-
IT café
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
Hőguta
csendes tag
válasz mokus1 #124749 üzenetére
Melyik évjáratban gondolkodsz?
Tulajdonképpen egyikkel sem lősz mellé,nincsenek típushibák.Talán a 2000előtti Hornetről olvastam valahol egy kis negatív kritikát.
Nekem volt Yamahám igaz nem FZ,de nagyon megbizható gép volt.Most Honda van,ez más kategória nekem jobban tetszik.
Gondolom olvastál már egy csomó tesztet de igazán ezt neked kell eldöntened(no nem szó szerint a motort )
Ha fiatal vagy de nem kezdő én lehet hogy az 1000es yamiban vagy a 900as Hondában gondolkodnék.
Szívedre hallgass,és ne kapkodd el! -
-
mokus1
addikt
válasz Hőguta #124752 üzenetére
Fazerben 2004-2008 közöttieket nézem, Hornetben pedig még a kereklámpás széria előtti 2002-03-asokat nézegetem. A kereklámpások már nem tetszenek nekem.
Igen olvasgattam, igazából a megbízhatóság azonos.Akkor igazából amelyikből találok egy számomra megfelelőt, illetve jó állapotút.
-
zgospel
őstag
-
duni84
aktív tag
válasz mokus1 #124755 üzenetére
ahogy #124756 zgospel is írta, szinte ugyanazok, a hornet érzésre nekem is olyan volt picit, mintha kismotoron ülnék, pedig a valóságban egy picit magasabb és hosszabb, mint az fz6. amúgy fékek és futómű szempontjából kb ugyanazok, a 2020 körüli hornet karburátoros, az fz6 injektoros (és automata szivatós), hatótávban az fz6 jobb a maga 19 literes tankjával a 16-os hornethez képest. súlyban, méretben, teljesítményben, súlypontban tényleg szinte ugyanazok. a fékek minimálisan jobbak az fz6-on (az s2 vs hornet már jobban érezni a különbséget). ha egy jól karbantartottat fogsz ki, akkor mind a kettőtől nagyjából ugyanazt kapod. milyen magas vagy?
#metszéspontok
-
zsolti_20
senior tag
Sziasztok, tudom kicsi az eselye hogy valaszt kapok erre, de egy probat meger. A Yamaha DT 125 R motornak a kuplungkosar alatt levo alatet, vagy tavtarto mekkora meretu?
Probaltam robbantott abrat talalni de sajnos csak cikkszamok vannak. Oem partson a 14 es 15-os alkatreszrol van szo. -
csongi
veterán
válasz mokus1 #124759 üzenetére
Mindkettonek meg van az elonye, es hatranya.
A karbisok hatranya, a karbantattas mellozesben rejlik.
Az injektoros nem igenyel ilyet.
Ha beszarik valamelyik, akkor nyuglodes van mindkettovel.
Injektorosnal alkatresz csere egyszerubb. De jobb muszerezettsegu szerviz kell.
Ott mar kell a szoftveres csatlakozas. Nem lesz elegendo a fulre hangoljuk beallitas.Karburatornal kevesebb muszerezettseg is elegendo, de nagyobb tapasztalat szukseges hozza. Sok alkatreszbol all. De jo karbirendszer is gondtalan lesz legalabb 10 evig, helyes tarolasi moddal.
Szar dolog szetszedni egy mukodo karbisort, ha mukodik.
De en ugy vagyok vele, hogy addig erdemes karbantartani amig mukodokepes, akkor kevesebbel is meguszhato. Mikor mar beszart, akkor nagyobb szoppantas. Akkor kiokopnakaz alaktreszek, es sokkal nagyobb nyug a javitas.Koltsegek teren, kozel azonos tud lenni a ketto.
Meghibasodastol fugg.
Lehet egy egyszeru injektor fej hiba, ami nem halalos draga.
De egy folytoszelep mar fajni fog.
Karbinal egy tuszelep nem halalos. De egy folytoszelep tengej javitas fajni fog. -
zsolti_20
senior tag
Reggelt emberek!
A kuplungkosarnak milyen anyagu szegecset szoktak hasznalni? Gondolom nem aluminiumot.
Egesz pontosan erre gondolok:
[link] -
duni84
aktív tag
válasz mokus1 #124759 üzenetére
igen, 2002 akart lenni, csak elgépeltem 183 centinél ülj rá mindkettőre (akár a legközelebbi redbaron-nál vagy bárhol, de náluk ezekből a típusokból mindig van kéznél. esetleg ha van ismerősöd, akinél van egyik vagy másik). a hornet megszokható, de tuti pici lesz. a tuti választ úgysem fogod megkapni, max azt, hogy kihez melyik áll közelebb. mondhatni ránézésre döntsd el, hogy melyiket nézegetnéd szívesebben. mindkettő élvezetes igásló. (én az újabbra szavaznék, de én nem te vagyok )
#metszéspontok
-
zsolti_20
senior tag
Sziasztok!
KTM 125 LC2 2 utem 1998-bol.
Mar majdnem elkeszultem a kuplung felujitassal. Az eredeti 3 szegecs ki lett szedve, majd a furatot elokeszitettuk. Kozben megvaltozott a terv es megoldottuk menetesre a szegecsek helyet.
Egy dolog maradt hatra hogy melyik loctite-t erdemes a csavarok beragasztasara. LOCTITE 2701-et ajanlottak egy angol forumon, de ennek zold a szine es nem piros. (A piros lenne a legidealisabb). Nem szeretnem hogy kicsvarodjon hasznalat kozben. Olaj es ho allora lenne szuksegem.
Aki mar hasznalt menet ragasztashoz hasonlot tudna segiteni hogy melyik piros loctite lenne a legjobb hozza ami kaphato is?
-
csongi
veterán
válasz zsolti_20 #124770 üzenetére
Nem tudom mennyire jó megoldás a csavar.
Nem véletlen szegecselik. Az kitölti a furatokat, és nincs oldható kötés.
Nem csak az összeszorításnak kell eleget tennie, hanem a nyíró erőnek is.
Egy csavar kötésen elmozdulhat a kosár, vagyis kottyani fog előbb utóbb, szerintem.
Vagy nagyon pontos illesztéssel kell megcsinálni. Én hüvelyes csavarral oldanám meg.
Azt oldhatatlan rögzítővel. A csapágyragasztója a loctitenak nem oldható.
De ha ezen túl vannak már mások, és van tapasztalat, akkor az a mérvadó -
zsolti_20
senior tag
válasz csongi #124771 üzenetére
Pat elvetemult megoldast talaltam interneten akik megoldottak, es nem is igenytelenul. Az egyik lenyeges ossze tevo az a loctite ragaszto volt. Ha nem oldhato a kotes nem problema. Egy ilyen kosarat nem szukseges szetszedni minden evben.
Par weboldal teljes leirasal:
[link]
[link]
[link]Ahogy latom ezek raadasul nem is 125ccm motorok. Sajnos javito kitet eleg nehez ehhez a tipushoz talalni, amiekt pedig rendeltem kuplungkosarkat az osszesnek ugyan az volt a gondja.
persuader:
A szegecsnek nem volt problemaja, csak a benne levo guminak. A kuplungkosar es az aljan levo fogaskerek egymastol fuggetlenul mozogtak. A benne levo gumi anyag tartja feszesen, ha jol tudom nem lehetne elcsavarni 1mm-t sem. Az enyemnel viszon mar volt legalabb 3-4mm elmozdithatosag.Talaltam egy kuplungkosarat ami torott volt, de a benne levo gumi az hibatlan. Szoval a torott kuplungkosarat leszedtuk es bele raktuk a gumit az eredeti kuplungkosaramba a regi elhasznalt gumi helyere. Kicsit nehez elmagyarazni de ezen a videon minden latszik:
Amig nem kerul fel valahova egy eredeti javito keszlet addig szeretnem csak igy megoldani.
Szoval ehhez a muvelethez keresem az utolso dolgot a megfelelo Loctite ragasztot. Abbo lis a piros fajtat ami a legnehezebben oldhato kotest adja vagz egyaltalan nem oldhato.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz zsolti_20 #124773 üzenetére
Az a legjobb, ha feszes, de nehany mm mozgastol nem lesz problema. A nagyobb japan motoroknal nem gumiagy van, hanem rugok, amik eleg hamar meretvaltozast szenvednek, igy ott ugyanugy van egy kis jatek a primerhajtas es a kosar kozott. Altalaban nincs gyari javitokeszlet, a kuplungkosarat ugy tervezik meg, hogy a gumi faradasanal mar erosen beverodik a kosar maga is, igy az egeszet cserelni kell. Mire odajutsz, hogy ez problemat okozzon, addigra kidobhatod az egesz kosarat.
Talan krosszmotorokhoz van kulon javitokeszlet, de ott eleg hamar hasznalodnak a dolgok
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
csongi
veterán
válasz zsolti_20 #124773 üzenetére
Huu az a szegecs elkalapalas.:) Nezni is rossz volt.
Ha nem ennyire homade a szereles, akkor megoldhato a dolog. De arra kivancsi lennek, mennyi km-t ment el ezzel szerelessel.
Ezt irtam. Nem mimdegy az illesztes, a kiegyensulyozas, melyik szegecs mekkorat szorit, es mekkora feszultseg lesz a szerkezetbe, mennyire fog razni a szerelveny.Rendes szerszamokkal kivitelezheto, es jol is meg lehet csinalni.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz csongi #124775 üzenetére
Magyarorszagon is van kulon ceg, amelyik autokuplungot szegecsel/ujit fel. Illetve ismerek ceget, amelyik motorkuplungok szegecselesere is specializalodott, bar az nemetben van. En mindenkepp ilyen helyre vinnem. Homemade megoldasban olyat is lattam, hogy repulogepiparban hasznalt titan csavart rakott be, de en azt is ganyolasnak etekelem, csak egy rakat penzt is ralocsolt.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
nauro
aktív tag
Sziasztok.
Lenti környékén tudtok nekem jó szerelőt ajánlani? Egy használt motort néznék meg a környéken és szeretném elvinni valakihez átnézetni.
Nagyon köszönöm -
Geresics
addikt
Kukucs!
Megyünk haverommal 03.31-én a BMW Motorrad Vezetéstechnikai Tréning Középhaladó Szint képzésére. Fogok erről is készíteni valami szokásos videó szerűséget.
Akinek van kedve, csapódjon, tuti jó móka lesz!(Később megyünk majd a Mátrába is közútira, illetve megcsináljuk a haladót is, hogy teljes legyen a videós repertoár! Jövőre kereshetek más sulit majd! )
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
zsolti_20
senior tag
válasz Topiccsendőr #124776 üzenetére
Sajnos itt Angliaban az egesz motor es auto felujitas egy nagy vicc. Kesz modulokat vesznek azokat epitik be, de javitassal nem foglalkoznak. Kesz modult en is betudok epiteni csak sajnos nincs ertekelheto minosegu kuplungkosar. Az meg hogy vegig probaljam ebayrol az osszeset kicsit koltseges. Eddig 3bol 3nak ugyan az volt a baja.
A csavaros megoldas eleg jonak tunik kivel ott pontosan behuzhatoak a csavarok ugyan annyira. Csak ugye a loctite ragasztor nem sikerult meg beszereznem.
Az is jarhatu ut persze jogy veszek szegecset es en szegecselem meg, de ugyan ugy itthon kell neki allnom mert itt egy emlitesre melto hely sincs ahove vihetnem. Kesz vicc.
-
bacus
őstag
A középhaladónak ráadásul feltétele az alapszint.
Én minden évben terveztem elmenni egy képzésre, de valahogy még sosem sikerült Szerintem idén sem lesz másként.
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
-
-
bacus
őstag
válasz Tamás9x #124785 üzenetére
Alapfokú tréningre küldheted, maximum többet unatkozik, ha nagyon menő, de azért ez a ritka. Pl egy ismerősöm fia motorozni kezdett (mármint versenyezni ) , 10 év dowhillezés után, ahol többször volt bajnok..., nos ő lehet unná ezt a lassú tempós bója kerülgetős részt.
Mert az alapképzés inkább ez. (mondom ezt úgy, hogy saját tapasztalatom nincs, mert még nem jutottam el ilyenre).
Somatom: Talma lehet azért a középhaladón is unatkozna. Vagy egy Dodor kanyarképzésen mutatna valami újat Dodornak
[ Szerkesztve ]
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
bacus
őstag
válasz Tamás9x #124788 üzenetére
Nem hiszem, hogy körbe röhögik, de ezek a feladatok nem bringával, vagy egy kis motorral nehezek. Azért egy 250kg körüli motornál mást jelent a lassú menet.
Nem véletlenül kezdik ezzel, mert felül valaki friss jogsival egy nagy motorra, gyorsan menni, nos, szóval a hülye is tud. Legalábbis egyenesen menni.Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
Geresics
addikt
válasz martonx #124781 üzenetére
Az alapszint előfeltétele a többi szintnek, mert a későbbiek az alapszinten tanultakra épít. éegyen szó akár az intenzív tréningről, akár a közúti tréningről. Viszont most megnézteem, és alapszint van előtte 03.16-án és 03.24-én is!
Az alapszint egyébként megegyezik a "gyakorló" képzéssel is, amit amolyan szezonkezdőnek lehetne hívni. Erről is csináltam korábban videót: BMW Driving Experience - ALAPSZINT(#124780) Tamás9x
Alapra még érdemes lehet menni 50/125-el, de az arra épülő tréningeknél szerintem már a motor nem fogja elérni a gyakorlatok elvégzéséhez szükséges sebességet, így azokra szerintem nem lesz alkalmas - de nyilván nem tudom milyen motorról beszélünk, így csak tippelek!
Az alapot viszont ezekre is bátran ajánlom. Régen mintha lett volna robogós képzés, vagy az másik sulinál volt? Már nem emlékszem...(#124782) bacus
"Én minden évben terveztem elmenni egy képzésre"
Akkor hajrá! Bármilyen képzésre mész, bármely sulinál, csak nyerhetsz vele!"de valahogy még sosem sikerült Szerintem idén sem lesz másként."
Itt a remek alkalom. Nem muszáj erre jönni, van sok másik iskola is, és garantálom, hogy bármelyikre is mész, nem fogsz butábbal ejönni onnan, mint ahogy odamentél!
Van minden évben ingyenes képzés is több helyen az országban, oda aztán végképp megéri elmenni!(#124783) vlevi
Bármilyen képzésre is megy az ember, csak nyerhet vele! A debreceni csapatot nem ismerem, és biztos jók is, de azért az, hogy egy bevásárlóközpont pakolójában tartják a képzésüket engem nem tölt el 100% bizalommal. De ettől még igaz, amit fent írtam: butább biztos nem leszel tőle, ha elmész!(#124784) Somatom
Volt egy rövid időszak, amikor az alapképzés nélkül engedték az embereket a magasabb szintű képzésekre, mert váltig állították magukról, hogy ők aztán mindent is tudnak, és nemááá, hogy alap-elnevezésű dolgokkal akarják őket égetni. Nos, közülük többen elestek a tréningeken, aztán persze még nekik állt feljebb, mert nyilván mindenki hibás volt, csak ők nem. Persze ez nem volt igaz mindenkire, de remélem érted a lényeget...
Nem olyan vészes az a tanfolyam, ki lehet bírni azt az egy alkalmat azért cserébe, hogy egy több mint 20 éve működő, és évek során felépített, több lépcsős tréningen részt vehessen valaki. De tovább megyek: én már a Pegaso-val elvégeztem az alap, és az intenzív képzést, azonban mikor megvettem a 1190-et, bár mehettem volna rögtön a haladóra, inkább úgy döntöttem, hogy még egyszer megcsinálom ezeket (alap helyett ugye a gyakorlót, majd utána az intenzív szintet), és egyáltalán nem bántam meg, mert a 1190 egy egészen más dimenzió, és szerettem volna rögtön az elejétől helyesen ismerkedni a motorral!
Ha Te úgy gondolod, hogy az alap Neked felesleges lenne, akkor bátran ki merem jelenteni, hogy tévedsz.(#124786) KuZo
Egyrészt nem értem miért lennél kötve egy másik sulihoz, másrészt a téli berozsdásodásnak pont jó az alap/gyakorló képzés, és utána már ott a sok-sok egyéb szint lehetősége. Amúgy a haladóra pl. tökre nem engedik el rögtön a legtöbb embert, mert ott már olyan sebességű gyakorlatok vannak. Az, hogy Te voltál más suliban nem akadály, sőt, inkább előny, és könnyen lehet, hogy Te azon kevesek közé tartoznál, aki mehet alap után rögtön a haladóba!
Amúgy meg a Conti tréningje is tuti jó, szóval azzal sincs semmi baj, ha valaki a Drivex helyett mást választ! A lényeg, hogy menjetek valahova, mert megéri!(#124787) bacus
Magánvéleményem következik, ami erősen megkérdőjelezhető, szóval tessék eképpen hozáállni!
10 év bringázás kb. pont annyit ér motorozás szempontjából, mint 1 év. Az az igazság, hogy több a Mecseken előforduló motoros baleset helyszínét meglátogattam, és bizony rohadtul a bringás reflexek miatt haltak meg emberek! bringán egyszerűen teljesen másképp kell csinálni mindent (is)! Ráadásul olyan dolgok égnek be zsigeri szinten, hogy ha fékezel két kézzel, és leteszed a lábad, azzal stabilabban állsz meg! Nézz meg a youtube-on sok-sok motoros fail videót, és Te magad is meg fogsz lepődni, hogy hány ember teszi le a két lábát, amikor azt érzi, hogy baj van! Ez egyenes út a bukáshoz motoron!
Ráadásul a "bringások" tökre nem merik használni az első féket, mert félnek, hogy elesnek, vagy épp átbuknak! Nem is tudják, hogy mit jelent egy intenzív fékezésnél a progresszív elsőfék használat.
Ezek mind olyan dolgok, amiket egy alap képzésen oktatnak, legyen az BMW, Honda, Conti, Dodor, vagy bármilyen más képzés!Amúgy van egy cimborám, aki DH-ból elég sok nemzetközi versenyt (is) megnyert, és az istenért sem tudtam rávenni a közúti motorozásra, mert azt mondta, hogy az túl veszélyes! Vett inkább egy 250-es KX-et, és azzal csapatja zárt pályákon!
"Somatom: Talma lehet azért a középhaladón is unatkozna."
Nem is ő a célközönsége a tréningnek. Mondjuk nem is ismerek túl sok Talmát az általam ismert motorosok között!"Vagy egy Dodor kanyarképzésen mutatna valami újat Dodornak "
Pl, hogy hogyan maradjon a saját sávjában?
Amúgy Dodor nem hülye, még ő sem képzeli magát egy szintűnek Talmával. Ez a fórumozók privilégiuma!*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
Somatom
veterán
válasz Geresics #124791 üzenetére
Kicsit benézted, hogy ki, mit írt, de belefér.
Egy szóval sem mondtam, hogy én meghaladom az alapszintet. Nem is tudhatom, ha a szint (a feladatok) nincsenek dokumentálva. Viszont ők sem. Hogy mit veszíthetek, ha mégis meghaladom? Az alapszintű képzés árát.Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
LógaGéza
addikt
válasz Tamás9x #124780 üzenetére
Conti képzésen ők adnak motort, van 7 kategória, és abból választhatsz. Ahogy látom idénre bővült a választék, van már DCT Automata, 110/125-ös robogó, és 125 váltós is.
Tavasszal én is megyek mégegyszer Conti Alapra, bár lehet jó lenne egy fedettpályás is
Ha valakit érdekel itt, akkor összebeszélhetünk."Go to work, get married, have some kids, pay your taxes, pay your bills, watch your tv, follow fashion, act normal, obey the law, and repeat after me: I AM FREE"
-
bacus
őstag
válasz Geresics #124791 üzenetére
http://standmag.hu/2021/01/mult-jelen-jovo-beszelgetes-liszi-attilaval/
Azt nem tudom, mennyit motorozik közúton, de mégis azt gyanítom az alapképzésen unatkozna..
Egészen biztos fejlődnék, pl alig használok hátsó féket normál közlekedésben, mondhatni szinte sosem, azt csak szerpentinezéskor, de mivel nem a határon (az én határomon) megyek, ott is ritkán. A mostani motoron már nem független a két fék, így ha nem használom is használom.
[ Szerkesztve ]
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
Tamás9x
őstag
Értem, köszönöm.
https://www.youtube.com/@kisstontour
-
bacus
őstag
Ezt találtam hirtelen:
"Említsük meg a BMW Integrated ABS rendszerét is, ahol az első fék a hátsót is működteti, de a pedál csak a hátsót."Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- ABSINA 1 fázisú elektromos autó mobil falitöltő 3kW, 13A
- Gorenje KAM 35 THP 3.5 kW mobilklíma
- Xiaomi Smart Cooking Robot. Teljesen új bontatlan 2 év garanciával!
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
- AKCIÓ! Okos otthon és biztonság - BOLTI ÁR FELÉÉRT!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest