Új hozzászólás Aktív témák

  • Zoli bácsi

    őstag

    Küllőt tisztítottam. Bár 1 éves a motor, hobbi célra használt (ritkán megy) meglepődtem mi kosz lejött. Egy kiszuperált fogkefével mosószeres vízzel megsuvickoltam, leöblítettem. Ezután waxos polírpasztával (nincs itthon krómtisztító, de szerintem hasonló) kis ronggyal áttöröltem minden küllőt. Itt jött a meglepetés, fekete lett a rongy. Ezután egy tiszta ronggyal áttöröltem a küllőket, fényessé téve azokat, meg persze a felniket is.
    Brutális a változás, csillognak a küllők, bár eddig sem látszott rajtuk kosz.
    Na, véletlenül a rongyról került polírozószer a féktárcsára. Jobb híján ezt is áttöröltem. Kicsit aggódtam, nem-e lesz baj a fékezéssel, de gondoltam leég könnyen. Elmentem tankolni, óvatosan fékeztem....."Harap" a fék, egyértelműen jobban fog, mint amikor utóljára mentem vele....... :U
    Aztán rájöttem, más is történt a féknél, rásült fékpor volt a féknyereg tetején, egy leheletnyi petróleumot fújtam rá, majd bő vízzel lemostam, ebből is mehetett a tárcsára, esetleg a betétekhez. Nem tudom mi okozta a változást.
    A kérdés, érdemes motor mosásnál a féktárcsát is takarítani? Soha nem foglalkoztam ilyennel, sőt, szándékosan kihagytam, gondolván hogy öntisztító a dolog. De határozottan jobban fog a fék, és úgy tűnik ílyen is maradt, mentem városban pár kilómétert, használtam rendesen.
    Másik kérdés, küllő takarításra van gyorsabb/jobb módszer? Bár azt hittem több tökölés lesz vele, egy jó óra alatt megvolt a két kerék. Évente egyszer akarom elvégezni amúgy. :)

Új hozzászólás Aktív témák