- Windows 11
- Sweet.tv - internetes TV
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Synology NAS
- NVIDIA: a következő nagy dolog az AI-generálta videó
- Linux kezdőknek
- Ubiquiti hálózati eszközök
- Mikrotik routerek
- Sikeres volt a teszt, elpusztítja internetes műholdjait az Amazon
- Amazon Prime Video
-
IT café
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
Bogyó bá'
nagyúr
Csak megvettem a LIDL-es bicópumpát a motorhoz, tényleg nem egy nagy szám (de biciklihez sem szerintem). Arra pont alkalmas, hogy egy dekfekt és belsőgumi csere után annyira felfújjam a kereket, hogy a következő benzinkútig eljuthatok vele épségben. Persze, csak ha az életem múlna rajta...
Viszont 20 centi az egész, és nincs tíz deka sem.Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz vendingo #33453 üzenetére
Jó ez, úgyis csak végszükségre kell (leginkább a magam megnyugtatására, hogy a világ végén is ki tudok cserélni egy belsőgumit). De kárba amúgy sem veszne, van itthon bringa bőven, használható pumpa meg alig...
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
nolika
aktív tag
Udv minden forumtarsnak. A segitsegeteket kerem! Par napja elkezdtem pesten dolgozni ugy hogy godolloi vagyok. Es ugy gondolom hogy a motor alternativa lehet ingazashoz. Kerdes: milyen motor jo erre a feladatra?( A kategoria kepes vagyok). A keretosszeg 300-400k plusz felszereles. Koszi
-
DigitXT
félisten
válasz nolika #33455 üzenetére
A városba rohangálni egy közepes robogó (125+) is megteszi:
ha más célod nincs, csak az ingázás, sokkal nagyobbat nem
vennék. Már a keretösszeg szűkössége miatt is gondolom.Persze nem tudom, hogy merre járnál Gödöllőről. Ha mondjuk
az autópálya felé, oda kevés a 125, így inkább vmi 250+ kéne. -
polimorf
tag
válasz Bogyó bá' #33457 üzenetére
Én egy defekt spray-t hordok magammal.
Még nem használtam de azt mondják jó dolog, megszünteti a defektet és fel is fújja a kereket annyira, hogy eljussak a legközelebbi benzinkútra ahol fel lehet pumpálni.Már nem a tükröt nézem, hanem a következő kanyart. A tükörben már csak a mult van. A kanyar után a jövő!!!
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz polimorf #33464 üzenetére
Nekem "sajnos" fűzött kerekem, tömlős abroncsom van, és én úgy tudom, hogy ahhoz a spray nem jó. Egy darab belső lesz nálam tartalékban, a hátsó kerékhez való (ritka méret, ráadásul a statisztikák szerint motorkerékpáron a defektek 94-95%-a a hátsó keréken szokott történni. Végszükségben be tudom passzírozni az elsőbe is).
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
polimorf
tag
válasz Bogyó bá' #33465 üzenetére
Az igazság az, hogy nekem praktikusabb a spray mint más megoldás, mert egyrészt megjavítani sem tudnám útközben, másrészt a kardán miatt nemhiszem ,hogy le tudnám szerelni az út szélén a hátsó kereket.
Viszont szerintem ha belső gumiba is ugyanúgy belenyomható a spray mint a belső nélkülibe. De persze ez csak az én véleményem. (Erre azért tényleg kíváncsi lennék szakértői szemszögből is)
[ Szerkesztve ]
Már nem a tükröt nézem, hanem a következő kanyart. A tükörben már csak a mult van. A kanyar után a jövő!!!
-
Mizsala
csendes tag
válasz polimorf #33466 üzenetére
Ezt kérdezni akartam már én is. Nekem is fűzött kerekem van, viszont a gumira az van írva hogy tubeless(elől és hátul is). Ez így lehetséges?
És ha mégis belsős, akkor a defekt spray mehet bele? Vagy van olyan spéci, ami direkt belsőshöz való?
Én tescos árkategóriájú spray-t hordok magammal, még az első motoromhoz vettem, hál'istennek soha nem kellett használnom.
Jó lenne, ha valaki fel tudna világosítani ezekkel kapcsolatban -
polimorf
tag
válasz Bogyó bá' #33468 üzenetére
Logikusan gondolkodva nem látok akkora különbséget a kettő között, hogy ne működne a spray a belsővel ellátott kerekekbe, hisz ott is egy szeg ütötte lyukat kell eltömítenie és a spray pont erre való. Nem?
Már nem a tükröt nézem, hanem a következő kanyart. A tükörben már csak a mult van. A kanyar után a jövő!!!
-
Érdekesen zajlik ma egy műszaki vizsga.
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz polimorf #33469 üzenetére
Érdemes a cikk végét elolvasni, ebből úgy tűnik, hohy nem sokat érnek ezek a tömítő trutyik... ...kell a pumpa / kompresszor hozzájuk is,
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
.mf
veterán
válasz nolika #33463 üzenetére
Váltós sajnos már nem fér a 3-400k keretbe, még minimum 1-200k-t rá kéne dobnod. Váltósoknál ugyanis egy kisebb űr tátong 125 és 500 ccm között, pont azon a területen, ahonnan neked kéne... Ha mégis találsz olcsón valami GS500, ER5, CB500-ast, az már biztos elég leharcolt állapotban lesz, a javításoknál fogod akkor azt kifizetni, amennyivel olcsóbb volt.
Bogyó: SKS-ből is van kicsi és könnyű (nekem is olyan van, tizensok éves darab), tény, hogy valamivel drágább, de tartósságban behozza.
Mizsala: a gumi lehet, hogy olyan, ami más motorokon úgy is jó, de alatta valószínű van belső, mint minden fűzöttnél.
Polimorf: igen, de belső nélkülinél nem kell még elkopás előtt a belsőt kihalászni belőle és kicserélni... Én is csak a belső nélkülikhez hallottam javasolva.
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
válasz Bogyó bá' #33471 üzenetére
1. nem indítják be.
2. Nagyon figyelnek a fékek jóságára és az indexekre (?).A fényszóró be sem kapcsolt a késleltetés miatt, csak az indexet nézte meg és abba belekötött. Méghozzá a kripton sárga első index nem tetszett nekik és hiányolták valami jelölést róla ami a hátsón amúgy megvan. Azt mondták ez nem index. Mondom ok, de ha boltban vettem? Az senkit nem érdekel. KPM ha megállít elveszik a forgalmit miatta. Aztán a fékkarom végéről hiányzik a kis bumszli. Hát ha egyszer letört és 15k az új.... Végig kijelentő módban mondták, ezt kicseréled, azt lecseréled stb.. Aztán a hátsó prizma sem volt meg. Rutinosan felragasztottak egyet és úgy fényképezték le.
Fény, fék, karok!
Mivel engem vittek, azért az illető megsúgta, hogy ez zsebbenyúlós lesz. 12k volt végül.[ Szerkesztve ]
-
Logeeen
senior tag
Köszönöm mindenkinek a segítséget olaj ügyben!
Végül Kecskeméten vettem a KTM-nél Motul 5000 10W40-et.#Xiaomi 13T#
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Kolondrum #33475 üzenetére
A féktől félek, vadiúj a fékbetét elöl, és sz*rul fog. (Be kellene járatni, de mostanság nincs időm motorra ülni...)
Az indexek gyáriak, de - mivel japán belpiacos - így E-betűt ne keressenek rajta.
Hátsó prizmám van 3 db, egy a gyári helyén, 2 db a két oldaltáska végén. Mindegyik egyforma, nagy, kerek.
Az első fényszóró nem gyári, de az legalább E-jelzésű, és így már van benne helyzetjelző izzó is. (Jawa 350)
A lámpaoltogató elektronikámat - a nagy akku beszerelése, és a műszerfal LED-esítésének kedvező tapasztalata után - végleges hatállyal kiszereltem a motorból.- Lengéscsillapítót vizsgálnak?
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
válasz Bogyó bá' #33477 üzenetére
Rááll padra és satura fékezi majd úgy, hogy egy adott pontig húzza meg a kart. Tól-ig határt mér, nem ugrálhat. Azon ment át a legkönnyebben.
Lengéscsillapítót nem, de a padon nézte, hogy amúgy rendesen fut e. Kanyargott vele ide oda.
A benzinkutas megkérdezte, hogy mit mutat az a kék LCD a tank felett. Tankolás közben nézte és végül rászánta magát, hogy megkérdezze. Hasznos dolognak tartotta.
[ Szerkesztve ]
-
csongi
veterán
válasz nolika #33463 üzenetére
Persze lehet váltós motor is.
m.f írta, hogy ott van némi űr. De szerintem elfogadható áron lehet kani a CX500-as trágypumpákat. Az található már 350K tól is, jó állapotú. Öreg motorok, de mint tudjuk állapotot veszünk és nem évjáratot. Egy igazi legenda, ha van hozzá affinitásod. Ha nem akkor A GS 500, vagy ilyesmik jöhetnek szóba. Ezek forgatósabb vasak, ez van. A Honda NTV 650 nyugodtabb V2, tulajdonképen ez egy deauville, csak ez le van vetkőztetve. Ezek is fellelhetőek, 400k tól. Sok szempont van, pakolhatóság, közlekedési sebesség, stílus, szélvédelem...stb stb.
A lényeg, a V blokkok nyomatékosabbak, alsóbb tartományban könnyebben motorozható, a sor 4 nagyobb fordulaton érzi jól magát. A robogóknál meg csak gázt neki . -
csongi
veterán
válasz Bogyó bá' #33477 üzenetére
Ez a vizsgáztatón múlik mit néz. Ha van egy ellenőrző éppen akkor hú de tudnak szőrözni. Ez is csak üzlet. Ha azt akarja, hogy két év múlva is oda vidd, nem szívózik, ilyenkkel, hogy E jelű e az index
A fene meg nem nézi a közúton sem. Sárga villog oszt jónapot.
Ne izgulj át megy az !!
A féket meg mire oda érsz bevasalod simán. Nekem a bugim, 200Métert ment műszaki előtt, és vadi új fék elöl hátul. Az első tárcsa cserélve lett, a hátsó pedig használt volt -
kcsa
veterán
válasz Bogyó bá' #33477 üzenetére
Járasd be a féket, normális vizsgahelyen fékpadra rakják, van fékhatásmérés.
Az index meg egy olyan dolog, hogy ugyan mondhatnám hogy igazad van - de nincs: első EU-s forgalomba helyezéskor ezeket szabványosra kell(ett volna) cserélni. Ha szerencséd van (vagy levelező tagozatos vizsgára iratkozol be) akkor nem nézik, Mozaik utcába azért nem indulnék el vele
Az első fényszóró meg mivel nem típus-azonos elvileg bele lehet kötni, de szvsz ebbe fognak a legkisebb valószínűséggel.
Lengéscsillapítót nem vizsgálnak (mondanám hogy sajnos, én örültem volna )
-
AMD Power
titán
Ezek a 100cm3 robogók szerviz költsége, kötelező szervizük ,hogy van? Itt is évente van olaj csere gondolom vagy x e km után? Milyen árban vannak az olajok bele?
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
stifi
senior tag
vizsgáztatás, egyik kedvenc témám
amikor én vittem az enyémet, ez hangzott el a telefonba úgy, hogy életemben először beszéltem az illetővel és annyit mondtam hogy motort szeretnék vizsgáztatni, mennyibe kerül? a válasz:
a vizsga 25000 forint, nem baj ha sportkipuffogó van rajta, az se baj ha pályaidom van rajta és más színű mint ami a forgalmiban van, az se baj ha nincs rajta index, de tükör sem kell, igazából a rendszám sem..
ezzel az erővel a motor minek akkor, nem elég egy forgalmi bazz?az autómnál meg nagy volt az első tengelyen a két kerék közötti fékhatás-eltérés, de hát mi másra való a WD40? befújta a féket azon az oldalon ahol erősebben fogott, jobban nyomta a pedált és máris kizöldült a teszt.. kormol a dízel kipufogója? nem kell annak a műszernek nyakig benne lennie a dobban, elég ha csak félig van.. nabazmeg így sem jó, végülis elég ha mellérakom nem? na most zöld, okézd le Tibi...
fóliázott üveg? tekerd le az ablakot, odarakjuk Az Átlátszó Plexit amit erre a célra csináltunk, fényképezzük 'sztkész..vicc.
Nincs időm kedvesnek lenni!
-
csongi
veterán
válasz AMD Power #33482 üzenetére
Ugyan az mint a tobbinel.
Helyesebb az uzemelesi koltseg. Attol, hogy fele ccm nem lesz fele a koltseg.
Pl 250 burgonya cswk par Ft olcsobb mint a 500 Atlantic.
Olaj ezekbe is kb olyan kell mint a tobbihez, egy evjaratu vasaknal ez szinte tuti ugyan az, mivel az akkori minoseghez igazodtak.Legfeljebb kevesebb kell bele, gondolom az 1L koruli olaj elg bele. 2-3k kozotti aron. Ha szuro is kell, akkor mar mindegy, 6000km-en nem 2400 Ft plusz olajkoltseg lesz a mervado.
De szerintem a kisebb ccm motorknal a csere intelvallum surubben lehet. -
Ferdzsoo
addikt
Nah tegnap megvettem a kombit.
Ez lett végülis. Dainese Aspide.
Lett mellé gerincprotector és mellkas protektor is.
Meg egy fasza aláöltöző.
Kib@szottul tetszik. 2 órát voltam az üzletben, vagy 8 kombit felpróbáltam. Motorraülve, (volt egy 1198-as Duki a boltban direkt tesztnek ) protektorokkal, stb.stb.
Hát egy fél motor árát otthagytam, de a srác adott 140 Eur engedményt igazából azért mert többmindent vittem.
Ami azért szvsz nemrossz.
Nagyon vágta a tèmát jah és nemhiszitek volt többször már pannónián.
Ezvan kicsi a világ."It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
-
TayRol
veterán
válasz Ferdzsoo #33489 üzenetére
Jó választás! Mióta az első bőr cuccomat, a Dainese Supercombo-t megvettem, rájöttem, hogy megtaláltam az én márkám. Drága, de mocsok jó.
Szeretni fogod.
-
huszi.gyb
senior tag
válasz TayRol #33490 üzenetére
Én anno használtan vettem Dainese ruhát (Evolution TS) [nem tudtam ott hagyni ennyi pénzért], igaz, hogy jelenleg 50-est hajtok, így csak a kabátot használom, de ha lesz pénzem nagyobb motorra, akkor egy darabig még jó, és ha új ruha kell, akkor csakis Dainese. Nálam bizonyított.
www.dongosofor.hu
-
Ferdzsoo
addikt
válasz huszi.gyb #33491 üzenetére
Örömmel olvasom ezeket hsz-eket.
Az eladó ott azt mondta hogy az övé jelenleg 8 éves, de esze ágában sincs lecserélni. Azt.mondta ha megfelelően gondozva vannak 10-15 évet kibírhatnak."It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
-
huszi.gyb
senior tag
válasz Ferdzsoo #33492 üzenetére
Az enyémen a térdkoptató volt egyedül kopott, illetve a vállán a szövetjel kezdett el szétjönni. Azóta két esésnél védett, pár karc lett rajta. (Ha nincs rajtam, akkor valószínűleg bajom lett volna, így lényegében semmi).
Ritkán (nem viszem túlzásba) kap egy kis bőrápolót, még nagyon egyben van. Mire elhasználódik, addigra remélem lesz pénz újra
www.dongosofor.hu
-
Ma dilisek az emberek, baleset baleset hátán ÉLETVESZÉLY!
Megtörtént majdnem! Éppen nem nyitottam rá a tagra az ajtót csak óóóóórdítottam vele. 50-el mentem és előttem egy kis ford ment, tartottam tőle a tisztes távot. Majd a másodperc tört része alatt: fék,index balra,kanyar. Én meg vészfékeztem és mivel szinte mögé értem elmenni nem tudtam mögötte hát mentem az ívében ahova ő bekanyarodott, azaz átmentem a másik sávba a járdáig. Na akkor szabadult el a pokol bennem az jó xxxxx xxxx azt, órdítok vele, hogy mi a jó xxxx xxxx csinálsz. És ha hiszeitek ha nem nem vette észre, hogy torkom szakadtából ordítok vele ablakon keresztül. Mondom rányitom az ajtót és megrugdosom, de a papa volt vagy 90 éves. Fel sem fogta mi történt, nem érzékelt semmit. Azt sem értette miért állok ott és őrjöngök. Mondom neki xxxx xxxx és elmentem. Úgy felzaklatott, de úgy!!! Inkább haza is jöttem.
A vezetőoldali ajtó előtt álltam meg. Ő a kocsibejárójához kanyarodott be és gondolom későn kapcsolt. Páran végignézték a dolgot. Én komolyan majdnem kivettem onnan.[ Szerkesztve ]
-
Xaels
félisten
válasz Kolondrum #33494 üzenetére
Tapasztaltam. Hosszú 40percem volt hazáig Hűvösvölgyből Soroksár végéig. Seicento-s p*csa sminkel azt majdnem beletolt a szemközti sávba. Le volt tekerve az ablaka, de nem szóltam be csak megmutattam 10k-s fordulatnál milyen hangja van a kicsikémnek... De az utolsó pillanatban indexelős-satuzós minden napos.
Egyedi tankot merre érdemes csináltatni? Ismertek valaki mesterembert esetleg?
[ Szerkesztve ]
PSN ID: Lord_Machine_X /// SYMPHONIC POSTAPOCALYPTIC REINDEER-GRINDING CHRIST-ABUSING EXTREME WAR PAGAN FENNOSCANDIAN METAL
-
Elvesztettem a kontrollt. Nem is tudom mi lett volna ha rányitok. A bukfenc óta nagyon tartom a dolgokat, óriási követési távokat veszek, nem előzök csak egy autót stb, erre majdnem lezúz egy papa. Annak megártott a hirtelen jött jó idő. Nem forgott a feje, testből nézett ki az ablakon. Úgy nézett mint aki nem ezen a földön van. Fel sem fogta mivan!! Úr isten! És vezet!
Pestet ne is emlegesd, az most halál lehet. 11-esen baleset endrén 1 helyen, előtte kb 300m-el pest felé másik, de ott helyben elintézték. Dudálnak, satufékeznek, dugó stb. Mondom tankolok és be a garázsba.
Pocee! Ennyire nem szoktam felhúzni magam, de az kiverte a bizit, hogy majdnem a vétlen lettem, aztán meg, hogy nem is tudta a papa mi történt.
A keddi vizsgám előtte nem voltam ennyire ideges.
Azok akik láttak úr isten mit gondolhattak. Várták a buszt.[ Szerkesztve ]
-
huszi.gyb
senior tag
válasz Kolondrum #33497 üzenetére
Most vagy nem jól értem a történetet, vagy... Előtted ment, tartottál követési távot, befékezett, és nem tudtál megállni csuma fékkel? Vagy előzni akartál?
Elgondolkodtató, hogy mennyire "kis" sebesség 50km/h. Anno egyik KRESZ órán számoltatták ki velünk, hogy mennyit haladsz 50km/h-nál a reakcióidőd+fékkésedelmi idő alatt... Megdöbbentő volt, ha jól emlékszem 15m környékére jött ki. Ez ugye azt jelenti, hogy ha ő besatuz, akkor 15m-rel közelebb kezded el a fékezést. Ha fáradt vagy (gondolom pénteken, munka után nem épp rekord idő alatt észleled) ez a többszörösére nőhet. Sajnos itt Budapesten a nagy követési távolság sokszor nagyon kevés...
Nem beléd akartam kötni, de hátha másnak is számít annyit, mint nekem, hogy végiggondolja.
A motor fékrendszere rendben van?
www.dongosofor.hu
-
Pocee
senior tag
válasz Kolondrum #33497 üzenetére
Amúgy hol volt a figyelmed,ha 50el mentél,állítólag nagy követési távokat tartasz a bukfenc óta és mégis majdnem telibe vertél egy autót?
Én teljesen úgy motorozok,hogy SENKIBEN nem bízok meg,az életem a tét és ezt nem bízom másra...közben az agyam úgy üzemel mint egy szuperszámítógép,nemcsak az első kerék elé nézek hanem minden lehetséges esetet feldolgozok látótávolságon belül.Mr.Brightside
-
válasz huszi.gyb #33498 üzenetére
Amiért gond volt: Index után azonnal kanyarodott, én nem érzékeltem, hogy ő akar valamit. fék-index kanyar. >> ez a három egyben történt késleltetés nélkül. A motor bólintott és beértem de nem tökig, mögötte nem fértem el, hogy ő majd bemegy és elmegyek szépen, így balra mentem élesen amarra ő kanyarodott. Nem vele szemben álltam meg, hanem szinte vele egy vonalba. Jó az új gumi az fix.
Elmondani meg át élin tök más, hidd el, hogy totál vétlen voltam. Most gondolj bele ha gáz van és ezt leírom nekik a bizonyításkor nem sem hiszik. Bár sokan látták.huszi.gyb! 3 napja nem sulizok, mert a bukottak miatt állunk és visszamentem dolgozni. Meghajtott a főnök, de nem érzem magamon h tompa lennék.
Totál, tegnap vizsgázott és az valóban jó rajta. Tudod az a baj csendben megsúgom, hogy nem tudom mikor csúszik meg. Ha megtörténik ott vége a történetnek és ezért talán tudat alatt nem is merek nagyot fékezni. Főleg ha kanyarodok közben. A legvégén az első megállt és pattant egyet előre az úton.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Érintőgombos Jura C65 automata kávéfőző cappuccino fejjel
- AKCIÓ! KONYHA - HÁZTARTÁSI TERMÉKEK BOTI ÁR FELÉÉRT!
- Eladó Családi Ház Nőtincsen 70 négyzetméter Lakó rész + 40 négyzetméter beépíthető rész
- Gorenje KAM 35 THP 3.5 kW mobilklíma
- Leárazás! AKCIÓ, BOLTI ÁR ALATT! Xiaomi HUTT C6 ablaktisztító robot
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen