- Színészek hangjait lopta el egy AI-cég
- Linux kezdőknek
- Ubiquiti hálózati eszközök
- Linux - haladóknak
- Már nem hisz a nagy európai EV-forradalomban a Ford
- Android programozás, Android alkalmazások készítése
- Aliexpress tapasztalatok
- Xiaomi AX3600 WiFi 6 AIoT Router
- Sikeres volt a teszt, elpusztítja internetes műholdjait az Amazon
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
-
IT café
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
Moleman
addikt
válasz Lomha 8V #80495 üzenetére
Verőcén van egy jó kis cukrászda, nem vagyok sütis, de azt még én is ajánlom.
(#80500) V.Stryker
Ha csak kanyarvadászat kell, én úgy szoktam, hogy Szentendre-Visegrád-Szentendre-Dobogókő-Esztergom, aztán valahogy haza, legutóbb Tatabánya-Csákvár-Velence felé jöttem, levezetésnek jó.[ Szerkesztve ]
-
canniball
nagyúr
válasz demars #80422 üzenetére
Nem beszélek tótul, de ebből még én is értettem a lényeget: pivo!
(#80501) Moleman!
Inkább Pomáz - Pilisszentkereszt - Esztergom, ott cuki, aztán Visegrád - Pilisszentlászló - Szentendre...de az asszonnyal nem hiszem hogy kanyarvadászkodni indulna.https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...
-
zgospel
őstag
válasz Moleman #80501 üzenetére
A verőcei cukrászdára hatalmas +1, akárhányszor a közelben járok ott tuti megállok
(#80504) Horvi a Pilisben sajnos mindegyik út elég gagyi, és érthető módon tele van turistákkal is. Elég szerencsés időben kell menni, hogy viszonylag kicsi legyen a forgalom.
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
Moleman
addikt
válasz canniball #80505 üzenetére
Jogos, így rövidebb egy Szentendre-Visegráddal, de az az út úgyis visszafelé izgalmasabb, mert a tempósabb részek így lejtőn vannak (legutóbb kicsit el is kottáztam egy MX-5-tel a legvégén, már a hajtű alatt, de sikerült összekaparni ).
(#80506) zgospel
Motor híján még csak autóval jártam ezeken az utakon, úgy annyira nem rossz. A lajosforrási út mondjuk vállalhatatlan, oda csak kétszer merészkedtem fel.[ Szerkesztve ]
-
sajtee
senior tag
Köszönöm, eddig úgy tűnik, hogy belülről is olyan állapotban van, mint kívülről
Ma megvolt az eredetvizsga, hétfőn megy olajcserére, lég- és olajszűrő cserére, aztán remélhetőleg csak tankolni kell egy darabigIgen, két GS van ott, csak kicsit más kategória a kettő...
-
CyberPunk666
senior tag
Na, menni kéne motorozni, csak fogalmam nincs hova.
Jó lenne gyakorolni a kanyarvételt, relatíve biztonságos helyen.Fogalmam sincs, hogy hova lehet menni, ahol tudnék döntögetni, de azért nincsen nagy gáz, ha picit szélesebb lesz. Kimondottan azt gyakorolnám, hogy megtartott gázzal, hogyan tudok nagyobb-kisebb íven kanyarodni, jobban-kevésbé döntött motorral. Hogyan tudok menet közben váltani. Mindezt úgy, hogy egyszerre csak egy dolgot csinálok. Mondjuk gyakorolnám, hogy lassítás nélkül csökkentem az ívet, de nem gáz, ha nem sikerül.
Gondolom, ha lenne is ilyen hely, akkor tuti tele lenne. :/
De olyan helyet sem ismerek, ahol sorba lenne fűzve egy csomó lendületesebb kanyar.
Itt tőlünk nem messze van egy jó kanyar, csak két gond van vele, nehéz visszafordulni a két végén, és a sebességkorlátozás 50 rajta, amivel kb függőlegesen is be lehet venni. -
válasz CyberPunk666 #80514 üzenetére
Sztem az egész a hőfok miatt meg is bukott. Én rá nem merném fektetni a kanyarra most a motor úgy mint nyáron. Megtisztelem a kanyarokat. Kicsit melegszik én is gurulgászok.
-
-Mike-
addikt
válasz CyberPunk666 #80514 üzenetére
Én azért a döntögetéssel várnék egy kicsit jobb időre, de te tudod.
Egyébként meg a válasz egyszerű: Kakucs ring. Ott mindent ki tudsz próbálni.
[ Szerkesztve ]
-
-Mike-
addikt
válasz CyberPunk666 #80517 üzenetére
Van egy pultos csaj, egy öreg faszi elől a kapunál meg hátul a birkák, ki szólna rád?
-
Trub
tag
válasz CyberPunk666 #80514 üzenetére
Én minden évet úgy kezdek, hogy kimegyek a laktanyára, kirakom a bólyákat (eldobált flakonokat) és felrakok egy jó kis szlalompályát. De nem olyat mint a rutinvizsga, azt még nagyanyám is megcsinálná.
Kb olyan szintűt mint ami versenyeken van, motoros rendőröknek. Neten még pálya leírásokat is találni.
Az megizzaszt rendesen, és segít formába jönni. Szerintem kevesen tudnák megcsinálni ezeket a pályát.
És ráadásul nagyon élvezetes is. ( Persze sokan nem szeretik, mert frusztrál ha béne az ember)Neked is ezzel kéne kezdeni.
[ Szerkesztve ]
-
emre
veterán
válasz Topiccsendőr #80525 üzenetére
nem értem
[ Szerkesztve ]
A stabil diktatúra ugyanúgy társadalmi alku eredménye, mint a stabil demokrácia, csak az alku logikája más.
-
Trub
tag
válasz -Mosquito- #80524 üzenetére
Jogos. Kezdőként ha nem borulsz fel már sikernek számít.
Különben meg utána lehet olvasni, youtube-on ezernyi videó teknikákról.
Közben pedig érzed, ha le akar szakadni a kezed meg a hátad, akkor rosszul csinálod. Rájön az ember a helyes teknikára. Utána növelheti a tempót. Érzi mennyire magabiztos stb... -
Bogyó nézd mit találtam! [link]
te meghúzattad már ennyire? -
-Mosquito-
őstag
Szerintem meg menjen el 1-2-3 vezetéstechnikai tréningre ahol megmutatják mit/hogyan kell/ene csinálni. Tök kezdő révén és főleg új motorral biztos nem fogja jól csinálni a gyakorlást amit maga csinál majd x helyen mert félteni fogja a motort. (Bukócső/gomba már most szerezzen be) A videón azt látod, hogy tök jól keni/vágja a témát a csávó, szerinted ő így született vagy járt pár vezetéstechnikai tréningen ahol fejlődött? Az egy hosszú folyamat amit élért és bizony azt szinten is kell tartani.
Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
-
CyberPunk666
senior tag
válasz -Mosquito- #80530 üzenetére
Már voltam vezetéstechnikai tréningen és majd még megyek is. Még terepezőn is voltam.
Elolvastam a motorozás mesterfokon, a twist of the wrist könyveket.Csak ezeket kéne gyakorolni is. Mert már kurvajó elméleti motoros vagyok, csak ugye a forgalom nem arra való, hogy ezeket próbálgassam.
Próbálok tudatosan motorozni és figyelni a tipikus hibákra, használni a tanultakat. Csak azért a hátsóval szűkíthetem az ívet egy tök egyszerű dolog, de mekkora sebességnél mennyi hátsóval mennyit szűkítek? Ezeket jó lenne nem a forgalomban a kanyar közepén kitalálni, hanem kialakítani egy érzetet.
Már most fényévekre vagyok attól, ahol a hét elején voltam, de még mindig nagyon-nagyon kezdő vagyok.
Szeretnék gyorsabban fejlődni, amihez célzott gyakorlás kell.Erre egy nagy üres hely lenne a jó például. Ahol büntetlenül lehet szélesre futni mondjuk.
[ Szerkesztve ]
-
Geresics
addikt
"Különben meg utána lehet olvasni, youtube-on ezernyi videó teknikákról."
Az a baj, hogy az internetre bárki bármit feltehet büntetlenül! Tökéletes példa vagyok erre én is!
Én tuti nem hinnék az így "talált" videóknak, legfeljebb, ha sokan ajánlják (mint ahogy korábban itt a fórumon már előfordult). El kell menni olyan tréningre, ami érdekel, és min 1 terepes tréningre! Utánalehetérdemes menni szerintem csak pályára körözni...*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
Geresics
addikt
válasz CyberPunk666 #80531 üzenetére
"Erre egy nagy üres hely lenne a jó például. Ahol büntetlenül lehet szélesre futni mondjuk."
Ha volna is ilyen hely, akkor az aszfaltot valószínűleg hamar tönkrevágná a kihasználatlanság. Maradnak tehát a pályázások - ott lehet akár büntetlenül is benézni dolgokat.
Attól pedig, hogy nem vagy olyan gyors, mint valaki más még nem fognak elzavarni. Ha így volna, csak versenyzők mehetnének pályára...*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
HSM
félisten
válasz CyberPunk666 #80531 üzenetére
Hova és miért sietsz?
Szvsz csak használd és élvezd a szép új mocid, aztán szépen kialakul az a technika is, ha használod a tanultakat...[ Szerkesztve ]
-
-
-Mosquito-
őstag
válasz CyberPunk666 #80531 üzenetére
Üres placc a gyakorlásra megfelelő de a tanulásra amit azt hiszed, hogy úgy kell és jól csinálod, hmm.. Van tapasztaltabb motoros ismerősöd aki nem chopperes és nem fotel fizikus aki otthonról nyomja a rizsát és esetleg volt is tréningen? Na, vele menj el gyakorolni.
Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
-
CyberPunk666
senior tag
Én az a típus vagyok, aki ha belekezd valamibe, akkor azt a legjobban akarja csinálni, mindent tudni akar róla és nem keresi a könnyebb utakat, nem hátrál meg ha nem sikerül azonnal.
mások mondták rólam rovat következik:
"Ha te valamit csinálsz, akkor azt nagyon csinálod, nem tudod kicsit csinálni a dolgokat"
"Irigylem, hogy amibe tele belekezdesz abban mindig profi leszel"
"Elképesztő, hogy milyen vasakaratod van"Persze ezen vélemények mögött nem valamiféle páratlan tehetség áll, hanem rengeteg munka. Gyakorlatilag bármit képes vagyok kisajtolni magamból, ha el akarok érni valamit. Teljesen mindegy mennyit kell szenvedni egy célért én megszenvedem, ha ez kell hozzá és közben csak a célt látom magam előtt.
Nekem, ez a lényemből fakad, nem tudok másmilyen lenni.
Perpillanat pedig meg akarok tanulni motorozni és pályázni, később esetleg versenyezni. (persze tudom, hogy sosem leszek motogp-s, de ahhoz, hogy élvezzem nem is kell, valami itthoni szponzor nélkül is vállalható költségű amatőr cucc).
Jah, szeptemberben kezdem a MAMI-t.
[ Szerkesztve ]
-
CyberPunk666
senior tag
válasz -Mosquito- #80537 üzenetére
Voltam vezetéstechnikai tréningen és tudom, hogy mit szeretnék gyakorolni. Sőt, ebből kifolyólag azt is tudom, hogy nekem személy szerint mire kell figyelnem leginkább.
A fotelfizikáról diplomám is van (mérnöki), szóval mögöttes háttér megértése az oké. Például a kanyarodás fizikáját leíró cikkek 90%-a az interneten baromság, elvi hibákkal vannak tele. A legtöbb eleve olyan képet használ, amin olyan szögből szerepel a motoros, hogy be sem lehet rajta rajzolni normálisan az irányokat, így már ott esélytelen, utána meg úgy kanyarodig balra az a szerencsétlen motoros, hogy az erők eredője jobbra mutat , a centrifugális-centripetális erők keverése, nem ismerete, hibás értelmezése... fú, nagy bajban van, aki az internetről akarja megérteni a kanyarodás fizikáját...
Szerencsére azért a durva hülyeségeket ki tudom szűrni.A motoros ismerősök oldtimer jawakon ülnek...
[ Szerkesztve ]
-
-Mosquito-
őstag
válasz CyberPunk666 #80539 üzenetére
Egy treningtől még nem leszel pro. Még több vezetéstechnikai tréningre menj el szerintem,ahol fejlődsz és szinten is tudod tartani azt a tudást amit ott látsz /tanulsz.
És ideje barikat váltani.Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
-
Moleman
addikt
válasz -Mosquito- #80540 üzenetére
Nekünk a Safety Hungary-nál azt mondták, hogy amit tanultunk az első szinten, ültessük be a gyakorlatba, 8-10 ezer km alatt, addig nincs értelme további szintekre menni. Ezért is veszek motort, mert az eredeti terv az volt, hogy csillapítom az éhségem néhány tréninggel, meg talán bérelek pár napra motort.
Másfajta tréningre már nem szívesen mennék, van, aki full más dolgot tanít. A hungaroringeseknél voltam robogóval tavaly, ott folyamatosan a féken kellett lenni mindkét kezed minden ujjának (nagyon kényelmetlen), a Safety-nél meg hozzá sem szabad érni, csak ha fékezni akarsz.
A végén nyilván mindenkinek az marad meg, ami kényelmes/szimpatikus, nekem pl a bal mutatóujjam mindig a kuplung/hátsó fék fölött van, nem tudom megmagyarázni miért, így kényelmes. -
CyberPunk666
senior tag
válasz -Mosquito- #80540 üzenetére
Tudom, hogy nem leszek egy tréningtől pro (ezért is voltam kettőn ), de pont azt szeretném gyakorolni, amit ott tanultam.
A bariváltáshoz, meg akkor szólok anyámnak, hogy váljon el.
[ Szerkesztve ]
-
-Mosquito-
őstag
válasz Moleman #80542 üzenetére
Elmész egy ilyen tréningre ahol megmutatják mit/hogyan kell. Azt a tudás szinten is kell tartani ám mert már a következő napon amit megtanultál már a x%-át el is felejted vagy rosszul is csinálod és az idő múlásával egyre rosszabb is lesz,mert megint előjönnek a régi lehet,hogy rosszul berögzült dolgok.
CyberPunk666:
[ Szerkesztve ]
Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
-
Moleman
addikt
válasz -Mosquito- #80546 üzenetére
Igen, tudom. Olyan szempontból jó, hogy a tréning előtt csak pár órát motoroztam összesen (nagymotorral), még nincs semmi berögzülve, majdhogynem tiszta lappal indultam, remélem nem felejtek sokat.
Cserébe még magával a járműkezeléssel is küzdök, persze nem az elindulással, megállással, váltással, hanem hogy mire hogy reagál a nagymotor, amit már tudnék, ha levezettem volna 1-2000 km-t az utcán. Pl a jávorszarvas teszt saját robogóval a másik tréningen első próbálkozásra hibátlanul ment, a Safety-nél meg csak küszködtem, talán 15%-ban sikerült. Nem tudtam együtt mozogni, eggyé válni a motorral, csak utas voltam, aki távolról próbálja irányítani.(#80547) zeon.hu
Jól gondold meg, most ajándék piros macska is jár hozzá.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Milyen TV-t vegyek?
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Vicces képek
- LCD, plazma és projektoros TV-k hibái
- Milyen légkondit a lakásba?
- bambano: Bambanő háza tája
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest