-
IT café
A Sony 2010. május 11-én bejelentette a MILC (tükörnélküli cserélhető lencsés) fényképezőgépcsaládjának első két tagját, a NEX-3, és NEX-5 gépeket, APS-C méretű szenzorral. A piaci várakozásnak megfelelően az APS-C vázak rövid, de gyors evolúciója után 2013.október 13-án megjelent az első full frame méretű érzékelővel szerelt Sony MILC ILCE-A7 néven. Az összefoglaló a rendszert átlátni próbál segítséget nyújtani.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Ijk
nagyúr
válasz Dißnäëß #41400 üzenetére
Nekem azért egy Hasselblad X2D 100C álomgép, aztán lehet az Sony AF után gyors ébredés lenne. Mindenesetre kipróbálnám szívesen.
Sony most a legrugalmasabb rendszer, ha jól tudom AF-ben még mindig első, ill. legkülönfélébb objektívek elérhetőek, minden igényhez. Anno csak a Voigtlander 40 1.2 miatt vettem a Sony-t pedig Nikon Z6 jobban tetszett, de utólag látva nagyon jól döntöttem E-mount mellett. A kis Sony GM/G fixek miatt is ez a legjobb rendszer szvsz./人◕ ‿‿ ◕人\
-
Dißnäëß
veterán
Mai napig megvan egy Phase One marketing fotóm, elő is túrom ha megtalálom, gyönyörű stúdió kép egy csajjal és párduccal.. hát vannak jó gépek, de limitált a felhasználásuk. 1 max 2 területen jobbak, mint a csúcs fullframe milc-ek, pl. táj, stúdió, de 1. minek (anno menő volt a 100 MP, mikor a mainstream tizen-körül járt), 2. rengeteg másban szimplán elvéreznek és ahhoz földi halandónak túl drágák, hogy limitált - de kimaxolt - felhasználásra megvegyék őket.
Kicsit itt is azt látom, hogy a mainstream feljött már egy olyan minőségi szintre, ami a korábbi pro vonalat is simán megugorja, ergo tényleg csak verseny értéke van egy említett csúcs gépnek. Vagy filmalkotásban még el tudom képzelni, de őszintén, inkább az üveg legyen olyan és a szenzor kis túlzással mindegy, egyre több filmről derül ki, hogy xy jelenet Sony fullframe-en forgatva, és működik.
Amikor Ritter Doron is magazinfotót lő m4/3-al (csendélet egy csajjal meg rahedli gyümölccsel, eszméletlen jó kép az is), ez már nagyon nem az a korszak, hogy beájuljak egy KF váztól.
Ahogy a fullframe (és kisebb) szenzorméretek és gép tudások fejlődtek, számomra ezek a nagyok kezdenek niché és/vagy hipster liga lenni (bár hipsternek is drágák, .. az inkább a Leica monochrome, ami bár szintén nincs árában, hanem afelett, legalább vérhipster ).
70 körüli távoli rokon mai napig Mamiya-val hobbizik, a filmes hátfal mellé vett egy digit is pár éve, rettenetesen feeling belenézni és fogni és használni, de a mai A7 széria technológiában (és hasznos feature-ökben) körberöhögi. Szvsz minden elfogultság nélkül a Sony most a legjobb, Forma 1 autónak meg maradnak az erősen limitált említett KF-NF rendszerek (de egy Aldiba már nem visz el például, ha egy random street fotón nem a megfelelő helyre harap oda az AF).
POKE 16017,44 ..... SYS 2077
-
gzoli88
újonc
Sziasztok! Üdv mindenkinek!
Újonc vagyok ezen a fórumon és épp az előző hozzászólásokban olvashatóak miatt tettem le a voksot két hónapja a Sony mellett. Hosszú ideje használt Pentax felszerelésem egy részét beáldoztam (jelentős mértékben megtoldva) egy A7IIIM+Sigma 24-70/2,8+Tamron 28-200 szettre. A Tamront általános mindenesnek, főként utazásra, kirándulásra, a Sigmát nehezebb témákra. A döntésben az játszott főszerepet, hogy melyik rendszerből tudom kihozni legolcsóbban azt a fényerőt és átfogást, ami a Pentaxban megvolt számomra. A fotózás számomra hobbi, nem ebből élek. (valószínűleg inkább halnék ) A fenti kombináció az a szint, ami bőven kielégíti az igényeimet. A felszerelés azóta kiegészült egy Tamron 70-180-nal és egy Tamron 20/2,8-al, s ezzel már nagyjából ott vagyok átfogásban és fényerőben, ahol a Pentax-szal voltam. Sokáig szemeztem a Nikon Z-s milcekkel, azonban a Sonyhoz jóval nagyobb az objektív választék és igazából ez volt a döntő. -
Ijk
nagyúr
válasz Dißnäëß #41402 üzenetére
Igazából történt egy ugrás az elmúlt 15 év alatt. A 44x33mm az új FF, a 4:3-at meg kiüti az APS-C s FF. Megkockáztatom hogy egyzsercsak FF alatt kihal minden cserélhető obis rendszer és esetleg fix objektíves gépekben marad 1"-4:3-apsc érzékelő. FF-et mai napig drágának érzem hogy ráhegesszenek egy objektívet.
Azért még a "konzumer" 44x33mm is majdnem dupla felület, mindig egy lépés előnyben lesz felbontásban. Nem tudom jelenleg elképzelni hogy optikailag lehetséges a jelenlegi 3.76 mikronos pixelekénél kisebbeket kiszolgálni, szóval akinek 60 ill. 100MP-nél nagyobb felbontás kell az nem ússza meg nagyobb szenzor nélkül./人◕ ‿‿ ◕人\
-
Taci
addikt
Anno az A6400-ason, és most az A7M4-en is ugyanaz a bajom: egyszerűen nem tudom "szépen" levenni a vázról a rendszervakut/távkioldót. Alapból valamennyire szorosan tartja a foglalat, így amikor venném lefele, mindig rá kell támasztanom valahova a vázon, hogy le tudjam "húzni", de hát nem sok szabad hely van, hiszen a kijelző és a gombok között kell valahol "helyet találnom", ahova rátámaszthatok. Ma pl. a kereső körüli gumira tudtam csak, de nem örültem neki.
Ez tényleg ennyire körülményes, vagy én vagyok béna, és van valami teljesen egyszerű módja, hogy ne kelljen ennyit szenvedni vele? Videókban most csak Gavin Hoey ugrik be, ő kb. úgy teszi fel / szedi le, mintha egy kanalat rakna vissza a fiókba. (Bár ő nem Sony-t használ.) Van esetleg valami trükk, hogy ne kelljen ennyire "feszegetni"?
Köszönöm. -
Dißnäëß
veterán
Azért még a "konzumer" 44x33mm is majdnem dupla felület, mindig egy lépés előnyben lesz felbontásban
Nem csak abban, bármi másban is, azonos csíkszélesség mellett. Mert egy 44x33 szenzoron elhelyezve mondjuk 50 megapixelt, azok lehetnek nagyobb pixelek, ergo fénygyűjtő képesség nagyobb (iso tűrés is, zaj kisebb), stb.Nem tudom jelenleg elképzelni hogy optikailag lehetséges a jelenlegi 3.76 mikronos pixelekénél kisebbeket kiszolgálni, szóval akinek 60 ill. 100MP-nél nagyobb felbontás kell az nem ússza meg nagyobb szenzor nélkül.
Na, pont nemrég akartam beírni, hogy ezen táblázat szerint (ha lentebb görgettek) látható, hogy már most is a 60MP fullframe-en hol limitálódik, milyen rekeszértéknél, pixel szinten. (DLA - Diffraction Limited Aperture).
The details of diffraction do not need to be understood. Still, all photographers should be aware that, as the aperture opening decreases (higher f/number), images become less sharp at the pixel level beyond the approximate aperture we refer to as the Diffraction Limited Aperture ("DLA", included in the table above). As resolution increases, that point of visible degradation occurs at a wider aperture, slightly negating the higher resolution advantage. While you will want to use apertures narrower than the DLA at times, the decision to do so should happen with the understanding that pixel-level sharpness becomes a compromise. Those wishing to retain maximum sharpness in their ultra-high resolution, very deep DOF images may decide that tilt-shift lenses and focus stacking techniques are especially attractive.
Kis Gugli translate lustaságból:
A diffrakció részleteit nem kell megérteni. Ennek ellenére minden fotósnak tisztában kell lennie azzal, hogy a rekesznyílás csökkenésével (nagyobb f/szám) a képek kevésbé élesek a hozzávetőleges rekeszértéken túli képpontszinten, amelyet Diffraction Limited Aperture ("DLA"-ként) nevezünk. A felbontás növekedésével a látható romlási pont tágabb rekesznyílásnál jelentkezik, ami némileg ellene hat a nagyobb felbontás előnyének. Bár időnként a DLA-nál szűkebb rekesznyílásokat szereténk használni, az erre vonatkozó döntést annak tudatában kell megtenni, hogy a pixelszintű élesség kompromisszummá válik. Azok, akik meg akarják őrizni a maximális élességet az ultra-nagy felbontású, nagyon mély DOF-képeiken, dönthetnek úgy, hogy a tilt-shift objektívek és a focus-stacking technikák vonzóak lehetnek.
Nos, a DLA érték fullframe-en, 60 MP-n f/6.1 (A7R IV és V).
Ha mondjuk a Sony úgy döntene, hogy fullframe-re rátesz - csak mondok egyet - 150 megapixelt a jövőben, annak a DLA értéke tuti hogy (nemszámolomki) valahova akár f/4 alá is eshet,..
Mindez pedig korrelálhat azzal, amit írsz, hogy előbb-utóbb ha a felbontást tovább növeljük, nagyobb szenzor fog kelleni, talán még 1 R széria belefér, 2 már neccesen, vagy csak nagyon lassan, mondjuk 60-> 80 és 80-> 100, passz. Majd meglátjuk.
És ez az FF 60 = APS-C 26, tehát ők is eléggé plafonközelben járnak DLA szempontból.
POKE 16017,44 ..... SYS 2077
-
Ijk
nagyúr
válasz Dißnäëß #41406 üzenetére
Szerintem diffrakcónak nem igazán van jelentősége. Persze úgy hogy minél több éles pixelt sajtoljunk ki úgy nyilván, de nem lesz előbb életlenebb a képed 60MP-en mint 24-en globálisan, csak pixelkukkolásnál. Tehát ha F4 lenne a felső határ felbontás miatt, és tegyük fel hogy az adott objektív F4-nél rajzolja ki a max élességet akkor megtaláltad a felbontás-rekesz metszéspontot, ki tudod maxolni a rendszered felbontását. Ha viszont F5.6-nál kezd el karcolni az üveg akkor feleslegesen sok a pixeled. Nyilván a Bayer pepita miatt ez sem egyértelmű, mert hiába tud az üveged csak 42MP-t kirajzolni mire beérsz a diffrakció tartományba, 60MP mégis élesebb képet ad, mert nem RGB pixeleid vannak, hanem csak egy színt látnak.
/人◕ ‿‿ ◕人\
-
Dißnäëß
veterán
De pont erről szól, hogy pixelkukkolásnál. Ha mindent FHD-ben nézel, a nagyfelbontású szenzor lényegében oversampling, annak még jó hatása is van. A többi az, amit én is írtam, 60MP max 80-100, nemtom, mennyi az értelmes határ fullframe-be belezsufizni, többet "minek". De nekem spec finom retus, apró belenyúlásokhoz ez perfect már. Kövi váz az R után lehet egy nem-R lesz, csak könyörgöm, egy GPS modult tegyenek bele Ja meg az Eye Tracking AF Köszi Sony.
[ Szerkesztve ]
POKE 16017,44 ..... SYS 2077
-
Taci
addikt
Ja hogy azt ki kell nyitni?
De amúgy jó hogy mondod az objektíves "trükköt", eszembe nem jutott volna a "másik oldalán" fogni, úgy megmaradt bennem a régen (valamiért így) berögzült mozdulat... Szóval tényleg én vagyok béna... (Offtopikba is rakom, úgy szégyellem magam... )
Köszönöm! -
PNP
őstag
Aktívan figyelve az elmúlt másfél hónap árait, akcióit: a 220V ugyanaz a tulajdonosi kör, mint a Fotoplus, vagy csak szinkronizálják magukat? Értsd: forintra azonos árak, többször meghosszabbított akciók, stb. Nyilván a gyártó által adott kedvezményeket mindenki átveszi, de szerintem nem csak erről van szó.
[ Szerkesztve ]
-
Dißnäëß
veterán
Egy autókereskedő ismerősöm ugyanezt csinálja, az informatikusuk már árukeresős változás-figyelőt is írt a konkurrenciára, instant update mp-eken belül a saját áraikra is, ha a konkurrencia ejt egy olaj, alkatrész, akármi árat.
Bevett dolog manapság. Van, aki él vele, kevésbé rutinos lókupecek meg vagy csak manuálban, mert nem költenek erre, vagy egyáltalán nem.
POKE 16017,44 ..... SYS 2077
-
picstike
tag
Sziasztok valahol olvastam, hogy az A6400 jobb választás, mint az A6500. Tudtok segíteni, hogy miért?
-
kovsol
titán
válasz picstike #41413 üzenetére
Az A6x00 szériának négy generációja van. Az A6400 a harmadik generációba tartozik, ott az AF teljesítmény nagyot ugrott, és a túlmelegedési problémákat is javítottak.
A6000
A6300/6500
A6100/6400/6600
A6700Sokaknak ez nem tiszta.
[ Szerkesztve ]
May the Force be with you!
-
-
picstike
tag
Vegyes használat, fotó-video. Van 4 unokám + 2-tő útban van. Szeretnék jobb minőséget a kiskoruk megőrzésére. Gimbalra is be fogok ruházni, a kényelme miatt. Életképek ovis korszak keresztelők, szülinapok ünnepek Mindig van valami és mindenkinek csak telefon. Ezen szeretnék változtatni. Hozzá kell tenni, annak idején sportfotóztam, csak pár éve eladtam a D7500 gépet és a felszerelést, de már gerincferdülést és izomlázat kaptam tőle. Most itt az ideje ismét valami könnyű egyszerű gépre beruházni amit a gyerekek (gyerekeim) is tudnak használni. Egyb tesztbe még olvastam, hogy itt-ott a 6100 is veri a 6400-et. Igaz ez?
-
Taci
addikt
válasz picstike #41420 üzenetére
Egyb tesztbe még olvastam, hogy itt-ott a 6100 is veri a 6400-et. Igaz ez?
Pár grammal könnyebb a 6100, illetve talán pár %-kal kevésbé eszi az akksit, illetve nyilván olcsóbb is, de azt hiszem, ez az összes előnye.Most itt az ideje ismét valami könnyű egyszerű gépre beruházni amit a gyerekek (gyerekeim) is tudnak használni.
Akkor lesz csak egyszerű a gyerekeknek (bár nem tudok még tippelni sem a korukra), ha megvannak az alapok. Persze tanulni is tökéletes. Viszont ha tényleg gyerekek még, és még soha nem fotóztak, csak így bumm bele, jó eséllyel csalódás lesz a vége. Mondom ezt saját tapasztalatból, mert amikor először fényképezőt fogtam a kezembe, már előtte mobillal elég sokáig fotóztam. És ott hozzá szoktam, hogy már kvázi "kész fotókat" kapok 1-1 kattintás után is. Ahhoz képest a fényképezőgépből érkező képek "szürkék", laposak, unalmasak voltak. Nagy csalódás volt az első találkozás, sokkal többet vártam. Sokáig utána maradtam is a mobilos fotózásnál addig, amíg újra neki nem vágtam, ezúttal már a megfelelő tudással felvértezve.
De persze ezt csak segítő szándékkal írtam. Viszont írtad, hogy te már fotóztál korábban, szóval nyilván tudod, mit keresel, így nem lesz csalódás.Igazából talán a 6100 is elég lehet, hiszen ugyanazt tudja, mint a 6400, csak nem "vízálló". Meg a 6400-nak magasabb felbontású a keresője. De másban nem igazán különböznek. (Azért javítsatok ki, kérlek, ha tévedek.)
Gimbalra is be fogok ruházni, a kényelme miatt.
Számomra pont nem "kényelmes", mert ha hirtelen valamit videózni kell, pont nem lesz annyi idő, hogy a gimbalba még megfelelően belerakjam. De simán lehet, hogy én gondolom rosszul. De inkább legyen meg a pillanat stabilizálatlanul, mint stabilizálva ne legyen meg. Viszont ha van időd rákészülni, akkor nyilván nagyon sokat jelenthet. -
picstike
tag
kb 20 éves fotó múltam van, kisebb nagyobb megszakításokkal. ami most volt az a nagyobb megszakítás. A gyerekek, legfiatalabb 30 legidősebb 35 és mivel volt gépem obik igy az alapokat tudják. Egyb az a6 szériából az a6000, utána a 6300-am volt, csak tele lett a t.... a sok obival, cipekedéssel (valószínű pár év és ez is úgy jár, ahogy ismerem magam) Az a gond, hogy rendszerint én semmilyen képen nem vagyok és ezt is megelégeltem, de egy követő gimbal ezt már meg tudja oldani. Szóval pár év kihagyás után próbálom az ismereteimet bővíteni itt!
-
picstike
tag
Hohem iSteady MT2 Kit , https://www.220volt.hu/FeiyuTech-Feiyu-SCORP-Mini?utm_source=olcsobbat&utm_medium=shopping&utm_campaign=olcsobbat_shopping_220volt&utm_source=olcsobbat&utm_medium=shopping&utm_campaign=olcsobbat_shopping_220volt&gad_source=1&gclid=CjwKCAiA4smsBhAEEiwAO6DEjS0RrPbfvc92nvTVxraKLJFtG_hGcDJIbkA0TKGuzs2bJTCnjq5U5hoCRzwQAvD_BwE
[ Szerkesztve ]
-
Taci
addikt
1990 Ft-os áron vannak K&F ND4 és ND8 szűrők az Alzán, hátha pont jól jön valakinek:
[link] -
Dißnäëß
veterán
Vari ND nem szól bele szignifikánsan a képminőségbe ? Mindig aggódom miattuk, lehet tök alaptalanul. (Régen volt valami Hoya prémiumabb CPL-em, 36 megán töknyolc volt, fent van-e vagy sem, mármint élesség szempontból , az pl. nagyon jó volt).
POKE 16017,44 ..... SYS 2077
-
cOxeR
Ármester
válasz Dißnäëß #41432 üzenetére
Én nagy szűrő ellenes vagyok alapjáraton, sose volt egy uv szűrő se fixen az üvegeimen - most se használok. Video esetén van értelme a vari nd-nek, azért az elég ritka, hogy 1/8000 nem hoz kellően sötét eredményt egy fotó téma esetében. 1.2-őn néha azért van ilyen, de max utólag visszarángatok rajta, úgy is bőven van tarcsi alacsony ison.
[ Szerkesztve ]
-
Dißnäëß
veterán
Csatlakozom amúgy.. csak kérdeztem. Bár biztosra veszem, hogy jó minőségűekből a maiak is jobbak. 24 mm icipicit jobban vignettált, de tájnál és tágon.. f/8 és kész.. szóval nem volt gond.
ND stúdióba kellene, nem mindenhol van HSS meg én sem feltétlen bíbelődnék vele.. hogy tágabban maradhassak.
POKE 16017,44 ..... SYS 2077
-
Dißnäëß
veterán
Laowa 10mm f/2.8 upcoming. [link] (fullframe)
POKE 16017,44 ..... SYS 2077
-
Dißnäëß
veterán
Hát nemtom, melyik mit ír vissza... de nekem is az állandó lenne a jobb talán. Régen szórakoztam olyannal h beállítófény mellett lôttem és lol, tetszett
Studio Lightroom Mikrosat-al van, 1/125 és 1/160, Godox kioldó. Akkor ôk villognak, gondolom.
POKE 16017,44 ..... SYS 2077
-
ph_5.5
aktív tag
A vaku vs állandó fény pár éve már "vita" téma... de a gond az hogy állandó fénnyel (ha csak az van egy stúdióban) nem lehet ISO100 (64) mellett F8-11 környékén dolgozni, mert nem kap záridőt. Ha meg van ehhez is elég fény, akkor azt meg már a modell szeme nem bírja. Van 500W-os ledünk, és 40% teljesítmény felett még nagy fényformálóban is vakít.
Nekem most a kedvencem a Godox azon sorozata aminél led a beállító fény, (5600 K 96% CRI) és mellette normál vaku. Ez az eddigi legjobb megoldás- jobb mint a pár éves FV sorozatom, ami 150-200 W-os LED, de tud "villanni" ami 2Fé-vel erősebb mint a sima alapvilágítása. De az FV150 így is F5.6 alatt értelmezhető használat során. -
ph_5.5
aktív tag
A Godox gyakorlatilag a tejles vakusorát ezzel a cserével megújította. MS, SK, DP QT sorozat is LED beálító fényt kapott a 150W-os halogén helyett. Picit emeltek az áron a korábbi modellhez képest, és semmi másban nem lett jobb/nagyobb a tudása, de aki most vásárol, annak szvsz már csak ezt a sorozatot érdemes beszezni. Azt hszem V végződést kapott a típus.
A LED teljesítménye sok helyen rosszul van feltünteve, a teljesítményszabályozás viszont szerencsére korrekt, megegyezik a komolyabb modelleknél (ott biztosan) a fokozatok száma a halogénnel.
Szóval tág rekeszes fotóhoz teljesen jó a LED beállító fény, a vaku meg hozza a régi tudását 200-300-400-600-800-1000-1200 Ws-os értékekkel. -
-
-
ph_5.5
aktív tag
A stúdiónk egy rövid ideig bérelhető volt... és amikor az egyik fotós (papírja is volt hogy az...) azt mondta hogy ő nem vakut kér hanem állandó fényt, mert milce van.. és azzal nem lehet vakuzni, akkor azért elgondolkodtam hogy ő mit is fog alkotni az ügyfelének ha ilyen alapdolgokban sincs otthon.
Én igazából olyan sokfélét fotózom hogy ezért is van kb 30 fényformálónk, közel 20 fényünk (vakuk- ledek) mert mindent normálisan szerete megoldani legyen az egy egyszerű (másnak a megélhetést biztosító termékéről) termékfotó, vagy épp a lelkét helyrebillentő kép.Ezek között van vakus, ledes, meg vegyes És a fényformálók mérete is jelentősen eltér...
#41448PNP
Amúgy a random studiovakut nem tudod letekerni annyira, hogy ISO100, 1/125, f1.8-at ne égesse szét?
Egy átlagos 300-400 Ws-os vakuk között akad olyan ami 1/16-ig szabályozható csupán.
És ha valaki szereti a kemény fényeket (pl long vagy alaprefit) ott esélye sincs 1.8-on normál stúdióméretnél (3-4m-re lévő állvány a modelltől) pl egy portrét lőni.
De egy 90-110-es visszaverő ernyő sem lesz megoldás. Dupla diffúzoros 140-150-es octobox már jobban levesz a vaku erejéből, de oda is inkább 1/32- 1/64 szabályozást kér egy 400-as vaku. (a a záridő pedig vakuszinkronon belül nem releváns, 1/200 fölött kevés váz tud vakuzni, oda már hss kell)[ Szerkesztve ]
-
Dißnäëß
veterán
Fél- és egész alakos modellt.. amíg lehet vakuzni, nem gond a beállítás, de ha vannak ma már erősebb (LED-es) beállítófények is, azzal kicsit nyitottabban elmókolgatnék 1-2 közelebbit, iso 100-on maradva.
A modell mérete a box (szükséges) méretére is kihatással van, szerettem dolgozni nagy oktoboxxal is, 1-2 két nagy álló box is, mikor méhsejtráccsal, mikor nélküle, koncepciótól függően..
Most stúdiót keresek, inkább nagyformátumút, mint kicsit (Terem 22-t és Photobalance-t szerettem + Debrecenben még anno volt a Trilite, szintén nagy hodály).
Szóval amúgy én a hagyományos, dinoszaurusz technológiás villanókkal tök jól elvagyok, de egy kis LED állandót is megnéznék.POKE 16017,44 ..... SYS 2077
Új hozzászólás Aktív témák
- Battlefield 2042
- Megérkezett a legújabb és eddigi legátfogóbb 3DMark teszt
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Toyota topik
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- Diablo IV
- Intel Core i5-7640X / i7-7740X "Kaby Lake-X" és i9-7xxx "Skylake-X" (LGA2066)
- Elektromos autók - motorok
- Robot fűnyírók
- Sorozatok
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs