétszer kellett olaj olyan helyre, ahova jó volt az Elf adott típusa) összevethető specifikációkkal olcsóbban kapod meg. Ezt az indittatást a megfogalmazásra alátámasztja a korábbiakban általatok említettek sora is.
Tehát 27 olajtéma rage komment után szerintem az is egyértelmű, hogy nem arra utalok, hogy az elf tizvénegyven ócsóbb mint a motul akkó az elf a tuti
[ Szerkesztve ]
-
Topiccsendőr
addikt
válasz norbert1998 #138383 üzenetére
Persze, hogy teljes tevedesben vagyok, ez egyertelmu.
Szoval tegyuk fel, te ennyire raalltal az olajtemara, hogy tulajdonkepp akkor atnezted az elf egesz kinalatat, majd osszevetetted a piacon levo osszes olajjal, majd nem emlekszel, hogy ennyi melo utan, vegulis mit raktal a motorba?
Jolvan lapozzunk.A mondandom lenyege, amit korabban ugyan elolvastal, de akkor leirom mashogy:
ne csak markakat soroljatok, hanem a markanak a konkret tipusat is, es viszkozitasi osztalyat is, amivel birtokunkba kerul az az informacio, hogy milyen besorolasu volt az olaj. Es tulajdonkepp ez a legfontosabb. Nem a marka.
Lehet egy marka akarmilyen jo ar/ertek aranyu, ha az alsopolcos szar olajat veszed meg belole. Az az olaj egy olcso olaj lesz. Nem a marka szamit, hanem annak az olajnak a konkret specifikacioja. Mindegy mibe van csomagolva.Ha nincsenek smile-ik, az mar rage kommentnek szamit?
mert most nem szarakodnek hogy utolag kitegyem, kepzeld oda.[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
norbert1998
veterán
válasz Topiccsendőr #138384 üzenetére
Nem szeretnék nagyon mélyen belemenni, ert indulnom kell haza, de a lényeg, hogy a lónak teljesen a másik végén ülsz, teljesen kiforgatod a szavaimat, véletlenül sem próbálod meg őket értelmezni úgy, ahogy azt én szeretném. Szerintem is lapozzunk, nincs értelme vitát gerjeszteni belőle, a felénél tovább se olvastam. Nem offenzként, csak meddő vita.
[ Szerkesztve ]
-
Topiccsendőr
addikt
válasz norbert1998 #138385 üzenetére
Persze, hogy masik vegen vagyok (???) Ha leirod, hogy, tiszta minden, egyetertesz, majd a vegere ugyanazt a hulyeseget irod le, amibol a vita kiindult.
[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
norbert1998
veterán
válasz Topiccsendőr #138386 üzenetére
Még mindig nem erről van szó. Miért olyan nehéz elhinni, ha azt mondják, hogy félre érted a másikat? Esetleg utána újra új szemszögből elolvasni? Ha érdekel. Ha meg nem akkor el kell engedni, ahogy javasoltam is, hiszen nincs sok jelentősége.
Ha továbbra is érdekel, hazaérek és újra fogalmazok mindent, hogy egyértelmű legyen, hogy lehet igaza mindkettőnknek.
[ Szerkesztve ]
-
3800+
őstag
Sziasztok!
Ha egy mociból kikerül a fojtás, akkor annak a forgalmi átpapírozási folyamata hogyan néz ki és mennyibe kerül?
MSI Z370-A PRO, XFX 6700XT, Intel i7-8700, AIO, 2x8+2x16 GB 2400Mhz
-
bardi
aktív tag
-
norbert1998
veterán
válasz bardi #138389 üzenetére
Ellenben megvan a hátránya is. Egy erősebb motor nehezebb, és a nyomatékból se vesz le igazán a fojtás.
48 lóerős CBF500 az A2 csúcsa, teletöltve 189 kiló. 390-es Duke kicsit gyengébb, 149 kiló szárazon, legyen 170 teletöltve. 890 Duke 179 kiló szárazon, a tankja is biztosan nagyobb, 205-210 kiló biztosan van teletankolva. CB650F 209 kiló teletankolva. CBF-ekkel is el lehet menni 250 kilóig, ha a nagyobbakat nézed. Azért ezeket a tömegeket nagyon megérezni. Az előző motorom teletankolva 180 kiló volt. A mostani 220. Az a 40 kiló rengeteget számít, 25 % majdnem. -
-
bardi
aktív tag
válasz norbert1998 #138392 üzenetére
Persze, ez is igaz.
Most ilyen 240 kiló a motor, amin tanulok, majd ha mentem eleget forgalomban vele, meg országúton, tudni fogom, hogy jó lesz e, vagy könnyebbet kell nézzek. VFR750 tetszik nagyon a motorja miatt, meg inkább valami 4 hengerest vennék 2 helyett, bár csak két motorral mentem, de oktató, meg utánaolvasás alapján a 4 hengeres kevésbé vadul reagál a gázra, meg a motorfék is gyengébb. Persze csak megszokás kérdése ez is.'92 Honda VFR 750
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Békésen legelészik a májusi hardvercsorda
- Ukrajnai háború
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Skull and Bones - Egy hétig ingyen játszhatunk vele
- Trollok komolyan
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Fotók, videók mobillal
- Politika
- Horgász topik
- A PC-ből az asztalunkra is kilép a Noctua
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs