-
IT café
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
dokar
addikt
válasz Foglalt név #953 üzenetére
Én is a 8-ason szoktam ''száguldozni'', Veszprém-Várpalota között 110-es autóút van és majd' mindenki minimum 120-al megy. A csóri elkerülő szakasza már nem autóút, de ott még gyorsabban mennek.
extra - SEXRay
-
TasiA
senior tag
Hali!
1:55-60
2: 110-115
3: 160-165
4: 200-205
5:, ha jók a viszonyok akkor picit még megy, de általában ez a 200-205 a vége. A rekordom 215, de szerintem nem sűrűn megismételhető a dolog.
Ezek nem a tiltási adatok.Az még + kb 3-5km/h.
Az A Vectákban, amelyik nem sport és 2.0 8V, mindben ilyen hosszú a váltó. Sőt a régebbiekben az F-16-os váltó 5. fokozata még egy picit hosszabb.
Ja és az órám ''csak'' 6km/h-t csal felfelé. A régi Vectrámé 12-őt csalt.
[Szerkesztve]
[Szerkesztve] -
Vada
tag
Annó nekem is ilyen adatok jöttek ki C20NE -re annyival helyesbítenék hogy 220 volt az 5. vége pedig F16 igaz kelett menni vele egy kis ideig de ez a rekord most C20XE és ugyan az az F16 gyönyörüen megáll 235 nél kéne egy hoszabb váltó :S így fejből 1 ;fogalmam sincs 2; 130 3; 160 4; 210 5 ; 235 aki csodálkozna F16 hogy forgatja le eddig chipelve van , nincs tiltásom és ezek az adatok olyan 7200- 8000 fordulat közöttiek lehetne tovább forgatni de én max 7600 nál elszúrom.
[Szerkesztve]
[Szerkesztve]WC graffity: Ne ide nézz, a vicc a kezedben van.
-
dokar
addikt
az a 7600 már igen szép szám
mellesleg megnézted fékpadon az adott fokozatokban a nyomatékgörbéket? úgy tudom ott kell elváltani, ahol egyel feljebb kapcsolva már nagyobb a nyomaték. ez legtöbb autón közel van a teljesítménygörbe maximumánál lévő fordulatszámhoz, bár nyomatékgörbés kimérés alapján a legtutibb.
kieg: minek neked hosszabb váltó? inkább rövidebb kéne egy kiegészító 0,7-es 6. fokozattal
[Szerkesztve]extra - SEXRay
-
dokar
addikt
extra - SEXRay
-
TasiA
senior tag
Én úgy vettem észre, hogy az A1-es Vectrák órája kicsit többet csal mint A2-é. Sajna eléggé nehéz a gép és magasan is van, gondolom ezért nem nagyon megy nekem a 220 km/h. A régi vasam 1.8 i volt, ami csak 90 paci, azzal is mentem 210-et óra szerint, de 195/50R15 gumi és 6 cm-es ültetés volt a gépen.Tehát a fene tudja mennyivel mentem valójában (sacc 190 valós lehetett), meg előnyöm is volt az ültetés miatt. A mostani Vectrában lévő km-órának a száma is más, mint a réginek, a GPS szerint is, meg a BC szerint is még 215-nél is csak 5-6-ot csal felfelé. Szóval nem panaszkodom.Lehetne erősebb is, de azt majd meglátjuk, hogyan sikerül a hengerfej mókolás!
Érdekes dolog ez a km óra. Pl a céges Skoda Octavia 1.9 TDI 110le, az 180-nál már 12-őt csal felfelé.
[Szerkesztve] -
TasiA
senior tag
Ez most hogy? Úgy kéne leváltani, hogy a kövezkező fokozatban a fordulatszám a legnegyobb nyomaték fordulatszámának közelébe essen? Jól értem? Azt én sajna nem nagyon tudnám megoldani, mivel már 2600-on elérem a 170-es max nm-ert, a max pacik pedig 5200-nél jönnek. Elég nagy a külömbség.
-
-
dokar
addikt
Ez alapján akkor hol is váltsak? 5700 körül? Tök mindegy hol váltok, mindenhol nagyobb lesz csak a nyomaték, mivel 2600ford/perc urtán folyamatosan csökken.
Ne legyenek értelmezési gondjaid, egyszerű a dolog:
Annál a fordulatszámnál kell felváltani, ahol a következő sebességi fokozatban már nagyobb a nyomaték.
Amivel te lehet, hogy nem számoltál, az az ''RPM drop'': ha feljebb váltasz, akkor leesik a fodulat, ergo a nyomatékgörbén is visszább leszel.extra - SEXRay
-
TasiA
senior tag
Hali! Ezt mondom én is. Mivel a 2600-tól folyamatosan csökken ezért, ha én 3500-nél váltok, akkor is nagyobb lesz a következő fokoztban a nyomatékom, de ha 5000-nél váltok, akkor is nagyobb lesz a következő fokozatban a nyomaték.Csak, hát onnan megint csökken a fordulatszám növelésével. Vagyis, ha fordítva nézzük, tehát akár a tiltási fordulatszámtól haladunk az alapjárat felé, folyamatosan nő a nyomaték 2600-ig. Ezért nem egyértelmű, az írásod alapján, hogy melyik az ideális fordulatszám, amire gondolsz!
Amivel te lehet, hogy nem számoltál, az az ''RPM drop'': ha feljebb váltasz, akkor leesik a fodulat, ergo a nyomatékgörbén is visszább leszel.
NA pont erre gondoltam! Mivel nálam kb 1000-rpm a külömbség a fokozatok között, ezért 3600-tól felfelé 5200-ig bármikor válthatnék, de mivel a MAX lóerők 5200-nél jönnek, nincs értelme elváltani 5200-előtt, ha izmosan szeretnék haladni.
[Szerkesztve]
[Szerkesztve] -
dokar
addikt
NA pont erre gondoltam! Mivel nálam kb 1000-rpm a külömbség a fokozatok között, ezért 3600-tól felfelé 5200-ig bármikor válthatnék
az RPM drop külömbség két fokozat között a fordulatszám növelésével arányosan növekszik
tehát nincs olyan hogy kb 1000
ha nem hiszed próbáld ki:
menjél 5-ösben 50-el, majd válts vissza 4-be, mennyi volt a külömbség RPM-ben?
vagy pedig azt nézd meg, hogy menjél 1-ben majdnem redline-ig, majd válts fel 2-be
na akkor töltsd ki a sárga mezőket [link]
aztán nyomj róla egy screenshot-ot
a táblázatban az elváltások a teljesítmény maximum alapján van számítva hibásan, mert nyomaték alapján kell. bővebben itt olvashatsz arról, hogy mi határozza meg a gyorsulást és miért van nagy jelentősége a nyomatéknak és a magas fordulatszámnak: [link]
[Szerkesztve]extra - SEXRay
-
Mania
senior tag
Egy kérdés...van már valakinek tapasztalata a KPM-es emberkék(műszaki) Angel Eyes fényszórókkal való hozzáállásával kapcsolatban???
-
-NOKIA-
Ármester
-
-
nemcso
senior tag
Ma elvittem szervízbe a hét hónapos céges Astra H-t, mivel elfolyatja valahol a hűtőfolyadékját. Múltkor már elvittem, de akkor nem találták okát. Remélem ma megtalálják és orvosolják.
Vegetáriánus - régi indián szó, jelentése "béna vadász"
-
bolondember
MODERÁTOR
Szevasztok Kedves B(2) Vectra Tulajok!
Lenne két kérdésem:
- van-e vkinek tippje, h miért gyullad ki a motorkontroll lámpa (az autós ikon, ,amibe bele van állítva egy villáskulcs) CSAK autópályán, 50-100 km megtétele után (ált. 120-130 km/h óra szerint)?! Autóúton, városban, stb nem gyullad fel...
- másik: tudtok aránylag olcsó, megbízható opelest itt BP-n?
thx
mod: a szóban forgó alany egy Vectra B2, 1.6 Olajzabáló Ecotec (16V)
[Szerkesztve]Olyan nők ideálja vagyok, akiknek mindegy...
-
TasiA
senior tag
válasz bolondember #986 üzenetére
Üdv! Ki kellene olvastatni a hibakódot. Akkor minden kiderül. Asszem 10 újraindításig tárolja, ha utánna nem világít, de ez nem biztos.
-
nemcso
senior tag
válasz bolondember #986 üzenetére
Ezzel a hibával én is találkoztam, mikor 5 hónapig egy agyonstrapált B Vectrát nyúztam.
Nálam is csak autópályán, 130-140 kmh -ás tempónál gyulladt fel ez a lámpa.
Első alkalommal rögtön félreálltam és megnéztem a kézikönyvben, hogy mi a csuda lehet az oka. Abban az állt, hogy elektromos hiba miatt a rendszer tartalékra állt át, amennyiben tartósan, illetve rendszeresen visszatérően jelez, akkor vigyem szervízbe az autót.
Viszont, ha leveszed a gyújtást, majd vissza, nem fog ismételten bekapcsolni a lámpácska...
Mivel a kocsit már le akarta cserélni a cégem, ezért nem is küldtek vele szervízbe.Vegetáriánus - régi indián szó, jelentése "béna vadász"
-
bolondember
MODERÁTOR
na, ez stimmel - restart után megint nem világít, csak újabb 50-100 km múlva...
Amúgy annyira nem lestrapált, tegnap fordult 110k-ba az óra, én nem hajtom, előző tulaj sem (német okmányok szerint reális az órában lévő futás)...
Majd elviszem dokihoz... Ha találok jó és megbízható szerelőt...Olyan nők ideálja vagyok, akiknek mindegy...
-
nemcso
senior tag
válasz bolondember #990 üzenetére
Már csak kiváncsiságból... ha meg lesz a hiba oka, osszad meg velünk.
Vegetáriánus - régi indián szó, jelentése "béna vadász"
-
tomcica
addikt
válasz bolondember #990 üzenetére
Nekem egy 2.0 DTI Vectram volt B tipus....amikor 120km/h fole gyorsitottam kigyulladt az elektromos hibat jelzo lampa es a kocsi erezhetoen sokat vesztett az erejebol.Elvittem a mesterhez,kiderult a levego mero szenzor romlott el.Azt mondta ennel a dizel motornal ez szinte nepbetegseg...70 euromba fajt az uj szenzor (egy kis muanyag cso) azota nem jott elo a problema...a mester 100ezer km tippelt az alkatresz elettartamanak.Mivel a Tied benzines igy nem tudom mi lehet a hiba,de lehet hasonlo ''aprosag''
There are two mistakes along the way to Mastery: Not starting it and not going all the way."
-
Vekiboy
tag
válasz bolondember #988 üzenetére
Minden olyan helyen tudják olvasni a hibakódokat ahol van erre alaklmas számítógép és elektronika. A szak/márka szervízek legtöbbjében ezt meg tudod csináltatni.
"The meaning of war is not to die for your country, it's to make the other bastard die for his!" - Gen. George Patton
-
Vada
tag
válasz Foglalt név #907 üzenetére
Bocs hogy ilyen későn válaszolok , de igen Ott szoktam parkírozni amig dolgozok
WC graffity: Ne ide nézz, a vicc a kezedben van.
-
Vada
tag
1993-as Opel Astra GSi-m van most fogja a 14. életévét betölteni kb minden nap kapja az osztást (mindig versenyezni akar valaki ha meglát ) 2.5 éve van nálam amit cserélni kelett hibásodás miatt : mocitartó bak 8-as acélcsavarja eltört (nyomaték adott neki mikor kifordultam a vácin a kútról nehéz a lábam mit tehetek ellene !? ) üzemanyag relé csere (nagy szopás volt mire kiderült hogy az a baja mindig leállt....) az eredeti mocinak semmi baja nem volt még az olaj se folyt . Mocicsere után picit folyik az olaj de ez legyen a legnagyobb problémám ez egy 2.0 16V-s moci nem vagyok bizots menne de 91 vagy 92 gyártású. 3 vagy 4 hidrotőke lett cserélve benne annó. Mr Dyno 170 LE-t mért rajta. majdnem 200Nm a nyomaték fogyaztás ha szét versenyzem magam a városba max 11 liter ahogy járok vele 8 - 8.5 ; autópálya 170-235 között 9.5 . Ja amit cseréltem még hátra kapott új tárcsákat meg betétet .Más nem is jut eszembe hogy mit kelett cserélnem meghibásodás miatt a többi cumót amgamtól cseréltem . Nem recseg , nem ropog , nem nyikorog viszont duruzsol rendesen ja és kicsit füstöl is picit nagyobb a benzinnyomás az alapnál
WC graffity: Ne ide nézz, a vicc a kezedben van.
-
Vada
tag
Ja ja .Anyit fűznék hozzá hogy pl egy 1/8 sprinten inkább leforgatom 2 -be 8000 ig mit hogy elváltsam a 3 - mat 7400 - körül . ugyanis a váltási odőt bele kell számolnod és így gyorsabb vagyok még ha kevesebb is a nyomaték ott fönt.
U.I. : Ez nem egy diesel hogy rövid fokok keljenek a gyorsuláshozWC graffity: Ne ide nézz, a vicc a kezedben van.
-
dokar
addikt
-
dokar
addikt
1-esben gyorsstartnál a következő történt:
indulok kellő gázzal dinamikus kuplungcsúsztatással. közben néha meg-megcsúszott a kerék finoman, de 3000-től már teljesen kint volt a kuplung, a gázpedál pedig a padlón. 4000 és 6000 között pedig 3x is megnyikkant a gumi, azaz picit megcsúszott a kerék. ez most hogyan van? hiszen már teljesen kint volt a kuplungextra - SEXRay
-
_seth_
veterán
A kadettel volt már, hogy 3-asban is nyikkant a gumi Igaz ott finom kuplunozás nem volt hanem csak addig amíg éppen váltottam ami egy szempillantás
Egyébként érdekes, hogy ez csak akkor sikerült amikor felraktam a téligumit de még nem volt nagyon hideg csak olyan 10 fok... a nyárival nem csinál ilyet persze lehet azért mert a téli átmérőben is nagyon kicsit volt rajta persze tetszett, hogy fürgébben gyorsulIntel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
Új hozzászólás Aktív témák
- Path of Exile (ARPG)
- Drágábban indíthat az új iPhone SE
- Wise (ex-TransferWise)
- Bestbuy játékok
- Marvel Snap
- SkyShowtime
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Kecskemét és környéke adok-veszek-beszélgetek
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs