- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- HBO Max & OD topic
- Synology routerek
- Linux kezdőknek
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Facebook és Messenger
- Windows 10
- Windows 11
- Call center-forradalom: AI alakítja át az ideges telefonálók hangját
- Folyamatosan hazudott a bitcoin állítólagos feltalálója
-
IT café
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Tacso
aktív tag
válasz bolondember #400 üzenetére
''Na meg Ecotec - érdemes figyelni az olaj szintet...''
Nem akarok kötekedni, de szvsz ez azért így erős tulzás! Tapasztalatom szerint az 1.2 16V, és 1.4 16V Ecotec például egyáltalán nem hajlamos az olajfogyasztásra, persze kivételes esetek előfordulhatnak...!No Stress on Cres - I love my Cruze
-
Tacso
aktív tag
válasz bolondember #405 üzenetére
Valóban, az 1.6-os mociknál hallani ilyen problémáról, de a legtöbb esetben a nem rendeltetésszerű használatból adódik a dolog...
Persze ezt nem Rád vonatkozóan írtam, sajnálom, hogy kifogtál egy rossz példányt...No Stress on Cres - I love my Cruze
-
KrAt
veterán
Ma kapott többek közt egy új légszűrőt az Opel, és az lenne a kérdésem, hogy lehet benzinszagú a régi légszűrő? Azaz az normális?
-
Vada
tag
5 évig volt 1.6 ecotec motoros astra caravánunk egy csepp olajat se fogyasztott....... Nekem most most 20xe mocim van ennél sincs olaj fogyazstás és a c20Ne-nél se volt pedig utolsó kettő kapta , kapja az osztást ugyebár GSi astráról beszélünk.
[Szerkesztve]WC graffity: Ne ide nézz, a vicc a kezedben van.
-
e.vid
senior tag
-
Rover623
félisten
válasz Calogero #395 üzenetére
Értem.
Nos...mivel 15''-ös felnivel is kérhető, tutira nem gond a hátulja...
Probléma akkor szokott lenni, amikor a gyárinál kisebb átmérőjű felnit akarnak feltenni az autóra (nem kiabálni szakik! van értelme...lásd később).
Ilyenkor vigyázni kell, mert valóban hozzáérhet a kisebb felni a fékalkatrészekhez...
De ez a dobfékes dolog baromság...a legtöbb dobfékes autóra nevetséges méretű (bocsi tulajok) dobot szerelnek, gond inkább az első tárcsafékkel szokott lenni ilyenkor.
Téligumi/felni.
A téligumiból ajánlott a gyári méretnél egy számmal keskenyebb és ebből következően kevésbé ''peres'' váltóméretet választani.
A keskenyebb gumi kisebb felfekvőfelületet jelent, ami nagyobb felületi nyomást eredményez (mivel az autó súlya kb. marad ugyanakkora).
A nagyobb nyomás jobb tapadást biztosít...jobban összetömöríti a friss havat, jobban kiszorítja a latyakot a gumi alól, kisebb az esélye a felúszásnak.
A ballonosabb kialakítás pedig jobban óvja a felnit, jobban bírja a kátyúkat.
Nem utolsó sorban sokkal olcsóbb is az ilyen méretű gumi, mint a nyári sportosabb méret.
A konkrét eset:
Gyárilag 205/55R16-os gumik, 6.5x16-os felnin.
Ennek 16-osban nincsen kövérebb váltómérete, mert 195/60R16 guma nincs.
Ellenben kiváló váltóméret a 195/65R15-ös...és mit tesz Isten, pont ekkora felnivel is rendelhető az adott autócska...
Kár hogy ilyen szerencsétlen méretű a gyári gumi...ha egy kicsit nagyobb lenne, pl. 215/55R16-os, akkor a 185/70R15-ös is jó lenne váltónak, az meg már majdnem teherautós gumi...az a jó télen...
Egy 1.4-es autón jól mutatnak a 205/55-ös gumik, de igazából semmi sem indokolja...
Ha az enyém lenne, én ezen is megpróbálnám a 185/70R15-öt, a kerékcsere után egy komplett futóműállítással valszeg nem okozna gondot...
Téli-nyári váltásnál amúgy is el szoktam végeztetni, mert legalább kiderül: az elmúlt félévben kapott-e komolyabb pofont a futómű...
Nézzük az árakat.
Az abszolut értékek természetesen erősen szórhatnak, márkától és beszerzési helytől függően, de az arányok általában ülnek...mindenki nézzen csak utána szépen lelkiismeretesen...
A Michelin-nek egész jó téli gumái vannak...a nyáron a Gumibolt-ban az alábbi árakon futottak, különféle mintázattal:
205/55R16 : 58320-75360 Ft./db.
195/65R15: 30400-39730 Ft./db.
Mint látható, a nagyobb biztonságot jelentő, az autónak is kellemesebb ''kövérebb'' és kisebb gumi kb. a felébe kerül a gyári méretű ''menő'' méretnek...
A különbségből lazán kijön egy 15''-ös acélfelni ára (sőt még marad is lé), ami még néhány előnnyel jár:
- nem kell a téli sós latyakban gyilkolni az alufelnit.
- a téligumi és a nyári külön felnin van...elég egyszer felszereltetni őket, egyszer kicentíroztatni...aztán 2-3 éven keresztül el lehet felejteni a gumisokat, a pánikszerű cseréket, a sorbanállást...fél órácska alatt kényelmesen lecserélheti magának mindenki, akárhol, akármikor...
Gondold meg...
Meg mindenki...primus inter pares
-
nemcso
senior tag
Nagyon változó volt a régebbi Astráknál az ecotec motor olajfogyasztása.
Régebben (2000 környékén) az általam hajtott 1.6 -oson semmilyen olajzabálás nem volt, a kollégák által hajtott 1.6 -os viszont nagyon ette.
A mostani Astráknál már senki sem panaszkodik az ecotec motorra (legalábbis nálunk, a cégnél).Vegetáriánus - régi indián szó, jelentése "béna vadász"
-
Calogero
addikt
válasz Rover623 #415 üzenetére
Köszönöm a felvilágosítás, ezt a posztot le is mentem magamnak.
Az autó már 2007 évi model lesz, és 10-16 hét leszállítási időt adtak meg, plusz még az itthoni elbabrált idők. A kereskedő szerint az autó csak kb tavasszal kerül forgalomba, annak is a közepén, így valószínű (remélem) hogy a téligumikra majd csak 1 év múlva lesz igazán szükségem.
Nha a dobfék cseréje nem feltétel ilyen kerék használator, mint ahogy srác állította.
Megkérdeztem az értékesítőmet, az a extra csomag tartalma.
Tehát 69 000 Ft-ért kapok 4 db Stucture felnit gumikkal, és hátra is tárcsafék kerül (motortól függetlenül)
Ha pótkerékre is ilyen felnit akarok, akkor azt külön kell megrendelni
15xxx a felni + 5xxx a hozzávaló dísztárcsa.
[Szerkesztve] -
kolnay
senior tag
Holnap vagy holnapután meglessz az új opel astra classic II-k!
Már nagyon várom!(1.4-es motorral)
Ha esetleg érdekel valakit akkor rakok fel képeket.Tyűű, de meleg van!
-
kolnay
senior tag
egy opel astrába aminek 1.4-es motorja van, abba ugye nem lehet 95-benzint tenni?
VAgy azzal is megy?Tyűű, de meleg van!
-
Ez az alap üzemanyag bele. Semmi hátránya nem származik belőle. A 98-astól állítólag jobban megy és kevesebbet foogyaszt belőle, de ezt a magasabb ár ellensúlyozza. Én mindig minden autómba 95-ös benzint tankoltam és a céges autókba is mindig 95-öst tesznek, elő is veszik azt, aki az üzemanyagkártyára 98-ast vesz. Természetesen csak a benzines autókról van szó...
pI talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
k.
őstag
Mi is 1.4es asztrát használunk már 3éve mindig 95ös motorral.Semmi baja nincs vele.
-
Amu
tag
én egy csak próbára vettem párszor 98-at, de semmi különbség nem volt, fogyi és erő ugyanannyi volt.
Néhe 95V-powert szoktam viszont adni neki, hogy átmossa a rendszert, meg spéci üzemanyag tisztító löttyötAz adott szó nálam még sokat jelent
-
nemcso
senior tag
Mostmár a 95-ös a benzinmotorok alap üzemanyaga. Ha valaki áldozni akar a jobb teljesítmény oltárán, akkor vehet 98, illetve 100-as benzint.
Vegetáriánus - régi indián szó, jelentése "béna vadász"
-
nemcso
senior tag
válasz Foglalt név #428 üzenetére
A saját 95-ös évjáratu Daewoo Racer (alias Opel Kadett) kocsimban egy gyújtáskábel megfordításával lehet váltani 91 ás 95 között.
Vegetáriánus - régi indián szó, jelentése "béna vadász"
-
bolondember
MODERÁTOR
egy kérdés: nem tudjátok mennyiért/hogyan lehetne műszerfalvilágítást cserélni egy B2es Vectrában? Nem rossz a fehér, de a narancs/piros mégiscsak tutibb lenne...
Olyan nők ideálja vagyok, akiknek mindegy...
-
Foglalt név
addikt
válasz bolondember #431 üzenetére
Ezres alatt, ha van műszaki érzéked. Mindjárt keresem a linket.
[link]
[Szerkesztve] -
Tacso
aktív tag
válasz bolondember #431 üzenetére
Szia!
Itt van még egy kis segítség: [link]No Stress on Cres - I love my Cruze
-
bolondember
MODERÁTOR
kösz fiúk!
bár a képek kicsit megrettentettek... Vhogy megoldom...
köszi mégegyszer!!!Olyan nők ideálja vagyok, akiknek mindegy...
-
Tacso
aktív tag
válasz bolondember #435 üzenetére
Igazán nincs mit! Tényleg macerásnak tűnik, de sztem megéri, a látvány kárpótól a szenvedésért!
Én is gondolkodóba estem: a borostyánsárga helyett sokkal ''sportosabb'' lenne ilyen fehéres-kékes megvilágítással a G Astra műszerfala... bár akkor már fehér számlapok is kellenének...
Foglalt név:
[Szerkesztve]No Stress on Cres - I love my Cruze
-
Foglalt név
addikt
válasz bolondember #435 üzenetére
Az A-s omega-t kb. 10 perc alatt lebontom, meg visszarakom. A B-s vectra sem nehezebb. Ja és nem néztem a képeket, de van ahol úgy mutatja, hogy le kell szedni a kormányt(ami megint nem egy nagy ördöngősség, ha van szerszámod), de ez nem igaz, ha jó irányba fordítod, kicsúszik mögötte a műszerfal
Nálam úgy volt megcsinálva, hogy kivettem az égőket, vettem nagy fényerejű kék ledet az egyik lábát lecsiptem, ellenállás ráforraszt és azt tűztem az izzó helyére. Amire figyelni kell, hogy egyenesen álljon, mert ha nem a plexit világítja meg, akkor nem igazán lesz fény, mert a led-nek elég határozott az iránykarakterisztikája -
kolnay
senior tag
Na megvan az astra.
A klímát az úgy tudom bekapcsolni,hogy megnyomom azt a kis hópelyhes gombot vagy még a ventit is be kell hozzá kapcsolni?Tyűű, de meleg van!
-
Rover623
félisten
válasz Foglalt név #437 üzenetére
Nagyon profin hangzik...
De azért remélem nem ez (autószerelés) a szakmád...
[link]...primus inter pares
-
Foglalt név
addikt
Havas gomb általában a kompresszort kapcsolja van jellemzően egy olyan piktogram, amin három egymásba érő nyíl van, az a belső levegő keringtetés(egy zsilipet mozgat, ami lezárja kifelé a szellőzést). A venti pedig mozgatja a levegőt, tehát ha az nem megy, akkor hiába minden
-
kolnay
senior tag
válasz Foglalt név #442 üzenetére
A levegőkeringtető az az a gomb amin az autó van.
Most akkor a havasgombot az autósgommbal együtt nyomjam vagy a ventivel?Tyűű, de meleg van!
-
Tacso
aktív tag
Normál hűtéshez csak a ''hópehely'' gomb kell és a ventillátort mondjuk 2-es állapotba kapcsolod, valamint a hőmérséklet szabályzót balra tekered értelemszerűen!
Maximális hűtéshez a fenntieken kívül már érdemes bekapcsolni a belső levegő keringetést is (''autós'' gomb)!
További infók Kezelési könyv 131-134. oldal
[Szerkesztve]No Stress on Cres - I love my Cruze
-
Calogero
addikt
Kedves opel tulajok.
Nem lehetne-e megcsinálni azt hogy az első hozzászólásban betenni hogy kinek milyen Opelje van, és esetleg fotóval illusztrálni minimum 1, maximum 4 fotó (elölről, hátulról, oladról, belülről)
Pl.
XY: Astra H 1.4, fotók linkjei
Új hozzászólás Aktív témák
- Politika
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- kissgábor007 károsultjai
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- Külföldi rendelések: boltok, fizetés, postázás
- HBO Max & OD topic
- Mazda topik
- EAFC 24
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs